Skocz do zawartości

Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG


Bednarcm

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.11.2018 o 11:08, kriskristoffers napisał:

Nr OEM zestawu 3 żarówek 72350SA000. Cena w ASO ok. 150 zł :)

 Czy te żarówki (podświetlenia panelu klimy) podejdą do przycisków po lewej stronie kierownicy (przeciwmgielne, grzanie wycieraczek, etc) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, elmot napisał:

Czy te żarówki (podświetlenia panelu klimy) podejdą do przycisków po lewej stronie kierownicy (przeciwmgielne, grzanie wycieraczek, etc) ?

U mnie w przedlifcie nie podeszły. Te po lewej stronie kierownicy są mniejsze od umieszczonych w podświetleniu panelu klimy.

Edytowane przez Krzysiek444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Krzysiek444 napisał:

U mnie w przedlifcie nie podeszły. Te po lewej stronie kierownicy są mniejsze od umieszczonych w podświetleniu panelu klimy.

Też mam przedlifta i co prawda nie mierzyłem, ale te z panelu klimy wydają się większe. Dzięki za potwierdzenie tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 27.02.2017 o 18:49, Bednarcm napisał:

Od pewnego czasu podświetlenie wyłącznika tylnych świateł przeciwmgielnych działało kiedy miało na to ochotę. Jako że nie lubię, gdy coś nie działa, to przeszukałem zasoby internetu pod kątem przywrócenia poprawności działania podświetlenia.

Potrzebne części:
- żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). Koszt około 1-1,5zł za sztukę. Jest też możliwość zakupu kompletnych (z oprawkami) diod kolorowych, koszt około 5zł za sztukę, niestety nie znalazłem pomarańczowej.

IMG_20170216_185552.thumb.jpg.b80b3e5e0d117d69aae244433ccc36e5.jpg

Uwagi:
- nie działała mi tylko jedna żarówka. Przy okazji sprawdzania wyciągnąłem też drugi wyłącznik, po czym w nim też przestała mi działać - zapewne z racji wieku wstrząs jej zaszkodził. Zatem lepiej przygotować się na wymianę wszystkich.
- zakup zielonych żarówek nie wydaje się być dobrym pomysłem, niestety świecą nieco innym kolorem niż oryginalne (białe z zielonymi kapturkami).
- nowe żarówki są odrobinę dłuższe od starych. Bez kapturków pasują, nie sprawdzałem z kapturkami, jest możliwość, że będą zaczepiały o elementy pracujące wyłącznika


1. Wyciągnięcie wyłączników:
    - w celu ułatwienia zadania sugeruję wyciągnięcie szerokiej zaślepki pod wyłącznikami. Wystarczy ją lekko podważyć czymś płaskim.

IMG_20170216_185029.thumb.jpg.3e60ae851b3f9602e7bd25235da71cc7.jpg


    - należy dosyć mocno podważyć/pociągnąć wyłącznik w górę, wyskoczy z dolnego zaczepu. Zrobiłem to po prostu palcem, bez użycia dodatkowych narzędzi.
    - uważając, by nie wcisnąć go z powrotem, podważamy go od góry, powinien wypiąć się z górnego zaczepu.

Powyższe robimy używając stosunkowo dużo siły, wyłączniki są solidne, nic się nie powinno uszkodzić.

IMG_20170216_185137.thumb.jpg.73979d74bd8aca39e61a7a981a750a0d.jpg
       
2. Wypięcie kostek z przewodami
    - wąskim śrubokrętem wciskamy delikatnie zatrzask kostki. Powinna się dosyć lekko wypiąć ze złącza.

IMG_20170216_185157.thumb.jpg.1621bf522495b70206f37a1064948288.jpg
IMG_20170216_185207.thumb.jpg.b667ec88907f4f2b30ef5cc01137aada.jpg    


3. Usunięcie starych żarówek
    - dostęp do żarówek jest możliwy bez rozbierania całego wyłącznika

IMG_20170216_185615.thumb.jpg.0f3e05daafee975819cbc483114c2e5b.jpg


    - płaskim śrubokrętem wykręcamy żarówkę, przekręcamy o około 1/4 obrotu

IMG_20170216_190119.thumb.jpg.66c0029bbae56ef65754a53d8ab77151.jpg


    - żarówki siedzą w takich jakby oprawkach. Ostrym narzędziem odginamy przewody i wysuwamy żarówkę z oprawki.

