Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, adi203 napisał(a):

Posiadam od niedawna forestera 2.5 wersja sport 2.5 z usa, mam problem z lampami po wymianie nie ma regulacji wysokości świateł. robi sie problem po wrzyceniu ciężaru do bagażnika, mam pytanie czy oryginalnie byla take regulacja?  czy ktos mial podobny problem?

w USDM nie ma regulacji H7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to podstawowa różnica w lusterkach bocznych pomiędzy wersjami LHD i RHD skutkujaca ich niezamienialnoscią to "geometria" ustawienia lusterek a nie elektryka.

 

Pozdrawiam,

 

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku sprzedażowym wystawiłem kierownicę od Imprezy Hawk NA '06 i kolega chętny zapytał czy podejdzie do Forka SG.

Sam mam Forga SG, no ale jakoś tak niechętnie bym sciągał w nim kierownicę, by przymierzyć :). Może ktoś już coś takiego próbował?

Hawk1.JPG

Hawk4.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, VEC napisał(a):

Jaka jest różnica między lusterkami bocznymi w wersjach angol/lhd?

 

10 pinów w sg polifcie to składane i grzane czy czegoś jeszcze brakuje?

To ja może wypowiem się z pozycji osoby, która zrobiła ten przeszczep. Kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze lusterka 10 PIN do polifta w Japonii. Zaryzykowałem. Przełożyłem do swojego auta, podpiąłem (banalna robota, dodajesz 2 przewody i tyle...) i wymieniłem tylko wkład lusterka na ten co był w starych 8 PIN, i jeżdżę... 2 rok już. Wszystko jest dokładnie tak jak było jeśli chodzi o widoczność. Tylko teraz się składają :PNie mam żadnego problemu z ustawieniem lusterek, więc nie wiem skąd ten mit kombinowania i przerabiania. Może polifty już mają "normalne" lusterka, a może trafiłem na europejskie lusterka w Japonii, a może UK ma jeszcze inne...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, MrJ napisał(a):

To ja może wypowiem się z pozycji osoby, która zrobiła ten przeszczep. Kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze lusterka 10 PIN do polifta w Japonii. Zaryzykowałem. Przełożyłem do swojego auta, podpiąłem (banalna robota, dodajesz 2 przewody i tyle...) i wymieniłem tylko wkład lusterka na ten co był w starych 8 PIN, i jeżdżę... 2 rok już. Wszystko jest dokładnie tak jak było jeśli chodzi o widoczność. Tylko teraz się składają :PNie mam żadnego problemu z ustawieniem lusterek, więc nie wiem skąd ten mit kombinowania i przerabiania. Może polifty już mają "normalne" lusterka, a może trafiłem na europejskie lusterka w Japonii, a może UK ma jeszcze inne...

 

A sprawdziłeś to jakoś tak podłóg sztuki? Bo to że jeździsz i widzisz co się dzieje z tyłu to jedno a przepisy swoją drogą... W przepisach o warunkach technicznych jest określone co masz widzieć w lusterku... Na codzień jeżdżę Anglikiem, wysiliłem się i przełożyłem lusterka zewnętrzne a u jednego z diagnostów (podczas akcji ustawiania świateł na jesień/zimę), bez sprawdzania czegokolwiek usłyszałem od diagnosty, że moje auto nie przeszło by u niego badania technicznego... Po prostu trafiłeś na 'swojego' diagnostę i dlatego nie było problemu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mattipk napisał(a):

A sprawdziłeś to jakoś tak podłóg sztuki? Bo to że jeździsz i widzisz co się dzieje z tyłu to jedno a przepisy swoją drogą... W przepisach o warunkach technicznych jest określone co masz widzieć w lusterku... Na codzień jeżdżę Anglikiem, wysiliłem się i przełożyłem lusterka zewnętrzne a u jednego z diagnostów (podczas akcji ustawiania świateł na jesień/zimę), bez sprawdzania czegokolwiek usłyszałem od diagnosty, że moje auto nie przeszło by u niego badania technicznego właśnie niby przez lusterka... Jak zaproponowałem mu, żeby sprawdził czy lusterka są ok, to stwierdził , że nie ma wystarczająco długiej hali diagnostycznej...Po prostu trafiłeś na 'swojego' diagnostę i dlatego nie było problemu. Także wydaje mi się, że w lhd można zmieniać bez problemu bo nikt tego nie zauważy...

