Bednarcm Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Od pewnego czasu podświetlenie wyłącznika tylnych świateł przeciwmgielnych działało kiedy miało na to ochotę. Jako że nie lubię, gdy coś nie działa, to przeszukałem zasoby internetu pod kątem przywrócenia poprawności działania podświetlenia. Potrzebne części: - żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). Koszt około 1-1,5zł za sztukę. Jest też możliwość zakupu kompletnych (z oprawkami) diod kolorowych, koszt około 5zł za sztukę, niestety nie znalazłem pomarańczowej. Uwagi: - nie działała mi tylko jedna żarówka. Przy okazji sprawdzania wyciągnąłem też drugi wyłącznik, po czym w nim też przestała mi działać - zapewne z racji wieku wstrząs jej zaszkodził. Zatem lepiej przygotować się na wymianę wszystkich. - zakup zielonych żarówek nie wydaje się być dobrym pomysłem, niestety świecą nieco innym kolorem niż oryginalne (białe z zielonymi kapturkami). - nowe żarówki są odrobinę dłuższe od starych. Bez kapturków pasują, nie sprawdzałem z kapturkami, jest możliwość, że będą zaczepiały o elementy pracujące wyłącznika 1. Wyciągnięcie wyłączników: - w celu ułatwienia zadania sugeruję wyciągnięcie szerokiej zaślepki pod wyłącznikami. Wystarczy ją lekko podważyć czymś płaskim. - należy dosyć mocno podważyć/pociągnąć wyłącznik w górę, wyskoczy z dolnego zaczepu. Zrobiłem to po prostu palcem, bez użycia dodatkowych narzędzi. - uważając, by nie wcisnąć go z powrotem, podważamy go od góry, powinien wypiąć się z górnego zaczepu. Powyższe robimy używając stosunkowo dużo siły, wyłączniki są solidne, nic się nie powinno uszkodzić. 2. Wypięcie kostek z przewodami - wąskim śrubokrętem wciskamy delikatnie zatrzask kostki. Powinna się dosyć lekko wypiąć ze złącza. 3. Usunięcie starych żarówek - dostęp do żarówek jest możliwy bez rozbierania całego wyłącznika - płaskim śrubokrętem wykręcamy żarówkę, przekręcamy o około 1/4 obrotu - żarówki siedzą w takich jakby oprawkach. Ostrym narzędziem odginamy przewody i wysuwamy żarówkę z oprawki. - wkładamy nową żarówkę, odpowiednio prowadzimy przewody w "oprawce" i odcinamy końce 4. Montaż - nowe żarówki z oprawkami wkładamy i wkręcamy - wyłączniki podłączamy pod kostki i wciskamy na swoje miejsca 5. Efekt końcowy. Niestety nie jestem za bardzo zadowolony ze świecenia zielonych żarówek. Nie wiem, czym to jest spowodowane, czy po prostu są one mniej zielone niż być powinny, czy też tym, że żarówki są na 12V i praca pod 14V powoduje jaśniejsze ich świecenie i w efekcie przewagę koloru żółtego nad zielonym. Środkowy wyłącznik ma oryginalne podświetlenie: 1 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Bardzo fajnie opisane, na pewno się przyda. Trochę informacji na ww. temat było też poruszanych w wątku "Forester - Szybkie Pytanie". Ja wsadziłem do tych przycisków różnokolorowe LED. Lepiej się odróżniają i trudniej o pomyłkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 6 godzin temu, Malyboss napisał: Bardzo fajnie opisane, na pewno się przyda. Trochę informacji na ww. temat było też poruszanych w wątku "Forester - Szybkie Pytanie". Ja wsadziłem do tych przycisków różnokolorowe LED. Lepiej się odróżniają i trudniej o pomyłkę A jak poradziłeś sobie z "nawinięciem" drucików żaróweczki LED na oprawkę? jak patrze na obrazki wydają się (końcówki od LED) grubsze niż od klasycznej żaróweczki. Pytam bo są też żaroweczki LED od razu w oprawkach, wprawdzie 2x droższe, ale gotowe do użycia. Są w rozmiarach 8mm, 9mm i 10 mm średnicy, do Forka to chyba te najmniejsze 8mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fiku Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Gdyby ktoś zastanawiał się jaki jest koszt w ASO.... to podpowiem że za 3 szt. trzeba wywalić 29,89 zł brutto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 12 godzin temu, Malyboss napisał: Bardzo fajnie opisane, na pewno się przyda. Trochę informacji na ww. temat było też poruszanych w wątku "Forester - Szybkie Pytanie". Ja wsadziłem do tych przycisków różnokolorowe LED. Lepiej się odróżniają i trudniej o pomyłkę Właśnie natchniony Twoim wpisem zabrałem się do tego Też chciałem wsadzić tam diody, ale jak napisałem wyżej, brak pomarańczowej mnie zdemotywował 4 godziny temu, fiku napisał: Gdyby ktoś zastanawiał się jaki jest koszt w ASO.... to podpowiem że za 3 szt. trzeba wywalić 29,89 zł brutto Za zestaw z pierwszego zdjęcia, tj. 5 białych, 3 pomarańczowe i 3 zielone dałem 11zł (ich liczba wystarczy na