Skocz do zawartości

Licho

Nowy
  • Zawartość

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Licho

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    okolice Gorzowa Wlkp.
  • Auto
    Forester 2016 2,0 Manual 150KM; Volvo XC 60

Ostatnie wizyty

106 wyświetleń profilu
  1. forester MY16 lampka TPMS

    Obawiam się, że nikt publicznie na forum nie wypowie się, bo to będzie oznaczało, że komputer Subaru został zhakowany, czyli producent poprawi firmware i przy najbliższym przeglądzie wgra nowe, bardziej odporne. Rozwiązania amatorskie to: 1. już było opisane na forum - czarna taśma izolacyjna (na przewody elektryczne), wycinasz nożyczkami z niej kwadracik ok 1cm x 1cm i naklejasz w miejscu świecącej się żółto/pomarańczowej lampki - i już nie bije po oczach. 2. Rozwiązanie bardziej zaawansowane, to taka idea: - pozyskanie 4 czujników TPMS nawet z demobilu, mogą być z rozładowaną baterią, ale by współpracowały z autami Subaru. - rozbierasz czujniki, wyjmujesz baterię, do każdego wstawiasz zasilacz/przetwornicę 12V/3V (na alliexpress są gotowe zmontowane na płytce 1cm x 2cm tylko kabelki podłączyć, poniżej 0,5$ za sztukę z darmową wysyłką) - czujnik TPMS z zasilaczem montujesz wewnątrz auta w pobliżu nadkoli (tam są anteny odbiorcze systemu TPMS) i zasilanie 12V podajesz np. z lamp postojowych - czyli jak auto odpalasz to zasilanie idzie do czujników TPMS - normalnie czujnik TPMS załącza włącznik odśrodkowy, czyli jak koło się kręci, to włącznik odśrodkowy załącza baterię, a naszym przypadku czujnik nie będzie się kręcił, czyli w czujniku TPMS należy znaleźć ten włącznik odśrodkowy i zrobić mu zwarcie - pojechać do serwisu lub wulkanizatora, by te nowe czujniki TPMS zaprogramował do auta - pozostaje tylko kwestia jak oszukać/deaktywować czujnik ciśnienia w module TPMS - koniec idei O czujnikach TPMS - klient jest informowany, że jest to jednorazówka, a okazuje się, że czujniki TPMS mogą odzyskać drugą młodość: http://hobbyspace.pl/tpms-wymiana-baterii-w-czujnikach-cisnienia/
  2. Po wyjęciu z bagażnika wytłoków ze styropianu i dojazdówki, sprawdziłem, że mieści się tam koło w pełnym rozmiarze (sprawdzałem na zimówce). Po położeniu górnej przykrywy, czyli podłogi bagażnika (dykta obklejona materiałem) nigdzie nie odstaje, leży tak jak leżała wcześniej. Czy są przeciwwskazania do takiego rozwiązania, czy coś jeszcze trzeba zrobić, by wozić ze sobą pełne koło a nie dojazdówkę?
  3. forester MY16 lampka TPMS

