Woszkowaty Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Projekt plazermena , z jego wątku, prawdopodobnie będzie jeszcze lekko stuningowany, z napisem na rękawie : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 W aktualnym auto-świecie jest porównanie Forka z rav 4 i kugą. Wygrał ford, Subaru i toyota razem na 2 miejscu. Forek pochwalony za przestronność, widoczność i silnik (diesel) Czym wygrał Ford? Za możliwość pomachania nogą pod tylnym zderzakiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Pytanie do użytkowników XT. Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. @@Izotom, co Wam za przewody się popsuły na Plejadach? Może lepiej za wczasu się nimi zaopiekować. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez Platon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 W aktualnym auto-świecie jest porównanie Forka z rav 4 i kugą. Wygrał ford, Subaru i toyota razem na 2 miejscu. Forek pochwalony za przestronność, widoczność i silnik (diesel) Czym wygrał Ford? Za możliwość pomachania nogą pod tylnym zderzakiem? za "zabawkowy" wygląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Kuga wygrała w napędzie i zawieszeniu i w kosztach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 A w Kudze nie siedzi Haldex? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Uszkodzil sie waz oleju dochodzacy do turbiny. Kawaleczek jest gumowy. Wynik przytrzasniecia stalowa oslona turbiny. Wg mnie powinny byc w oslonie stalowej. Ale sa jakie sa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Nie, bo jak dobrze wszyscy wiedza wskazania predkosciomierzy w roznych autach sa rozne. Dlatego, jak pisał Lukass, do testu montowane jest precyzyjniejsze urządzenie pomiarowe w postaci piątego koła i (zgaduję), że to na podstawie jego (tego koła) wskazań ustawiana jest prędkość początkowa. Ps. z mojej strony koniec, bo czuję się lekko zażenowany wymieniając się tak oczywistymi argumentami w poważnej - zdawałoby się- dyskusji Nie wiem czy sie smiac czy plakac. Nie rozumiesz podstawowych rzeczy. Mowisz ze jest cos co automatycznie wlacza hamulce kiedy odczyt na "precyzyjnym piatym kole" pokazuje 100km/h? Z opisu Lukass'a wynika cos innego. Raczej, pan z magazynu depcze w pedal kiedy zobaczy setke? Owszem wyglada na to ze sama droga hamowania jest mierzona dosc precyzyjnie od predkosci 100km/h do zera. No i moze Tobie, innym, specom z magazynu to wystarcza. Ale mnie nie, bo taki pomiar jest zwykle obardzony zbyt wielkim bledem. Przemysl i mniej emocjonalnie pogadaj o sprawie. Tak na marginesie "piate kolo" jest jedna z pieciu metod pomiarowych. Jest metoda najstarsza i obarczona najwiekszym bledem. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez TyrTyr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 pewnie że w Kuga jest haldex.W takim razie wg. AŚ haldex jest lepszy od SAWD skoro napęd kugi (+zawias)oceniono wyżej.Bzdura. No ale jest pocieszenie,BoxerDiesel oceniony najwyżej wśród silników,też go lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Trudne Tyr Tyr? Za trudne. No to wyjaśniam ,chodzi o czas cyklu spalania przy zadanej prędkości obrotowej wału korbowego np. 4000. Są to jakieś małe części sekundy. Nie podejmuję się diagnozy ,wygląda na to ,że masz problem albo matematyką albo z fizyką lub z wyobraźnią. W każdym przypadku współczuję... Nie wiem gdzie do szkoly chodziles i z jakimi efektami. Nie interesuje mnie to ..... zwlaszca jesli uwazasz ze obroty sa jednostka czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) Czym wygrał Ford? Za możliwość pomachania nogą pod tylnym zderzakiem? Od bardzo długiego czasu wkurza mnie w programach i pismach motoryzacyjnych właśnie to, że porównanie wygrywa produkt gorszy tylko ze względu na niską cenę -jak w przetargach na budowę dróg. Co jest w takim razie celem autora tekstu - zdenerwować czytelnika? Przecież w porównaniu z Forkiem, Kuga i jako konstrukcja i jako marka jest delikatnie mówiąc przecietna (co do Fordów i ich jakości mam wgląd, bo to mojej żony służbowe auto).Czy taki autor chce w ten sposób sie przypochlebić większości odbiorców? Tego również nie rozumiem, - posiadajac Civica uznaję przewagę kompaktu Lexusa, a majac Forka dalej dla będę uznawał przewagę Range Rovera. Edytowane 4 Czerwca 2013 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 gorszy tylko ze względu na niską cenę tego bym nie przesądzał. Niższa cena nie musi wiązać się z gorszą jakością..... Aczkolwiek w tym konkretnym przypadku to wszyscy wiedzą jak jest...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Dawno przestałem czytać Auto-Świat i mam święty spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 W aktualnym auto-świecie jest porównanie Forka z rav 4 i kugą. Wygrał ford, Subaru i toyota razem na 2 miejscu. Forek pochwalony za przestronność, widoczność i silnik (diesel) pewne renomowane rosyjskie czasopismo motoryzacyjne aktualnie przeprowadza test benzynowych Forka, Kugi, RAV-4, CRV i Tiguana (szkoda, ze nie ma w tym gronie CX5) jestem ciekaw, jakie u nich beda wyniki... czytelnicy w ankiecie zgaduja, ze Forek bedzie na drugim miejscu, tuz za... Tiguanem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Ciekawy jestem wyników tego testu. Mam nadzieję, że kiedyś podasz. Wprawdzie Ruskich kocham delikatnie mówiąc niebardzawo, ale trzeba przyznać, że warunki klimatyczne i drogi do testowania SUV-ów mają chyba najlepsze na świecie. Poza tym, nie ma mniej wiarygodnych testów niż polskie przedruki z prasy niemieckiej. Z tego co pamiętam u Ruskich