Jump to content

Licho

Użytkownik
  • Content Count

    167
  • Joined

  • Last visited

About Licho

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    okolice Gorzowa Wlkp.
  • Auto
    Forester 2016 2,0 Manual 150KM; Volvo XC 60

Recent Profile Visitors

458 profile views
  1. Licho

    Wtrysk wody

    To poproszę o Twoje spostrzeżenia, opinie na temat tej technologii. Jak to się spisuje w trakcie użytkowania. Jakie są faktycznie uzyski....
  2. Zaskoczyło mnie, że Peugeota można odpalić z całkowicie rozładowanym akumulatorem https://www.youtube.com/watch?v=awqVjQ0WW7Y i komentarz internauty: Peugeot 508 jest wyposażony w system start/stop a ten posiada w swoim układzie superkondensator - dlatego udało ci się odpalić przy całkowicie rozładowanym akumulatorze ponieważ z tych resztek energii które były w akumulatorze auto naładowało superkondenator (albo był on naładowany wcześniej po użytkowaniu i nie rozładowany) i odpaliłeś z energii zgromadzonej w superkondensatorze. Przykład tego rozwiązania masz tutaj jak to wygląda. https://bartebben.com/maatwerk/bartebben.com/modules/catalogus/10110/10110_2g0ggjm6.jpg Okazuje się, że VAG i Audi zaczynają też to stosować, a japońska myśl techniczna?
  3. Czyli zamiast żetonu, zdjąć atrapę z przyciskiem i zewrzeć na stałe kabelki od przycisku i po problemie
  4. Po zapoznaniu się z instrukcją obsługi nowej Skody, w dziale o START/STOP było podane, że układ StartStop nie zadziała, jeśli będzie podłączone jakiekolwiek obciążenie do gniazda zasilania przyczepki. Mam pytanie czy w Subaru to kryterium też występuje. Rozumiem, że gniazdo zasilania przyczepki to tylko zrównoleglona instalacja ze światłami pozycyjnymi/stop/kierunkowskazami i wystarczy w jeden z obwodów wpiąć niewielką rezystancje (opornik) by komputer auta wykrywał, że jest coś wpięte w gniazdo zasilania przyczepki i tym samym trwale wyłączy układ StartStop. Czy w Subaru też to zadziała? Czy bez marnowania czasu na eksperymenty, można otrzymać gotową odpowiedź, jaka wartość tego minimalnego dodatkowego obciążenia np na światłach Stop sprawi, że komputer stwierdzi, że jest coś wpięte w gniazdo zasilania przyczepki i wyłączy trwale układ StartStop.
  5. Nie wiem jak w wersji 2010, ale w wersji 2016 było już opisywane, wystarczy z czarnej taśmy do izolacji przewodów wyciąć kwadracik ok 1cm x 1cm i nakleić w miejsce świecącej się kontrolki, efekt taki, że jakby tej kontrolki TPMS nigdy tam nie było.
  6. Jest zagrożenie takie, że przy żarówkach 80W możesz nie zauważyć by świeciły zauważalnie lepiej niż 55W. Przyczyną mogą być większe spadki napięć na przewodach spowodowane większym obciążeniem. Czyli na żarówce 80W będzie niższe napięcie niż na żarówce 55W. Za to żywotność 80W będzie dłuższa, bo będą pracowały przy niższym napięciu niż te 55W.
  7. Turbo nie potrzebne, wystarczy skorzystać z ukrytego potencjału jaki już jest - przełączyć na tryb SPORT
  8. Naście lat temu były dostępne żarówki 100W i takie wstawiłem do Forda Sierra, ale spadki napięć na przewodzie były tak duże, że od przekaźnika do każdego reflektora dołożyłem równolegle 1,5mm2 miedzi. Kilka lat to jeździło i problemów nie było. Kuba_Don a jakie masz napięcie na żarówce 80W przy standardowej instalacji elektrycznej?
  9. Jest to problem słabego styku. Wysoka temperatura żarówki sprawia, że ta temperatura jest na jej stykach a to sprawia, że jest przyspieszone zjawisko utleniania, gdy się bardziej utlenia, tym rezystancja przejścia (gniazdo-żarówka) wzrasta a jak rezystancja wzrasta to zaczyna się bardziej grzać. Gdy się mocniej grzeje, tym szybciej się utlenia, wzrost temperatury sprawia że siła sprężysta zacisku wtyczki spada, co przyspiesza dalszą degradację, czyli wzrost temperatury. Gdy obudowa wtyczki się przetopiła, to styki to złom, praktycznie bez szans na regenerację. Tak to jest z żarówkami po kilku/kilkunastach latach użytkowania - tylko wymienić wtyczkę lub wymienić zacisk sprężysty na nowy.
