Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jesteś tendencyjny: rozmawiamy o FORESTERZE WOLNOSSĄCYM a nie o wurcach itp. wyczynówkach. Jak ktoś myśli o zabawie w terenie to lepiej wziąć Forka z CVT I X-MODE.

 

Tak, złośliwie używam dużych liter. B)

zgadzam sie jak najbardziej... wczesna wiosna, podczas prezentacji nowego Forka mialem okazje polazic po zasniezonej zwirowni, to co wyrabial Forek 2.0i z CVT i X-mode bylo niesamowite (XT nie byl dostepny do testow)

XV 2.0i z MT spisywala sie znacznie slabiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś tendencyjny: rozmawiamy o FORESTERZE WOLNOSSĄCYM a nie o wurcach itp. wyczynówkach. Jak ktoś myśli o zabawie w terenie to lepiej wziąć Forka z CVT I X-MODE.

 

Tak, złośliwie używam dużych liter. B)

Witam! :) Kolega @@MUrsus, w wypowiedzi wspomniał o rajdach terenowych, przeprawach terenowych a nie o wyścigach samochodowych na szutrach.

@@Izotom, masz naprawdę FAJNĄ furę :) widziałem zdjęcia i filmiki z Plejad i Subariad. By jednak poszaleć w takim terenie nie jest konieczny Xmode (ja tak póki co uważam ;) ). Nie kwestionuję pomocy Xmode i elektronicznej szpery.

Jednak mając Forka w manualu właściciele (i przyszli właściciele :) ) koncentrują się po prostu na zaletach układu napędowego, który jest tam zainstalowany. Ja np. doceniam klasyczny napęd z centralnym dyfrem.

Fakt, że w rajdach terenowych - nie mam na myśli wyścigów - w biorących udział klasycznych terenówkach jak np. Landek Defender mamy manuala i mechanizmy różnicowe - o tym w poście napisał@@MUrsus, Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w biorących udział klasycznych terenówkach jak np. Landek Defender mamy manuala i mechanizmy różnicowe - o tym w poście napisał@MUrsus

Ale te auta mają reduktor, który pozwala pełzać i mieć odpowiedni moment na kołach oraz sztywne blokady wszystkich mechanizmów różnicowych. Bez tych 2 gadżetów tradycyjny manual będzie w terenie gorszy od fajnego automatu który ma mozliwośc sztywnego spięcia przód/tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś tendencyjny: rozmawiamy o FORESTERZE WOLNOSSĄCYM a nie o wurcach itp. wyczynówkach. Jak ktoś myśli o zabawie w terenie to lepiej wziąć Forka z CVT I X-MODE.

 

Tak, złośliwie używam dużych liter. B)

Witam! :) Kolega @@MUrsus, w wypowiedzi wspomniał o rajdach terenowych, przeprawach terenowych a nie o wyścigach samochodowych na szutrach.

@@Izotom, masz naprawdę FAJNĄ furę :) widziałem zdjęcia i filmiki z Plejad i Subariad. By jednak poszaleć w takim terenie nie jest konieczny Xmode (ja tak póki co uważam ;) ). Nie kwestionuję pomocy Xmode i elektronicznej szpery.

Jednak mając Forka w manualu właściciele (i przyszli właściciele :) ) koncentrują się po prostu na zaletach układu napędowego, który jest tam zainstalowany. Ja np. doceniam klasyczny napęd z centralnym dyfrem.

Fakt, że w rajdach terenowych - nie mam na myśli wyścigów - w biorących udział klasycznych terenówkach jak np. Landek Defender mamy manuala i mechanizmy różnicowe - o tym w poście napisał@@MUrsus, Pozdr.

 

Ja na własne oczy widziałem jak sobie NIE RADZI Forek wolnossący w manualu. Tam nie ma reduktora. Lepiej dawał sobie radę Forek z 99 roku, około 120 KM ale z reduktorem. I oba auta były tak samo załadowane. CVT ma tę wielką zaletę, że może zastąpić reduktor + X-Mode i jazda w terenie nie stanowi problemu. Oczywiście w zakresie możliwości technicznych auta - może znowu nie przeginajmy pały i nie porównujmy do aut typowo terenowych.

