Skocz do zawartości

Licho

Nowy
  • Zawartość

    93
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Licho

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    okolice Gorzowa Wlkp.
  • Auto
    Forester 2016 2,0 Manual 150KM; Volvo XC 60

Ostatnie wizyty

169 wyświetleń profilu
  1. Biale z nieba leci!

    A czy ktoś wie jaka jest wytrzymałość forka na obciążeniem śniegiem? Dziś mi nasypało 5cm mokrego śniegu i ugięło dach i maskę silnika. Jak to zsuwałem to widziałem jak blacha się unosi. Fajnie że w karoserii nastąpił efekt sprężystości, czyli powrót do pierwotnego kształtu. I rodzą się dwa pytamia: 1. Jaką warstwę śniegu auto wytrzyma, czyli gdzie jest ta granica sprężystości. 2. Czy np jak jest te 5cm mokrego śniegu i ugięło blachy, to czy jest jakiś czas zalegania na aucie, że po zbyt długim zaleganiu to ugięcie staje się trwałe, blacha przyzwyczaiła się do nowego kształtu.
  2. TPMS MY18

    O tym już pisałem ale powtórzę się: 1. Jak na parkingu przy markecie złodziej przebił mi nożem prawą tylną oponę, nie wiedząc o tym odjechałem na flaku, a TPMS nic nie pokazywał, zaniepokojony hałasem zatrzymałem się - też mi TPMS do niczego nie potrzebny (złodziejowi chodziło, że jak będę zaangażowany w wymianę tylnego koła to mi z siedzenia od strony kierowcy skradnie pozostawioną saszetkę z kasą) 2. Jak ci przeszkadza zapalona kontrolka to bierzesz czarną taśmę izolacyjną, taką do kabli elektrycznych, wycinasz z niej kwadracik ok. 1cm x1cm i naklejasz w miejscu kontrolki i już nie bije po oczach, efekt jest taki, jakby tam nigdy tej kontrolki nie było.
  3. TPMS MY18

    "ATEQ TPMS QuickSet" pozwala w Subaru programować samemu komp auta, zmieniasz koła z czujnikami jak chcesz L - P/ tył przód - tylko cena urządzenia To nie czyta czujników kół, tylko sczytuje z kompa zapisane ID czujników. ID możesz pozyskać z kompa Subaru, z karty katalogowej czujnika lub inną drogą i wpisać z palca i ponownie zapisać do kompa auta. Nie śledziłem rynku czy coś nowszego jest w tej kwestii.
  4. Forester XT 2018

    Te 2,8 to czy czasami nie wynika z faktu, że podczas hamowania silnikiem, w Forku cały czas silnik pracuje na paliwie (komputer dla chwilowego zużycia przy hamowaniu silnikiemi nie pokazuje zera). W VAG czy Volvo podczas hamowania silnikiem odcinane jest paliwo do silnika a podawane jest ponownie jak obroty spadną poniżej ok 1,500. W Forku czuć z górki mniejszą efektywność hamowania silnikiem niż w pojazdach, które mają odcinane paliwo.
  5. Ranking awaryjności silników

    Dla równowagi, może wprowadzić ranking najbardziej niezawodnych silników. Człowiek tak ma że tylko pamięta to co go boli, a co radość daje jakby z pamięci wymazywane było.
  6. Czy to może nowe myślenie księgowych? Jak mi powiedziano: w Peugeot instalują komputer samochodu przy lewym przednim nadkolu, dlaczego - bo statystycznie najwięcej jest w tym miejscu stłuczek.
  7. podtrzymanie akumulatora w mrozy ładowarką solarną

    A wiesz nawet na to nie wpadłem, że bierzesz forka na hol, jak tandem osiągnie 15km/h wrzucasz w forku drugi bieg i ... odpala
  8. Czy to smutny koniec subaru w Polsce?

    Kupiłem oryginalną felgę ze sklepu Subaru i z oponą wchodzi w miejsce zapasu, ale jest problem z mocowaniem koła, pełne koło układa się trochę inaczej niż zapas. Blaszka okrągła przytrzymująca felgę, jej otwór centralny już nie jest nad otworem nagwintowanym podwozia. W blaszcze trzeba zrobić nowy otwór ok 1,5cm przesunięty od środka. Fabryczna śruba która przechodzi przez tą blaszkę i mocuje felgę do podwozia jest o chyba 1,5cm za krótka i nie sięga gwintu. Po zakupie dłużej śruby w jej główce naciąłem szczelinę szlifierką kątową (szczelina jak pod śrubokręt) i w szczelinę wstawiłem dużą podkładkę i obspawałem. Teraz podkładka robi mi za "motylka" i mogę palcami odkręcać. Dziwnie zaprojektowali to inżynierowie Subaru, niby pełen zapas możesz włożyć bo wymiary pozwalają, ale mocowanie już nie i wymaga przeróbki
  9. Subaru Forester IV - czy zabezpieczać przed korozją ?