IMG_20170216_185713.thumb.jpg.f0928520de5856f3af0097a3df9eea47.jpgIMG_20170216_190232.thumb.jpg.2936cf031cc2edee2df6d0eb119e9d4e.jpg


    - wkładamy nową żarówkę, odpowiednio prowadzimy przewody w "oprawce" i odcinamy końce

IMG_20170216_185723.thumb.jpg.51629c5aa20079588acc48055b8374c8.jpg

IMG_20170216_185950.thumb.jpg.5b4473b155d3ac812ccc8d65f47a6b6c.jpg

IMG_20170216_190753.thumb.jpg.1a7390e3dc9d45554d9d8c73eedb2c1b.jpg

 

4. Montaż
    - nowe żarówki z oprawkami wkładamy i wkręcamy

IMG_20170216_190836.thumb.jpg.347faf9303ad4c2de149793d76ca3509.jpg


    - wyłączniki podłączamy pod kostki i wciskamy na swoje miejsca
    
5. Efekt końcowy.
Niestety nie jestem za bardzo zadowolony ze świecenia zielonych żarówek. Nie wiem, czym to jest spowodowane, czy po prostu są one mniej zielone niż być powinny, czy też tym, że żarówki są na 12V i praca pod 14V powoduje jaśniejsze ich świecenie i w efekcie przewagę koloru żółtego nad zielonym.

Środkowy wyłącznik ma oryginalne podświetlenie:

IMG_20170216_191334.thumb.jpg.b326366e4065cc28585f268350ba3afc.jpg

 

Dzięki bardzo za instruktaż :thumbup: Bardzo pomogło i zmotywowało. Nic chyba bardziej nie cieszy jak zrobić coś samemu, gdzie na końcu wszystko działa :yahoo: Co do koloru to nie wiem jak ze zwykłą żarówką, ale ja zmontowałem diody (3mm) i okazało się, że są bardziej seledynowe (pomieszane zielone z żółtym :huh:) co dało efekt takiej przygaszonej zieleni, ale pasującej do reszty. 

 

 

W dniu 29.12.2017 o 22:30, miroman napisał:

to i tak "uparcie" polecam LEDowe, które świecą jak na obrazku poniżej


LED_Forek.thumb.jpg.0f909b0674ba8ddabca6ba2938dde1c6.jpg

 

Zgadzam się. Diody to jest bardzo dobra opcja:thumbup: Dodam tylko, że gdyby komuś po zmontowaniu się nie świeciło, to trzeba spróbować obrócić diodę o 180, bo o ile w zwykłej żarówce z kierunkiem nie ma problemu, to tutaj jest kwestia ustawienia plusa i minusa:) U siebie zmontowałem i efekt końcowy wygląda tak:

 

20190503_011817.jpg

 

Pierwsze z lewej jest delikatnie przygaszone. Podejrzewam, że za bardzo wcisnąłem diodę w obudowę, ale póki mnie nie zacznie drażnić to tak zostawiam:PDiody miały być 4 zielone, a są jakieś takie seledynowe (mi nie przeszkadza, a nawet pasuje) i do tego 2 czerwone (wszystkie 6 sztuk - 3mm 12v)

 

 

Dodaję mały instruktarz, gdyby się jednak okazało, że po zamontowaniu żarówki lub diody, dalej nie świeciło. W moim przypadku (przycisk przeciwmgielnych tylnych) okazało się, że ścieżka na płytce była przepalona. W lutowaniu takich drobiazgów nie jestem obyty to też korzystałem z kleju elektroprzewodzącego na bazie srebra technicqll (o tyle fajne, bo w zestawie jest drobny pędzelek). Będziemy potrzebować: 

- płaski wkrętak

- klej elektroprzewodzący

- igłę/spinacz (coś do oczyszczenia ścieżki)

- trochę cierpliwości i rozluźniacz nerwów:D 

 

1. Wyjmujemy pacjenta z pojazdu (tu proszę pokierować się instrukcją @Bednarcm)

2. Pacjent na stole, teraz trzeba go wybebeszyć.20190503_001419.thumb.jpg.2829255e4d87db15ed0fa5323297f35d.jpg

 

3. Z boku ścianek widzimy zatrzaski. Między zatrzaski należy wsadzić płaski wkrętak i delikatnie (z wyczuciem) podważyć, jednocześnie pchając plastik nad zatrzaski. 20190503_001607a.thumb.jpg.f35eac923ce8cf2209f84351c06c4458.jpg

 

UWAGA. Jak będziemy podważać plastik z drugiej strony, to warto jednocześnie trzymać obudowę razem z przyciskiem, bo sprężyna zrobi psikusa i będzie "olaboga". 

 

4. Tak to wygląda po demontażu plastiku20190503_001746.thumb.jpg.1a7c5cafff957f84047b3f9b32d1cf74.jpg

 

Plastik z przyciskiem odkładamy na bok. Nas interesuje dalsza część wybebeszania.