Reasumując: wiedząc co wiem, na dzień dzisiejszy kupiłbym 2.0i z CVT. A kto chce niech broni swego ... w imię bóstwa, przywar i wioski :biglol:

 

Acha, dwie rzeczy zmieniłbym w Forku XT:

1. Podniósłbym limit prędkości działania X-Mode do 60 km/h - aktualne 40 km/h to zdecydowanie za mało jak na Forestera

2. W trybie #S dałbym możliwość całkowitego wyłączania kontroli trakcji (ABS mogłoby zostać) - działanie kontroli trakcji jest tak debilne w tym trybie, że powoduje wręcz odwrotne działanie i doprowadza do sytuacji niebezpiecznych a przynajmniej nieprzewidywalnych.

 

 

P.S. Jestem w stanie przyjechać w dowolne miejsce Polski własnym samochodem i zrobić test prównawczy nowych Forków z różnymi napędami. Kto podejmuje wyzwanie?

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom - masz rację z reduktorem. Brak reduktora to brak momentu na kołach w terenie.

Jakimi wyznacznikami kierowałem się przy wyborze wersji ? Ano takimi : bezpieczne (+), użytkowanie głownie miasto 90% /trasy 10% (+), bezawaryjne ( w przypadku duetu skrzynia manual + wersja wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym jestem tego praktycznie pewien - daj Boże, żeby z DIT nie było żadnych problemów - jakby nie patrzeć w tym kierunku idzie współczesna motoryzacja - tego życzę wszystkim użytkownikom XT :) ).

Ktoś powie - przecież 90% to miasto. Zgadza się. Wersja 2.0i z CVT mnie nie przekonała - jedzie trochę jak skrzyżowanie tramwaja z skuterem. Z kolei wersja XT na dojazdy dosłownie po kilka kilometrów dziennie ( tak też mi się zdarza i to często ! ) w moim konkretnym przypadku nie ma specjalnie sensu. Przerabiałem to z dwoma turbobenzynami :) .

Myślę, że każdy wybiera samochód pod swoje potrzeby i możliwości :) .

 

Zapomniałem jeszcze dodać w kryteriach wyboru, że kilka razy w ciągu roku musi zimą podjechać pod kilka stoków, a latem wdrapać się na różne górki - to dlatego Forester, a nie Skoda ! ;)

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nieco wiem w temacie, zatem dla uproszczenia - nie brak reduktora, a nieco inne przełożenie rozwiązało by problem - jeśli jest on problemem, być może projektowany N/A miał być desygnowany głównie na szosę, a nie cięższy offroad (nie teren, bo forester samochodem terenowym nigdy nie miał być i nie był - toż to suV jest a nie terenówka. Że "dzielność" terenową ponadnormatywną ma to fakt, ale terenówka to nie jest), w normalnym offroadzie radzi sobie zupełnie wystarczająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku duetu skrzynia manual + wersja wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym jestem tego praktycznie pewien
Też tak uważam, 2.0 wolny ssak prowadzi w wielu rankingach jeśli chodzi o niezawodność;

Co do reduktora to rozczarowałem sie trochę, że w czwartej generacji go nie ma. Faktem jest jednak że jego przelożenie (około 1.5) miało i tak charakter bardziej symboliczny. W obecnej generacji jest zaś sześć biegów więc mam nadzieję, że skrzynię odpowiednio zestopniowano rekompensujac brak przekladni redukcyjnej.

Co istotne w czesie zabawy w terenie jak wiemy nie do przecenienia są też opony i umiejetności kierownika/kierowniczki :)

Reduktora mogli jednak nie zabierać :wacko:

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę: jeśli ktoś będzie chciał się raczyć "nienormalnym" offroadem to lepszym rozwiązaniem jest CVT z X-Mode. Po prostu auto mniej dostanie w dupe, a jest większa przyjemność z jazdy.