dwukrotną wymianę przy 3 przyciskach). W ASO są pewnie razem z oprawkami, tak jak i do podświetlenia licznika, gdzie jedna kosztuje koło 30-40zł, a sama żarówka w markecie koło 1,50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 6 godzin temu, miroman napisał: A jak poradziłeś sobie z "nawinięciem" drucików żaróweczki LED na oprawkę? jak patrze na obrazki wydają się (końcówki od LED) grubsze niż od klasycznej żaróweczki. Nie nawijałem. Kupiłem gotowe, z oprawkami. Końcówki od LED rzeczywiście trochę dłuższe, trzeba je zeszlifować drobnym pilnikiem. To w niczym nie przeszkadza w działaniu, a wręcz przeciwnie, bo jak zmatowisz końcówkę pilnikiem, to światło fajniej się rozprasza Te podstawki też trzeba oblecieć delikatnie pilnikiem dookoła, żeby się zmieściły, ale nie jest to jakiś duży problem. 5 godzin temu, fiku napisał: Gdyby ktoś zastanawiał się jaki jest koszt w ASO.... to podpowiem że za 3 szt. trzeba wywalić 29,89 zł brutto Cena MOC !! 53 minuty temu, Bednarcm napisał: Właśnie natchniony Twoim wpisem zabrałem się do tego Też chciałem wsadzić tam diody, ale jak napisałem wyżej, brak pomarańczowej mnie zdemotywował Zawsze można czerwoną włożyć, przecież. Nie lepsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 11 minut temu, Malyboss napisał: Zawsze można czerwoną włożyć, przecież. Nie lepsza? Czerwona kontrolka w samochodzie zwykle oznacza kłopoty Nie chciałem odbiegać od standardu. Jeszcze zostało mi zwalczenie braku podświetlenia przycisków radia. Co ciekawe, gdy nie kontaktował mi przełącznik świateł, to to podświetlenie czasem się pojawiało. Sterowanie podświetleniem wychodzi właśnie z przełącznika (oddzielne przewody i styki), ale wpływa na podświetlenie wszystkiego, a cała reszta działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Dnia 27.02.2017 o 18:49, Bednarcm napisał: Niestety nie jestem za bardzo zadowolony ze świecenia zielonych żarówek. Nie wiem, czym to jest spowodowane, czy po prostu są one mniej zielone niż być powinny, czy też tym, że żarówki są na 12V i praca pod 14V powoduje jaśniejsze ich świecenie i w efekcie przewagę koloru żółtego nad zielonym. wiele osób poleca stosowanie 14V, są trwalsze i lepiej świecą. Mam u siebie oba rodzaje i zdecydowanie lepsze są 14V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 15 godzin temu, gorion napisał: Dobra wiadomość za to jest taka, że w SG w panelu klimatronika są już diody. Jak sprawdziłem w schemacie do radia GX806EF2 tam również są diody, więc powinny starczyć na znacznie dłużej niż żarówki. Hmm, to się nie zgadza z moją weryfikacją diagramu Zgodnie z tym są tam 4 żarówki. Nie znalazłem na diagramie żadnych diod LED. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 29 minut temu, gorion napisał: Chodzi o radio czy panel? O radio. Na załączonym przez Ciebie obrazie płytki są diody prostownicze i zenera. One z reguły nie świecą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Są W pliku ze schematami zwróć uwagę na schemat SWITCH UNIT (X34-3142-70). W dolnym lewym rogu są 4 żarówki PL1-PL4. Zasilane są ze złącza x14-CN5, sterowanie przychodzi z zewnątrz (z przełącznika zespolonego przy kierownicy). Na liście elementów opisane są: PL1-4 B30-1643-05 LAMP (5.5V 0.125A G) Na widoku płytki SWITCH UNIT X34-3142-70 (J74-1621-12) opisane są jako PL1-PL4. Są to jedyne źródła światła w schemacie radia nie licząc samego wyświetlacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Gdyby ktoś zabierał się za wymianę spalonej żaróweczki od przycisku świateł awaryjnych, to podpowiadam - może komuś się przyda. Żeby wymienić tą żarówkę, nie trzeba wyciągać całego modułu przycisku - a co za tym idzie wydzierać całej maskownicy (konsoli) środkowej - bo to oznacza i odkręcenie gałki zmiany biegów, i demontaż panelu pokręteł sterowania wentylacją. Na module przycisku od świateł awaryjnych ta zewnętrzna część, którą przyciskamy jest zatrzaśnięta na ząbkach - wystarczy ją delikatnie podważyć jakiś małym płaskim śrubokrętem i powinna zleźć. Pod spodem jest taki mały gumowy kapturek, na który nawinięta jest żaróweczka 12-14 V, a kapturek nasunięty jest na dwa ostrza. Jeżeli ta żaróweczka jest spalona, to należy: 1. zsunąć gumowy kapturek z ostrzy; 2. delikatnie odwinąć i wyjąć spaloną żaróweczkę; 3. włożyć nową sprawną, a jej wąsy nawinąć na kapturek; 4. nasunąć kapturek na ostrza; 5. zatrzasnąć przycisk. Ja niestety tego nie wiedziałem, i dlatego wyciągnąłem cały moduł, a następnie go rozebrałem