 

5. Jeśli potrzeba, to zrobić chwilę przerwy (kawka/herbata/piwko/fajka) i jedziemy dalej :coffee::faja:

6. Aby wyciągnąć płytkę z wtyczki, należy jednocześnie od strony pinów popychać palcem, a z drugiej strony delikatnie podważać płytkę.20190503_001746a.thumb.jpg.0cf6c450ed4c8d8527440a4732ce67b8.jpg

 

7. Płytkę mamy na wierzchu. Teraz tylko odkręcamy żaróweczkę i szukamy ewentualnego przerwania ścieżki. Od razu przepraszam, ale tak się wkręciłem w robotę, że zapomniałem zrobić zdjęcia przed klejeniem. Tak wyglądają ścieżki.20190503_002025a.thumb.jpg.94ffee18b187fc3b6fd11b7a5c4f7b6a.jpg

 

I jeszcze zbliżenie na miejsce, gdzie było przerwane i sklejone.

20190503_002025b.jpg.a304b4944ef0f7dade07d3c9b8547e3d.jpg

Warto tutaj zwrócić uwagę, aby klej nie stykał się z innymi ścieżkami i tutaj (ewentualnie) do akcji wchodzi igła/spinacz, którymi ściągamy nadmiar kleju.

 

8. Po tej operacji składamy pacjenta w całość w odwrotnej kolejności, zanosimy do auta, wpinamy i się cieszymy :yahoo::drinks:

 

 

20190503_001607.jpg

Edytowane przez radek311989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam Wszystkich!

 

Wczoraj zabrałem się za przywrócenie podświetlenia w moim Forku. Oczywiście wymiana wszystkiego na ledy. Lutowałem diody z rezystorami i osadzałem w ori koszyczkach montażowych. Jednak... gdy w przycisku uruchamiającym przednie światła przeciwmgielne zainstalowałem LED - w miejscu żarówki oznaczającej włączenie tych świateł - po ponownym podłączeniu przycisku do kostki, światełko to świeciło stale (bez względu na to czy miałem włączone p-mgielne czy nie). Czy ktoś z was orientuje się, czy rezystancja tej żarówki ma znaczenie dla poprawnego działania sygnalizacji włączonych świateł p-mgielnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2019 o 23:57, radek311989 napisał:

Jednak - po prawie 2 miesiącach - też zmieniłem na LEDy i jest bomba :yahoo:przy czym zielone to są LEDy SMD, A czerwone zostawiłem czerwone diody, bo lepiej podświetlały.20190705_221733.thumb.jpg.f520de117896cfc93726a3364bda700f.jpg

Napisz proszę w jakim to modelu Subaru masz te przełączniki bo myślę o zmianie przycisku regulacji wysokości reflektorów ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, WueM napisał:

Napisz proszę w jakim to modelu Subaru masz te przełączniki bo myślę o zmianie przycisku regulacji wysokości reflektorów ;)

 

SG. Zamówiłem na allegro. Wpisz sobie led r3/t3 z obudową to cośpowinno być. Trzeba pamiętać, że jak po włożeniu się nie świeci to trzeba wtedy wyciągnąć i obrócić o 180 stopni. Jeszcze jedna sprawa. Nóżki tych ledów są nieco grubsze od zwykłych żarówek i trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo wsadzić pół biedy, ale wyciągnąć to cały przycisk rozebrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, radek311989 napisał:

SG. Zamówiłem na allegro. Wpisz sobie led r3/t3 z obudową to cośpowinno być. Trzeba pamiętać, że jak po włożeniu się nie świeci to trzeba wtedy wyciągnąć i obrócić o 180 stopni. Jeszcze jedna sprawa. Nóżki tych ledów są nieco grubsze od zwykłych żarówek i trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo wsadzić pół biedy, ale wyciągnąć to cały przycisk rozebrałem.

Mi nie chodzi o podświetlenie a o sam przełącznik ;)

 

Bo jest o wiele "nowocześniejszy" niż te w gc czy gd

 

Czyli szukać z Forestera SG :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
4 godziny temu, yaroz napisał:

Chcę zamówić te ledy do tego panelu z przyciskami, ile potrzeba na wszystkie przyciski z podziałem na kolory (mam spryskiwacze) do SG? 5 zielonych i 4 pomarańczowe ??

