Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Aż tak tego filmu nie analizowałem :wacko:

 

Ale i tak zostane przy XT-ku :biglol:

 

Ma się rozumieć B);)

 

2.0 DIT ma moim zdaniem wielki potencjał.Ciekawe czy w Japonii są wersje w manualu,a jeśli tak to bardzo ciekawy jestem jego osiągów :huh:

 

Jesteście wielcy. Najpierw daliście po łapach jednemu kolesiowi, których chciał Wam "wmówić" że Forek to auto terenowe, mówiąc mu że Forek nie jest autem terenowym :o . Teraz chcecie z Forka zrobić wiścigówkę łafując do niego manuala zamiast CVT. A może byście raczyli zauważyć, że to też raczej nie ma sensu bo jest wielki, niezgrabny i kanciaty i ... wg Was, wiatr go przewraca :biglol: no i ile by to żarło paliwa :huh: . Poza tym przy manualu znowu byście stękali nad koniecznością zmiany aż 6 biegów, na tandetne i ciężko pracujące sprzęgło itd itp. CVT jest dobre, zwłaszcza z silnikami turbo :P

 

P.S. Rajdowcy, poniżej 7 litrów na setkę. Łoj przepraszam, poniżej 7 sekund na setkę :rolleyes: ;) :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dsg jest wieksze opoznienie przy ruszaniu niz w foresterze...

A próbowałeś już z launch controll ?

 

Probowalem :) wg papieru jest 4.8s do 100kmh. Wgniata niesamowicie.

Ale na skrzyzowaniu przy szybkim ruszaniu jest lag jak w kazdym automacie. Mozna na S przerzucic i jest troszke lepiej - ale nie bede co szybsze ruszenie klikal drive select bo nie po to mam automat :) taka przypadlosc automatow i tyle.

Generalnie skrzynia jest super, ale jest w pewnych sytuacjach mniej plynna od innych (czy to cvt czy hydrokinetyk). Ma swoje wady i zaley no. Napewno lepsza od cvt forka nie jest... Poprostu w jednej konkurencji wygrywa w drugiej przegrywa, nie ma idealnych automatow. Napewno denerwujacy jest 6 bieg przy 55kmh :) ciaaagle redukcje... Ta skrzynia nic nie robi tylko przerzuca... 1000x na minute :P (ale musze przyznac ze przez to mocno spalanie spada, ale i komfort tez bo ciagle szarpie redukcjami)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od 0-150 górą jest znowu Tiguan o jakieś 0,4 sek i tyle samo 80-120

 

Oj Izotom Izotom,zaślepienie musi mieć jakieś granice

 

No właśnie stach1111, musi :) A nachylenie drogi, kierunek wiatru, obciążenie auta...i wymierzyłeś 0.4 sekundy różnicy..??? ;)

 

Być może DSG dzięki stałemu przekazywaniu momentu robi to sprawniej? Może odbywa się to kosztem przeżywalności skrzyni? A może to Forkowa padnie szybciej? Czas pokaże. Na pewno CVT w połączeniu z turbobenzyną z XT daje bardzo przyjemne wrażenia z jazdy. :)

 

Nie wyszperałem nigdzie danych o elastyczności XT, może ktoś z Was trafił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od 0-150 górą jest znowu Tiguan o jakieś 0,4 sek i tyle samo 80-120

 

Oj Izotom Izotom,zaślepienie musi mieć jakieś granice

 

No właśnie stach1111, musi :) A nachylenie drogi, kierunek wiatru, obciążenie auta...i wymierzyłeś 0.4 sekundy różnicy..??? ;)

 

 

 

Hehe,moja pomyłka :biglol: oczywiście ok.4-5 sek. zbadane stoperem ze smartfona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyszperałem nigdzie danych o elastyczności XT, może ktoś z Was trafił?

Do tej pory śladowe parametry natrafiłem tu: http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Subaru-Forester-XT-test-test-nowego-Forestera,14925,3 i http://www.magazynauto.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640

Edytowane przez pegi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to by znaczylo ze 0-60 robi w 1.1s ?

Nie to by znaczyło że trzeba pomysleć, a nie tępo tłuc w klawiaturę.

 

Ooo, nie ladnie. Klega robi odstepstwa od wlasnych regul.

 

CVT jest dobre, zwłaszcza z silnikami turbo :P

 

 

Ospale CVT + turbo dziura..... brrrry...

