g-man Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 u nas Xt ek zużycia średnio 9-11 l w mieście ,jazda dosyć dynamiczna oraz jazdy próbne klientów ,paliwko 95 oraz 98 średnio 9-11? z komputera czy z pod dystrybutora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 u nas Xt ek zużycia średnio 9-11 l w mieście ,jazda dosyć dynamiczna oraz jazdy próbne klientów ,paliwko 95 oraz 98 to u nas klienci...szybciej jeżdżą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 pierwszy bak wypalony - 11,6 ltr/100 km wg dystrybutora, 11,0/100 wg komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Układ paliwowy musi być nieszczelny i część paliwa odparowała - stąd ta różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Wychlał, paliwożerca wstrętny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Dałem XT drugą szansę na przekonanie mnie od poprzedniego razu. Na plus: - jest przestronnie - zawieszenie całkiem nieźle wybiera nierówności - X-mode - całkiem sprawnie działa - składanie tylnej kanapy - nie brudzące się progi po otwarciu drzwi - tradycyjny ręczny Na minus: - brak kontrolki temperatury cieczy chłodzącej - model po lificie ją miał, obecny znowu nei ma - mogłaby się znaleźć zamiast wskaźnika otwarcia przepustnicy - praca skrzyni biegów - najlepiej pracowała w trybie I - natomiast jest zdecydowanie za wolna zwłaszcza przy dynamicznej jeździe. Tutaj subaru musi jeszcze dużo popracować i pouczyć się od lepszych. Chyba że efekt był zamierzony, że zamiast tzw. turbodziury - będzie skrzynio dziura - albo FHI boi się o sprzęgła. - za cichy wydech - choćby delikatnie akcentował dźwięk boksera - mało komfortowa w obsłudze kierownica - wcześniejsze modele były wygodniejsze Podsumowując - wystawiam ocenę 4. Fajnie, że turbo wróciło do Forka, ale wymaga jeszcze dopracowania. Myślę, że jednak znajdzie się grono odbiorców. Wczorajsze testy zakończyliśmy zużyciem 17 litrów - dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Rany,17 :-( a gdzie xmode sprawdziłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Wczorajsze testy zakończyliśmy zużyciem 17 litrów - dużo Jazda w miarę normalna czy ogień? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 jazda mieszana - start z zimnego silnika - więc najpierw delikatnie, x - mode itp, potem jak już olej był rozgrzany to testy ogniowe. Rany,17 :-( a gdzie xmode sprawdziłeś? zjazdy z górek, wertepy itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Czyli realnie na mieście 12l/100km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 szczerze wątpię by dało się niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 szczerze wątpię by dało się niżej Takiego zużycia trzeba się spodziewać. < 10l/100km to raczej mniej czy bardziej pobożne życzenia i pozytywna propaganda niż realny wynik.Słyszałem o sposobie tankowania zawsze za stuwę -> że wtedy zużycie paliwa wogule nie ma znaczenia - wydamy zawsze tyle samo! No i pamiętajmy, że możemy jeszcze włączyć klimę najlepiej na full, to spalanie jeszcze spadnie ze dwa litry/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 No i pamiętajmy, że możemy jeszcze włączyć klimę najlepiej na full, to spalanie jeszcze spadnie ze dwa litry/100 Dokładnie B-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Na minus: - brak kontrolki temperatury cieczy chłodzącej - model po lificie ją miał, obecny znowu nei ma - mogłaby się znaleźć zamiast wskaźnika otwarcia przepustnicy W komputerze jest opcja pokazywania temperatury cieczy