Fala Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 28 minut temu, adi203 napisał(a): Posiadam od niedawna forestera 2.5 wersja sport 2.5 z usa, mam problem z lampami po wymianie nie ma regulacji wysokości świateł. robi sie problem po wrzyceniu ciężaru do bagażnika, mam pytanie czy oryginalnie byla take regulacja? czy ktos mial podobny problem? w USDM nie ma regulacji H7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VEC Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Jaka jest różnica między lusterkami bocznymi w wersjach angol/lhd? 10 pinów w sg polifcie to składane i grzane czy czegoś jeszcze brakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego O ile dobrze pamiętam to podstawowa różnica w lusterkach bocznych pomiędzy wersjami LHD i RHD skutkujaca ich niezamienialnoscią to "geometria" ustawienia lusterek a nie elektryka. Pozdrawiam, 3 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego ktoś wrzucał fotki z instrukcją przeróbki. Przekłada się jakieś plastiki z wersji UE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sen123 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego W wątku sprzedażowym wystawiłem kierownicę od Imprezy Hawk NA '06 i kolega chętny zapytał czy podejdzie do Forka SG. Sam mam Forga SG, no ale jakoś tak niechętnie bym sciągał w nim kierownicę, by przymierzyć . Może ktoś już coś takiego próbował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 15 godzin temu, VEC napisał(a): Jaka jest różnica między lusterkami bocznymi w wersjach angol/lhd? 10 pinów w sg polifcie to składane i grzane czy czegoś jeszcze brakuje? To ja może wypowiem się z pozycji osoby, która zrobiła ten przeszczep. Kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze lusterka 10 PIN do polifta w Japonii. Zaryzykowałem. Przełożyłem do swojego auta, podpiąłem (banalna robota, dodajesz 2 przewody i tyle...) i wymieniłem tylko wkład lusterka na ten co był w starych 8 PIN, i jeżdżę... 2 rok już. Wszystko jest dokładnie tak jak było jeśli chodzi o widoczność. Tylko teraz się składają Nie mam żadnego problemu z ustawieniem lusterek, więc nie wiem skąd ten mit kombinowania i przerabiania. Może polifty już mają "normalne" lusterka, a może trafiłem na europejskie lusterka w Japonii, a może UK ma jeszcze inne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 13 minut temu, MrJ napisał(a): To ja może wypowiem się z pozycji osoby, która zrobiła ten przeszczep. Kupiłem za jakieś śmieszne pieniądze lusterka 10 PIN do polifta w Japonii. Zaryzykowałem. Przełożyłem do swojego auta, podpiąłem (banalna robota, dodajesz 2 przewody i tyle...) i wymieniłem tylko wkład lusterka na ten co był w starych 8 PIN, i jeżdżę... 2 rok już. Wszystko jest dokładnie tak jak było jeśli chodzi o widoczność. Tylko teraz się składają Nie mam żadnego problemu z ustawieniem lusterek, więc nie wiem skąd ten mit kombinowania i przerabiania. Może polifty już mają "normalne" lusterka, a może trafiłem na europejskie lusterka w Japonii, a może UK ma jeszcze inne... A sprawdziłeś to jakoś tak podłóg sztuki? Bo to że jeździsz i widzisz co się dzieje z tyłu to jedno a przepisy swoją drogą... W przepisach o warunkach technicznych jest określone co masz widzieć w lusterku... Na codzień jeżdżę Anglikiem, wysiliłem się i przełożyłem lusterka zewnętrzne a u jednego z diagnostów (podczas akcji ustawiania świateł na jesień/zimę), bez sprawdzania czegokolwiek usłyszałem od diagnosty, że moje auto nie przeszło by u niego badania technicznego... Po prostu trafiłeś na 'swojego' diagnostę i dlatego nie było problemu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 6 minut temu, mattipk napisał(a): A sprawdziłeś to jakoś tak podłóg sztuki? Bo to że jeździsz i widzisz co się dzieje z tyłu to jedno a przepisy swoją drogą... W przepisach o warunkach technicznych jest określone co masz widzieć w lusterku... Na codzień jeżdżę Anglikiem, wysiliłem się i przełożyłem lusterka zewnętrzne a u jednego z diagnostów (podczas akcji ustawiania świateł na jesień/zimę), bez sprawdzania czegokolwiek usłyszałem od diagnosty, że moje auto nie przeszło by u niego badania technicznego właśnie niby przez lusterka... Jak zaproponowałem mu, żeby sprawdził czy lusterka są ok, to stwierdził , że nie ma wystarczająco długiej hali diagnostycznej...Po