Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, sartek napisał(a):

Skoro masz forka i masz koła to najprościej i najpewniej nie byłoby przymierzyć jedno koło? :)

No proszę cię :facepalm: zrobiłem to w XT z przodu są większe tarcze i zacisk obciera o felge .

ale dzięki za wskazówki :).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, st981777 napisał(a):

Moi drodzy, potrzebuję schematu instalacji silnika + ew wszystkiego co jest dostępne do SF S-turbo 170 koni z 99r 

Daj maila to Ci prześlę co nazbierałem jak swapowałem silnik z JDM St/b MY98 do S-turbo MY98 i przerabiałem całą wiązkę silnika :)

FB_IMG_1704003406693.jpg

FB_IMG_1704003423367.jpg

FB_IMG_1704003426836.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem :)

Ostatnio mechanik popatrzył mi pod autem i poinformował, żebym pomyślał o nowych przewodach paliwowych i hamulcowych. Z tego co zdążyłem wyczytać to są trzy opcje: stal, miedź i miedź niklowana. Ja się Was pytam, kto u siebie przerabiał temat, dlaczego zdecydował się na dany materiał, jak dany materiał wygląda w eksploatacji (czasie eksploatacji)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 6-7 lat temu wymieniłem cały układ hamulcowy od kanapy do łączników gumowych na miedź i nic się nie dzieje, nie zauważyłem przez ten czas nic niepokojącego, ale tak są różne szkoły.
Przewody paliwowe były i są w dobrym stanie.
Za chwilę ktoś napisze że miedź to zło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z miedzianymi jest jeden problem. Zachodzi korozja elektrochemiczna na łączeniach z innymi materiałami. Między stalą i miedzią. Generalnie najczęściej nie da się już takiej złączki rozkręcić później. Wiem że w zasadzie nie ma takiej potrzeby. Ale to jest jedyny minus stosowania rurek miedzianych w układzie hamulcowym. Każdy tego używa i będzie używał. Nie będą na pewno prawie wieczne jak stalowe fabryczne. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki aku do Forestera 2.5 XT 2004 polecacie? Mój niby "jeszcze" działa ale chętnie bym wymienił. W instrukcji dla skrzyni manualnej jest 12v- 48AH  55D23L. Ale czy te 48 AH to nie za mało? 

I jaki płyn do wspomagania?

Edytowane przez PawelLuc
Uzupełnienie danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecę, ja sam zrobiłem (w wielu autach), czyli największy pasujący w fabryczne łoże pod akumulator, ja włożyłem Varta 72 albo 74AH.

Alternator jest minimum 110A więc naładuje z palcem w ...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, artaa napisał(a):

Ja polecę, ja sam zrobiłem (w wielu autach), czyli największy pasujący w fabryczne łoże pod akumulator, ja włożyłem Varta 72 albo 74AH.

Alternator jest minimum 110A więc naładuje z palcem w ...

Alternator według instrukcji na jdmfsm.info podaje że alternator ma 90 A:huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, artaa napisał(a):

Ważne co masz zamontowane, a nie co w instrukcji... ;-)

Sprawdź na naklejce model  typu 23700AA521 - czyli Mitsubishi A3TG0491

https://as-pl.com/pl/u/A3TG0491

 

Ty masz przedlifta?

 

Ale 90A też da radę

Mam polifta. Jak będę koło auta to zobqczę co mam na naklejce alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PawelLuc napisał(a):

Panowie jaki aku do Forestera 2.5 XT 2004 polecacie? Mój niby "jeszcze" działa ale chętnie bym wymienił. W instrukcji dla skrzyni manualnej jest 12v- 48AH  55D23L. Ale czy te 48 AH to nie za mało? 

I jaki płyn do wspomagania?

12V-27AH (34B19L) 

12V-48AH (55D23L) (2.5 MT, 2.5T MT, 2.0)

12V-52AH (75D23L)  (2.0 AT)

12V-52AH (65D23L) (2.5 AT, 2.5T AT)

12V-64AH (95D26L) (diesel)

 

czyli 55D23L czyli Yuasa YBX3005 lub YBX5005

 

a dlaczego yuasa? proste, na złomie widać po datach kto kiedy i ile wymienia a yuasa jako niefabryczny wyszedł bardzo dobrze

 

Edytowane przez AdaSch
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...