chłodzącej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krogulec Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 (edytowane) W komputerze jest opcja pokazywania temperatury cieczy chłodzącej . To zdaje się jest temperatura oleju, a nie cieczy chłodzącej - co oczywiście nie zmienia faktu, że jest to informacja równie przydatna pod kątem oceny stopnia rozgrzania się silnika. Tu lepiej widać ikonkę: Edytowane 29 Maja 2013 przez Krogulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zahuś Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Witam Wszystkich, Jest błękitny XT Platinium w Szczecinie Przede wszystkim gorąco pozdrawiam kolegów o nickach: piotruś Izotom Woszkowaty AllRad. Dzięki za miłe komentarze do mojego poprzedniego posta. I tak w ostatni piątek odebrałem z synem Kubą u najbliższego od Szczecina dealera czyli Kocara w Poznaniu nowego forka XT Platinium. Najpierw trasa Poznań - Szczecin (średnie spalanie 15,4 L na 100 km) i potem trasa Szczecin - Mrzeżyno i z powrotem . Już zrobiłem prawie jeden tysiąc km pamiętając by nie przekraczać 4000 tyś obrotów. Już pali jedynie 12,4 l. W miarę docierania spalanie spadnie. Wrażenia : Kiedy odbierałem stał poprzednik - ja w domu mam rocznik 2007. Czyli porównując model poprzedni is ten co mam. - wykończenie - nowy forek to kompletnie inne auto - jakość materiałów po prostu powala z nóg. Nie widać tutaj w środku poprzedniej jakości Subaru. Bardziej w środku przypomina mi Hondę Accord. Chciałem się czegoś czepiać ale to auto wykonane jest na europejskim poziomie. Z ogromną przyjemnością przesuwa się dłonią po wszystkich elementach - są dopracowane i w większości miękkie. Ergonomia jak zwykle w przypadku Subaru na piątkę!!! Intuicyjnie można zrobić wszystko ale ... - to ale to instrukcja do auta gruba ... czytać? Niestety tak - bez czytania zapomnijcie o bezproblemowej obsłudze - druga też cegła to instrukcja do audio To już nie jest goły foryś bez elektroniki - tutaj ilość wyświetlaczy i komunikatów oraz poziom naszpikowania elektroniką przytłacza - ktoś kto poszukuje spokoju i prostoty poprzednich modeli po prostu usiądzie i będzie się zastanawiał - od czego kurde zacząć? Od instrukcji baranie. Reasumując mit auta bez elektroniki upadł - jedni powiedzą super - inni jak ja powiedzą - za dużo kolorowych światełek i wyświetlaczy. To już nie jest konserwatywny samochód a naprawdę wyposażony w różnorakie narzędzia laboratorium badawcze. Do dzisiaj wszystkiego nie zbadałem. Ale teraz po długim weekendzie dam radę. Obchodzimy auto dookoła: 1. Drzwi się gają za progi - dziwnie to wygląda ale jest pewne że wsiadając nawet do ubłoconego auta spodni nie pobrudzimy. Podświetlanie progów - w końcu wysiadając pi ciemku nie wdepniecie w nic czego nie widać - to mi się bardzo podoba 2. System bez kluczyka - podchodzisz do auta szarpiesz klamkę i wchodzisz. Zamykasz auto głaskając klamkę u góry - bajka. Można z kluczyka przyciskiem - ale to nie to samo jak to głaskanie. Fajnie. Klapa tylna albo z kluczyka albo po lekkim dłuższym dotknięciu sensora. Idziesz z zakupami i albo palcem albo kluczykiem i klapa się sama otwiera i zamyka. Moje lenistwo jest zadowolone 3. Składanie tylnych foteli - jednym przyciskiem - bajka - banalne ale efektowne 4. Odpalanie - wciskamy pedał hamulca i po jednym krótkim wciśnięciu silnik zapala się błyskawicznie i mamy komunikat powitalny. Bajka!!! 