prostu trafiłeś na 'swojego' diagnostę i dlatego nie było problemu. Także wydaje mi się, że w lhd można zmieniać bez problemu bo nikt tego nie zauważy... Edytowane 2 Lutego przez mattipk Miał być dopisek, coś nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 9 godzin temu, mattipk napisał(a): A sprawdziłeś to jakoś tak podłóg sztuki? Bo to że jeździsz i widzisz co się dzieje z tyłu to jedno a przepisy swoją drogą... W przepisach o warunkach technicznych jest określone co masz widzieć w lusterku... Na codzień jeżdżę Anglikiem, wysiliłem się i przełożyłem lusterka zewnętrzne a u jednego z diagnostów (podczas akcji ustawiania świateł na jesień/zimę), bez sprawdzania czegokolwiek usłyszałem od diagnosty, że moje auto nie przeszło by u niego badania technicznego... Po prostu trafiłeś na 'swojego' diagnostę i dlatego nie było problemu. Nie, nie sprawdzałem. U diagnostów byłem dwóch, żaden mi lusterek nie sprawdzał... Ale też nie mówiłem, że zmieniałem. Przegląd mam w marcu, więc podpytam i poproszę o sprawdzenie. Jedyne co sprawdziłem, to oznaczenia na obudowie - takie same jak u mnie i kąt między drzwiami a lusterkiem - taki sam. Jak jest w środku, nie wiem, tego nie sprawdziłem. Natomiast wymieniłem szkła na te stare co miałem w EU i według mnie mam je ustawione dokładnie tak samo, czyt. widzę do tyłu to co widziałem i nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu. Mam jeszcze dużo zapasu by odchylić je na maksa w lewo, tak, że nie widzę boku auta. Ale to wszystko moje subiektywne odczucie. Na mój niewyedukowany umysł różnica jest w szkle, inne promienie, więc inaczej odbija, inaczej je się ustawia. I żeby było jasne, ja to piszę w odniesieniu do Forka SG polifta. Nie piszę, że każde lusterko rhd/lhd jest zamienne i można sobie to przerzucać. Widziałem, że np. w Imprezach GD jest problem i trzeba rzeźbić, bo nie da się ich ustawić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcedo Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego (edytowane) Ciśnienie otwarcia zaworu w filtrze oleju. Szukam w sieci (oraz na forum) i nie mogę się doczłapać do wiadomości jaka powinna być wartość dla SG XT? Mam już ciśnienia popularnych zamienników filtra: OC1177 - 1.3 OC196 - 1.2 OP617 - 1.32 Ale jakie ciśnienie oleju otwiera filtr OEM 15208AA100 1? 1.5? 1.6? czy 2.0? różne wyniki są wyświetlane Ciekawym co mówi serwisówka, a co producenci filtrów. Edytowane 7 Lutego przez alcedo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Zamontowany mam ciśnieniomierz w podstawie montażu filtra i pokazuje ciśnienie na jałowych obrotach 2,1 bara ale mam pompę oleju mocniejszą od standardu w sg xt od STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcedo Opublikowano 7 Lutego Udostępnij Opublikowano 7 Lutego Okej, ale nie chodzi o ciśnienie na jałowych w układzie, tylko ciśnienie które powoduje otwarcie samego filtra oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Witam leje mi się paliwo ze skorodowanego przewodu pod autem od strony kierowcy z tyłu i jest to przewód zasilający. Z tego co czytałem można zamienić kawałek na gumowy paliwowy 8mm wzmocniony tylko pytanko jak to zrobić żeby jak utnę go wylało się jak najmniej paliwa? Czy przewód od strony baku będzie cały czas ciekł czy tylko tyle ile było w przewodzie bo nie wiem czy trzeba spuszczać paliwo do tej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conradek Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego @scoobie24 można zmniejszyć ciśnienie na przewodzie, żeby nie tryskało benzyną - na odpalonym silniku wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa (bezpieczniki opisane po wewnętrznej stronie klapki pod maską) i poczekaj aż samochód zgaśnie. Robiłem tak na przodzie przy kolektorze i sączyło się tylko A czy taki wężyk gumowy nie będzie się zsuwał? Oryginalnie są przecież beczułki z przodu na przewodzie i przed nimi zaciska się opaskę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego (edytowane) 30 minut temu, conradek napisał(a): @scoobie24 można zmniejszyć ciśnienie na przewodzie, żeby nie tryskało benzyną - na odpalonym silniku wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa (bezpieczniki opisane po wewnętrznej stronie klapki pod maską) i poczekaj aż samochód zgaśnie. Robiłem tak na przodzie przy