jest montownia czy też fabryka Tiguanów. Ciekawi mnie jak to wpłynie na wynik testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Z tego co pamiętam u Ruskich jest montownia czy też fabryka Tiguanów. Ciekawi mnie jak to wpłynie na wynik testów. Pozytywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 A ja tak sobie myślę, że gdyby Tiguany sprzedawno w polskich supermarketach, to niektórzy Ruscy gotowi by byli zapłacić te 5% więcej. Widocznie u nich są dużo tańsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 warunki klimatyczne i drogi do testowania SUV-ów mają chyba najlepsze na świecie. Poza tym, nie ma mniej wiarygodnych testów niż polskie przedruki z prasy niemieckiej. Klimaty by sie znalazly... - drogi? pewnie masz racje, choc po wizycie w Belize...... Kiedys byla wyprawa SUVami z Paryza do Nowego Jorku przez ciesnine Beringa. Maszynom marki forda w nocy na mrozie zatrzymywaly sie silniki... zbyt ekonomiczne, nie potrafily same sie ogrzac. Tak naprawde to trase przejechaly sowieckie ropne gruzawiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) @@Zujki, moment jest taki sam jak w EU (350Nm), moc 280KM. Ta różnica może wynikać z tylko i wyłącznie z mapy, która jest dostosowana do wysokooktanowej benzyny dostępnej w Japonii. Jeżeli mapa FXT w Europie jest przygotowana pod 95-oktanową benzynę to różnica może właśnie z tego wynikać. Wyraźnie lepsze osiągi ma Legacy JDM 2.0DIT (400 Nm i 300 KM). osobiscie orientowalbym sie bardziej na "amerykanska" mape 2.0XT... US-spec: Torque: 258 lb-ft @ 2000 - 4800 rpm Euro-spec: 350 Nm @ 2400 - 3600 rpm Czy mogę prosić o rozwinięcie tematu? Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm? Czy moc jest ta sama? Czy przekłada się to na przyspieszenie ? Czy to nie wpłynie niekorzystnie na przeniesienie napędu?(Chyba zbyt wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach był przyczyną problemów ze sprzęgłem w boxer -dieslach na początku ich kariery). Czy do japońskiej wersji nie można lać 95 okt.? Edytowane 4 Czerwca 2013 przez Zujki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm? Jest to dokadnie 349.921194858 [Nm]Co do mocy to w USA wynosi 250KM szczególy: turbocharged and intercooled DOHC 16-valve 2.0-liter flat-4, 250 hp, 258 lb-ft performance: Zero to 60 mph: 6.7s Top speed: 130 mph pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zujki Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Pytanie do użytkowników XT. Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska. Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję. Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm? Jest to dokadnie 349.921194858 [Nm]Co do mocy to w USA wynosi 250KM szczególy: turbocharged and intercooled DOHC 16-valve 2.0-liter flat-4, 250 hp, 258 lb-ft performance: Zero to 60 mph: 6.7s Top speed: 130 mph pozdro To było by chyba optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 osobiscie orientowalbym sie bardziej na "amerykanska" mape 2.0XT... US-spec: Torque: 258 lb-ft @ 2000 - 4800 rpm Euro-spec: 350 Nm @ 2400 - 3600 rpm Czy mogę prosić o rozwinięcie tematu? Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm? Czy moc jest ta sama? Czy przekłada się to na przyspieszenie ? Czy to nie wpłynie niekorzystnie na przeniesienie napędu?(Chyba zbyt wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach był przyczyną problemów ze sprzęgłem w boxer -dieslach na początku ich kariery). Czy do japońskiej wersji nie można lać 95 okt.? sam sie zastanawiam, jak to jest, ze US-spec. ma maks. moment obrotowy w znacznie szerszym zakresie obr. paliwo jest podobne do europejskiego (inaczej niz w JPN), wiec skad taka roznica? nie sadze, zeby byly jakies roznice mechaniczne (np. inne turbo), wiec to pewnie tylko kwestia innego softu... co do JDM'ow i 95-ej benzyny... przynajmniej w starszych Subarakach zaleca sie remap na 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) Pytanie do użytkowników XT. Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska. Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję. 100-120-140 - gdzieś w tym przedziale. Poza tym "podskakiwaniem" mam uczucie jakby tył był mocno dociążony i przednie kola lekko się unosiły przy dodawaniu gazu. Nigdy nie jeździłem tak wysokim autem przedtem, ale wydaje mi się to trochę nienaturalne. Ale już sam nie wiem. Auto super ogólnie, wiec nie szukam zaczepki. Edytowane 4 Czerwca 2013 przez Platon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sputnik Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Pytanie do użytkowników XT. Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska. Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję. 100-120-140 - gdzieś w tym przedziale. Poza tym "podskakiwaniem" mam uczucie jakby tył był mocno dociążony i przednie kola lekko się unosiły przy dodawaniu gazu. Nigdy nie jeździłem tak wysokim autem przedtem, ale wydaje mi się to trochę nienaturalne. Ale już sam nie wiem. Auto super ogólnie, wiec nie szukam zaczepki. A przypadkiem nie była to wina nowej drogi? Dzisiaj trafiłem na ten artykuł i przypomniałem sobie o podskakwianiu forestera na ekspresówce/autostradzie: http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,14037067,S17__Superdroga__a_trzesie__Wykonawca_dostanie_po.html#BoxSlotII3img Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 To było by chyba optymalne. Ceny też są optymalne :2,0i od 21,995$ ~ 16919 Eur 2,5i od 22,820$ ~ 17553 Eur 2,0XT od 28,820$ ~ 22169 Eur Tym to dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się