rutra80 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Nigdy nie widziałem dodatnich FKC ani FLKC jeśli IAM jest 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 12 minut temu, skwaro napisał(a): Feedback knock correction trzeba zobaczyć żeby mieć pewność Najlepiej całą wyuczoną mapę LV no i IAM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 5 minut temu, rutra80 napisał(a): Nigdy nie widziałem dodatnich FKC ani FLKC jeśli IAM jest 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 ??? Dochodzą do 11tu stopni najczęściej w większości subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 (edytowane) Ale ja nie mówię o zapisanej na sztywno mapie opóźnień/wyprzedzeń zapłonu tylko o ich KOREKTACH. Korekty występują tylko jeśli są stuki - na minus. IAM poniżej 1 to trwała korekta na minus i wtedy ECU zaczyna też się uczyć czy może sobie pozwolić na korekty na plus dla różnych RPM i obciążeń. Na wideo widzę Knocking Correction czyli zakładam że korektę (FKC lub FLKC?) która nie mogłaby być na plus jeśli IAM jest 1. Edytowane 10 Września 2023 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Na wideo widzisz realizację mapy knock corection . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 To są wartości dodane zgodne z mapą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 (edytowane) Mapa knock correction jest wypełniona zerami jeśli nie ma stuków a jeśli występują wartości dodatnie tzn że zapłon jest globalnie opóźniany z powodu nadmiernej ilości knocków (IAM<1) a dla pewnych wartości RPM/load ECU uznał że wyprzedzanie mimo wszystko jest bezpieczne. Mówię o fabrycznym ECU z fabryczną mapą. Edytowane 10 Września 2023 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Ecu ma mapy korekt stukowych dodatnich do mapy zapłonu w zależności od obciążenia i obrotów. Nie mam teraz kompa żeby podesłać skrina ale to standardowe parametry pracy są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Mapa cnock coorection nie jest wypełniona zerami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 (edytowane) Algorytm jest następujący: - tak jak piszesz ECU ma sztywne mapy wyprzedzeń zapłonu (korekty dodatnie), widać je na Ignition timing - mapa KOREKT (FLKC) jest wypełniona zerami. Małe stuki wymagające drobnego opóźnienia (FKC > -2,81) są ignorowane, gorsze dla danych RPM/load są zapisywane w mapie korekt FLKC (korekty ujemne) - jeśli występują superknocki, dużo stuków itp., redukowany jest mnożnik IAM - cała mapa wyprzedzeń dla wszystkich RPM/load jest globalnie opóźniana o dany współczynnik (czyli np. przy IAM 0,5 wyprzedzenia +10 redukowane są do +5), mapa korekt jest zerowana i znów zaczyna wypełniać się wartościami ujemnymi jeśli mimo to występują knocki, a jeśli nie występują dla danych RPM/load zaczynają też występować wartości dodatnie (więc to przykładowe wyprzedzenie +10 znów może wystąpić). Dobrą praktyką jest strojenie na IAM 1. FLKC dodatnie to objaw obniżonego IAM. U mnie nawet ujemne pojawiają się sporadycznie. Edytowane 10 Września 2023 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Mówicie o dwóch różnych parametrach, sam się na to złapałem bo FreeSSM nie podaje pełnych nazw parametrów, a zazwyczaj używam RomRidera do logów i nie zwróciłem uwagi. Kolega wrzucił Knock Correction Advance, który jest brany z IAM*Timing z mapy i jest na plus. Myślałem że podaje Feedback Knock Correction, który jest wartością o ile timing jest cofnięty z powodu stuku i ten jest na minus. Trzeba zrobić logi z parametrami: Feedback Knock Correction Fine Learning Knock Correction IAM Żeby jednoznacznie wiedzieć czy stuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 (edytowane) Dla mnie te korekty i spalanie stukowe to jeszcze czarna magia ale pietam że w Legacy z 94r jak miałem uwalony czujnik od wykrywania spalania stukowego to po wymruganiu błędów pokazywało błędy w ECU. W tym foresterze ani freeSSM ani mikro link + OBD ani Autel DS808 nie pokazały żadnych błędów silnika. Gdyby było stukowe to by check engine się świeciło i jakieś błędy zapisało ? Czy się mylę? Edytowane 10 Września 2023 przez Henryk82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 10 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2023 Nie, może już mocno cofać zapłony i nawet ograniczyć ładowanie a check nie będzie się świecił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 W dniu 10.09.2023 o 11:01, Fala napisał(a): Kto wie co to? Forek SG przedlift. Zmieniarka?... Mam gdzieś japońską broszurę z audio video do Froków SG. Jak znajdę to looknę, czy jest coś podobnego. Ale wygląda jak zmieniarka CD. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 27 minut temu, MrJ napisał(a): Mam gdzieś japońską broszurę z audio video do Froków SG. Jak znajdę to looknę, czy jest coś podobnego. Ale wygląda jak zmieniarka CD. @jchlanda w swoim wątku miał: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jchlanda Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 (edytowane) 12 minut temu, Fala napisał(a): @jchlanda w swoim wątku miał: Nawigacja GPS, moja miała dodatkową antenę przyczepioną magnesem do obudowy. Internety pokazują jak wyglądała w akcji: Fajna rzecz, w 2002 Edytowane 11 Września 2023 przez jchlanda 2 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 (edytowane) W dniu 10.09.2023 o 11:27, jako napisał(a): Szczelność dolotu faktycznie trzeba sprawdzić tym bardziej, że przepływka była wymieniona Znalazłem nieszczelność na czuniku, ułamany kruciec widać na zdjęciu tylko nie wiem co to za czujnik. Edytowane 11 Września 2023 przez Henryk82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 To jest elektrozawór od oparów paliwa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 Pod kolektrorem ssącym jakieś 15 cm za przepływomierzem ? Jak wrzuciłem zdjęcie tego uszkodzonego w wyszukiwarkę google to podpowiada o jakimś czujniku podciśnienia i niby podobne do tego co google wypluwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 Szukaj jako zawór EVAP 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 4 minuty temu, Henryk82 napisał(a): Pod kolektrorem ssącym jakieś 15 cm za przepływomierzem ? Jak wrzuciłem zdjęcie tego uszkodzonego w wyszukiwarkę google to podpowiada o jakimś czujniku podciśnienia i niby podobne do tego co google wypluwa. Henryk proszę cię za jakim przepływomierzem? Wujek SAM się myli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 Bardziej w bok niż za ale blisko niej. A teraz gdzieś w Googlach znalazlem opis że odpowiada za sterowanie turbiny bo już znalazłem jego nr OEM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 Sprawdź numer ale chyba ten jest podobny: https://allegro.pl/oferta/solenoid-evap-16102aa391-subaru-impreza-forester-11580623774 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2023 1 minutę temu, Henryk82 napisał(a): Bardziej w bok niż za ale blisko niej. A teraz gdzieś w Googlach znalazlem opis że odpowiada za sterowanie turbiny bo już znalazłem jego nr OEM One są podobne ale ten spod kolektora dolotowego jest od oparów paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się