    Do bani jest ten system TPMS. Zaparkowałem na parkingu przy markecie, zrobiłem zakupy, odjeżdżam i słyszę, że coś turkocze, lampka TPMS nie świeci się, zjechałem na inny parking patrzę a tylne prawe koło nie ma powietrza i na co mi ten system? Po zmianie na dojazdówkę, po ok. 10km system TPMS zareagował! Ku przestrodze: Okazało się, że złodzieje chcieli mnie zrobić na koło. Na parkingu przebili 2x nożem tylną prawą oponę, gdy odjechałem to zaparkowałem w odosobnieniu na innym parkingu , gdy zmieniałem koło, złodziej podszedł i niezauważenie dla mnie otworzył drzwi kierowcy i zabrał ze sobą moja torbę z dokumentami. Zdziwiłem się, gdy podchodzi do mnie mężczyzna z dzieckiem i pyta się czy to moja torba, bo widział tą sytuację i złapał złodzieja i odebrał torbę, powiedział, że złodziej miał jeszcze gaz pieprzowy, ale nie zdążył go użyć. W torbie było wszystko . Podjechałem do pobliskiego zakładu wulkanizacji - opona do wymiany, ale jak usłyszałem, nie byłem pierwszy zrobionym na koło, inni u wulkanizatora mieli problem z dokonaniem zapłaty, bo dopiero wtedy zorientowali się, że nie wszystko mają.
  4. Mam pytanie jaka jest max dopuszczalna temperatura płynu w chłodnicy. Przy jakiej temperaturze zapala się kontrolka przegrzania, w instrukcji papierowej nie znalazłem info z wartością w °C przy której zapala się ta kontrolka. Jadąc z prędkościami autostradowymi, temperatura przekraczała 100 stopni na wyświetlaczu.
  5. Jakie Subaru na trasy?

    Forester 2016 2.0 150KM - test głośności wykonano na radiu fabrycznym. Domyślnie ma ustawione, że zwiększa siłę głosu ze wzrostem prędkości - wyłączyłem tą opcję i do 120km/h jest ok, przy 130km/h nie rozumiałem co do mnie w radiu mówią Forester 2016 2.0 150KM - pytanie czy jeździć będziesz sam czy full obciążenie (5 osób i bagażnik). Jeśli full obciążenie i te trasy będą okazjonalne w roku, to przebolejesz, ale jeśli częste z obciażeniem, a zdecydujesz się na silnik 150KM to masakra: - na autostradzie jak jadę Volvo XC60 to często spotykam powolnych zawalidrogów, gdy pojechałem Forkiem to ja się czułem zawalidrogą dla innych. Jak tir tira wyprzedzał, za tirem ustawił się Forek XT a potem ja, to jak tir zjechał z lewego pasa, Forek XT po prostu mi odjechał w siną dal a ja nadal wyprzedzałem tira z prędkością jak tir wyprzedza tira, a za mną kolejeczka oczekujących aż zjadę. - policja stoi na drodze, ograniczenie do 70km/h jadę pierwszy, za mną sznur samochodów, mijam policję, przyspieszam i coś dziwnego się dzieje, wszyscy po kolei mnie wyprzedzają i odjeżdżają w siną dal a ja cały czas przecież przyspieszam - na długich trasach o średnim lub dużym obciążeniu jak dojedziesz do ciężarówki i jej prędkość 80km/h nie będzie dla ciebie akceptowalna, to masz problem. Problem w tym, że aby to wyprzedzić to potrzebujesz dużo, dużo wolnego miejsca na lewym pasie, a przy ruchu średnim lub dużym to rzadko takie sytuacje mają miejsce. Prywatnie w codziennych dojazdach mam praktycznie drogę pustą i niedogodności w/w na co dzień nie doświadczam.
  6. czujniki ciśnienia w oponach XT MY2014

    Zastanawia mnie co było przyczyną reakcji czujnika: 1. brak odporność elektroniki na nagłą zmianę temperatury - czyli ukryta wada fabryczna generująca fałszywe alarmy, czyli ten typ tak ma, sprawa incydentalna i nikt na tym się pochylać nie będzie ze strony producenta 2. a może prawidłowe działanie elektroniki wykrywające nagłe, gwałtowne obniżenie ciśnienia - rozgrzane na słońcu felgi i opony nagle chłodzone są w kałuży, następuje nagły niewielki spadek ciśnienia i nie ważne o ile spadło, ale szybkość tego spadania miała decydujący wpływ na zadziałanie elektroniki?
  7. czujniki ciśnienia w oponach XT MY2014

    1. Po przeprogramowaniu kompa auta na nowe czujniki TPMS, też mi kontrolka nie gasła, dopiero przyciśnięcie przycisku TPMS (na środku konsoli) sprawiło, że zgasła. 2. Może bateria padła w którymś z czujników i czujnik do wymiany lub naprawy - pytanie ile lat już jeżdżą, teoria mówi o żywotności 5 lat.
  8. Po co lewarek w samochodzie bez kola zapasowego?

