Skocz do zawartości

Licho

Nowy
  • Zawartość

    73
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Licho

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    okolice Gorzowa Wlkp.
  • Auto
    Forester 2016 2,0 Manual 150KM; Volvo XC 60

Ostatnie wizyty

132 wyświetleń profilu
  1. W Forku My2016 od nowości kamera cofania pokazywała obraz lekko przekręcony. Podczas uruchamiania kamery widoczny był po prawej stronie fragment zderzaka. Jak kamera uruchomiła się, to pojawia się dolny czarny pasek, który przykrywał ten widoczny fragment zderzaka. Gdy w maju br byłem w serwisie w Zielonej Górze, powiedzieli mi, że kamera nie podlega regulacji i zostawili to tak jak było. Obecnie przekręcenie kamery jest coraz większe i mimo pojawienia się czarnego paska na dole już jest widoczny zderzak z prawej stronie. Co zrobić by kamerę naprostować?
  2. Jadąc autem starałem się nasłuchiwać/odczuwać część lędźwiową kręgosłupa, jak mięśnie pracują, co tam się dzieje: 1. XC60 - fotel twardy, lekko uginający się pod obciążeniem, na nierówności autem ruszy i fotel z kierowcą też, na odcinku lędźwiowym pojedynczy "udar" i cisza, spokój. Jedziesz drogą autem lekko buja, na kręgosłupie spokój 2. Forek 2.0i - tutaj fotel jest jakby sprężynowy, co chwila rezonuje, pokonana drobna nierówność na drodze, a na kręgosłupie wielokrotne "udary". Nawet jazda po płaskim asfalcie, to w forku cały czas coś trzęsie na tych lędźwiach. Osobiście nie mam żadnych problemów z kregosłupem, ale gdy zacząłem świadomie odbierać odczuwać pracę lędżwi, to po przejechaniu 50km jestem w szoku jaką pracę wykonuje dolny odcinek kręgosłupa na tym fotelu podczas jazdy i że kręgosłup nie rozsypał się. Teraz pozostaje mi oduczyć się tego odczuwania, bo świadomość jak tam się trzęsie i co musi znosić kręgosłup to nie jest przyjemne.
  3. Tylko, że u mnie w moim odczuciu, w trybie AUTO przełączenie na światła mijania działa wręcz za wcześnie, czyli gdy jest jeszcze jasno.
  4. Zajrzyj do instrukcji, gdzie znajduje się czujnik pomiaru światła - w kabinie przed przednią szyba po środku konsoli, czy aby nie jest czymś przesłonięty?
  5. Co jeszcze można wypróbować to zwiększyć ciśnienie do 2,7atm aby auto utwardzić. Nie wiem jak to jest z tymi zaleceniami co do ciśnienia w kołach, praktycznie w każdym aucie norma to 2-2,2atm na koło, z dawnej literatury wskazywano, że jak za dużo ciśnienia to ściera się tylko środek bieżnika, jak za mało to ścierają się obrzeża opony, a tutaj XC60 zaleca 2,7atm dla jazdy eco, a oba auta maja porównywalne wymiary i masę. W Forku z przyczepą zalecają 2,7atm. Przy jakim ciśnieniu zaczyna się robić balon, czyli jazda na środku bieżnika? Czy dopompowanie w forku na obu kołach do 2,7atm poza utwardzeniem zawieszenia pojawią się inne konsekwencje? Poniżej fotki z tabliczek obu aut
  6. Co do wyboru komfortu jazdy, to chciałem zwrócić uwagę na inny aspekt. Żona lubi zawieszenie miękkie a ja twarde, więc Volvo XC 60 został zakupiony z opcją regulacji twardości zawieszenia i ma 3 stopnie: Comfort/Sport/Advanced. Advanced to jakby amortyzatorów nie było, jest dobre na wertepy . Na "comforcie" to auto się buja i płynie i pojawił się inny problem, gdy jechałem w trasie z 5 osobami na "comforcie", to ci co siedzieli z tyłu nagle zaczęli mieć problem z chorobą lokomocyjną a tabletek nie było. Gdy zmieniło się zawieszenie na twardsze, objawy choroby u pasażerów zniknęły. Pojawia się pytanie czy osoby z problemem kręgosłupa gdy przesiada się do auta z miękkim zawieszeniem, czy sobie poradzą z nowym wyzwaniem? Z moich obserwacji, miękkie zawieszenie nie nadaje się na drogi "dziurawe" z dużą ilością nierówności, bo auto ma wtedy bardzo duże amplitudy góra-dół i jest to mało komfortowe w odbiorze, a dla osób z problemami kręgosłupa może to też być nieakceptowalne, gdy auto wpada w nierówność, ugina się bardzo w dół, a gdy wyjeżdża z nierówności, to amortyzatory były jeszcze w fazie uginania w dół, auto już wyjechało z nierówności i amortyzatory zaczynają się rozprężać i czujesz kopa dla ciała w górę, po chwili kopa w dół - pytanie czy te przeciążenia bo nie są przyjemne w odbiorze, jak zareaguje osoba z problemem kręgosłupa? Gdy była droga w remoncie, zerwany asfalt, jadąc na "comforcie" po nierównościach, auto wpadło w oscylacje góra-dół, zmiana na najtwardsze zawieszenie - jazda jak po stole.
  7. System start/stop

