Skocz do zawartości

Licho

Użytkownik
  • Zawartość

    119
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Licho

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    okolice Gorzowa Wlkp.
  • Auto
    Forester 2016 2,0 Manual 150KM; Volvo XC 60

Ostatnie wizyty

225 wyświetleń profilu
  1. Akumulatory w subaru

    W Volvo XC60 do tego kanału z boku aku jest podłączony wężyk, a jego drugi koniec wciścięty jest w otwór podstawy na której stoi aku. W aku Bosch z jednej strony otworek jest na stałe w środku zasklepiony, a ten z drugiej strony widać że robi za odpowietrznik ciśnieniowy.
  2. klimatyzacja

    Czy układ klimatyzacji w Forku XT jest inny niż w Forku z silnikiem bez doładowania? Problemy zgłaszają tylko użytkownicy XT, co jest zastanawiające.
  3. TPMS

    Z tym klonowaniem to ja rozumię, że klon miał skopiowane ID z pierwszego (oryginalnego) czujnika, czyli czy na kole letnim czy na zimowym czujnik przedstawia się tym samym ID, dlatego dla kompa auta nie ma różnicy. Pytanie czy zmieniając z zimówek na letnie koła trafiły na te same pozycje co były w poprzednim sezonie, czy np była zamiana, ta co była w poprzednim sezonie na przodzie, teraz trafiła na tył?
  4. Zbiór przydatnych informacji  Forester SJ

    16. Lusterka zewnętrzne płaskie a nie zakrzywione na końcach, czyli jest problem z polem martwym. A rozwiązanie do doklejka jak na foto. Na foto widać jaki jest problem, w głównym lusterku widać: - fragment budynku - nie widać stojącego znaku z tyłu/boku, który rzuca cień na podłoże, a tym samym nie widać auta które zbliża się do nas na drugim pasie w doklejce widać: całą szerokość budynku i jeszcze więcej, stojący znak i o wiele szerzej
  5. Zbiór przydatnych informacji  Forester SJ

    W sprawie pkt-u 14 (słabe oświetlenie bagażnika), to swoje doświadczenia opisałem na stronie 395 i 399: tam pokazane testy są na led w tonacji zimnej (takie trupie światło). Po sprowadzeniu led w tonacji ciepłej, świeci barwowo jak żarówka: https://m.vi.aliexpress.com/item/32479822967.html
  6. Zbiór przydatnych informacji  Forester SJ

    Koperkowy, a jak tam z oświetleniem przestrzeni bagażnika w nocy. Bo ja widziałem tylko świecącą się żarówkę i nic więcej. Po wyjęciu oprawki nie było tam odbłyśnika, dolejenie folii alu niewiele pomogło. Dopiero led w tonacji ciepłej 3.000K pozwolił dostatecznie doświetlić przestrzeń bagażnika (strzałkami miejsce gdzie potrzeba była użycia klejarki by wzmocnić fabryczne połączenie oprawki z led-ami):
  7. TPMS

    Bo odbiorniki sygnału TPMS czyli anteny są umieszczane w pobliżu każdego nadkola. Prawdopodobnie nadajnik TPMS w feldze koła ma zbyt małą moc nadawczą by odbiornik mógł go odczytać z więcej niż ok. 1m w rozwiązaniu nam danym przez Subaru.
  8. TPMS

    Genialność rozwiązania informatycznego w kompie Subaru udostępniona dla klienta jest taka, że może zapamiętać tylko 4 rekordy ID czujników. Inaczej mówiąc, ma zarezerwowane tylko 4 komórki pamięci w komputerze, czyli zmiana kół z felgami z jednego sezonu na drugi wymaga wymazania/nadpisania danych ID czujników z kół w tych dostępnych 4 komórkach pamięci. Problem tego rozwiązania jest taki, że dana komórka pamięci jest na sztywno przypisana do pozycji koła w aucie. Czyli mając poprawnie wpisane ID czujników do kompa, zamienisz sobie koło przód z tyłem i już komp auta nie rozpoznaje dwóch kół. Te rozwiązanie wymyślili geniusze, jak doić klienta co sezon, a oczy im przysłaniają tylko $$$. Inni producenci weszli w ten obowiązkowy system TPMS, ale potrafili go uczynić bardziej ludzkim, że niezależnie jakie koło założysz z czujnikiem, to komputer odczytuje ID czujnika i sam się programuje i odczytuje dane.
  9. Za wysoki poziom oleju

