Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, wrooblas napisał(a):

Dzięki za info :)

Też mam FXT Sport MY2018 i nie było możliwości ES, a chcieliśmy. Mieliśmy wybór: ostatnie takie turbo, albo XV 1.6 z ES, albo czekanie na Forestera V gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Guliwer napisał(a):

Też mam FXT Sport MY2018 i nie było możliwości ES, a chcieliśmy. Mieliśmy wybór: ostatnie takie turbo, albo XV 1.6 z ES, albo czekanie na Forestera V gen.

Właśnie sprawdziłem w archiwum oferty modelowej i masz rację, w FXT ES nie było. Można go było mieć tylko w dwóch górnych wersjach wyposażenia 2.0i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[FORESTER 2001 N/A]

 

Czołem,

 

2 pytania:

 

1. Czy ktoś posiadający Forestera SF zderzył się z zagadnieniem wody przeciekającej pod nogi kierowcy? Jeśli tak to może wiecie gdzie szukać przyczyny ?

2. Przy nogach kierowcy pod tapicerką są różnorakie gąbki, które piją przeciekającą wodę. Czy usunięcie ich spowoduje jakieś kłopoty czy jedynym potencjalnym problemem będzie większy hałas wewnątrz? Czym można je zastąpić?

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

Edit:

 

Mam jeszcze trzecie pytanie:

 

Czy w SF'ie porkętła od ustawiania ciepło/zimno i od trybu nawiewu (na szybę, na nogi itp) są podświetlane? I przyciski np od tempomatu, świateł przeciwmgłowych? Tak samo od podgrzewania foteli - po przestawieniu przełącznika chyba powinna zapalić się dioda, w którym trybie grzania jestem?

U mnie wszystkie te pstryczki itp są ciemne i jest to mega niewygodne w czasie jazdy po ciemku, a nie chce mi się wierzyć, że to jest tak fabrycznie.

 

Edytowane przez nakedman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2024 o 19:10, markos007 napisał(a):

Gdzie kupić takie spinki do progów które się wpina od spodu auta do Forka SG?25c004848d9699b1657e1acaccefd04a.jpg

W sklepie :P Tu nr części, mi do forka SG polift po vinie wyskakuje ten: 909140020, ale bardzo podobny jest też ten: 909140055. Na oko różnią się kolorem główki, ale nie wiem, czy poza tym są inne różnice. Ten 055 niby do Subaru po 2006.  

Pod tymi dwoma numerami występuje jeden zamiennik. Oryginał dostępny w ASO oraz nie-aso. Po wpisaniu w Google znajdziesz odpowiednie linki ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[FORESTER 2001 N/A]
 
Czołem,
 
2 pytania:
 
1. Czy ktoś posiadający Forestera SF zderzył się z zagadnieniem wody przeciekającej pod nogi kierowcy? Jeśli tak to może wiecie gdzie szukać przyczyny ?
2. Przy nogach kierowcy pod tapicerką są różnorakie gąbki, które piją przeciekającą wodę. Czy usunięcie ich spowoduje jakieś kłopoty czy jedynym potencjalnym problemem będzie większy hałas wewnątrz? Czym można je zastąpić?
 
Z góry dzięki za pomoc!
 
Edit:
 
Mam jeszcze trzecie pytanie:
 
Czy w SF'ie porkętła od ustawiania ciepło/zimno i od trybu nawiewu (na szybę, na nogi itp) są podświetlane? I przyciski np od tempomatu, świateł przeciwmgłowych? Tak samo od podgrzewania foteli - po przestawieniu przełącznika chyba powinna zapalić się dioda, w którym trybie grzania jestem?
U mnie wszystkie te pstryczki itp są ciemne i jest to mega niewygodne w czasie jazdy po ciemku, a nie chce mi się wierzyć, że to jest tak fabrycznie.
 

Sprawdź drożność odpływu skroplin z parownika. Rurka wychodzi z grodzi i kapie na wahacz od strony pasażera.
Przyciski są podświetlane, zapewne popaliły się z biegiem czasu.
Pokrętła też powinny świecić, tam są dwie żarówki nie pamiętam jakie dokładnie. Lata temu zmieniałem.
Tu masz temat z SG ale żarówki te same :

https://forum.subaru.pl/topic/93413-wymiana-%C5%BCar%C3%B3wek-pod%C5%9Bwietlenia-wy%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-w-sg/