    Czy profile zamknięte też robiłeś?
  10. podtrzymanie akumulatora w mrozy ładowarką solarną

    Jest alternatywa dla pomysłu z solarami. Zastosować ogniwo paliwowe. Tylko co kilka tygodni przychodzisz do samochodu dolewasz metanolu i spokój. Tu przykładowe rozwiązanie: http://www.newsauto.pl/generator-na-ogniwa-paliwowe-czyli-walizka-pradem/ Jak sprawdzałem cenę najmniejszego modelu czyli EFOY Comfort 80 to wychodzi ok. 10.500zł. Nie szukałem czy są alternatywne tańsze konstrukcje innych producentów. Jak ktoś jest bardzo zdeterminowany to może zaopatrzyć się w przenośny powerbank dla prostownika, w googlach wyszukać np. - maxoak ps5b - alink trend 250 - to jest na 110V, ale są prostowniki, co od takiego napięcia pójdą. Wersja budżetowa przenośnego powerbanka 230V, który zasili prostownik do ładowania akumulatora, właściwie jest to wersja zrób to sam z ogniw li-on pozyskanych ze starych laptopów: http://mdiy.pl/przenosne-zrodlo-zasilania-230v-dla-elektronarzedzi/
  11. podtrzymanie akumulatora w mrozy ładowarką solarną

    1. To nie ma sensu. Prąd max uzyskujesz latem w południe, w zimie słońce dostarcza 10x mniej energii, czyli uzyskasz ok 16,7mA przez max 1h dziennie w słoneczny dzień bez chmurek, a sam ISR pobiera 50mA cały czas. Dodatkowo nic nie piszą jaki prąd pobiera przetwornica/przetwornik tego solara na potrzeby własne. Może być tak, że panel wystawiasz na słońce zimą i Tobie dostarcza te teoretyczne 16,7mA, ale nie ładuje, bo by sterownik zadziałał sam potrzebuje np 20mA na pracę/uruchomienie się. 2. Żaden panel solarny wewnątrz samochodu nie sprawdzi się w okresie zimy. 3. Jeśli auto stoi długo, to co np 3 tygodnie : a) - zabrać aku do domu na noc i podłączyć pod prostownik, naładowany następnego dnia wstawić do auta. b - postawić jak najbliżej auto jak się da pod mieszkanie i przedłużaczem doprowadzić 230V i prostownikiem ładować aku c) - odwiedzić rodzinę/znajomych gdzie auto można zostawić na posesji i podłączyć pod 230V i prostownik na czas wizyty
  12. Subaru Forester IV - czy zabezpieczać przed korozją ?

    mio1, a co chcesz usłyszeć, odpowiedź pokrętną i wymijającą, to może być w stylu: że producent zapewnia, że zastosowana technologia sprawia, że przekazany samochód w użytkowanie w okresie gwarancji będzie sprawny technicznie a dla polepszenia komfortu akustycznego (znaczy się wyciszenia wnętrza) zastosowano dodatkowo na podwoziu odcinkami stale elastyczną masę bitumiczną w celu zwiększenia tłumienia wibracji elementów metalowych. Ale czy tego typu rozwiązania (też jako zabezpieczenie antykorozyjne) oczekuje klient? Dla tych co 3 lata leasing i zmiana to obojętne. A dla "Kowalskiego", skoro jest forum i można wyrazić swoje indywidualne zdanie, to wolałbym konserwację antykorozyjną podwozia wykonaną w fabryce niż później w warsztacie. Ale dopóki zysk będzie na pierwszym miejscu a nie dobro człowieka to mamy takie a nie inne produkty.
  13. Subaru Forester IV - czy zabezpieczać przed korozją ?

    To że "konserwacja pobieżna" jest robiona w PL po dotarciu aut to info od dealera.
  14. Subaru Forester IV - czy zabezpieczać przed korozją ?

    Problem z brakiem konserwacji podwozia w salonie PL to relacje SIP a Subaru Japonia. To decyzją SIP do kraju przychodzą auta niezakonserwowane czyli tańsze. Gdy dotrą już do Polski to importer robi ściemę i jakąś paskudną lepką smołą maźnie byle jak pod spodem, by dać ułudę iluzji że jest ok. Gdy po zakupie w salonie odstawiłem auto do konserwacji, to w warsztacie narzekali na tą maź pod spodem, że to zmywać musieli bo cały czas lepka była, że lepiej by jej nie było, to tylko wydłużało im czas na wykonanie prac. Pytanie po co importer robi taką konserwację sztuka dla sztuki, gdzie połowę nadkola zakonserwuje a drugą połowę nie, czemu to ma służyć? Może by być uczciwym wobec klienta to może przed zakupem auta na które i tak się czeka bo dopiero ma być ładowane na statek w Japonii, dealer by oferował dla klienta opcję konserwacji do wyboru: - brak konserwacji, klient sam dokona konserwacji - konserwacja fabryczna w Japonii za dodatkową opłatą - konserwacja częściowa, czyli obecny tzw. kit dla mas
  15. ładowność ?

    ADaSch, czy masz wiedzę o ile dłużej przejedzie się na sls ze sprężyną sztywniejszą, tak z doświadczenia Twojego lub kogoś innego? Z drugiej strony jak zaczynam się zastanawiać nad pracą sprężyna i amortyzator sls, to wychodzi mi że sztywniejsza sprężyna nic nie wnosi, wcale nie odciąża sls. Bo czy masz normalną czy twardszą sprężynę, to gdy auto ma poziom zero (bagażnik pusty, bez kierowcy) i gdy załadujesz auto to ono siądzie mniej lub więcej w zależności od twardości sprężyny, siądzie, czyli obniży się poniżej poziomu zero. A co zrobi amortyzator sls w czasie jazdy - podniesie auto do poziomu zero. I nie wiem czy nie jestem w błędzie, ale skoro sls wyciągnął auto na poziom zero to cały ciężar spoczywa na amortyzatorze sls. Sprężyna jest w stanie zero, czyli ona nie odczuwa żadnego dodatkowego obciążenia.
×