Skocz do zawartości

Wymiana żarówek podświetlenia wyłączników w SG


Bednarcm

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, miroman napisał:

 mam taka regulacje na manetce i, ale ma tylko 2 pozycje i reguluje tylko podświetlenie okienka z przebiegiem  i zegarek 

czyli SG zostało 'wykastrowane' z płynnej regulacji podświetlenia? W SF jest 5 czy 6 poziomów wliczając całkowite wygaszenie.

4 godziny temu, miroman napisał:

ciekawa teoria - jednostką natężenia prądu był i  jest Amper, symbol "A" https://pl.wikipedia.org/wiki/Amper

powtórzę, odbiorników elektrycznych nie 'opisuje/charakteryzuje' się natężeniem pobieranego prądu tylko pobieraną mocą, którą wyraża się w Wat'ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanie bo tak wymieniam żaróweczki w przełącznikach a dziś zauważyłem że mam ciemno w schowku tym przed kolanami pasażera. Jest tam jakieś podświetlanie? A i zapalniczka z popielniczka jakoś kiepsko podświetlone. To jest z jednej żarówki? Pewnie stare i ledwo świecą. A co z reszta schowków? Ten pod szyba przednia i pod podłokietnikiem już pewnie nie są podświetlane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ozarek napisał:

pisałem wyżej, masz nawet zdj. Potencjometr na lewym 'patyku', tym od świateł

Ty no faktycznie :) A ja od kwietnia 2017 mam auto i nie zczaiłem. Chociaż ostatnio tak myślę co te zegary jakieś ciemne przecież niedawno wymieniłem wszystkie żarówki :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Daniel2.0 napisał:

Jest tam jakieś podświetlanie?

Jest, po otwarciu schowka na "suficie" po lewej jest jedna żarówka T5 (patrz foto). Możesz ją wyjąć bez problemów bez zdejmowania schowka. Jeżeli żarówka jest ok to musisz odkręcić schowek i sprawdzić podłączenie wtyczki. Osobiście mam w tym miejscu wsadzony LED'owy zamiennik żarówki T5. Taka sama żarówka oświetla ring zapalniczki i popielniczkę (jedna żarówka). Tez można ją swobodnie wymienić - banalnie prosta wymiana bez użycia jakichkolwiek narzędzi. :) Uwaga, żarówka w zapalniczce jest klasyczna z zielonym kapturkiem.

 

 glove.jpg.116fe7bddad37270da403ed603f207bd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomasz_555 napisał:

Jest, po otwarciu schowka na "suficie" po lewej jest jedna żarówka T5 (patrz foto). Możesz ją wyjąć bez problemów bez zdejmowania schowka. Jeżeli żarówka jest ok to musisz odkręcić schowek i sprawdzić podłączenie wtyczki. Osobiście mam w tym miejscu wsadzony LED'owy zamiennik żarówki T5. Taka sama żarówka oświetla ring zapalniczki i popielniczkę (jedna żarówka). Tez można ją swobodnie wymienić - banalnie prosta wymiana bez użycia jakichkolwiek narzędzi. :) Uwaga, żarówka w zapalniczce jest klasyczna z zielonym kapturkiem.

 

 glove.jpg.116fe7bddad37270da403ed603f207bd.jpg

 

Oswietlenie schowka nie bylo standardem w SG. U mnie nie bylo - domontowalem to dedykowanym OEM zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Sailingman napisał:

Oswietlenie schowka nie bylo standardem w SG. U mnie nie bylo - domontowalem to dedykowanym OEM zestawem.

A to ciekawe :o Tylko japończycy mogli wymyślić z tego opcję dodatkową... 

 

Drugą super opcją jest fakt, że owe oświetlenie działa dopiero po włączeniu świateł w samochodzie... 

Edytowane przez Tomasz_555
Dodanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tomasz_555 napisał:

A to ciekawe :o Tylko japończycy mogli wymyślić z tego opcję dodatkową...

No i faktycznie ja tej opcji widocznie nie posiadam. Mam uboższą wersję Forka więc to by się zgadzało. Żarówka z oprawką pewnie powinna się znajdować w otworze zaznaczonym na czerwono. Cóż, będę musiał nauczyć się z tym żyć:D

26653476_1720747751322962_613308610_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw pochodzi bodajże z Legacy, ale po drobnej modyfikacji elektrycznej jest plug&play do Forestera. Żadnego wiercenia, przyklejania itd. Wszystkie otwory, prowadnice etc. są już przygotowane przez FHI. Jesli bedziesz zainteresowany to daj znac - sprobuje znalezc numer czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Daniel2.0 napisał:

Żarówka z oprawką pewnie powinna się znajdować w otworze zaznaczonym na czerwono. Cóż, będę musiał nauczyć się z tym żyć:D

 

U mnie jest tak samo. Trzeba by pociągnąć zasilanie +12 VDC z podświetlenia zapalniczki (chyba najlepiej, bo powinno działać "po światłach") i dobrać jakąś oprawkę na T5 + obowiązkowo dioda LED :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MichalKrakus napisał:

Witam. Mam pytanie - pozostaję w temacie podświetlenia - jednak chodzi mi o manetki przy kierownicy tą od kierunkowskazów i świateł i tą od wycieraczek. Czy one też są podświetlane ? 