 

Edytowane przez mattipk
Miał być dopisek, coś nie wyszło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mattipk napisał(a):

A sprawdziłeś to jakoś tak podłóg sztuki? Bo to że jeździsz i widzisz co się dzieje z tyłu to jedno a przepisy swoją drogą... W przepisach o warunkach technicznych jest określone co masz widzieć w lusterku... Na codzień jeżdżę Anglikiem, wysiliłem się i przełożyłem lusterka zewnętrzne a u jednego z diagnostów (podczas akcji ustawiania świateł na jesień/zimę), bez sprawdzania czegokolwiek usłyszałem od diagnosty, że moje auto nie przeszło by u niego badania technicznego... Po prostu trafiłeś na 'swojego' diagnostę i dlatego nie było problemu.

Nie, nie sprawdzałem. U diagnostów byłem dwóch, żaden mi lusterek nie sprawdzał... Ale też nie mówiłem, że zmieniałem. Przegląd mam w marcu, więc podpytam i poproszę o sprawdzenie. 

Jedyne co sprawdziłem, to oznaczenia na obudowie - takie same jak u mnie i kąt między drzwiami a lusterkiem - taki sam. Jak jest w środku, nie wiem, tego nie sprawdziłem. Natomiast wymieniłem szkła na te stare co miałem w EU i według mnie mam je ustawione dokładnie tak samo, czyt. widzę do tyłu to co widziałem i nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu. Mam jeszcze dużo zapasu by odchylić je na maksa w lewo, tak, że nie widzę boku auta.  Ale to wszystko moje subiektywne odczucie. 

Na mój niewyedukowany umysł różnica jest w szkle, inne promienie, więc inaczej odbija, inaczej je się ustawia.

 

I żeby było jasne, ja to piszę w odniesieniu do Forka SG polifta. Nie piszę, że każde lusterko rhd/lhd jest zamienne i można sobie to przerzucać. Widziałem, że np. w Imprezach GD jest problem i trzeba rzeźbić, bo nie da się ich ustawić. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie otwarcia zaworu w filtrze oleju. Szukam w sieci (oraz na forum) i nie mogę się doczłapać do wiadomości jaka powinna być wartość dla SG XT?

Mam już ciśnienia popularnych zamienników filtra:
OC1177 - 1.3
OC196 - 1.2
OP617 - 1.32

Ale jakie ciśnienie oleju otwiera filtr OEM 15208AA100 1? 1.5? 1.6? czy 2.0? różne wyniki są wyświetlane
Ciekawym co mówi serwisówka, a co producenci filtrów.

Edytowane przez alcedo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowany mam ciśnieniomierz w podstawie montażu filtra i pokazuje ciśnienie na jałowych obrotach 2,1 bara ale mam pompę oleju mocniejszą od standardu w sg xt od STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam leje mi się paliwo ze skorodowanego przewodu pod autem od strony kierowcy z tyłu i jest to przewód zasilający. Z tego co czytałem można zamienić kawałek na gumowy paliwowy 8mm wzmocniony tylko pytanko jak to zrobić żeby jak utnę go wylało się jak najmniej paliwa? Czy przewód od strony baku będzie cały czas ciekł  czy tylko tyle ile było w przewodzie bo nie wiem czy trzeba spuszczać paliwo do tej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@scoobie24 można zmniejszyć ciśnienie na przewodzie, żeby nie tryskało benzyną - na odpalonym silniku wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa (bezpieczniki opisane po wewnętrznej stronie klapki pod maską) i poczekaj aż samochód zgaśnie. Robiłem tak na przodzie przy kolektorze i sączyło się tylko ;)

 

A czy taki wężyk gumowy nie będzie się zsuwał? Oryginalnie są przecież beczułki z przodu na przewodzie i przed nimi zaciska się opaskę

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, conradek napisał(a):

