Skocz do zawartości

Bednarcm

Użytkownik
  • Postów

    518
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Bednarcm w dniu 18 Stycznia 2015

Użytkownicy przyznają Bednarcm punkty reputacji!

O Bednarcm

  • Urodziny 12.05.1980

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    WPR
  • Auto
    był: Red Pearl FXT'06; są: 508 I'14, Clio IV'18; MTS 950s'21

Ostatnie wizyty

2215 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Bednarcm

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

102

Reputacja

  1. Dzięki, spróbuję się przestawić na obserwowanie kół, ale nie wiem, czy to nie jest zbyt niski punkt by równocześnie obserwować resztę otoczenia. Zerknięcie na koło nic nie da, bo może ruszyć w każdej chwili.
  2. Czy mógłbyś wyjaśnić? Ja zawsze na kierowcę, staram się "dowiedzieć", czy mnie zauważył. Oczywiście to nie decyduje o tym, czy odpuścić pełne skupienie na sytuacji.
  3. SV nie jeździłem, ale silnik chyba jest podobny, o ile nie taki sam, w gladiusie. Dla mnie masakra, hamowanie silnikiem tak mocne, że znienawidziłem ten sprzęt na nauce jazdy. Teraz mam również V, większa pojemność, ale w czasie jazdy nie czuć że to V. Pracuje miękko, hamowanie silnikiem jest, ale nie tak mocne jak w gladiusie. W multi jeszcze nie zablokowałem koła przy redukcji, ale w poprzedniej CBF 600 udało się, mimo że to R4, można się zdziwić na dohamowaniu przed zakrętem
  4. co masz konkretnie na myśli? Motocykl trzymasz tylko nogami/udami. Najprościej jak ktoś napisał: trzymaj kierownicę tylko prawą ręką i zahamuj przednim. Motocykl nie powinien zmienić kierunku jazdy. I tak cały czas, nogi kiedyś przyzwyczają się po trudnych początkach Problem pojawia się jadąc z "plecakiem", który często przy hamowaniu ląduje na Tobie i chcąc nie chcąc opierasz się na kierownicy. Jak się to robi? 1. Lekko naciskasz dźwignię zmiany biegów, w górę lub w dół, aż poczujesz opór. I tak trzymasz. 2. Jednocześnie wciskasz sprzęgło, nie do końca, i delikatnie zamykasz (gdy zmiana w górę) lub otwierasz (gdy w dół) przepustnicę, nie do końca. 3. Bieg wskoczy. Na początku będziesz pewnie szarpał, bo za dużo albo za mało gazu. Później to wszystko trwa ułamek sekundy i biegi wchodzą miękko, bez szarpnięcia. Ostatecznie możesz nie używać sprzęgła przy zmianie biegu w górę, bo sam będzie wchodził po zluzowaniu napędu dostosowaniem prędkości obrotowych z obydwóch stron skrzyni biegów Nie jest to jakaś szczególnie wymagana umiejętność, bo moto przeżyje bez tego, ale fajnie jeździć bez szarpania napędem. Albo QuickShifter i niemal zapominasz o sprzęgle W sobotę udało się trochę przewietrzyć siebie i moto, 370 km... Moto całe, ja też, ale zakwasy w udach jeszcze wczoraj przeszkadzały. Dwie sytuacje: - Moje zagapienie się, jadąc spokojnie przez wioski rozglądałem się i przeoczyłem hamujący przede mną samochód. Hamowanie, oczy odruchowo szukały drogi ucieczki i na szczęście ją znalazły. Zatrzymałem się kilka cm "w samochodzie", ale na szczęście tuż obok niego. Prędkość koło 40-50 km/h. - Zakręt, taki 120 km/h z małym złożeniem się, bez spinania. Niestety był łatany i albo zimna opona, albo wysoka krawędź łaty spowodowały delikatny uślizg przedniego koła. Znowu lekka panika, ale w swoim pasie pozostałem. Czyli popełniłem przynajmniej 2-3 błędy z wymienianych tutaj: zimne opony, brak zachowania odstępu i nieuwaga
  5. Tak, niemal każdego dnia nadającego się do jazdy na dwóch kółkach Jeżeli na forach piszą, że coś się zwykle psuje, to pewnie się popsuje, jak UPG w 2,5. Z drugiej strony są warsztaty, które dobrze ogarniają ducati i odpowiedni serwis pozwoli cieszyć się maszyną, jak z subaru Za krótko mam swoją Multi, by być obiektywny, ale przez półtora roku jazdy latem i zimą (w temp. dodatnich) na razie nic się nie popsuło
  6. Czemu? Kupuje samochód z uszkodzonym silnikiem i wkłada sprawny silnik z rozbitka. Jaka papierologia poza rejestracją nowego auta i złomowaniem starego?
  7. Tak, tam śledzę, tylko że jedzie już os5, 93 wystartowali o 11:35, a brak czasu z mety.
  8. Nie mówię, że wolno, bo czas świetny, ale było mniej efektownie od Predko :-) Macie jakieś wieści ze Służewca? Bo wystartowali, ale brak czasu z mety...
  9. Widziałem wczoraj fragment przejazdu @beben Wyglądało na spokojny przejazd, szczególnie że Predko dwa samochody wcześniej cisnął mocno swoją subarynę. No i nie wiem, czy 93 nie mieli jakiejś małej przygody w centrum handlowym, bo zdaje się wyjechali stamtąd z niekompletną "elektrownią", tylko jeden z dodatkowych reflektorów świecił.
  10. Bednarcm

