Skocz do zawartości

nakedman

Nowy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Głogów
  • Auto
    Subaru Forester SF 2001 2.0

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia nakedman

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. [FORESTER 2001 N/A] Czołem, 2 pytania: 1. Czy ktoś posiadający Forestera SF zderzył się z zagadnieniem wody przeciekającej pod nogi kierowcy? Jeśli tak to może wiecie gdzie szukać przyczyny ? 2. Przy nogach kierowcy pod tapicerką są różnorakie gąbki, które piją przeciekającą wodę. Czy usunięcie ich spowoduje jakieś kłopoty czy jedynym potencjalnym problemem będzie większy hałas wewnątrz? Czym można je zastąpić? Z góry dzięki za pomoc! Edit: Mam jeszcze trzecie pytanie: Czy w SF'ie porkętła od ustawiania ciepło/zimno i od trybu nawiewu (na szybę, na nogi itp) są podświetlane? I przyciski np od tempomatu, świateł przeciwmgłowych? Tak samo od podgrzewania foteli - po przestawieniu przełącznika chyba powinna zapalić się dioda, w którym trybie grzania jestem? U mnie wszystkie te pstryczki itp są ciemne i jest to mega niewygodne w czasie jazdy po ciemku, a nie chce mi się wierzyć, że to jest tak fabrycznie.
  2. [SF 2001 N/A] Czołem, 2 pytanka: - obiło mi się o oko gdzieś na forum, że w Foresterze 1gen. jest coś nie teges z pomiarem poziomu oleju i bagnet czasem pokazuje nieprawdę. Może ktoś przybliżyć o co chodzi lub odnieść mnie do tematu, w którym jest to pisane? Niestety nie znalazłem szczegółów nigdzie. - czy tłumik od wersji turbo podejdzie do wolnossaka? Wpadł mi ostatnio w ręce sam tłumik i jeszcze nie zrobiłem pomiarów więc pytam Miłego dnia!
  3. [Forester SF 2001 2.0 N/A] Cześć, pytanie odnośnie wyjmowania przekładni kierowniczej: W serwisówce napisane jest, że w celu zdjęcia przekładni należy zdemontować kierownicę. Czy ktoś z Was to robił i naprawdę zdjęcie kierownicy jest niezbędne? Nie chcę się bawić modułem od poduszek i stąd pytanie. Z tego co widzę w necie to nikt nawet o tym nie wspomina. Z góry dziękuję za pomoc. Miłego dnia/wieczoru!
  4. Hej, temat już trochę stary, ale może to pomoże komuś rozwiązać problem. U mnie też nie dało się zamykać ani otwierać z kluczyka i nie wiedziałem o co chodzi. Próbowałem adaptacji tak jak w wielu opisach itp, ale to nie pomagało. Ostatnio jednak spojrzałem do auta od strony pasażera i zobaczyłem, że stacyjka ma pozycje "0" "I" "II" i "start" (czy jakoś tak) i zapaliła mi się lampka w głowie, bo nigdy nie zwracałem uwagi do jakiej pozycji przestawiam ją wyłączając auto. Po przekręceniu stacyjki w pozycję "0" pilot działa elegancko. Pozostawienie jej w pozycji "I" powoduje, że centralny zamek nie działa. Miłego dnia!
  5. Joł, czy do centrowania sprzęgła w Foresterze SF 2.0 N/A wystarczy narzędzie do tego przeznaczone dostępne szeroko na allegro itp. czy trzeba czegoś specjalnego ze względu na to, że to Subaru? Z góry dzięki za odpowiedź
  6. nakedman

    SF podmianka skrzyni

    Hej, jeśli jeszcze jej nie zamontowałeś to może mógłbyś nagrać film prezentujący jak "dyfer ma sztywne czopy dla półosi" ? Mam z tym teraz niezłą zagwozdkę i dobrze byłoby zobaczyć jak to powinno wyglądać. Chodzi mi głównie o luz promieniowy i międzyzębny, bo że osiowy powinien być żeby całość mogła trochę pracować przy skręcaniu wiem. U mnie jest teraz tak: Z góry wielkie dzięki za pomoc!
  7. Czołem, niestety nie znalazłem podobnego problemu na forum. Tzn. podobne są, ale nie wiem czy standardowe rozwiązanie wchodzi w tym wypadku w grę. Otóż: Forester 2001 2.0 Zauważyłem ostatnio, że powstał wyciek w okolicy nakrętki dociskającej łożysko lewej półosi - przeciek nie przez simmering tylko o - ring. Jako, że po prawej stronie uszczelniacz był też przypocony to bez zbędnej zwłoki kupiłem części (OE) i przystąpiłem do wymiany. Sama praca poszła bez problemu, wszystko poczyszczone i wymienione. Przy odkręcaniu liczyłem obroty, więc wkręcanie również nie stanowiło większego problemu. Przed ponownym nasuwaniem półosi na wałki z wielowypustem natknąłem się jednak na poważny problem - wałki mają spory luz, cały dyferencjał chodzi w lewo i prawo o kilka mm. Luz promieniowy jest również bardzo duży, właściwie ma się wrażenie podnoszenia całego dyferencjału w środku. Dodatkowo luz międzyzębny wygląda na bardzo duży. Wszystko obrazują poniższe filmy: Zostawiłem dalsze składanie, aby szukać informacji nt. luzów w dyferencjale, łożysk itp. Właściwie wszędzie ludzie pisali, że luz na półosiach jest normalny... ale aż taki? To wygląda jakby w ogóle było niczym niepodparte. Ostatecznie próbowałem też pobawić się dociskiem wstępnym łożysk (dokręcając pokrywy z uszczelniaczem), bo to ma też niwelować luz międzyzębny - nic nie osiągnąłem, więc wróciłem do ustawień początkowych. Złożyłem wszystko i z duszą na ramieniu udałem się na jazdę testową. Po ok. 10 km podczas przyspieszania przy ok 70-80 km/h na kierownicy objawiły się drgania. Przed wymianą nic takiego nie miało miejsca. Drgania powstają przy prędkości 70-80 km/h. Po odpuszczeniu pedału gazu nadal występują, dopóki prędkość nie spadnie poniżej 70 km/h. I teraz w końcu doszedłem do sedna: pytanie czy moje działania mogły spowodować coś, co powoduje drgania? Jeśli tak to co konkretnie mogłem popsuć? Czy teraz jedynym rozwiązaniem problemu jest wyjęcie skrzyni i wymiana łożysk wraz z ponownym ustawianiem luzów itp? Czy luz osiowy (biorąc za oś wałki wychodzące ze skrzyni) przedniego dyferencjału jest normalny? Podczas prac odkręcałem amortyzatory - ale śrubę mimośrodową ustawiłem w położeniu takim jak przed jej demontażem. Dla porównania załączam jeszcze nagranie z luzem jaki zdiagnozowałem podczas wymiany osłony przegubu wewn. jakieś 3 miesiące temu: Wtedy zapisałem to w pamięci jako 'do zrobienia', ale że samochód jeździł normalnie to na liście było za naprawami blacharskimi, teraz chyba priorytety się zmienią Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Miłego dnia!
  8. Czołem, od marca ubiegłego roku jestem szczęśliwym (naprawdę :)) posiadaczem Forestera 2001 2.0 . Szczęśliwym, bo auto jest rewelacyjne i nad jego zaletami mogę rozwodzić się długimi chwilami, chociaż do ideału brakuje mu dużej ilości PLNów, których staram się nie szczędzić w miarę możliwości. Na forumek wchodzę odkąd mam auto, ale teraz napotkany problem nakłonił mnie do rejestracji Miłego wszystkim!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...