Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Te ledy poprawiły by widoczność auta w dzień i niewątpliwie poprawiły by ogólny wygląd przodu auta. Myślę że po jakimś czasie będzie można to też kupić w

 

A to ciekawostka.

Widocznosc w dzien?

Ja jestem teraz kompletnie zgubiony.

Panowie od oszczedzania tyle razy "udowodnili" ze jakie kolwiek swiatla w dzien sa niepotrzebnym bzdetem.

Malo tego, podnosza zapotrzebowanie na paliwo........

 

Ile to jest "ciut" i co to ma dawac w praktyce.

 

też miałem zapytać... :) bo jak dla mnie w normalnym ruchu sa ok (nawet "udało" mi sie zwolnic z 220 do 80 :D )....ale na torze pewnie by sie skończyly po 1 okrązeniu :rolleyes:

 

Na torze, to i Brembo w CTS-V (ponoc specjalnie dla niego zaprojektowane) daje sie zalatwic.

Na moje, ze kierownica troche szarpie facet od Brembo powiedzial - "po tym co wyprawiacie to sie nie dziwie" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42m to słaby wynik w dzisiejszych czasach. Choć przy hamowaniu 100-0 to największy wpływ na wynik ma opona.

Trochę wyników konkurencji z segmentu kompaktowych suvów:

Tiguan - 39m (wersja R-Line z opona 255 i 19" ma nawet nieco poniżej 36m)

Outlander - 38m

Qashqai - 37m

Audi Q3 - 37m

BMW X1 - 37m

RAV 4 - 39m

Freelander - 40,5m

X Trail - 42,5m

Sportage - 37m

To są wyniki na zimno, bo takie awaryjne hamowanie to zdarza raczej nam się jedno pod rząd.

Ten wynik głownie pokazuje na ile wspólnie dogadują się opona+hamulec+zawias.

Wynik na ciepło, a dokłądnie jego zmiana w stosunku do tego na zimno pokazuje na ile producent przyłożył się do jakosci materiałow uzytych do buduwy układu hamulcowego.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy przeprowadzane zawsze w zbliżonych warunkach są tutaj, np.:

- Forester MY08-MY11 (41.6 m)

- XV (38.3 m)

- Toyota RAV (42.2 m)

- BMW X3 (36.2 m)

- Dacia Duster (38.4 m) :unsure:

 

Wiadomo, że opony mają duży wpływ...ale ponad 40 m to wynik, tak czy inaczej, słaby.

 

Biorąc pod uwagę, że Legacy MY08 którym nadal, acz rzadko jeżdżę, ma 36.8 m (na pewno duża w tym zasługa Bridgeston'ów Potenza RE050a) ... to 42 m w FXT jest nie do usprawiedliwienia. A i tak wydaje się, że w Legacy mogłoby być lepiej. Nawet Outback, w którym montowane fabrycznie opony całoroczne, nie były cre'me de la cre'me wśród opon, uzyskał 38 m.

 

też miałem zapytać... :) bo jak dla mnie w normalnym ruchu sa ok (nawet "udało" mi sie zwolnic z 220 do 80 :D )....ale na torze pewnie by sie skończyly po 1 okrązeniu :rolleyes:

Panie Andrzeju, proszę nie trywializować tak ważnej sprawy, kilka metrów krótsza droga hamowania może uratować komuś życie, niezależnie jak szybko jeździmy. Niestety, ale wszystkiego na drodze przewidzieć się nie da...a na pewne zdarzenia po prostu nie mamy wpływu. Pan, z racji swojego doświadczenia za kierownicą wie to najlepiej !

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42m to słaby wynik w dzisiejszych czasach. Choć przy hamowaniu 100-0 to największy wpływ na wynik ma opona.

 

 

Opona? czy moze czas reakcji kierowcy?

Prawda ze to nie musi byc intuicyjne, ale "stowa" to jest prawie 28 metrow na sek.

 

Mnie interesuje czy PKocial swoje "mi brakuje ciut lepszych hamulców " na podstawie tabelek czy wlasnych doswiadczen napisal.

 

 

kilka metrów krótsza droga hamowania może uratować komuś życie,

 

Oczywiscie!

Dla wielu to szokujace X3 36,2m okazalo sie o wiele za dlugie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę nie trywializować tak ważnej sprawy, kilka metrów krótsza droga hamowania może uratować komuś życie,

 

to prawda ! czyli "ciut" to kolo 3 metrow w stosunku do innych ?

 

lukass, nie wiem skąd masz te dane.Ja mam z ostatniego Auto Motor Sport: Kuga-na zimno 42,3 na ciepło 41,2 Sportage- na zimno 42,7 na ciepło 43,0 RAV4-na zimno 42,0 na ciepło 42,1

 

czyli zalezy jakie zrodło danych. B) ..Auto Motor Sport wydaje się poważnym pismem i nie wydaje mi się by XT odstawalo o 3m od podobnych aut , według innych danych , bo niby dlaczego...?

