Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Czy klucz/ pilot keyless łezka z SJ EU podejdzie żeby zakodować do USA? Może ktoś przerabiał temat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

Czy za błąd  P0244 może  odpowiadać  ułamany  łącznik  dwóch  wężyków powodując  latanie plastiku w wężyku  bez oporów?

 

 

20231018_211627.jpg

20231018_211638.jpg

20231018_211657.jpg

Tak, to przewód podciśnienia od sterowania doładowaniem. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po latach przerwy wracam do Forestera. Trochę z musu związanego z problemami finansowymi. Zmuszony zostałem sprzedać moją Kie Stringer i kupienia czegoś na przetrzymanie,  a że miałem kiedyś Forka z 2002 i generalnie bardzo dobrze go wspominam postanowiłem powrócić do sprawdzonego auta.

Tym razem gen. 3. Wyprodukowany w 2010 roku, 2.0 automat.

Pytanie mam następujące, co to znaczy, że napęd jest wstępnie spięty? W moimi starym lesniku był spięty na stałe i się zastanawiamy czego się mogę spodziewać po tym nowym. Dużo gorzej się to sprawuje? Jak to działa tak w 3 słowach? 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, gronibart napisał(a):

Pytanie mam następujące, co to znaczy, że napęd jest wstępnie spięty

A bo generalnie tak jest w automatach. W ogłoszeniu facet mógł tego nie pisać, bo wprowadza zamieszanie. Różnie to było na przestrzeni lat w różnych automatach. Ale na postoju, czy też przy jeździe ze stałą prędkością nie masz spięcia 50/50 tylko coś ok 90/10. Przy ruszaniu sprzęgło dopina tylną oś i robi Ci się 50/50. Tak samo przy przyśpieszaniu na autostradzie itd. Działa to dobrze, niczym się nie musisz przejmować 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Co może być przyczyną? Nie chodzi o wróżenie ze szklanej kuli ale o podpowiedź w którym kierunku w ogóle szukać przyczyny.

Auto jest na 4 albo na 5 biegu i przy wciskaniu gazu bardzo szybko wkręcają się obroty a prędkość nie rośnie (trochę jakby był silnik wysprzęglony).
Poza tym innych objawów nie ma.

Edytowane przez Nosek kreseczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się martwić czy ten typ tak ma a chodzi o temperaturę silnika na trasie

Na wstępie co mam zamontowane bo to może być kluczowe do odpowiedzi.

Chłodnica silnika mishimoto

Chłodnica oleju AT mishimoto

Parownik LPG tłokowy 

 

A objaw taki że na trasie przy obecnych temperaturach przy równomiernej jeździe na tempomacie 130-140 km/h temperatura płynu chłodzącego spada do 63 stopni a temperatura oleju do 79 stopni

po mieście temperatury utrzymują się w granicach 76 -85 obie z różnicą do 2-3 stopni pomiędzy olejem silnika  a płynem chłodzącym.

Czy objaw spadku temperatury na trasie prawidłowy czy cos nie tak z termostatem ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj jestem ponownie szczęśliwym posiadaczem Forestera. 2010,  2.0 benzyna aut. Będę dozgonnie wdzięczny za wskazanie modułu bluetooth, który bedzie bezproblemowo współpracował z oryginalnym radiem. Jest tego trochę w necie (ali, alledrogo...) ale komentarze od entuzjastycznych po narzekanie, że wtyczka nie pasuje, także fajnie jak ktoś wskarze konkretny model, aukcje...

Model radia o ile się nie mylę to 6CD 86201sc440

Z góry dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, skwaro napisał(a):

Ale w sensie że turbo? 

tak; wersja zmodernizowana do twin scroll (nie wiem co poza turbo ew trzeba zmienić)

 

EDIT: pytam bo przecież miało wersję z twin scrollem, nie wiem tylko czy cywilną 

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Vercy napisał(a):

tak; wersja zmodernizowana do twin scroll (nie wiem co poza turbo ew trzeba zmienić)

 

EDIT: pytam bo przecież miało wersję z twin scrollem, nie wiem tylko czy cywilną 

W Foresterze z EJ255 nie było seryjnie twinscrolla, on występował tylko w EJ20 i tylko na Japonię. Ja u siebie przeszedłem na twinscrolla poczytaj mój temat, tam masz opisane co trzeba zmienić, bo jest tego trochę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej niczym nie zaskoczę jak powiem, że od hamowania zużywają się klocki i tarcze :P Ciekawi mnie natomiast jak u Was wygląda kwestia z przebiegami na jednym komplecie. U siebie ostatniu wymieniałem około 46tys km temu na tarcze textar 294 i klocki EBC Greenstuff. W tarczy już się całkiem - wg mnie - spory rant zrobił, a klocki ostatnio pylą już niemiłosiernie plus zauważyłem, że przy mocniejszym wciśnięciu hamulca ściąga mnie na lewo (znaczy, że prawa strona coś nie teges). Jak u Was w tej kwestii wygląda eksloatacja. Dodam, że u mnie zdecydowanie przewyższa jazda miejska nad trasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...