kolektorze i sączyło się tylko A czy taki wężyk gumowy nie będzie się zsuwał? Oryginalnie są przecież beczułki z przodu na przewodzie i przed nimi zaciska się opaskę Właśnie z tym jest trochę problem bo w forku sf nie widzę ani bezpiecznika ani przekaźnika do pompy. https://fuse-box.info/subaru/subaru-forester-sf-1997-2002-fuses Mam zestaw do zarabiania przewodów to zrobiłbym kołnierzyk i podwójne opaski. Edit: Ok znalazłem filmik gdzie gość odłącza pompę jakby komuś się przydało. Edytowane 14 Lutego przez scoobie24 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Lutego Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 19 godzin temu, scoobie24 napisał(a): Właśnie z tym jest trochę problem bo w forku sf nie widzę ani bezpiecznika Gdy siedzisz za kierownicą przy lewym kolanie masz schoweczek . Otwórz , wyciągnij go lekkim szarpnięciem i za nim są bezpieczniki w 3 rzędach. W 2 rzędzie 5-ty od lewej to pompa.-mówię z pamięci -jest tam opis. przycięciu przewodu uważaj na opiłki,żeby nie poszły do wtrysków. Najpierw tnij od strony baku potem od silnika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Czy są gdzieś dostępne wykresy sprawności silnika FB20 w zależności od prędkości obrotowej silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 23 Lutego Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 1. Co jaki czas wymieniać akumulator na nowy w SJ? Co praktykujecie? 2. Czy auto typu hybryda (powiedzmy Toyota Prius) może być tym ładującym Forestera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrooblas Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Eyesight w Forku jest dopiero od V gen, a czy IV gen posiada np aktywny tempomat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamAdam Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Cześć Forester xt 2003r 177km znika ogrzewanie?? Po odpaleniu grzeje normalnie ale po przejechaniu kilku kilometrów nie leci ciepłe powietrze. Płynu nie ubywa. Przewody nie wydają się być twarde?? Uszczelka pod głowica?? Proszę o jakieś sugestie?? Pompa i rozrząd robione 30 tys.temu Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego W dniu 23.02.2024 o 23:13, KPR napisał(a): 2. Czy auto typu hybryda (powiedzmy Toyota Prius) może być tym ładującym Forestera? Teoretycznie to jest niezalecane ale w praktyce widziałem jak kierowca taxi użyczał prądu autu silnikowemu z swojego Priusa. Pytanie jak bardzo negatywnie to odbija się na akumulator 12v który w hybrydzie ma małą pojemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 9 godzin temu, wrooblas napisał(a): Eyesight w Forku jest dopiero od V gen, a czy IV gen posiada np aktywny tempomat? Polifta IV generacji można było mieć z Eyesight, ale ile faktycznie jeździ takich egzemplarzy, to nie wiem. W moim na przykład ktoś nie dopłacił do tego luksusu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 14 godzin temu, AdamAdam napisał(a): Cześć Forester xt 2003r 177km znika ogrzewanie?? Po odpaleniu grzeje normalnie ale po przejechaniu kilku kilometrów nie leci ciepłe powietrze. Płynu nie ubywa. Przewody nie wydają się być twarde?? Uszczelka pod głowica?? Proszę o jakieś sugestie?? Pompa i rozrząd robione 30 tys.temu Dzięki Termostat? zapchana nagrzewnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 6 godzin temu, Henryk82 napisał(a): Teoretycznie to jest niezalecane ale w praktyce widziałem jak kierowca taxi użyczał prądu autu silnikowemu z swojego Priusa. Pytanie jak bardzo negatywnie to odbija się na akumulator 12v który w hybrydzie ma małą pojemność. Dzięki za info. Poczekałem na życzliwego sąsiada co ma normalne auto i mnie wspomógł:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrooblas Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego (edytowane) 11 godzin temu, sartek napisał(a): Polifta IV generacji można było mieć z Eyesight, ale ile faktycznie jeździ takich egzemplarzy, to nie wiem. W moim na przykład ktoś nie dopłacił do tego luksusu. Rozumiem. Ale czy "nie-eye sightowy" tempomat ma opcje aktywnego tempomatu czy jest tylko zwykly utrzymujacy prędkość? Przymierzam sie do OBK V ktory juz eyesight ma, ale ciagle nie wykluczam Forka IV, tylko brak ES jest tu duzym minusem niestety Edytowane 28 Lutego przez wrooblas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się