Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jak trudno ( czy jest to możliwe ) zmienić fotele z Forka na te z Outbacka?

Nawet jakby pasowały "mechanicznie" na otwory montażowe to jest drugi większy problem - poduszki boczne. Nikt o zdrowych zmysłąch nie zagwarantuje że ukłąd poduszek bedzie działał prawidłowo nawet jak się uda je podłączyć, a prywatnych crash-testów nowego Forka z fotelami od OBK raczej nikt nie będzie przeprowadzał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czynności i tak wykona tapicer który pracuje dla ASO.

 

To zależy - jak oklejałem szyby w Outbacku to boczki drzwi ściągali serwisanci w ASO, a ekipa od oklejania zajmowała się tylko oklejaniem ;) Ja jestem chorobliwym pedantem i jak później coś jest porysowane, skrzypi itd. to bardzo mnie to irytuje. We wrocławskim ASO mają świadomość, że jestem lekko (a może nawet nie lekko ;) ) stuknięty, więc jestem pewien, że nawet jeżeli częściowo teraz te operacje będzie wykonywał tapicer to zrobi to starannie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę razy też to miałem, dłużej kręcił niż zwykle i momentami tak jakby się krztusił, ale ostatecznie odpalał i też potem chodził normalnie - może to jest urok odpalania przyciskiem (w sensie, że robi to automat a nie my).

Jak będę na przeglądzie za tydzień, to zwrócę na to uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku raz mi się tak zdarzyło i to mimo tego, że silnik był trochę podgrzany przez Webasto. W Outbacku nigdy nie miałem z tym problemu choć używałem go znacznie dłużej. Może jest bardziej wrażliwy na paliwo? (w końcu w 2.0DIT jest bezpośredni wtrysk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami zdaża mi się, że po dłuższym postoju po wściśnięciu "start" nie odpala od razu tylko kilka razy zakręci. Potem wszystko idealnie.

Ukłądy wtrysku bezpośredniego benzyny są wysokociśnieniowe. Prawdopodobnie tak jak w innych konstrukcjach i w Forku są 2 pompy paliwa - elektryczna w zbiorniku której zadaniem jest tylko podanie paliwa do komory silnikowej i mechanicznie napędzana pompa wysokociśniowa przy silniku. Najpawdopodobniej po dłuższym postoju spada ciśnienie i pompie mechanicznej chwile musi zając jego dobicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem świeżo po nabyciu nowego XT (2700 km). Mam pytanie czy ktoś z Was miał problem z odpalaniem? Czasami zdaża mi się, że po dłuższym postoju po wściśnięciu "start" nie odpala od razu tylko kilka razy zakręci. Potem wszystko idealnie.

 

Też to przerabiałem dwukrotnie w przeciągu 2 tygodni. U mnie działo się tak po nocce przestanej w garażu podziemnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję 98, pomimo napisu na klapce wlewu paliwa ;)

 

Natomiast odnoszę wrażenie, że problem może tkwić w "zbyt czułym" mechaniźmie odpalającym silnik, który "za wcześnie" uznaje, że silnik zaskoczył i przerywa rozruch, po czym go ponawia.

 

Izotom, jeśli masz wersję komfort to odpalasz go z kluczyka, nigdy nie zdarzyło Ci się kręcić go odrobinę dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie kluczykiem ma ten jeden plus, że można poczekać na pozycji II (podajże) aż ucichnie praca pompy w baku i wtedy odpalamy silnik. Niestety te guziczki mogą tak mieć. Troszkę jaj mielismy też z Renault Megane z tym systemem i wyleczylismy się z tego. Ale brakuje, zwłaszcza mojej małżonce, "kluczyka" bez kluczyka ;) Spróbujcie dwa baki przejździć na 98. jeśli to nic nie da do TTTM i koniecznie trzeba to wpisać w odpowiednim wątku :biglol:

 

Problem miałem dwa razy: raz w Rumunii: pomogło czyszczenie filtr powietrza, drugi raz na Krymie: pomogła wymiana filtra powietrza.

Lecę spytać ... Nie mieliśmy.

 

Przemekka, pewnie mazs rację. Powód może być prozaiczny czyli program startu może być zbyt szybki.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem z zapłonem bezkluczykowym dotyczył zepsutego czujnika przy pedale sprzęgła,być może ten sam czujnik przy CVT jest przy pedale hamulca.Objaw był taki,że dioda na przycisku nie zmieniała koloru z pomarańczowego na zielony jak powinna to robić podczas wciśniętego sprzęgła.Niestety nie udało się tego zdiagnozować przed wyjazdem na wakacje rok temu i z tego powodu miałem mocno stresujący wyjazd,a powód był banalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim Forku jak nawalił nam czujnik przy pedale sprzęgła nie miałem kontroli trakcji, ABS i świeciła się kontrolka check engine więc było zabawnie zwłaszcza, że miało to miejsce zimą. Wtedy wyszło na jaw, że gdyby nie te systemy to ciężko było forka utrzymać na zaśnieżonej drodze jadąc żwawo. Trzeba się było trochę napracować przy kierce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) chciałbym podzielić się pierwszymi wrażeniami z użytkowania Forestera XT (...)

Świetny tekst B) Z racji tego, że mamy na forum specjalne miejsce przeznaczone na większe treści pozwoliłem sobie wypromować Twój tekst jako artykuł: Nowy Forester XT, mam nadzieję, że nie będziesz miał nic przeciwko temu :question::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę

No to git :D Jakbyś chciał jeszcze popełnić jakiś większy tekst to możesz pisać od razu w artykułach:

http://www.forum.sub...e/articles.html

wystarczy kliknąć Dodaj rekord, wyprać kategorię, nadać tytuł, podać treść i zapisać...

Tak przygotowany artykuł zostanie opublikowany niezwłocznie po akceptacji moderatorni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Będę pamiętał ;)

 

A wracając do tematu foteli - ostatecznie zdecydowałem się po prostu na wymianę całej tapicerki skórzanej na skórę z alcantarą, zamiast wypruwania tylko środkowych elementów. To co prawda wyjdzie znacznie drożej, ale mam nadzieję znaleźć chętnego na fabryczną tapicerkę, która zostanie zdjęta z foteli, więc ogólnie bilans powinien wyjść podobny. Skóra będzie grafitowa, alcantara jasno szara + przeszycia jasną nitką. Przy okazji zostanie poprawione podparcie lędźwiowe. Jak operacja zostanie zakończona, zdam relację na forum jak to wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdam relację na forum jak to wyszło.
Wyjdzie napewno super. :)

Co do podparcia, dowiedz się czy nie dadzą rady zamontować regulacji, ZTCW jest to nawet niedrogie - ja jeszcze Forka nie posiadam, więc szczegółowo się na razie nie dowiadywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...