  10. Chłopaki z telekomunikacji, teraz z Orange opowiadali taki przypadek, że był ich kabel doziemny przebiegający pod linią 400kV i nanosiły się straszne zakłócenia, pomiary kabla nic nie dały, wszystko ok, wymiana też nie pomogła. Dopiero zgłoszenie do energetyki, przyjechali sprawdzili i okazało się, że był izolator na linii pęknięty i był upływ prądu do ziemi i dlatego były zakłócenia. Gdy taki upływ związany jest z lokalnym iskrzeniem, to poziom zakłóceń elektromagnetycznych może być wysoki, czyli jest to lokalna radiostacja.
  11. Już o tym pisałem, jaką miałem przygodę. Opona naprawiona na sznurek, bez zawulkanizowanej łatki po stronie wewnętrznej. Sto kilkadziesiąt km/h na drodze expresowej i słychać wystrzał, była to tylna opona, po prostu sznurek jak korek od szampana odleciał w niebyt. Nie był to mój samochód, jechałem jako pasażer.
  12. Subaru na dwóch kółkach: https://strefa.enea.pl/trekkingowy-rower-elektryczny-geobike-subaru-roca-bateria-11-6-ah.html
  13. Minęły prawie dwa miesiące pracy aku z impulsatorem i jestem pod wrażeniem (to ta sama cela co w maju miała 1,20): dla porównania aku z XC: - obecnie – zdrowie 61% - 610CCA Widać że fabryczne aku z Forka dużo lepiej współpracuje z impulsatorem niż aku Bosch.
  14. Takie urządzenie na wodór, a w zasadzie na mieszaninę tlenu i wodoru z rozłożonej wody w wyniku elektrolizy zakupione w internecie (w necie znaleźć można jako HHO) założył sobie sąsiad do diesla. Konstrukcja prosta jak cep. Zbiornik na wodę, dwie elektrody, napięcie podawane jak stacyjka przekręcona, do zbiornika wlana była zasada potasowa, by to prąd przewodziło. Dolewa się wody a wytworzone gazy w całości do kolektora dolotowego. Dla mnie wydawało się to bez sensu bo to nie może być perpetum mobile, ale nie potrafię wyjaśnić sobie że sąsiad miał oszczędności jak się chwalił do 2litrów na 100km. Uzysk na pewno nie pochodził, że rozłożona woda na gaz spalona w silniku napędza alternator i ten dostarcza energii do kolejnej elektrolizy. Uzysk prawdopodobnie jest ze wzrostu sprawności/efektywności spalania oleju napędowego/benzyny w mieszance tlenowo wodorowej, gdzie zachodzą dodatkowe reakcje chemiczne, które są bardziej energetyczne niż sama mieszanka paliwo-powietrze. Logicznie to nie powinno działać, a jak działa to znaczy że o czymś nie wiemy. Dla przykładu podam inny przykład o czym nie wiemy. Naukowcy zajmujący się specyfiką burz pomierzyli ładunek elektryczny w chmurze burzowej i okazało się, że jest on za mały do wytworzenia wyładowania jakie obserwujemy. Każdy wie i widzi, że błyskawica wychodzi chmury, ale w chmurze nie ma takiego ładunku do wytworzenia takiej błyskawicy. Czyli jest jakieś zjawisko fizyczne, którego jeszcze nie znamy, że tak mały ładunek w chmurze może zainicjować powstanie błyskawicy. Rozumiem teraz Zeusa i mitologię, że z niczego ciskał piorunami, wiedział o czymś, czego nauka jeszcze nie odkryła Możliwe, że podanie wodoru do węglowodorów powoduje bardziej energetyczne reakcje podczas spalania niż dotychczas sądzono.
  15. Nawet jak ma się pokrowce to one się brudzą, łatwiej zdjąć i wyprać. Kiedyś po drodze zabrałem babcię, chciała podwózki, gdy wysiadła zobaczyłem, że miała problem z nietrzymaniem moczu, pokrowiec zdjąłem, (nie przesiąkło). Te i inne wcześniejsze doświadczenia sprawiają że łatwiej dla mnie jest chronić siedzenia, niż je później próbować naprawiać czy czyścić.
×
×
  • Create New...