    1. Kupiłem w Castoramie przezroczysty wężyk fi 4mm - 0,5m i fi 6mm - 0,5m 2. Wężyk fi 4 końcówkę posmarowałem olejem silnikowym i wcisnąłem w wężyk fi 6 na kilka cm, utworzyło to szczelne połączenie 3. Wężyk fi 6 założyłem do wcześniej wymienionej ssawko/strzykawki o poj. 300ml 4. Wężyk fi 4 włożyłem do rurki od bagnetu pomiaru ojeju. 5. By dojść do poziomu tuż poniżej górnego otworku na bagnecie, odessałem 0,7l oleju Wcześniej opisane założenie, że wężyk włożyć do rurki tylko tyle by sięgał górnego dopuszczalnego poziomu oleju nie zdało egzaminu, bo bagnet wchodzi do rurki a potem jak kończy się rurka zanurzany jest w misce. A wężyk jak wyjdzie z rurki to w misce zaczyna się zakręcać, dlatego kilka cm trzeba jej włożyć więcej by ciągnęła olej. Wężyk fi6 wchodzi do rurki po bagnecie ale nie dostanie się do miski olejowej bo przy przejściu do miski jest przewężenie i tam staje.
  10. Za wysoki poziom oleju

    W Volvo XC60 miałem zdarzenie, że po okresowej wizycie w ASO, po przejechaniu ok 200km zapaliła się kontrolka silnika. Wizyta w ASO i mi powiedzieli, że przy wymianie oleju zostało za dużo nalane, odessali i odjechałem bez zapalonej kontrolki silnika.
  11. Za wysoki poziom oleju

    To było ASO Zielona Góra. Co dziwne, że po 5.000km wlali dobrze, a teraz widać inna zmiana mechaników (może Karenz u A. Koper też trafił na "inną zmianę"). Do ASO mam 2h jazdy, czyli tam i z powrotem to z 5h zejdzie. Może to ASO do mnie przyjedzie w ramach gwarancji , bo za taką pierdołę mam do tyłu praktycznie dniówkę. Jako alternatywę rozważam zakupić wężyk który wchodzi w miejsce bagnetu, długość jego przyciąć tak by kończyła się na pozycji max na bagnecie. A do wężyka podłączyć ssawko strzykawkę jaką mam do odsysania oleju z kosiarki. Ale pozostaje nadal pytanie do Działu Technicznego, jakie jest oficjalne stanowisko Subaru na temat tak wysokiego poziomu oleju w eksploatacji auta.
  12. Jestem po wizycie w serwisie Subaru i wymianie filtra oleju i oleju. Na fakturze jest, że zapłaciłem za 5,1l oleju. Po trzydniowym postoju na bagnecie jest kilka cm powyżej max., sprawdzane kilka razy z wycieraniem bagnetu. Poniżej Andrzej Koper w swojej wypowiedzi na 44 stronie wskazuje że wymienia 4,8l oleju. Mam pytanie czy nic nie grozi silnikowi i mogę tak jeździć do następnego przeglądu?
  13. klimatyzacja

    Ozarek, widzę że ogarniasz temat. Czy możesz mi wytłumaczyć dlaczego nie są stosowane klimy z czynnikiem na CO2. Kilka m-cy temu rozmawiałem z konstruktorem układów wentylacji i klimatyzacji do pociągów osobowych. Chciał zaprojektować eko wagony z klimą na CO2, rozmawiał z producentem urządzeń we Włoszech, odpowiedzieli, że nie ma żdnych przeszkód technologicznych by takie klimy na CO2 wyprodukować. Różnica dla CO2, to by efektywność była porównywalna to musi pracować z wyższymi ciśnieniami. Czy tylko jedynym kryterium, że klimy na CO2 nie są produkowane, że dają mniejszy zysk dla koncernów, bo nie zarabiają na sprzedaży czynnika chłodzącego, CO2 nie opatentują. Przecież taka klima jest eco a wciskają nam na trujący i toksyczny (ale ozon friendly) 1234yf. O co chodzi?
  14. klimatyzacja

    Czyli rozumiem, że jak pojawią się problemy z klimą (z nowym czynnikim chłodzącym) a nieszczelności ewidentnej nie stwierdzono, wystarczy klimę nabić starym czynnikiem chłodzącym i po problemie, czyli długie lata spokojnej eksploatacji.
  15. klimatyzacja

    Dziwne, jeżdżąc wcześniej innymi autami z klimą nic im nie dolegało, a w poprzednim aucie Volvo s60 nic przy klimie nie robiłem przez 12 lat, tylko systematyczne odgrzybianie. Po 12 latach na przeglądzie, serwis zaproponował by profilaktycznie klimę dobić czynnikiem czy coś w tym stylu. A teraz pojawia się pytanie, że skoro nowy gaz do klimy jest bezpieczny dla ozonu, to układy nie muszą być tak szczelne, czyli jest kolejne źródło dojenia klientów.
×