    Jeżdżąc z automatem antiSS zdarzały się sytuacje, że nie załączał się. Zdiagnozowałem przyczynę, w oprogramowaniu czas od przekręcenia kluczyka do zadziałania antiSS wynosi 4 sekundy i jest to zoptymalizowane dla systemów bezkluczykowych. Ja mam tradycyjny kluczyk i czasami przekręci się kluczyk i po chwili zapłon, czyli rozruch silnika jest lekkim opóźnieniem i to powodowało że gdy układ antiSS zadziałał w 4sekundzie to w tym czasie mógł kończyć się rozruch i w efekcie lampa na tablicy nie zaświeciła się. Opisałem problem do autora oprogramowania, czy może ma wersję softu z dłuższym czasem np 10sek. Odpisał mi że ma na 12sek i mi ją podesłał. Po wgraniu nowego softu 12sek - jest ok, nie zauważyłem by układ nie załączył się. W zał. zamieszczam ten soft Anti_SSA_memory_Wart12s.hex
  8. Forester MY12 2.0 MT benzyna silnik FB20 muli

    Z tymi biokompontenami to dziwnie jest. Rozmawiałem z pracownikiem gorzelni, którzy twierdzi, że całą produkcję spirytusu wysyłali do rafinerii w Gdańsku. Wysyłali tak już 5lat i nagle w TV pojawił się news, że ówczesny prezydent Kwaśniewski podpisał papier o dopuszczeniu biokomponentów do benzyny. Gregorius zauważył że Polsce coś z paliwem jest nie tak: i drugi cytat: 600km przez Lotwe i Szwecje predkosc marszowa kolo 100km/h i dosc plynna jazda w wiekszosci na tempomacie + przejazd przez Ryge - zuzycie 7.5 przy tankowaniu. Sam jestem zaskoczony. OBK SBD na tej trasie palil tylko okolo litra mniej. Bez trumny na dachu pewno bym sie zmiescil w 7l/100km. Zla jakosc paliwa sprzedawanego w Polsce to edlug mnie nie sprawa wiary tylko fakt. Nie jest kwestia przyapdku, ze co roku, bez wzgledu nat o gdize tankuje plai mi od razyu pop zatankowaniu w Niemczech mniej. W zeszly roku jak zatankowalem na Orlenie i wyjechalem na autostrade A2 myslem, ze mi silnik pada takie bylo zuzycie. Szybko datankowalem pol baku na Lotosie i zuzycie jeszcze wzroslo do ok. 12 l/100, a po zatankowaniu w niemczech wrocilo do normy 9-9.5 l/100km. Mozliwe, ze moim bledem bylo tankowanie tego ulepszonego diesla. W tym roku mam zamair tankowac najzwyklejsze paliwo.
  9. Nowy Subaru Forester MY2013

