Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Od 8 miesięcy szczęśliwie posiadam SG 2.0 125 km - mam problem z pracą silnika po odpaleniu (lekkie falowanie, sztucznie podtrzymywane obroty w czasie pierwszych 2km, do ok. 30C na kolektorze).

Czy może mi ktoś wytłumaczyć na czym polegają istotne  różnice pomiędzy pracą "zimnego silnika" a silnika, który osiągnął temperaturę roboczą? Czy istnieje jakiś odrębny układ/podzespół, który umyka mi w diagnostyce? Czy różnice polegają jedynie na innych wartościach podawanych przez czujniki przy np. zmianie temperatury lub mieszanki? Może coś mi umyka :)

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, miki_mi2 napisał:

 

 

Też tak miałem. 

To wina oblepienia błotem / śniegiem.

2 godziny temu, boguszto napisał:

Cześć!

Od 8 miesięcy szczęśliwie posiadam SG 2.0 125 km - mam problem z pracą silnika po odpaleniu (lekkie falowanie, sztucznie podtrzymywane obroty w czasie pierwszych 2km, do ok. 30C na kolektorze).

Czy może mi ktoś wytłumaczyć na czym polegają istotne  różnice pomiędzy pracą "zimnego silnika" a silnika, który osiągnął temperaturę roboczą? Czy istnieje jakiś odrębny układ/podzespół, który umyka mi w diagnostyce? Czy różnice polegają jedynie na innych wartościach podawanych przez czujniki przy np. zmianie temperatury lub mieszanki? Może coś mi umyka :)

pozdrawiam!

Polecam przeczyścić przepustnice oraz sprawdzić luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, boguszto napisał:

Od 8 miesięcy szczęśliwie posiadam SG 2.0 125 km - mam problem z pracą silnika po odpaleniu (lekkie falowanie, sztucznie podtrzymywane obroty w czasie pierwszych 2km, do ok. 30C na kolektorze).

 Zdecydowanie zawory.  Dwa tygodnie temu byłem na regulacji. Przed miałem podobne objawy: ciężkie odpalanie na mrozie, nierówna praca silnika, przgasanie przy dojezdzaaniu do świateł. Na ciepłym silniku było jeszcze względnie dobrze. Po regulacji silnik znow zaczął równo pracować, normalnie odpalać, problem z głowy. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był kiedyś temat o światłach dziennych. Szukam inspiracji, zależy mi na nich ale nie chce oszpecić samochodu. Pewnie każde DRL będą poskudne no ale cóż może coś się znajdzie gustownego.
Najlepsze są w miejsce halogenów 2w1 ale najtańsze kosztują ok 600 zł a Osram ok 800 km więc spory wydatek

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, markos007 napisał:

Najlepsze są w miejsce halogenów 2w1 ale najtańsze kosztują ok 600 zł a Osram ok 800 km więc spory wydatek

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
 

Mozesz podlinkowac te Osram-y???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gorion napisał:

u hitlerowców

 

Jest 2019r. Nieładnie.

Dziękuję.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś musiałem umyć silnik z wcześniejszego powodu rozerwania osłony przegubu. Smar z przegubu uciaprał silnik i potem to kapało na katalizator i śmierdziało. Starałem się nie lać po całym silniku ale po myciu zauważyłem lekkie falowanie obrotów w przedziale ok 900 do 1200obr. w ok 5 sekundowych odstępach. Najbardziej czuć i widać to na benzynie, na LPG mniej. Podczas jazdy z puszczonym pedałem gazu czuć jak auto tak jakby delikatnie dodaje gazu i ujmuje. Przejdzie mu jak wyschnie czy grzebać i szukać przyczyny. Forester sg 125Km

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to po umyciu to przejdzie. Tylko daj mu wyschnąć. U mnie po myciu świecił się check, ale zgasł jak silnik wysechł. Zdjął bym jeszcze na Twoim miejscu fajki że świec, bo tam się musiało nacisnąć wody.

 

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, yaroz napisał:

Rozwiń myśl, "silne, czułe", w jakiej sytuacji? Może spróbuję i porównamy.

Np. lecę dzisiaj A4 ok 135km/h i jeśli bym troszkę mocniej skręcił kierownicą to właściwie od razu zmieniam pas , w pugu 308 ( pierwszej generacji) to w porównaniu do tego auta się czułem jakbym nie miał wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzisz u mnie jest tak że, przy większch prędkościach wspomaganie działa tak jakby "sztywniej" kierownicą chodzi ciężej aczkolwiek nie jest ciężkko nią manewrować,  inaczej niż podczas niższych prędkości gdzie wspomaganie działa "luźniej" i kierownica chodzi lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, yaroz napisał:

To widzisz u mnie jest tak że, przy większch prędkościach wspomaganie działa tak jakby "sztywniej" kierownicą chodzi ciężej aczkolwiek nie jest ciężkko nią manewrować,  inaczej niż podczas niższych prędkości gdzie wspomaganie działa "luźniej" i kierownica chodzi lżej.

Dzięki za info, posprawdzam to jeszcze w różnych sytuacjach - być może u działa to podobnie - może być tak, że mam po prostu z Puga złe doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System wspomagania powinien działać w opisany sposób.

21 minut temu, yaroz napisał:

To widzisz u mnie jest tak że, przy większch prędkościach wspomaganie działa tak jakby "sztywniej" kierownicą chodzi ciężej aczkolwiek nie jest ciężkko nią manewrować,  inaczej niż podczas niższych prędkości gdzie wspomaganie działa "luźniej" i kierownica chodzi lżej.

Nie mniej jednak, zależy od marki i modelu, w niektórych powiedzmy nowszych typu skoda rapid autach wspomaganie działa jednym paluszkiem. Nie ma reguły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwy - w miarę bezbolesny - swap silnika FB20 lub EJ25 do Forka SH 2.0 N/A EJ20 z 2010r, skrzynia manual?

Padł mi przy ok. 75 tys. km, mea culpa, no i wychodzi że taniej byłoby włożyć inny silnik niż naprawiać ten. Ale podaż 2.0 NA jest kiepska, natomiast patrząc na alledrogo jest sporo 2.5 (pewnie zza oceanu?).

Edytowane przez Dziunek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2019 o 13:45, ewemarkam napisał:

Skoro to po umyciu to przejdzie. Tylko daj mu wyschnąć. U mnie po myciu świecił się check, ale zgasł jak silnik wysechł. Zdjął bym jeszcze na Twoim miejscu fajki że świec, bo tam się musiało nacisnąć wody.

 

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Po nocy postoju mu przeszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Mnie też po nocy przechodzi, także na drugi dzień znów można zalać palnik.

:)

 

N.b. warto też  olać mycie 

:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...