Edytowane przez Andrzej Koper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@stach1111, Dokładnie tak - opona ma kolosalne znaczenie, a Geolandary raczej drogi hamowania nie skracają :P .

Do takich testów powinno się 'obuć' samochody w jednakowe opony. Nie wiem do końca kto udostępnia samochody do testów - jeśli importer to mozna byłoby zadbać aby do testu włożyć coś właściwego, żeby pomóc naszemu Forkowi w teście.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@stach1111, Dokładnie tak - opona ma kolosalne znaczenie, a Geolandary raczej drogi hamowania nie skracają :P .

Do takich testów powinno się 'obuć' samochody w jednakowe opony. Nie wiem do końca kto udostępnia samochody do testów - jeśli importer to mozna byłoby zadbać aby do testu włożyć coś właściwego, żeby pomóc naszemu Forkowi w teście.

 

Ale taki test byłby wtedy oderwany od rzeczywistości, ilu klientów zmienia opony zaraz po kupnie samochodu? Jeżeli spotkasz na drodze nowego forka to na 99% ma założone geolandary i potrzebuje te 42m na wyhamowanie ze 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Do takich testów powinno się 'obuć' samochody w jednakowe opony (...)

 

wlasnie, ze NIE! te testy maja nam pokazac, jak hamuje fabryczne auto, tj. w takim stanie, jak go producent / importer dostarcza koncowemu odbiorcy...

opony to nieodlaczna czesc "fabrycznego wyposazenia" auta, tak samo jak klocki hamulcowe itd. (jezeli fabryka zaklada kiepskie opony czy klocki, to "wina" lezy po stronie fabryki, a nie uzytkownika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe XT ma 18" i tam już nie ma GEO, ale nie pamiętam co dokładnie.

Opona? czy moze czas reakcji kierowcy?

Ale co ma czas reakcji kierowcy do porównania hamulców? Porównujemy dane techniczne, a nie predyspozycje konkretnych osób do kierowania samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe XT ma 18" i tam już nie ma GEO, ale nie pamiętam co dokładnie.

 

opony w US-spec (na 99,99% w euro-spec jest to samo)

 

225/60-R17 98H Yokohama Geolander G91 M&S all season

225/55-R18 97H Bridgestone Dueler H/L 400 M&S all season

 

 

edit: tylko teraz zauwazylem, ze w Stanach do XT daja opony z indeksem H - lukass, jak to mozliwe? :huh:

w Europie, pewnie, jest minimum V (i opony nie maja oznaczenia M+S?)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co .... ja nie wiem czemu ale ja na hebelki nie narzekam - przy ostrym hamowaniu pasażer dostaje pasem po klatce. W porównaniu do modelu z 2007 roku to auto hamuje pięknie. A przecież mam je nawet jeszcze nie za dobrze dotarte.

 

Poprzez te nowe felgi (nie za piękne niestety - które nie pasują do tego auta moim zdaniem) widać potężne tarcze w porównaniu do nich moje zabawki w 2.0 z 2007 wyglądają jak ozdoby na choinkę. Auto ma moc i jakąś wagę. Zatrzymanie czegoś takiego w miejscu to nie ma szans ale mogę sie czepiać kilku rzeczy - tylko że z hamulcami to bym się jeszcze nieco wstrzymał w ocenie. Nie chcę na razie szaleć ale jeszcze trochę i pojadę sobie na niemieckie ścieżki i zobaczę jak auto będzie śmigać powyżej 200. Wtedy można powiedzieć dużo więcej o hamulcach. Pamiętam to że w 2007 w firmowym jak dawałem ostro po hamulcach to martwiłem się. Kiedyś przy gwałtownym kilkukrotnym hamowaniu właśnie w Niemczech pofalowałem tarcze. Potem się czuło wibracje przy hamowaniu.

 

Niestety to auto tzw seryjne i nie można się spodziewać hamulców na poziomie WRC STI przy których majstruje Marek w MTS. Pamiętajcie że dzisiejsze samochodu nawet robią księgowi. A zaczęli od oszczędzania na materiałach właśnie Japończycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony w US-spec (na 99,99% w euro-spec jest to samo)

 

 

oglądany przeze mnie XT miał:

 

225/55-R18 97H Bridgestone Dueler H/L 400 M&S all season

 

 

opony całoroczne nijak się mają do opon dobrych szosowych. 3m różnicy w hamowaniu na suchym to pikuś. Na mokrym pewnie jest jeszcze więcej.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...