bo myślałem, że żaróweczka jest w środku - a tymczasem siedzi ona właśnie po tym szarym przyciskiem. Zdjęcia poniżej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Może mi ktoś powiedzieć które z przełączników powinny być podświetlone w moim Foresterze? Chodzi mi o pewne informacje bo natrafiałem do tej pory na rozbieżności. No i jakie te żaróweczki może wiecie? Forester SG 2.0 158KM 2007. Co u Was się świeci a co nie? U mnie, w miejscach zaznaczonych żółtymi kółkami jest ciemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 W dniu 26.11.2017 o 21:19, Malyboss napisał: Gdyby ktoś zabierał się za wymianę spalonej żaróweczki od przycisku świateł awaryjnych, to podpowiadam - może komuś się przyda. Żeby wymienić tą żarówkę, nie trzeba wyciągać całego modułu przycisku - a co za tym idzie wydzierać całej maskownicy (konsoli) środkowej - bo to oznacza i odkręcenie gałki zmiany biegów, i demontaż panelu pokręteł sterowania wentylacją. Na module przycisku od świateł awaryjnych ta zewnętrzna część, którą przyciskamy jest zatrzaśnięta na ząbkach - wystarczy ją delikatnie podważyć jakiś małym płaskim śrubokrętem i powinna zleźć. Pod spodem jest taki mały gumowy kapturek, na który nawinięta jest żaróweczka 12-14 V, a kapturek nasunięty jest na dwa ostrza. Jeżeli ta żaróweczka jest spalona, to należy: 1. zsunąć gumowy kapturek z ostrzy; 2. delikatnie odwinąć i wyjąć spaloną żaróweczkę; 3. włożyć nową sprawną, a jej wąsy nawinąć na kapturek; 4. nasunąć kapturek na ostrza; 5. zatrzasnąć przycisk. Ja niestety tego nie wiedziałem, i dlatego wyciągnąłem cały moduł, a następnie go rozebrałem bo myślałem, że żaróweczka jest w środku - a tymczasem siedzi ona właśnie po tym szarym przyciskiem. Zdjęcia poniżej. Czy ktoś wie czy w Forku SF przycisk awaryjnych fabrycznie był podświetlany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 28 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Godzinę temu, Daniel2.0 napisał: Może mi ktoś powiedzieć które z przełączników powinny być podświetlone w moim Foresterze? Chodzi mi o pewne informacje bo natrafiałem do tej pory na rozbieżności. No i jakie te żaróweczki może wiecie? Forester SG 2.0 158KM 2007. Co u Was się świeci a co nie? U mnie, w miejscach zaznaczonych żółtymi kółkami jest ciemność. U mnie te same nie świecą (nie mam przycisku składania lusterek i regulacji świateł) i nie przypominam sobie, by kiedykolwiek świeciły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Godzinę temu, Bednarcm napisał: U mnie te same nie świecą (nie mam przycisku składania lusterek i regulacji świateł) i nie przypominam sobie, by kiedykolwiek świeciły. w podłokietniku na drzwiach - zgoda nic więcej się nie świeci, ale wszystkie 4 przełączniki pod nawiewem powinny się świecić. oryginalnie są to żaróweczki 12V (a lepiej 14V dłużej wytrzymują) miniaturowe jak dobrze pamietam o średnicy 3mm, w Subaru umieszczona jest ona w oprawce i z nałożonym zielonym kapturkiem. lub polecam zamiennik diodowy oznaczany jako T3 8mm - od razu z oprawką, wymaga delikatnej obróbki pilniczkiem, żeby pasował do przełącznika, kolor do wyboru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 13 godzin temu, kriskristoffers napisał: Czy ktoś wie czy w Forku SF przycisk awaryjnych fabrycznie był podświetlany? jest podświetlany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel2.0 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zabrałem się za wymianę żaróweczki podświetlającej regulację reflektorów. Okazało się że ta jest koloru niebieskiego. Trzeba Dziwne bo reszta jest zielona ale nie ważne. Gdyby ktoś szukał to nie jest widoczna tak od razu. Jest schowana pod nakładką z symbolem reflektora. Jutro spróbuję gdzieś kupić. Problem w tym że po złożeniu tych włączników nie świeci żaden Chyba nie ma osobnego bezpiecznika od podświetlania właśnie tych klawiszy? Co mogło się stać? Spaliły się wszystkie na raz? Lampki kontrolne przy przyciskach ogrzewania szyby (pomarańczowa) i przeciwmgielnych (zielona) świecą po wciśnięciu. Nie świeci tylko podświetlanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Też tak miałem. Wyciągnąłem jeden ze spaloną żarówką i jeden ze sprawną. Po ich zamontowaniu już obydwa nie świeciły. Po wymianie żarówek wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Dokładnie tak samo miałem i ja, wymieniałem 1 żaróweczkę, a padała kolejna, albo i dwie, i dlatego zamontowałem w końcu LEDowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się