    Pobiera w stanie czuwania 50mA. ISR co jakiś czas wysyła komunikat do centrali "gdzie jestem" - i tutaj jest problem gdy nie ma zasięgu GSM, nadajnik GSM w ISR będzie próbował nawiązać łączność z centralą można domyślać się że w sposób ciągły, czyli przy pracującym non stop nadajniku GSM prąd z aku może dochodzić do 0,25A.
  10. forester MY16 lampka TPMS

    Obawiam się, że nikt publicznie na forum nie wypowie się, bo to będzie oznaczało, że komputer Subaru został zhakowany, czyli producent poprawi firmware i przy najbliższym przeglądzie wgra nowe, bardziej odporne. Rozwiązania amatorskie to: 1. już było opisane na forum - czarna taśma izolacyjna (na przewody elektryczne), wycinasz nożyczkami z niej kwadracik ok 1cm x 1cm i naklejasz w miejscu świecącej się żółto/pomarańczowej lampki - i już nie bije po oczach. 2. Rozwiązanie bardziej zaawansowane, to taka idea: - pozyskanie 4 czujników TPMS nawet z demobilu, mogą być z rozładowaną baterią, ale by współpracowały z autami Subaru. - rozbierasz czujniki, wyjmujesz baterię, do każdego wstawiasz zasilacz/przetwornicę 12V/3V (na alliexpress są gotowe zmontowane na płytce 1cm x 2cm tylko kabelki podłączyć, poniżej 0,5$ za sztukę z darmową wysyłką) - czujnik TPMS z zasilaczem montujesz wewnątrz auta w pobliżu nadkoli (tam są anteny odbiorcze systemu TPMS) i zasilanie 12V podajesz np. z lamp postojowych - czyli jak auto odpalasz to zasilanie idzie do czujników TPMS - normalnie czujnik TPMS załącza włącznik odśrodkowy, czyli jak koło się kręci, to włącznik odśrodkowy załącza baterię, a naszym przypadku czujnik nie będzie się kręcił, czyli w czujniku TPMS należy znaleźć ten włącznik odśrodkowy i zrobić mu zwarcie - pojechać do serwisu lub wulkanizatora, by te nowe czujniki TPMS zaprogramował do auta - pozostaje tylko kwestia jak oszukać/deaktywować czujnik ciśnienia w module TPMS - koniec idei O czujnikach TPMS - klient jest informowany, że jest to jednorazówka, a okazuje się, że czujniki TPMS mogą odzyskać drugą młodość: http://hobbyspace.pl/tpms-wymiana-baterii-w-czujnikach-cisnienia/
  11. Po wyjęciu z bagażnika wytłoków ze styropianu i dojazdówki, sprawdziłem, że mieści się tam koło w pełnym rozmiarze (sprawdzałem na zimówce). Po położeniu górnej przykrywy, czyli podłogi bagażnika (dykta obklejona materiałem) nigdzie nie odstaje, leży tak jak leżała wcześniej. Czy są przeciwwskazania do takiego rozwiązania, czy coś jeszcze trzeba zrobić, by wozić ze sobą pełne koło a nie dojazdówkę?
  12. forester MY16 lampka TPMS