@scoobie24 można zmniejszyć ciśnienie na przewodzie, żeby nie tryskało benzyną - na odpalonym silniku wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa (bezpieczniki opisane po wewnętrznej stronie klapki pod maską) i poczekaj aż samochód zgaśnie. Robiłem tak na przodzie przy kolektorze i sączyło się tylko ;)

 

A czy taki wężyk gumowy nie będzie się zsuwał? Oryginalnie są przecież beczułki z przodu na przewodzie i przed nimi zaciska się opaskę

Właśnie z tym jest trochę problem bo w forku sf nie widzę ani bezpiecznika ani przekaźnika do pompy.   https://fuse-box.info/subaru/subaru-forester-sf-1997-2002-fuses
Mam zestaw do zarabiania przewodów to zrobiłbym kołnierzyk i podwójne opaski.

 

Edit: Ok znalazłem filmik gdzie gość odłącza pompę jakby komuś się przydało. 

 

 

Edytowane przez scoobie24
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, scoobie24 napisał(a):

Właśnie z tym jest trochę problem bo w forku sf nie widzę ani bezpiecznika

Gdy siedzisz za kierownicą przy lewym kolanie masz schoweczek . Otwórz , wyciągnij go lekkim szarpnięciem i za nim są bezpieczniki w 3 rzędach.

W 2 rzędzie 5-ty od lewej to pompa.-mówię z pamięci -jest tam opis.

przycięciu przewodu uważaj na opiłki,żeby nie poszły do wtrysków. Najpierw tnij od strony baku potem od silnika.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Forester xt 2003r 177km znika ogrzewanie?? Po odpaleniu grzeje normalnie ale po przejechaniu  kilku kilometrów  nie leci ciepłe powietrze.

Płynu nie ubywa. Przewody nie wydają się być twarde?? Uszczelka pod głowica?? Proszę o jakieś sugestie??

Pompa  i rozrząd robione 30 tys.temu

Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 23:13, KPR napisał(a):

 

2. Czy auto typu hybryda (powiedzmy Toyota Prius) może być tym ładującym Forestera?

Teoretycznie to jest niezalecane ale w praktyce widziałem  jak kierowca taxi użyczał  prądu  autu silnikowemu z  swojego Priusa. Pytanie jak bardzo negatywnie to odbija się na akumulator 12v który  w hybrydzie ma małą  pojemność.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wrooblas napisał(a):

Eyesight w Forku jest dopiero od V gen, a czy IV gen posiada np aktywny tempomat?

Polifta IV generacji można było mieć z Eyesight, ale ile faktycznie jeździ takich egzemplarzy, to nie wiem. W moim na przykład ktoś nie dopłacił do tego luksusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, AdamAdam napisał(a):

Cześć

Forester xt 2003r 177km znika ogrzewanie?? Po odpaleniu grzeje normalnie ale po przejechaniu  kilku kilometrów  nie leci ciepłe powietrze.

Płynu nie ubywa. Przewody nie wydają się być twarde?? Uszczelka pod głowica?? Proszę o jakieś sugestie??

Pompa  i rozrząd robione 30 tys.temu

Dzięki 

Termostat? zapchana nagrzewnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

Teoretycznie to jest niezalecane ale w praktyce widziałem  jak kierowca taxi użyczał  prądu  autu silnikowemu z  swojego Priusa. Pytanie jak bardzo negatywnie to odbija się na akumulator 12v który  w hybrydzie ma małą  pojemność.  

Dzięki za info. 

Poczekałem na życzliwego sąsiada co ma normalne auto i mnie wspomógł:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sartek napisał(a):

Polifta IV generacji można było mieć z Eyesight, ale ile faktycznie jeździ takich egzemplarzy, to nie wiem. W moim na przykład ktoś nie dopłacił do tego luksusu.

Rozumiem. Ale czy "nie-eye sightowy" tempomat ma opcje aktywnego tempomatu czy jest tylko zwykly utrzymujacy prędkość? Przymierzam sie do OBK V ktory juz eyesight ma, ale ciagle nie wykluczam Forka IV, tylko brak ES jest tu duzym minusem niestety 

Edytowane przez wrooblas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...