 

Kup XTeka, przejdź 26 tys km to pogadamy. Turbo dziura, bosszzeee. Faktycznie brrrrry :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dsg jest wieksze opoznienie przy ruszaniu niz w foresterze...

A próbowałeś już z launch controll ?

 

Probowalem :) wg papieru jest 4.8s do 100kmh. Wgniata niesamowicie.

Ale na skrzyzowaniu przy szybkim ruszaniu jest lag jak w kazdym automacie. Mozna na S przerzucic i jest troszke lepiej - ale nie bede co szybsze ruszenie klikal drive select bo nie po to mam automat :) taka przypadlosc automatow i tyle.

Generalnie skrzynia jest super, ale jest w pewnych sytuacjach mniej plynna od innych (czy to cvt czy hydrokinetyk). Ma swoje wady i zaley no. Napewno lepsza od cvt forka nie jest... Poprostu w jednej konkurencji wygrywa w drugiej przegrywa, nie ma idealnych automatow. Napewno denerwujacy jest 6 bieg przy 55kmh :) ciaaagle redukcje... Ta skrzynia nic nie robi tylko przerzuca... 1000x na minute :P (ale musze przyznac ze przez to mocno spalanie spada, ale i komfort tez bo ciagle szarpie redukcjami)

Nawet mój wieloryb z launch controll robi bardzo pozytywne wrażenie.

Natomiast fakt, że to dażenie do jak najwyższego biegu trochę irytuje - szczególnie w tych 7-biegowych DSF - wtedy faktycznie ciągle miesza biegami. Przy przyśpieszaniu w górę jest faktycznie bardzo szybka. Gorzej z redukcjami, bo ma zawsze przygotowny bieg w górę. Tylko z najwyższego na przedostatni odbywa sie od razu.

Dobrze chociaż ze łopatki działąją tez w trybie automatycznym i czasami mozna wyprzedzić "myslenie" skrzyni i jej pomóc.

Tak jak napisałeś - nie ma automatów idealnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yossarian, o 12 listopad 2013 - 19:34, powiedział:

Nie wyszperałem nigdzie danych o elastyczności XT, może ktoś z Was trafił?

yossarian, zerknij tutaj i tutaj. A tutaj 2.0i, ogromna różnica. Patrząc na te wyniki (nawet ten najsłabszy) trzeba przyznać, że CVT + 2.0DIT to dobrany duet.

Faktycznie, to kolosalna różnica z wolnossącym 2.0. A w sumie poza artykułami z Auto Motor i Sport, które zassaliście z sieci, brak aktualnych rzetelnych danych, aż dziwne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj to mi przyspiesza subiektywnie pozna 8 a spala mloda 6 :biglol: Jak zrobia porzadne fotele to pomysle bo z tego co pocztalem to po 2 tygodniach mialbym dosc. Do moich sie pol roku przyzwyczajalem a podobno w OBK/Legacy sa b. dobre :huh:

DSG tez troche pojezdzilem i czasami ma tendencje do szarpania szczegolnie jak sie dynamicznie obchodzi z gazem to potrafi sie troche pogubic i szarpac podczas redukcji. Wtedy faktycznie lepiej uzywac manetek przgotowujac pasujacy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie aut teoretycznie nieporównywalnych, czyli Subaru Forester XT i Subaru BRZ

http://www.autoguide.com/car-comparisons/2014-subaru-forester-xt-vs-2013-subaru-brz-3574.html

 

Kwintesencja w każdym razie jest jedna, w czym popieram redaktorów. Wsadźcie silnik z Forestera do BRZ :-) a przy okazji do Outbacka, Legacy i do XV :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Porównanie aut teoretycznie nieporównywalnych, czyli Subaru Forester XT i Subaru BRZ

http://www.autoguide.com/car-comparisons/2014-subaru-forester-xt-vs-2013-subaru-brz-3574.html

 

Kwintesencja w każdym razie jest jedna, w czym popieram redaktorów. Wsadźcie silnik z Forestera do BRZ :-) a przy okazji do Outbacka, Legacy i do XV :-)

Ale sobie poużywali na tym fatalnym nowym Forku!!! :) I wykazali, że z tą bryłą i SUVową uniwersalnością do sportu się nie nadaje. c.n.d. Brawo! ;) Rozumiem pewną tendencyjność artykułu, ale pisanie o męczącym dźwięku CVT w XT??? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...