Gąbki i wygłuszenia możesz wyciągnąć jak mokre, już głośniej w Foresterze nie może być
Edit.
Jak masz szyberdach to sprawdź też odpływy wody z niego.
Ostatnia najgorsza opcja jest rozklejenie się szyby ( korozja ) między szybą a karoserią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester 2,0diesel 2008 - po wymianie (profilaktycznej - sparciała uszczelka) korka chłodnicy wyrzucił płyn ze zbiornika wyrównawczego. Nie wiem jak to możliwe wgle ponieważ było max a na parkingu widzę pusty zbiornik i kapie. Nie jest pęknięty, nie mam pomysłu - z prawem grawitacji mi się to nie klei bo zbiornik bezciśnieniowy jak mogło z dołu do góry wyrzucić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzisiejszym przeglądzie technicznym wyszło, że powinienem wymienić żarówkę w przedniej prawej lampie. Wymienię od razu dwie - bo tak trzeba, ale pytanie... dobrze szukam, że to żarówka D4R, która 1 szt. kosztuje ok. 180 zł.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2024 o 10:18, MrJ napisał(a):

W sklepie :P Tu nr części, mi do forka SG polift po vinie wyskakuje ten: 909140020, ale bardzo podobny jest też ten: 909140055. Na oko różnią się kolorem główki, ale nie wiem, czy poza tym są inne różnice. Ten 055 niby do Subaru po 2006.  

Pod tymi dwoma numerami występuje jeden zamiennik. Oryginał dostępny w ASO oraz nie-aso. Po wpisaniu w Google znajdziesz odpowiednie linki ;)

zamówiłem na Ali, zobaczymy co przyjdzie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś przerabiał temat czyszczenia sond lambda w swoim jeździdełku? szczególnie ta szerokopasmowa mnie interesuje.

 

ten materiał mnie trochę zainspirował do tego zapytania

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.03.2024 o 15:25, AdaSch napisał(a):

Czy ktoś przerabiał temat czyszczenia sond lambda w swoim jeździdełku? szczególnie ta szerokopasmowa mnie interesuje.

 

Hmm pomysł niewart zachodu w samochodzie...

Zobacz w katalogach producentów sond na ile przewidują ich prawidłową pracę (podpowiem 160kkm max 200kkm)

i jeśli przekroczyłeś ten przebieg i masz jakieś zastrzeżenia lub problemy to wymień sondę.

 

Dla wyjaśnienia niektórym, prawidłowa praca sondy nie oznacza tylko tego, że jeszcze błędu nie wyrzuca, i uznajemy że jest OK (wg nas) ... ;-)

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, artaa napisał(a):

Hmm pomysł niewart zachodu w samochodzie...

ale widziałeś załączony film? Dwa, skoro auto przed zmianą silnika brało 0,8l oleju na 1000km to w jakim stanie jest sonda?

 

Ecu działa tak, że wierzy w 100% pierwszej szerokopasmowej sondzie, a co jeżeli ona kłamie przez poziom za brudzenia jak sugeruje film? Wymiana swoją drogą oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Aga napisał(a):

Czy istnieje porządny filtr kabinowy do forka sj? To, co mi w ASO montują to jakaś pomyłka  :unsure:

@Aga ja kupiłem od sprzedawcy WESTAR-USA jakiś filtr do SG jakiejś US marki, byłem bardzo zadowolony i pod względem filrowania jak i przepływu. Nie widzę aby mieli wystawione do SJ ale zawsze można zapytać. Filtr był z wkładem węglowym. Mają inne wystawione jako Viper ale ze zdjęć wynika, że to Fram US - czyli ZTCP taki jaki ASO daje OEM jak filtr oleju (niebieski od czasów trsunami :( )

Zobacz tutaj - jest klika typów i wyglądają poważnie w stosunku to tego co jest powszechnie dostępne

https://www.fram.com/partFinder/search/index?type=Any+Type&year=2014&make=0052&model=1225&engine=H4~2.0L~122~&car-type=car-truck

pewnie da się kupić gdzieś na ebay czy nawet w PL

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, artaa napisał(a):

 

Dlatego warto z siatką, np jak ten filtrona:

https://allegro.pl/oferta/filtr-powietrza-filtron-ap154-1-11779076193

Katastrofa nie filtr - w mojej ocenie. A Filtr oleju tego producenta to sabotaż! szczególnie do Mini cooper S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Szybkie pytanie.

Co byście obstawiali, że tak światła migają?

Klemy na plus i minus dobrze się trzymają, napięcie między alternatorem, a aku stabilne 14,2.

Alternator wstawiony nowy (zamiennik WAI 90A) we wrześniu zeszłego roku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, światła mają stały Plus, i dołączaną mase. Podałbym plusa najpierw bezpośrednio z akumulatora, a jakby nie pomogło to mase. I dopiero szukał dalej. Falują jakby cyklicznie i to jest najdziwniejsze. Na zgaszonym silniku też tak? Jeśli nie to obstawiał bym może jednak alternator. Zmienia się to w miarę obrotów?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...