Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

W aktualnym auto-świecie jest porównanie Forka z rav 4 i kugą. Wygrał ford, Subaru i toyota razem na 2 miejscu.

Forek pochwalony za przestronność, widoczność i silnik (diesel)

 

Czym wygrał Ford? Za możliwość pomachania nogą pod tylnym zderzakiem? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników XT.

Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. :P

 

@@Izotom, co Wam za przewody się popsuły na Plejadach?

Może lepiej za wczasu się nimi zaopiekować. ;)

Edytowane przez Platon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aktualnym auto-świecie jest porównanie Forka z rav 4 i kugą. Wygrał ford, Subaru i toyota razem na 2 miejscu.

Forek pochwalony za przestronność, widoczność i silnik (diesel)

 

Czym wygrał Ford? Za możliwość pomachania nogą pod tylnym zderzakiem? :biglol:

 

za "zabawkowy" wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo jak dobrze wszyscy wiedza wskazania predkosciomierzy w roznych autach sa rozne.

Dlatego, jak pisał Lukass, do testu montowane jest precyzyjniejsze urządzenie pomiarowe w postaci piątego koła i (zgaduję), że to na podstawie jego (tego koła) wskazań ustawiana jest prędkość początkowa.

 

Ps. z mojej strony koniec, bo czuję się lekko zażenowany wymieniając się tak oczywistymi argumentami w poważnej - zdawałoby się- dyskusji

 

Nie wiem czy sie smiac czy plakac.

Nie rozumiesz podstawowych rzeczy.

 

Mowisz ze jest cos co automatycznie wlacza hamulce kiedy odczyt na "precyzyjnym piatym kole" pokazuje 100km/h?

 

 

Z opisu Lukass'a wynika cos innego. Raczej, pan z magazynu depcze w pedal kiedy zobaczy setke?

Owszem wyglada na to ze sama droga hamowania jest mierzona dosc precyzyjnie od predkosci 100km/h do zera.

No i moze Tobie, innym, specom z magazynu to wystarcza.

Ale mnie nie, bo taki pomiar jest zwykle obardzony zbyt wielkim bledem.

 

 

Przemysl i mniej emocjonalnie pogadaj o sprawie.

 

Tak na marginesie "piate kolo" jest jedna z pieciu metod pomiarowych. Jest metoda najstarsza i obarczona najwiekszym bledem.

Edytowane przez TyrTyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudne Tyr Tyr? Za trudne. No to wyjaśniam ,chodzi o czas cyklu spalania przy zadanej prędkości obrotowej wału korbowego np. 4000. Są to jakieś małe części sekundy. Nie podejmuję się diagnozy ,wygląda na to ,że masz problem albo matematyką albo z fizyką lub z wyobraźnią. W każdym przypadku współczuję...

 

Nie wiem gdzie do szkoly chodziles i z jakimi efektami.

Nie interesuje mnie to ..... zwlaszca jesli uwazasz ze obroty sa jednostka czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wygrał Ford? Za możliwość pomachania nogą pod tylnym zderzakiem?
Od bardzo długiego czasu wkurza mnie w programach i pismach motoryzacyjnych właśnie to, że porównanie wygrywa produkt gorszy tylko ze względu na niską cenę -jak w przetargach na budowę dróg. Co jest w takim razie celem autora tekstu - zdenerwować czytelnika? Przecież w porównaniu z Forkiem, Kuga i jako konstrukcja i jako marka jest delikatnie mówiąc przecietna (co do Fordów i ich jakości mam wgląd, bo to mojej żony służbowe auto).

Czy taki autor chce w ten sposób sie przypochlebić większości odbiorców? Tego również nie rozumiem, - posiadajac Civica uznaję przewagę kompaktu Lexusa, a majac Forka dalej dla będę uznawał przewagę Range Rovera.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aktualnym auto-świecie jest porównanie Forka z rav 4 i kugą. Wygrał ford, Subaru i toyota razem na 2 miejscu.

Forek pochwalony za przestronność, widoczność i silnik (diesel)

pewne renomowane rosyjskie czasopismo motoryzacyjne aktualnie przeprowadza test benzynowych Forka, Kugi, RAV-4, CRV i Tiguana (szkoda, ze nie ma w tym gronie CX5)

jestem ciekaw, jakie u nich beda wyniki... czytelnicy w ankiecie zgaduja, ze Forek bedzie na drugim miejscu, tuz za... Tiguanem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem wyników tego testu. Mam nadzieję, że kiedyś podasz. Wprawdzie Ruskich kocham delikatnie mówiąc niebardzawo, ale trzeba przyznać, że warunki klimatyczne i drogi do testowania SUV-ów mają chyba najlepsze na świecie. Poza tym, nie ma mniej wiarygodnych testów niż polskie przedruki z prasy niemieckiej.

