Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ja nie mówię o zapisanej na sztywno mapie opóźnień/wyprzedzeń zapłonu tylko o ich KOREKTACH. Korekty występują tylko jeśli są stuki - na minus. IAM poniżej 1 to trwała korekta na minus i wtedy ECU zaczyna też się uczyć czy może sobie pozwolić na korekty na plus dla różnych RPM i obciążeń. Na wideo widzę Knocking Correction czyli zakładam że korektę (FKC lub FLKC?) która nie mogłaby być na plus jeśli IAM jest 1.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapa knock correction jest wypełniona zerami jeśli nie ma stuków a jeśli występują wartości dodatnie tzn że zapłon jest globalnie opóźniany z powodu nadmiernej ilości knocków (IAM<1) a dla pewnych wartości RPM/load ECU uznał że wyprzedzanie mimo wszystko jest bezpieczne.

Mówię o fabrycznym ECU z fabryczną mapą.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Algorytm jest następujący:

- tak jak piszesz ECU ma sztywne mapy wyprzedzeń zapłonu (korekty dodatnie), widać je na Ignition timing

- mapa KOREKT (FLKC) jest wypełniona zerami. Małe stuki wymagające drobnego opóźnienia (FKC > -2,81) są ignorowane, gorsze dla danych RPM/load są zapisywane w mapie korekt FLKC (korekty ujemne)

- jeśli występują superknocki, dużo stuków itp., redukowany jest mnożnik IAM - cała mapa wyprzedzeń dla wszystkich RPM/load jest globalnie opóźniana o dany współczynnik (czyli np. przy IAM 0,5 wyprzedzenia +10 redukowane są do +5), mapa korekt jest zerowana i znów zaczyna wypełniać się wartościami ujemnymi jeśli mimo to występują knocki, a jeśli nie występują dla danych RPM/load zaczynają też występować wartości dodatnie (więc to przykładowe wyprzedzenie +10 znów może wystąpić).

 

Dobrą praktyką jest strojenie na IAM 1. FLKC dodatnie to objaw obniżonego IAM. U mnie nawet ujemne pojawiają się sporadycznie.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówicie o dwóch różnych parametrach, sam się na to złapałem bo FreeSSM nie podaje pełnych nazw parametrów, a zazwyczaj używam RomRidera do logów i nie zwróciłem uwagi. 

Kolega wrzucił Knock Correction Advance, który jest brany z IAM*Timing z mapy i jest na plus. Myślałem że podaje Feedback Knock Correction, który jest wartością o ile timing jest cofnięty z powodu stuku i ten jest na minus. 

 

Trzeba zrobić logi z parametrami:

Feedback Knock Correction 

Fine Learning Knock Correction 

IAM

Żeby jednoznacznie wiedzieć czy stuka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie te korekty i spalanie stukowe to jeszcze czarna magia ale pietam że  w Legacy z 94r jak miałem  uwalony czujnik  od wykrywania spalania stukowego to po wymruganiu błędów  pokazywało  błędy  w ECU. W tym foresterze ani freeSSM  ani mikro link + OBD  ani Autel DS808 nie pokazały  żadnych błędów  silnika.

Gdyby było  stukowe to by check  engine  się  świeciło  i jakieś błędy  zapisało  ? Czy się  mylę?

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2023 o 11:01, Fala napisał(a):

Kto wie co to? Forek SG przedlift. 

Zmieniarka?... 

Screenshot_20230910_104308_com.android.chrome_edit_190452383516250.jpg

Mam gdzieś japońską broszurę z audio video do Froków SG. Jak znajdę to looknę, czy jest coś podobnego. Ale wygląda jak zmieniarka CD. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, MrJ napisał(a):

Mam gdzieś japońską broszurę z audio video do Froków SG. Jak znajdę to looknę, czy jest coś podobnego. Ale wygląda jak zmieniarka CD. 

@jchlanda w swoim wątku miał:

 

hbWsT1x.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Fala napisał(a):

@jchlanda w swoim wątku miał:

 

hbWsT1x.jpg

 

Nawigacja GPS, moja miała dodatkową antenę przyczepioną magnesem do obudowy. Internety pokazują jak wyglądała w akcji:

hZwn9rl.jpg

 

Fajna rzecz, w 2002 :)

Edytowane przez jchlanda
  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2023 o 11:27, jako napisał(a):

Szczelność dolotu faktycznie trzeba sprawdzić tym bardziej, że przepływka była wymieniona

Znalazłem  nieszczelność  na czuniku, ułamany kruciec  widać  na zdjęciu tylko nie wiem co to za czujnik. 

 

 

20230911_190224.jpg

20230911_190234.jpg

20230911_185239.jpg

20230911_185230.jpg

16944520280028886378878353857581.jpg

Edytowane przez Henryk82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kolektrorem ssącym jakieś  15 cm za przepływomierzem ? 

Jak wrzuciłem  zdjęcie tego uszkodzonego w wyszukiwarkę google to podpowiada o jakimś czujniku podciśnienia i niby podobne do tego co google wypluwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

Pod kolektrorem ssącym jakieś  15 cm za przepływomierzem ? 

Jak wrzuciłem  zdjęcie tego uszkodzonego w wyszukiwarkę google to podpowiada o jakimś czujniku podciśnienia i niby podobne do tego co google wypluwa.

Henryk proszę cię za jakim przepływomierzem? Wujek SAM się myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Henryk82 napisał(a):

Bardziej w bok niż  za ale blisko  niej. A teraz gdzieś  w Googlach znalazlem opis że odpowiada za sterowanie turbiny  bo już znalazłem  jego nr OEM

One są podobne ale ten spod kolektora dolotowego jest od oparów paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...