Jump to content

Farmer

Użytkownik
  • Content Count

    239
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Dobry

About Farmer

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Auto
    Legacy GT,
    3000GT, Focus RS

Recent Profile Visitors

431 profile views
  1. Tylna kanapa tylko od twojego modelu. Sensu ekonomicznego niema w wymianie foteli materiałowych na skórzane, niezależnie od wybranej przez ciebie opcji.
  2. Czekamy na werdykt.
  3. W pierwszym poście jest napisane rocznik 2004. To oznacza zmienne fazy rozrządu. No chyba że gdzieś się zawieruszył w salonie poprzedni model. Jeśli zgubił płyn chłodzący do połowy i faktycznie nie działały wentylatory. To zalewając go od razu zimną wodą naraziłeś silnik na szok termiczny. To mogło spowodować uszkodzenie uszczelki pod głowicą, a nawet w skrajnych przypadkach pęknięcie rozgrzanych elementów silnika. (w takiej sytuacji należy poczekać aż silnik wystygnie sam). Skoro po wymianie przekaźnika silnik działał trzeba chociaż sprawdzić kompresje. Będzie wiadomo gdzie jest awaria. Jeszcze nasuwa mi się jedno pytanie. Jak silnik tracił moc to się zatrzymał czy go zgasiłeś i nie mogłeś odpalić? Czy rozrusznik mógł nim zakręcić całkiem normalnie, czy raczej ledwo ledwo, a może bardzo lekko, jakby bez oporu?
  4. Nie wiem jaki związek z tym wszystkim mają żarówki? Oczywiście wróżę z dwóch zdań. Skoro się zagotował to czy wywalił płyn, czy tylko wskazówka poszła w górę. Jeśli wywalił to ile trzeba było go dolać? Czy zagotował się w korku, czy w trasie i przy jakiej prędkości? Po wymianie przekaźnika przez trzy dni było ok. Czy sprawdzałeś regularnie płyn chłodzący? Trzy dni to ile kilometrów? Tak naprawdę widziałem raz silnik H6, który zagotował się tak że po zatrzymaniu nie dało się go uruchomić ( jechał w upał po autostradzie wypatrując miejsca do zatrzymania, po zdjęciu nogi z gazu padł. To było sporo kilometrów i około 40 stopni. Dodam że rozpuściło się na nim wszystko co plastikowe). Wcześniej nie było żadnych cheków? Pytanie czy padła kompresja na wszystkich cylindrach? No i 4 000 za rozebranie silnika, czy za jakąś konkretną naprawę? Na razie to się kupy nie trzyma, ale zaznaczam opieram się na domysłach. Używany silnik do tego samochodu za mniej niż 5000 będzie trudno znaleźć. Stan na dziś ze znanego portalu aukcyjnego. Nie wiem skąd 2-4 tyś PLN ?
  5. Najpierw wykręć czujnik spalania stukowego i sprawdź czy są uszkodzenia mechaniczne ( pęknięcia ). Szkodzi im wiek. Jeśli jest cały to zresetuj komp, zepnij zielone kostki i przejedź się aż do czasu pokazania jakiegoś kodu błędu. Jednostajne mruganie kontrolki oznacza brak błędów.
  6. 40 000 km na regenerowaną wiskoze to całkiem dobrze. Kup nową. Nie będzie tak mocna, ale za to pojeździ dłużej.
  7. Czy ty przypadkiem masz diesla?
  8. Tak doszliście do setna, w starszej trzy litrówce są płytki. Odpada rozpinanie rozrządu, demontaż pokryw łańcucha rozrządu. Więc wystarczy zdjąć pokrywy, zmierzyć luzy, wyregulować w razie potrzeby (szlifować czy kupić właściwe, pozostawiam wam do decyzji), zamontować pokrywy z nowymi uszczelkami i zrobione. Nie zapomniałem w tej liście o wyjmowaniu silnika. Po prostu to nie jest konieczne. Następną kwestią jest to, że niezależnie czy trzeba, czy nie, czy na gazie, czy nie, procedura Subaru mówi o kontroli luzów co 100 000km i ewentualnej regulacji. Więc na LPG na pewno dochodzą czynności związane z regulacją. W przypadku wyżej wymienionego silnika koszty dodatkowe są stosunkowo niewielkie.
  9. W takim razie tania regulacja jest tylko w 2,5 wolnossącym i 2,0 Sohc. Jednak częstotliwość tych regulacji jest troszkę inna.
  10. Skoro polecasz samochody z lat 00/02, to jaki widzisz problem w regulacji luzów zaworowych w silniku 3,0 H6? Ja uważam, że najlepszym i najtrwalszym będzie właśnie H6 regularnie serwisowany. Nie serwisowany żaden nie będzie się nadawał do używania. I bardzo ważne strzeż się rudej koleżanki. Ona potrafi opanować bardzo duże obszary blachy na progach i w tylnej części samochodu. Co nie oznacza ,że nie da się znaleźć blacharki w całkiem niezłym stanie.
  11. Jedna strona medalu to jaki snop światła daje odbłyśnik lampy. Można to sprawdzić stając prostopadle do ściany o zmroku w odległości powiedzmy 2-5 metrów i wtedy wszystko na ścianie widać. Druga strona to kierunkowskaz i pozycyjne. A sprawę zamyka brak homologacji europejskiej na lampie. Zanim kupisz zamiennik upewnij się czy ma takie oznaczenie, bo brak oznaczenia e w kółeczku i numer, dyskwalifikuje lampę z badania technicznego w świetle obowiązujących przepisów.
  12. Mogą być problemy, np nie wystarczająco schłodzone sprężone powietrze.
  13. Jak wyłączysz wentylator kabiny, to powinno się nie kręcić.
  14. A przed toczeniem było wszystko w porządku, nie grzały się? Czy stuki ustąpiły po przetoczeniu?
  15. Będą tacy co je zignorują, tacy co kupią nowe i tacy co je rozłupią i dokupią nową baterie na znanym portalu aukcyjnym po czym je pokleją i będą jeździć dalej.
×
×
  • Create New...