 

Z tego co pamiętam u Ruskich jest montownia czy też fabryka Tiguanów. Ciekawi mnie jak to wpłynie na wynik testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warunki klimatyczne i drogi do testowania SUV-ów mają chyba najlepsze na świecie. Poza tym, nie ma mniej wiarygodnych testów niż polskie przedruki z prasy niemieckiej.

 

 

Klimaty by sie znalazly...

- drogi? pewnie masz racje, choc po wizycie w Belize......

Kiedys byla wyprawa SUVami z Paryza do Nowego Jorku przez ciesnine Beringa.

Maszynom marki forda w nocy na mrozie zatrzymywaly sie silniki... zbyt ekonomiczne, nie potrafily same sie ogrzac.

Tak naprawde to trase przejechaly sowieckie ropne gruzawiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Zujki, moment jest taki sam jak w EU (350Nm), moc 280KM. Ta różnica może wynikać z tylko i wyłącznie z mapy, która jest dostosowana do wysokooktanowej benzyny dostępnej w Japonii. Jeżeli mapa FXT w Europie jest przygotowana pod 95-oktanową benzynę to różnica może właśnie z tego wynikać.

 

Wyraźnie lepsze osiągi ma Legacy JDM 2.0DIT (400 Nm i 300 KM).

osobiscie orientowalbym sie bardziej na "amerykanska" mape 2.0XT...

 

US-spec: Torque: 258 lb-ft @ 2000 - 4800 rpm

Euro-spec: 350 Nm @ 2400 - 3600 rpm

Czy mogę prosić o rozwinięcie tematu? Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm? Czy moc jest ta sama? Czy przekłada się to na przyspieszenie ? Czy to nie wpłynie niekorzystnie na przeniesienie napędu?(Chyba zbyt wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach był przyczyną problemów ze sprzęgłem w boxer -dieslach na początku ich kariery).

Czy do japońskiej wersji nie można lać 95 okt.?

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm?
Jest to dokadnie 349.921194858 [Nm]

Co do mocy to w USA wynosi 250KM

szczególy:

turbocharged and intercooled DOHC 16-valve 2.0-liter flat-4, 250 hp, 258 lb-ft

performance:

Zero to 60 mph: 6.7s

Top speed: 130 mph

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników XT.

Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. :P

 

 

Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska.

Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję.

 

Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm?
Jest to dokadnie 349.921194858 [Nm]

Co do mocy to w USA wynosi 250KM

szczególy:

turbocharged and intercooled DOHC 16-valve 2.0-liter flat-4, 250 hp, 258 lb-ft

performance:

Zero to 60 mph: 6.7s

Top speed: 130 mph

pozdro

To było by chyba optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie orientowalbym sie bardziej na "amerykanska" mape 2.0XT...

 

US-spec: Torque: 258 lb-ft @ 2000 - 4800 rpm

Euro-spec: 350 Nm @ 2400 - 3600 rpm

Czy mogę prosić o rozwinięcie tematu? Czy 258 Ib-ft to 350 w Nm? Czy moc jest ta sama? Czy przekłada się to na przyspieszenie ? Czy to nie wpłynie niekorzystnie na przeniesienie napędu?(Chyba zbyt wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach był przyczyną problemów ze sprzęgłem w boxer -dieslach na początku ich kariery).

Czy do japońskiej wersji nie można lać 95 okt.?

 

sam sie zastanawiam, jak to jest, ze US-spec. ma maks. moment obrotowy w znacznie szerszym zakresie obr.

paliwo jest podobne do europejskiego (inaczej niz w JPN), wiec skad taka roznica?

nie sadze, zeby byly jakies roznice mechaniczne (np. inne turbo), wiec to pewnie tylko kwestia innego softu...

 

co do JDM'ow i 95-ej benzyny... przynajmniej w starszych Subarakach zaleca sie remap na 98

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników XT.

Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. :P

Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska.

Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję.

100-120-140 - gdzieś w tym przedziale. Poza tym "podskakiwaniem" mam uczucie jakby tył był mocno dociążony i przednie kola lekko się unosiły przy dodawaniu gazu. Nigdy nie jeździłem tak wysokim autem przedtem, ale wydaje mi się to trochę nienaturalne. Ale już sam nie wiem. Auto super ogólnie, wiec nie szukam zaczepki. :D

Edytowane przez Platon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników XT.

Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. :P

Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska.

Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję.

100-120-140 - gdzieś w tym przedziale. Poza tym "podskakiwaniem" mam uczucie jakby tył był mocno dociążony i przednie kola lekko się unosiły przy dodawaniu gazu. Nigdy nie jeździłem tak wysokim autem przedtem, ale wydaje mi się to trochę nienaturalne. Ale już sam nie wiem. Auto super ogólnie, wiec nie szukam zaczepki. :D

 

A przypadkiem nie była to wina nowej drogi? Dzisiaj trafiłem na ten artykuł i przypomniałem sobie o podskakwianiu forestera na ekspresówce/autostradzie:

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,14037067,S17__Superdroga__a_trzesie__Wykonawca_dostanie_po.html#BoxSlotII3img

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...