Skocz do zawartości

Buuubaru

Nowy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    Forester MY'09 2.0 NA AT

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Buuubaru

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. Gdzie na tylnej belce z Forka SH będzie jej oznaczenie/nr fabryczny? Czy sanki z manuala podejdą pod automat?
  2. Nie miałem możliwości być przy serwisancie podczas pomiarów, ale myślę, że chodziło tutaj o test szczelności wykonywany z tłokiem ustawionym w GMP, gdzie na wejściu testera wprowadza się pewną wartość ciśnienia, a na wyjściu mierzy się jego ubytek (tzw. leakdown test).
  3. Mam problem z Foresterem SH (silnik EJ204 bez LPG, skrzynia 4EAT) i liczę na pomoc z Waszej strony. Na ostatnim serwisie przy okazji kontroli luzów zaworowych został wykonany (na zimnym silniku) pomiar ciśnienia sprężania i test szczelności cylindrów. Wartości luzów zaworowych na każdym zaworze ssącym wyszło równo po 0,2 mm, natomiast na wydechowych równo po 0,3 mm (aktualny przebieg 200kkm). Serwisant uznał, że luzy zaworowe nie wymagają regulacji, bo mieszczą się w granicach tolerancji. Ku mojemu zdziwieniu, problemem okazał się wynik z pomiaru ciśnienia sprężania i szczelności: 1. cylinder - 8 bar - szczelność 70% 2. cylinder - 8,5 bar - szczelność 90% 3. cylinder - 8,5 bar - szczelność 96% 4. cylinder - 7 bar - szczelność 60%. Po wykonaniu ww. pomiarów dostałem informację od serwisanta, że ze względu na niski stopień sprężania oraz nieszczelność na 4. cylindrze silnik wymaga remontu. Chciałem tutaj zaznaczyć, że jako użytkownik auta nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy silnika. Aby nie wyszła z tego epopeja, napiszę w punktach wyniki moich obserwacji: Brak jakichkolwiek błędów DTC. Silnik odpala za każdym razem, niezależnie od temperatury na zewnątrz. Silnik pracuje równo, nie dymi na biało/niebiesko/czarno/szaro. Trzyma wzorowo obroty na biegu jałowym, prawidłowo przyspiesza, nie wypada mu zapłon (świece są nowe OEM-y). Brak niepokojących dźwięków od silnika. Po osiągnięciu temperatury pracy słychać normalne klikanie wtryskiwaczy. Brak nadmiernych wibracji silnika. Na biegu jałowym można na dolocie położyć szklankę z wodą - nie wyleje się. Na zimnym silniku odczuwalne jest lekkie drżenie kierownicy, po rozgrzaniu zjawisko nie występuje. Spalanie: krótkie przejazdy w mieście: ok. 14 l/100km, miasto na rozgrzanym silniku: ok. 12 l/100km, cykl mieszany miasto/droga krajowa: ok. 8,5 l/100 km, krajówka trochę szybciej: ok. 9,5 l/100 km, autostrada 140 km/h: 10 l/100 km. Brak zauważalnych ubytków oleju. Rok do roku (przebieg 10kkm) może ubywa 0,5mm na bagnecie, ciężko dostrzec taką różnicę. Olej czysty, nie zmieszany z płynem chłodniczym, brak tzw. "masła". Silnik zalewany olejem Eneos Hyper Multi 5W30. Tester UPG nie wykrył uszkodzenia uszczelki. Brak bąbelków powietrza pod korkiem chłodnicy. Brak większych ubytków płynu chłodniczego. Są niewielkie ubytki, ale raczej spowodowane nieszczelnością (mikropęknięciem) tworzywa sztucznego przy górnym króćcu chłodnicy - delikatnie kapie (zamierzam na dniach wymienić chłodnicę). Przeglądy robione są regularnie co roku. Prośba do Was o wszelkie konstruktywne porady (mogą być też na priv) co powinienem jeszcze zrobić przed przystąpieniem do remontu silnika: na co zwrócić uwagę, jakie pomiary/testy jeszcze zlecić serwisowi? Mam też interfejs diagnostyczny OBD2 tylko nie wiem na jaki parametr zwrócić uwagę...
  4. Nie wiem, nie jestem znawcą tematu stąd moje wątpliwości. Szukam alternatywy do paliwa E10, więc jeśli masz jakieś doświadczenie z przesiadki z PB95 na PB98 to proszę podziel się. Wolę tutaj zaczerpnąć wiedzy i ewentualnie z opracowań naukowych niż od "specjalistów" z youtube'a.
  5. Generalnie szkoda, że nie ma u nas (jeszcze) wyboru między PB95 E5 a E10. Powodem takiej sytuacji nie mogą być dyrektywy EU skoro na zachodzie Europy są dwie odmiany PB95. Rynek nie znosi próżni, więc może w przyszłości... Pytanie tylko czy do tego czasu tankowanie benzyny PB98 będzie bezpieczne do silników, które od początku jeździły na PB95. U mnie jest wolnossący EJ204 (Forek SH) z przebiegiem 200kk i dalej mam wątpliwości czy tankowanie PB98 na dłuższą metę nie zaszkodzi silnikowi i układowi paliwa.
  6. Na początek odłącz wtyczkę od sondy, przeczyść styki np. izopropanolem, podłącz i sprawdź czy błąd po wykasowaniu powróci. Jeżeli tak, to szukaj sondy na wymianę.
  7. Jaki wpływ na korekty paliwowe ma sonda za katalizatorem? Ona w ogóle bierze udział w regulacji czegokolwiek czy tylko diagnozuje poprawność działania katalizatora?
  8. Hej wszystkim! Jestem posiadaczem Forka SH od jakiegoś czasu i zdecydowałem, że dołączę do zacnego grona forumowiczów Subaru :).
  9. Hej wszystkim!, Szybkie pytanie: Czy w Forku SH rocznik 2009 można odłączyć akumulator na ponad 24 h bez ryzyka błędów po ponownym jego podłączeniu? Planujemy z żoną dokładne czyszczenie wnętrza auta, z wyjmowaniem i praniem foteli oraz pozostawienie otwartych drzwi w aucie na dłuższy czas (musimy uporać się z rudą na rantach drzwi). Internet w tej kwestii straszy procedurami "idle re-learn", błędami itp. więc wolimy popytać doświadczonych użytkowników :).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...