Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@@lukass, nie wiem skąd masz te dane.Ja mam z ostatniego Auto Motor Sport:

 

Kuga-na zimno 42,3 na ciepło 41,2

Sportage- na zimno 42,7 na ciepło 43,0

RAV4-na zimno 42,0 na ciepło 42,1

 

 

XT j.w.

 

Test opisany w auto, motor i sport był robiony na oponach Pirelli SottoZero, 225/55 R18 7J x 18.

Wiadomo, że zimówki potrafią wydłużyć drogę hamowania.

Może ma ktoś wyniki prób hamowania na Duelerach HL400?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość układu hamulcowego raczej należy oceniać po jego odporności na temperaturę i po tym czy siłe hamowania da się dobrze dawkować (czucie hamulca). Wielu przecietnych zjadaczy chleba ocenia hamulce na zasadzie czy jak lekko naciśnie to samochód stanie dęba - to jest bardzo subiektywne i niestety błędne ocenianie, ale producenci aut karmią nas takimi bardzo mocno wspomaganymi układami hamulcowymi, które daja złudzenie ostrych hamulców. Stare subaraki z cięzkim do wciśniecia hamulcem ( np STi) były pod tym względem lepsze, bo łatwiej mozna było dozować siłę hamowania - kazdy kto jeździł sportowo wie o czym piszę. I wydaje mi się że PKocial, o tym pisał mając na muśli że ciut im brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, Faktycznie w codziennym, zwyczajnym użytkowaniu to, o czym piszesz pewnie jest ważniejsze, ale gdy z podporządkowanej wyjeżdża Ci jakiś gościu, to wtedy nie interesujesz się niczym innym jak dystansem, na którym możesz się zatrzymać.

 

Dodatkowo ten parametr jest bardzo obiektywny i dzięki niemu można porównać skuteczność całego produktu, jakim jest samochód, do konkurencji.

 

Patrząc na obecne wyniki testów (mam nadzieję wykonywanych z grubsza w podobnych warunkach) różnych SUV-ów, znalezienie się powyżej granicy 40m nie jest powodem do dumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy CRV w teście ADACu 36,8
To niech CRV pokaże Forkowi pod jakie wzniesienie potrafi podjechać po zatrzymaniu :mrgreen:

 

hehe,no tak :D

 

Kiedy mówiło się że ma wejść nowy CRV to myślałem że jakoś zmodyfikują ten kiepski napęd,ale jak się okazało niestety nie.Ale hamuje za to nieźle :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyr TYr ... na podstawie autka .. tabelek nawet na oczy ich nie widziałem , tak samo testów gazetowych nie czytam od dłuższego czasu

 

Znaczy, wsiadasz jedziesz, hamujesz i wiesz ze powinien sie zatrzymac o dwa metry wczesniej ?

:bowdown:

Przepraszm za te arbitralne dwa metry. Napisz prosze ile w metrach wynoci "ciut".

 

Nowe XT ma 18" i tam już nie ma GEO, ale nie pamiętam co dokładnie.

Opona? czy moze czas reakcji kierowcy?

Ale co ma czas reakcji kierowcy do porównania hamulców? Porównujemy dane techniczne, a nie predyspozycje konkretnych osób do kierowania samochodem.

 

Mniejwiecej tyle ze kierowca jest na koncu tego systemu, no, moze na poczatku.

Jesli mi zaprezentujesz testy gwarantujace eliminacje czynnika ludzkiego to dopiero bedzie to wszystko mialo sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@TyrTyr, a jak ty sobie wyobrażasz testy?? :o ze pan Wladek z panem Frankiem cisna w hamulce na znak chorągiewka pana Witka.

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mokrym pewnie jest jeszcze więcej.

 

Na mokrym decydujace znaczenie ma rodzaj nawieszchni.

 

@@TyrTyr, a jak ty sobie wyobrażasz testy?? :o ze pan Wladek z panem Frankiem cisna w hamulce na znak chorągiewka pana Witka.

 

Jak ja sobie testy wyobrazam to juz powinienes sobie zdawac sprawe na podstawie wczesniejszych rozmow o spalaniu z AC i bez AC.

(plaska autostrada okazala sie nie taka plaska)

 

Masz jakies informacje jak dokonuje testow brygada z magazynu motoryzacyjnego?

Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies informacje jak dokonuje testow brygada z magazynu motoryzacyjnego? Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie?