    I jeszcze jedno spostrzeżenie z realu, że zestaw naprawczy to produkt wymyślony przez etatowych "cost killer" czyli szukających na siłę oszczędności na produkcie (kompletny samochód) i pojawia się w efekcie tzw "kit dla mas", kto go łyknie ten ma. Jadąc samochodem służbowym 160km/h słyszę nagle strzał, okazało się że tylna opona strzeliła, ale auto normalnie dało się wyhamować. Lewarek, zmiana koła (było pełne zapasowe), przyglądam się tej oponie co strzeliła a w bieżniku otwór średnicy ołówka i sobie przypomniałem jak to niektórzy wulkanizatorzy naprawiają opony na tzw sznurek. Może i ta też tak była i sznurek nie wytrzymał siły odśrodkowej, albo co innego. Tutaj "kit dla mas" też by nie pomógł. To mnie nauczyło, by w prywatnym aucie wymagać od wulkanizatora, czyli najpierw pytam się jak to będzie naprawiane, przeważnie dostaję propozycje w dwóch różnych metodach i wybieram jeśli to możliwe "wulkanizacja na gorąco".
  9. Po co lewarek w samochodzie bez kola zapasowego?

    Jak żona kiedyś na asfalcie najechała na kawałek powyginanego patyka i ten patyk wbił się w bok opony (dziura jak palec) to żaden zestaw naprawczy ani wulkanizator nie pomoże. Było to zdala od domu, miała koło zapasowe, wymieniła sama i pojechała dalej.Te doświadczenie sprawia, że unikam zestawów naprawczych jak diabeł święconej wody - liczy się tylko koło. Z kolei kolego tez złapał gumę, wstawił zapasówkę, daleko nie pojechał, bo kolejne koło złapało gumę i pozostała laweta. Gregorius, dla takich, co chcą mieć pusto w bagażniku to chyba tylko wykupione Asistance.
  10. ,,Drobne'' problemy po zakupie

    A może zamontować magnetyzer i trochę lat chłodnica posłuży więcej? przykłady opisów: - http://majsterkoman.pl/jak-prosto-i-tanio-zrobic-magnetyzer/ - http://automagnetyzer.w.interiowo.pl/budowa.html
  11. Czy samochody Subaru są ocynkowane

    Jak już ktoś wcześniej napisał, kiedyś Subaru miało konserwację podwozia, ale teraz nie ma bo SIP uznał, że będą tańsze. Też byłem w warsztacie z zapytaniem o konserwację i właściciel warsztatu mi mówi, że miał niedawno nowe Audi A8 z salonu, a pod spodem szare brachy i też pojawiło się po to by konserwację położyć.
  12. System start/stop

    Ostatecznie zasilanie +12V wziąłem z podgrzewania foteli: przewód niebiesko-fioletowy. Napięcie pojawia się po przekręceniu kluczykiem i jest cały czas niezależnie od zmian w przełączniku świateł.
  13. A czy amortyzatory pod tyłek coś pomogą? Amortyzatory, czyli poduszki żelowe na siedzenie np 5cm grubości?
  14. System start/stop