    Do bani jest ten system TPMS. Zaparkowałem na parkingu przy markecie, zrobiłem zakupy, odjeżdżam i słyszę, że coś turkocze, lampka TPMS nie świeci się, zjechałem na inny parking patrzę a tylne prawe koło nie ma powietrza i na co mi ten system? Po zmianie na dojazdówkę, po ok. 10km system TPMS zareagował! Ku przestrodze: Okazało się, że złodzieje chcieli mnie zrobić na koło. Na parkingu przebili 2x nożem tylną prawą oponę, gdy odjechałem to zaparkowałem w odosobnieniu na innym parkingu , gdy zmieniałem koło, złodziej podszedł i niezauważenie dla mnie otworzył drzwi kierowcy i zabrał ze sobą moja torbę z dokumentami. Zdziwiłem się, gdy podchodzi do mnie mężczyzna z dzieckiem i pyta się czy to moja torba, bo widział tą sytuację i złapał złodzieja i odebrał torbę, powiedział, że złodziej miał jeszcze gaz pieprzowy, ale nie zdążył go użyć. W torbie było wszystko . Podjechałem do pobliskiego zakładu wulkanizacji - opona do wymiany, ale jak usłyszałem, nie byłem pierwszy zrobionym na koło, inni u wulkanizatora mieli problem z dokonaniem zapłaty, bo dopiero wtedy zorientowali się, że nie wszystko mają.
  13. Mam pytanie jaka jest max dopuszczalna temperatura płynu w chłodnicy. Przy jakiej temperaturze zapala się kontrolka przegrzania, w instrukcji papierowej nie znalazłem info z wartością w °C przy której zapala się ta kontrolka. Jadąc z prędkościami autostradowymi, temperatura przekraczała 100 stopni na wyświetlaczu.
  14. Jakie Subaru na trasy?

    Forester 2016 2.0 150KM - test głośności wykonano na radiu fabrycznym. Domyślnie ma ustawione, że zwiększa siłę głosu ze wzrostem prędkości - wyłączyłem tą opcję i do 120km/h jest ok, przy 130km/h nie rozumiałem co do mnie w radiu mówią Forester 2016 2.0 150KM - pytanie czy jeździć będziesz sam czy full obciążenie (5 osób i bagażnik). Jeśli full obciążenie i te trasy będą okazjonalne w roku, to przebolejesz, ale jeśli częste z obciażeniem, a zdecydujesz się na silnik 150KM to masakra: - na autostradzie jak jadę Volvo XC60 to często spotykam powolnych zawalidrogów, gdy pojechałem Forkiem to ja się czułem zawalidrogą dla innych. Jak tir tira wyprzedzał, za tirem ustawił się Forek XT a potem ja, to jak tir zjechał z lewego pasa, Forek XT po prostu mi odjechał w siną dal a ja nadal wyprzedzałem tira z prędkością jak tir wyprzedza tira, a za mną kolejeczka oczekujących aż zjadę. - policja stoi na drodze, ograniczenie do 70km/h jadę pierwszy, za mną sznur samochodów, mijam policję, przyspieszam i coś dziwnego się dzieje, wszyscy po kolei mnie wyprzedzają i odjeżdżają w siną dal a ja cały czas przecież przyspieszam - na długich trasach o średnim lub dużym obciążeniu jak dojedziesz do ciężarówki i jej prędkość 80km/h nie będzie dla ciebie akceptowalna, to masz problem. Problem w tym, że aby to wyprzedzić to potrzebujesz dużo, dużo wolnego miejsca na lewym pasie, a przy ruchu średnim lub dużym to rzadko takie sytuacje mają miejsce. Prywatnie w codziennych dojazdach mam praktycznie drogę pustą i niedogodności w/w na co dzień nie doświadczam.
  15. czujniki ciśnienia w oponach XT MY2014

    Zastanawia mnie co było przyczyną reakcji czujnika: 1. brak odporność elektroniki na nagłą zmianę temperatury - czyli ukryta wada fabryczna generująca fałszywe alarmy, czyli ten typ tak ma, sprawa incydentalna i nikt na tym się pochylać nie będzie ze strony producenta 2. a może prawidłowe działanie elektroniki wykrywające nagłe, gwałtowne obniżenie ciśnienia - rozgrzane na słońcu felgi i opony nagle chłodzone są w kałuży, następuje nagły niewielki spadek ciśnienia i nie ważne o ile spadło, ale szybkość tego spadania miała decydujący wpływ na zadziałanie elektroniki?
×