5 zielonych i 2 pomarańczowe (ja u siebie mam czerwone). Pamiętaj jak będziesz montować to gdyby Ci nie świeciło to obrócić styki o 180 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam, trochę odswieze temat i dorzucę coś innego w zapytaniu - rozmawiam o forku 2003 r. 2.0T

mianowicie chodzi o żarówki podświetlające panel środkowy, czyli A/C, temperatura itp

zdemontowałem bo jedna nie świeciła i okazuje nie ze jest baaaardzo cieżko wyjąc ta zaroweczke w tym zielonym kapturku z tej oprawki

czy ktoś juz przy tym grzebał? może jakies namiary na allegrusie albo gdzieś indziej, na początek daleko od ASO gdzie takie coś dostać..

najlepiej juz w ledzie, wymienie wszystkie trzy żeby była ta sama barwa - no i specyfikacje tej żarówki bym poprosił..

dzięki za pomoc

received_2554476751549673.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sasturppe napisał:

witam, trochę odswieze temat i dorzucę coś innego w zapytaniu - rozmawiam o forku 2003 r. 2.0T

mianowicie chodzi o żarówki podświetlające panel środkowy, czyli A/C, temperatura itp

zdemontowałem bo jedna nie świeciła i okazuje nie ze jest baaaardzo cieżko wyjąc ta zaroweczke w tym zielonym kapturku z tej oprawki

czy ktoś juz przy tym grzebał? może jakies namiary na allegrusie albo gdzieś indziej, na początek daleko od ASO gdzie takie coś dostać..

najlepiej juz w ledzie, wymienie wszystkie trzy żeby była ta sama barwa - no i specyfikacje tej żarówki bym poprosił..

dzięki za pomoc

received_2554476751549673.jpeg

W ASO komplet 150 złotych. Kupujesz białe z wąsami i wymienisz. W kieszeni zostaje 145 złotych :). Ledy podaruj sobie, zaczną Ci mrugać po pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kriskristoffers napisał:

W ASO komplet 150 złotych. Kupujesz białe z wąsami i wymienisz. W kieszeni zostaje 145 złotych :). Ledy podaruj sobie, zaczną Ci mrugać po pół roku.

dziękują bardzo za pomoc, tylko jak pisałem jest problem z demontażem tych dwóch blaszek po bokach żeby wyjąc zarowke, jest naprawdę ciezko, pomijając to czy mogę prosić o specyfikacje tej zarowki, jak mam zapytać sprzedawce w masce o jaka zarowke mi chodzi - pokazując mu stara nie wiem czy skojarzy... dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pół roku temu szukałem też tych żarówek. Z tego co się zorientowałem to ma ona oznaczenie jak dobrze pamiętam 12v t4. Te mniejsze w przyciski są chyba T3. Na Twoim miejscu porównałbym na miejscu rozmiar bańki. U mnie ktoś chyba wcześniej je wymieniał i polutował wiec musiałem przy okazji powiększyć dziurki na "wąsy" co spowodowało że stare się złamały i żarówka wyszła z tej plastikowej obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, sasturppe napisał:

dziękują bardzo za pomoc, tylko jak pisałem jest problem z demontażem tych dwóch blaszek po bokach żeby wyjąc zarowke, jest naprawdę ciezko, pomijając to czy mogę prosić o specyfikacje tej zarowki, jak mam zapytać sprzedawce w masce o jaka zarowke mi chodzi - pokazując mu stara nie wiem czy skojarzy... dzieki

 

Wąsy trzeba ostrą pensetą rozplątać. Może to Ci pomoże znaleźć żarówki

 

IMG_20200504_215446.thumb.jpg.68c4d12ab9ff0f0431f2efffbeda3191.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, reasumując temat wymiany żaróweczek w pokrętłach temp/AC kupiłem dzisiaj żaróweczki w jakimś elektroniku, teoretycznie takie same, może pol milimetra dłuższe, ale to nie przeszkadzało w naciągnięciu gumeczek, maly problemik pojawił sie ponieważ nowa zarowa swieci troszkę słabiej niż oryginaly, z uwagi na to ze spaliła mi sie pierwsza od lewej postanowiłem dać ta nowa na środek, żeby wyrównać kontrast - nie jest tragicznie pomimo tego ze środek jest ciut ciemniejszy ale widoczny, nie wiem skąd ta różnica ale lepsze to niż ciemna plama na pokrętle AC

jeżeli mial by ktoś jakies uwagi/sugestie/komentarze bardzo proszę - jeszcze nie zlozylem do kupy panelu,

 

poza tym przyda nie kolejnym uczestnikom wycieczki pod tytulem - wymiana żarówki podświetlenia panelu AC

 

jeszcze jedna kwestia ale to porusze w innym miejscu, jest potencjometr od temperatury/klimy - no i on podczas tego zabiegu trochę sie przekręcił a z uwagi na to ze on nie kreci bez przerwy nie mam póki co pojęcia jak go ustawić względem pokrętła zewnetrznego który ma ograniczony obrót...

jeżeli ktoś liznął tematu gdzieś indziej proszę serdecznie o linka

dziękuję za pomoc wszystkim i zycze wszystkiego dobrego w tych czasach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...