 

Nie są podświetlane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie poboczne. W przełączniku przeciwmgielnych są na płytce takie styki, które odpalają albo gaszą światła. Był na nich smar, ale przy wymianie żarówki starłem go palcem. Podpowie ktoś czym to posmarować ? Bo obstawiam, że dlatego mi tam niestyka i nieodpala mi światło przeciwmgielne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sobie za to uciąć nie dam, ale obstawiam jakąś wazelinę techniczną. Ma za zadanie chronić złącza przed czynnikami zewnętrznymi i zapobiegać wycieraniu podczas pracy przełącznika. Myślę, że każdy inny smar stały się nada.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu ‎2017‎-‎11‎-‎26 o 21:19, Malyboss napisał:

Gdyby ktoś zabierał się za wymianę spalonej żaróweczki od przycisku świateł awaryjnych, to podpowiadam - może komuś się przyda.

Żeby wymienić tą żarówkę, nie trzeba wyciągać całego modułu przycisku - a co za tym idzie wydzierać całej maskownicy (konsoli) środkowej - bo to oznacza i odkręcenie gałki zmiany biegów, i demontaż panelu pokręteł sterowania wentylacją. Na module przycisku od świateł awaryjnych ta zewnętrzna część, którą przyciskamy jest zatrzaśnięta na ząbkach - wystarczy ją delikatnie podważyć jakiś małym płaskim śrubokrętem i powinna zleźć. Pod spodem jest taki mały gumowy kapturek, na który nawinięta jest żaróweczka 12-14 V, a kapturek nasunięty jest na dwa ostrza. Jeżeli ta żaróweczka jest spalona, to należy:

1. zsunąć gumowy kapturek z ostrzy;

2. delikatnie odwinąć i wyjąć spaloną żaróweczkę;

3. włożyć nową sprawną, a jej wąsy nawinąć na kapturek;

4. nasunąć kapturek na ostrza;

5. zatrzasnąć przycisk.

Ja niestety tego nie wiedziałem, i dlatego wyciągnąłem cały moduł, a następnie go rozebrałem bo myślałem, że żaróweczka jest w środku - a tymczasem siedzi ona właśnie po tym szarym przyciskiem.

Zdjęcia poniżej.

 

Wyłącznik Awaryjnych 01.JPG

Wyłącznik Awaryjnych 02.JPG

Wyłącznik Awaryjnych 03.JPG

Niedawno postanowiłem wymienić żaróweczkę w tym przycisku. Zgodnie z powyższą instrukcją postanowiłem „wyhaczyć” sam przycisk – niestety nie jest to proste - nie udało mi się odblokować ząbków zacisków- forsowne podważenie przyniosło spodziewany efekt- przycisk wyszedł, ale na jego bocznej powierzchni pozostały ślady po cienkim śrubokręcie i uszkodzony został jeden zaczep. Sama wymiana żaróweczki (takiej tyciej) przebiegła bez problemu. Na szczęście, po włożeniu przycisku nie widać śladów interwencji a przycisk siedzi solidnie i działa. Przy podważaniu przycisku konieczne było osłonięcie ścianek otworu – cienkim plastikiem, aby ich nie uszkodzić przy pracach !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, harek napisał:

Niedawno postanowiłem wymienić żaróweczkę w tym przycisku. Zgodnie z powyższą instrukcją postanowiłem „wyhaczyć” sam przycisk – niestety nie jest to proste - nie udało mi się odblokować ząbków zacisków- forsowne podważenie przyniosło spodziewany efekt- przycisk wyszedł, ale na jego bocznej powierzchni pozostały ślady po cienkim śrubokręcie i uszkodzony został jeden zaczep. Sama wymiana żaróweczki (takiej tyciej) przebiegła bez problemu. Na szczęście, po włożeniu przycisku nie widać śladów interwencji a przycisk siedzi solidnie i działa. Przy podważaniu przycisku konieczne było osłonięcie ścianek otworu – cienkim plastikiem, aby ich nie uszkodzić przy pracach !

 

 Grunt i najważniejsze, że się udało. Dodatkowa wiedza zostanie dla potomnych i kolejnych, którzy będą z tego korzystać :) Dzięki za podzielenie się informacjami :thumbup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/28/2017 at 8:36 PM, Daniel2.0 said:

Może mi ktoś powiedzieć które z przełączników powinny być podświetlone w moim Foresterze? Chodzi mi o pewne informacje bo natrafiałem do tej pory na rozbieżności. No i jakie te żaróweczki może wiecie? Forester SG 2.0 158KM 2007. Co u Was się świeci a co nie? U mnie, w miejscach zaznaczonych żółtymi kółkami jest ciemność.

26145680_1713217945409276_560162011_o.jpg

one nie świecą

8 minutes ago, siwulas71 said:

one nie świecą

a u mnie nie swieci ta żaróweczka w auto przycisku od szyb, czy tam są takie żarówki jak wymieniałeś wyżej w przyciskach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, siwulas71 napisał:

...a u mnie nie swieci ta żaróweczka w auto przycisku od szyb, czy tam są takie żarówki jak wymieniałeś wyżej w przyciskach ?

Tam chyba są takie jeszcze mniejsze lutowane. Trochę trudniejsza sprawa niż w tych na lewo od kierownicy. Tam po prostu wymieniłem żaróweczkę tylko nie mają w sklepach kolorowych i trzeba było zielony kapturek przełożyć ze starej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...