W wielkim skrócie:

-do auta jest mocowane urządzenie pomiarowe - "piąte koło"

-auto jest rozpędzane do prędkości ponad tą od której ma być pomiar

-na testowym odcinku drogi (cały czas tym samym) uruchamiane są hamulce z pęłną siłą

-urządzenie rejestruje przebytą drogę od momentu wystapienia w piątym kole fizycznej prędkości 100km/h do jego całkowitego zatrzymania

W efekcie uzyskujemy niezalezny od czynnika ludzkiego wynik stanowiący faktyczną minimalną wartość jaką potrzebują hamulce do wytracenia danej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, Faktycznie w codziennym, zwyczajnym użytkowaniu to, o czym piszesz pewnie jest ważniejsze, ale gdy z podporządkowanej wyjeżdża Ci jakiś gościu, to wtedy nie interesujesz się niczym innym jak dystansem, na którym możesz się zatrzymać. Dodatkowo ten parametr jest bardzo obiektywny i dzięki niemu można porównać skuteczność całego produktu, jakim jest samochód, do konkurencji.

I całkowicie się z Tobą zgadzam, że to jest bardzo ważne. Ale tak jak napisałem że ten wynik wcale nie musi świadczyć o jakości hamulców, a bardziej o zestawie opona/zawieszenie/hamulec wraz ABS z naciskiem na oponę w tym zakresie prędkości ;). W codziennym uzytkowaniu nikt z nas nie wyczuje i nie oceni tych 2m w tą czy tamtą, ale już dobry kierowca z doświadczeniem sportowym będzie potrafił powiedzieć coś o pojemności cieplnej danego ukłądu i mozliwości odpowiedniej modulacji siły hamowania, co jest np bardzo ważne na np. śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko. Spróbuję zejść do 7,0 .Po moich siedmioletnich doświadczeniach z XT(2006) jestem przekonany że to możliwe(8 trasa, 11,5-12 miasto). Ale o dobrej zabawie trzeba zapomnieć. Coś za coś.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies informacje jak dokonuje testow brygada z magazynu motoryzacyjnego? Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie?

W wielkim skrócie:

-do auta jest mocowane urządzenie pomiarowe - "piąte koło"

-auto jest rozpędzane do prędkości ponad tą od której ma być pomiar

-na testowym odcinku drogi (cały czas tym samym) uruchamiane są hamulce z pęłną siłą

-urządzenie rejestruje przebytą drogę od momentu wystapienia w piątym kole fizycznej prędkości 100km/h do jego całkowitego zatrzymania

W efekcie uzyskujemy niezalezny od czynnika ludzkiego wynik stanowiący faktyczną minimalną wartość jaką potrzebują hamulce do wytracenia danej prędkości.

No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu.

Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci.

Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%.

I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu. Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci. Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%. I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu.

Ty udajesz, czy naprawde masz problem z logicznym mysleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu.

Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci.

Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%.

I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu.

 

W sumie to nie wiem,śmiać się czy płakać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec ten test jest, no powiedzmy, do kitu. Owszem dosc dokladnie mierzy droge zatrzymania od wiadomej predkosci. Ale nie wiadomo od jakiej predkosci hamowanie sie rozpoczelo - a to moze spokojnie dawac roznice 5%. I dlatego podniecanie sie roznica 2m jest bez sensu.

Ty udajesz, czy naprawde masz problem z logicznym mysleniem

 

A dlaczego zadajesz takie pytanie? Czy dlatego ze nie masz argumentow czy z calkiem innego plytkiego powodu?

 

 

Napisales - -auto jest rozpędzane do prędkości ponad tą od której ma być pomiar

A ja pytalem - Jak dokladnie dokonuja pomiaru momentu od ktorego zaczyna sie hamowanie i jaka predkosc mial pojazd w tym momencie?

 

Uwazasz ze predkosc od jakiej zaczyna sie hamowanie nie ma wplywu?

Wystarczy ze pojazd A zaczyna od 105, a B od 101.

A - juz grzeje klocki, tarcze, opony od 105 do 100

B - tylko od 101 do 100

NAPRAWDE nie ma to dla Ciebie znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić z europejskiego XT wersję japońską tj 280KM?

Remap po gwarancji? [spekuluje bo nie wiem... ;)]

No własnie! Czy ktoś wie czy te wersje różnią się czymś więcej niż tylko oprogramowaniem? Jakie ma wersja japońska osiągi? Bo ja jakoś nie mogę znależć tego na ich stronach...

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...