    Odnośnie tego urządzenia, to ono ma funkcjonalność, że można je deaktywować lub ponownie aktywować zapłon+wciśnięty SS - czyli po deaktywacji można mieć tak jak fabryka dała, a po aktywacji działa automatyka wyłączająca SS po uruchomieniu silnika. Jak to działa: 1. Zasilanie 12V do układu jest brane od podświetlenia przycisku SS, czyli gdy ma się przełącznik świateł ustawiony na 0 (zero) to podświetlenie nie działa i układ antiSS też nie zadziała 2. Deaktywowanie układu antiSS: - wciskasz przycisk SS, - przekręcasz kluczyk (bez uruchamiania silnika) aż do momemtu gdy podświetli się przycisk SS, - puszczasz przycisk SS, - kluczykiem wyłączasz podświetlenie SS Układ antiSS jest zdeaktywowany. Ponowne przejście przez punkt 2 - aktywuje układ antiSS. Nie wiem jak to jest w systemie bezkluczykowym. 3. Jeśli wciśnie się przycisk SS, włączy zapłon i wyłączy zapłon i zwolni przycisk SS to nie zmieni to stanu układu antiSS. Będę zmieniał zasilanie (przewód +12V) na podpięcie pod kabel zasilający gniazdo 12V - dawniej zapalniczniki. Do tej pory autem startowałem z ciemnego pomieszczenia, przełącznik świateł ustawiony na AUTO sprawiał, że uruchamiałem samochód z włączonymi światłami mijania i miałem podświetlany przycisk SS. Gdy auto jest w jasnym otoczeniu to samochód startuje na światłach dziennych, przycisk SS nie ma podświetlenia i układ antiSS nie ma zasilania . 22.06.2017: Mała korekta układu zasilania: Będę zmieniał zasilanie (przewód +12V) na podpięcie pod kabel zasilający gniazdo 12V - dawniej zapalniczniki. Do tej pory autem startowałem z ciemnego pomieszczenia, przełącznik świateł ustawiony na AUTO sprawiał, że uruchamiałem samochód z włączonymi światłami mijania i miałem podświetlany przycisk SS. Gdy auto jest w jasnym otoczeniu to samochód startuje na światłach dziennych, przycisk SS nie ma podświetlenia i układ antiSS nie ma zasilania .
  15. System start/stop

    Do autora strony nie wysłałem układu scalonego do programowania, bo na Allegro za 12zł był do nabycia programator, więc kupiłem programator. Jak zaprogramować samemu, czyli jak wgrać firmware do układu scalonego: 1. Ściągnąć firmware: https://www.nicomania.de/wp-content/uploads/Anti_SSA_Memory.zip 2. Na stronie https://www.nicomania.de/atmel/avr-mikrocontroller-programmierung ściągnąć program Prog ISP 1.72 3. Podłączyć do komputera programator z podpiętym układem scalonym ATtiny13A 4. Po uruchomieniu Prog ISP 1.72, klikamy File - Load Flash i wskazujemy gdzie mamy na kompie w którym katalogu z pkt-u 1 firmware 5. W programie Prog ISP 1.72 – w zakładce PROGRAM w Select Chip wybieramy z listy ATtiny13A, klikamy na widoczny przycisk AUTO i po 1 sekundzie mamy zaprogramowany nasz układ scalony – i to wszystko. Jak się okazało, podczas testów nieopatrznie zrobiłem gdzieś krótkie zwarcie albo go deaktywowałem i układ przestał mi działać, myślałem, że spalił się układ scalony, ale ponowne jego programowanie przywróciło mu live. Czyli programator się przydał . W Foresterze po rozebraniu atrap jest miejsce by płytkę z elektroniką przykręcić na stałe, czyli zanim zabierzesz się tworzenie elektroniki, rozbierz atrapy i zobacz gdzie to chcesz zamocować i stąd będziesz miał wymiary płytki na jakiej posadzisz elektronikę. Do przycisku SS dochodzą 4 kabelki w tym 12V (po uruchomieniu zapłonu) – kolory są zgodne z opisem na stronie .. nicomania… w części poświęconej Foresterowi. Jako stabilizator napięcia 3,3V zastosowałem KY5033. Zmontowany układ po podaniu zasilania 12V w stanie spoczynku pobiera 0,8mA Podsumowując: to działa !!!
×