    cham na drodze

    Jakiś czas temu krążył malware, który podmieniał numery rachunków w przekazywanych w formularzach danych. Lepiej zawsze sprawdzać w potwierdzeniu danych przelewu. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  11. Bednarcm

    cham na drodze

    Dlaczego miałby być ciągany? Ze dwa tygodnie temu dostałem polecony z komendy. W środku informacja o ukaraniu właściciela pojazdu za niewskazanie kierującego. Jakieś 2 miesiące wcześniej jedyne co zrobiłem, to wysłałem mail z linkiem do nagrania wyprzedzania na przejściu, opis zdarzenia i moje dane. Tyle. Kierowca (chyba kierująca, bo kilka razy jeszcze ten samochód widziałem i zawsze była kierująca) niestety punktów nie dostał i mam nadzieję, że to nie tylko pouczenie. Wysłałem na stopagresji... chyba mazowieckie trafia do Radomia. Stamtąd trafiło do Warszawy, potem do Pruszkowa, a polecony przyszedł z Brwinowa. Prawie w całym tym przekazywaniu wiadomości byłem DW.
  12. Widzę, że patrzysz na nowe. To dobrze, bo teraz chyba wszędzie jest możliwość jazdy próbnej, co zdecydowanie polecam. Pisałem już tutaj, że po godzinie jazdy na Tracer 9 nie mogłem sobie znaleźć pozycji niesprawiającej bólu 4 liter. Tiger 900 jest fajny i wygodny, ale multi jest najfajniejsza
  13. Bednarcm

    cham na drodze

    Wysłałem kiedyś dwa filmy w jednym zgłoszeniu, filmy leżały gdzieś na zewnętrznym serwerze, w mailu na stopagresji... podałem linki, opisałem co się wydarzyło, podałem miejsce i czas. Po jakimś czasie dostałem dwa polecone z informacją o ukaraniu właścicieli za niewskazanie kierujących. Nikt mnie nigdzie nie ciągał na żadne składanie wyjaśnień. Właściciele zapłacili, ale bez dodatkowej punktowej premii. Szkoda, bo na filmie widać było twarz jednego z nich. Może kiedyś gdzieś tutaj wrzucę, obydwie sytuacje oddalone o kilkaset metrów, dotyczyły wyprzedzania przed przejściem, na którym byli piesi.
  14. Bednarcm

    Ekspres do kawy

    Oczywiście, pisząc ostatnią wiadomość o unikaniu garnków aluminiowych stanęły mi przed oczami niemal na wpół starte aluminiowe łyżki do mieszania, których babcia lub mama używały na co dzień
  15. Bednarcm

    Ekspres do kawy

    Jednego dnia ekspres został wyłączony, następnego dnia od razu przy włączeniu pojawił się błąd, nie pamiętam czy w ogóle silnik próbował ruszyć, to było miesiąc temu. Wyciągnąłem zaparzacz, który wyszedł z pewnym oporem, i potem nie dało się go włożyć z powrotem. Nie pamiętam, czy wyciągałem przy włączonym, wydaje mi się, że przy wyłączonym. Znalazłem info, że zdarza się czasem ten błąd, oby się nie powtórzył, bo gwarancja właśnie się skończyła i teraz albo naprawa płatna, albo śrubokręt i majsterkowanie Ja też nie wiem ile tego alu może się wydzielić, bo są jakieś bezpieczne normy spożycia, ale skoro nie muszę korzystać z aluminium w kuchni, to nie korzystam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...