Jak ktoś planuje Forkiem jeździć głównie asfaltami ;) no to może wziąć wersję prostszą, wypróbowaną i na pewno już prawie niezawodną. Oczywiście tym autem można jeździć w terenie ale trzeba już nieco umieć, jak np. Grzegorz. Ja, na jego, miejscu zajechałbym wóz na bank, w tym terenie w który się pchaliśmy.

Na marginesie stwierdzenie "nieco inne przełożenie" jest chyba nadmiernie okazywaną nadzieją, że ktoś chciałby coś zmieniać w skrzyni indywidualnie dla jednego auta. Ale montaż reduktora jest bardziej prawdopodobny do wykonania. A jest również niezawodny. Wydaje mi się, że ktoś doszedł do wniosku, i tu się zgodzę z Grzegorzem, że skoro jest CVT z X-Mode to po co pchać reduktor w manualna, niech ten drugi pozostanie autem na asfalt. A jak ktoś będzie miał potrzebę pojeżdżenia w głębszym terenie to sobie kupi z CVT. Chociaż ta skrzynia w wolnossącym może też być fajna. Kto ma?

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnej generacji jest zaś sześć biegów więc uważam, że skrzynię odpowiednio zestopniowano rekompensujac brak przekladni redukcyjnej.

Niby tak, ale z jednak jedynka nie jest krótsza od jedynki 5MT, a dwójka niewiele krótsza, a to najważniejsze biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie mam :-(

 

Piszecie o wolnym ssaku z CVT, że w teren jest lepszy niż manual. Jeśli dobrze rozumiem testy z gazet, portali to na asfalcie ta skrzynia, a właściwie silnik tylko wyje i nie jedzie.

@Woszkowaty, jutro może przejade się 2.0 150KM, manual. Czy na coś zwrócić uwage pod Twoim kontem ?

 

Piszecie o wolnym ssaku z CVT, że w teren jest lepszy niż manual. Jeśli dobrze rozumiem testy z gazet, portali to na asfalcie ta skrzynia, a właściwie silnik tylko wyje i nie jedzie.

@Woszkowaty, jutro może przejade się 2.0 150KM, manual. Czy na coś zwrócić uwage pod Twoim kontem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ideałem godzącym wiele potrzeb byłby Diesel z CVT i X-Mode, który pewnie się za rok w Forku pojawi ;)

 

i 180 KM ,czyli MADOX MIAL RACJĘ!!!:-D

 

Jeszcze by musiały być oferty u dealerów z rabatami na poziomie 50% cennika, to by było wreszcie jak u konkurencji :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o Mechanika, sory Woszkowaty.
Cześć, @@wilkor, Jak będę miał już swojego wolnego ssaka, chętnie się podzielę wrażeniami. Musisz jednak wiedzieć czego sam chcesz, co dla Ciebie jest priorytetem, na jaki kompromis jesteś gotów.

Ja wybieram n/a ze względu na niższe koszty eksploatacji, niższą cenę, osiągi na poziomie który akceptuję idąc na kompromis w zamian za to, że nie będę się już bał skręcić w wiejską czy leśną drogę.

Pozdro.

p.s.Podziel się wrażeniami ze swojej jazdy testowej. (ja nie jechałem Forkiem a 'biorę w ciemno' :):PB) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia z jazdy. Baaardzo pozytywne. Super przestronny. Co do silnika, powiem Ci Mechanik, że ja w Tym autku kompletnie nie czuje prędkości. Silnik 2.0 + 6MT jest ok. Wiadomo Wersja XT jest fajniejsza jeśli chodzi o dynamikę, ale źle nie było. Faktycznie trzeba go kręcić by z niego więcej wykrzesać, ale do normalnej jazdy jest wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...