5. Fotele - baaaaaardzoooo wygodne - brakuje pamięci położenia - z żoną sobie wzajemnie psujemy ustanawia fotela 6. Szyber dach panoramiczny - tak jak było dobrze - tak i jest 7. Na przysłonach przeciwsłonecznych dodatkowe wysuwane klapki by zakryć słońce za środkowym lusterkiem - super pomysł - sprawdzałem - piękne!!! 8. widoczność dookoła kierowcy - rewelacja 9. Wycieraczki, spryskiwanie reflektorów regulacja lusterek itd itp - bez zarzutu 10. sterowanie z kierownicy? Więcej przycisków się nie da zmieścić - jeszcze nie bawiłem się klapkami do zmiany biegów - autem codziennie jeździ moja żonka Ania - a ja od święta - ale w ten weekend wypróbuję 11. Pedały bardzo wygodne aluminiowe + jeden spoczynkowy na lewą nogę 12. Generalnie wnętrze i całość wizualnie bez zastrzeżeń - nie ma tych wkurzających powykrzywianych łuków z poprzedniego modelu ściągniętych z Alfa Romeo - linie spokojniejsze - czyli powrót do mojego forka z 2007 roku. Auto większe i bardziej dopracowane - ci płaczący na jakość wykonania poprzedników - teraz będą cicho. No dobra odpalamy silnik z Kubą (12 lat) i jedziemy do Szczecina. Przyciskamy start i już. Auto samo jedzie wolno bez naciskania gazu. A .. kamera cofania - fajnie widać jest też celownik by wiedzieć jak wjeżdżać w sąsiadów na parkingu. I jedziemy. Ktoś kiedyś mówił że w Subaru nie czuje się przyspieszenia? Tutaj go w ogóle nie czuć - wciskasz pedał gazu a tu.... nic się nie dzieje - o rany 140 na liczniku - jak to się stało. Wyprzedzasz auto - patrzysz w lusterko by nie zajechać gościowi drogi a jego już prawie nie widać. Jeździłem 2,5 turbo ale tam asfalt zrywało a tu nic. Co za spokój i opanowanie. 7 sekund do 100 i to niezależnie czy I, czy S czy #S (różnica pomiędzy S i #S żadna) Ktoś kto chce dawkę adrenaliny z Imprezy z turbiną - to nie tu proszę Pana. Jazda to jak hotel z 5 gwiazdkami. Komfort jazdy rewelacja - auto nie dla piszczących kołami małolatów. Wieloma autami jeździł człowiek ale takiego komfortu jazdy i frajdy nigdy nie miałem. Jak wciskasz pedał gazu to nagle wszystko zostaje w tyle. Uczucie niesamowite - niby przyspiesza bo widać po drzewach i autach zostających z tyłu a czujesz się jak na symulatorze auta rajdowego na play station. Dziwne - jak oglądanie filmy przez dziurkę od klucza. Zawieszenie jest komfortowe choć twarde. Auto na progach zwalniających wali - trzeba naprawdę wolno przejeżdżać by nie słyszeć spadających kluczy w schowkach. Wjeżdżam z dużą prędkością na rondo - i auto się nie kładzie - zawieszenia jakby się usztywniało na zakręcie. To nie przypomina bezwładnego bełtania się poprzedniego modelu produkowanego od 2008 do 2012. Tu zawieszenie dopracowano. Czujesz się bezpiecznie zmieniając pas i wymijając z dużą prędkością inne pojazdy. I co ciekawe zawieszenie dużo lepsze jak w moim 2007. Są minusy? Oficjalnie nie ma ale są. Przede wszystkim słyszałem takie bzdury że Subaru zrezygnowało z szyb bez ramek bo uszczelki świszczały i były głośne. W moim 2007 nawet jak jedziesz ponad 200 to szum jest niewielki. Tutaj już przy 160 szum jest straszny - tak jakbyś jechał w otwartymi szybami. Strach pomyśleć co by było przy 200 a przecież on rzekomo jedzie ponad 230. Co z tego że jest super system audio - powyżej 160 możecie sobie zamontować radio safari z 126p. Pytanie - ile płyt się mieści w zmieniarce - odp. tylko JEDNA. ale jest wejście na usb i kabel audio. Czyli przewalamy wszystkie ulubione płyt na mp3 bo inaczej nie posłuchamy. Co za kretyn skasował wlot powietrza od turbo ... teraz wersja XT i wolnossąca niczym się nie różni poza "sportowym" zderzakiem - to kolejny wizerunkowy błąd Subaru po likwidacji SUBARU z tylnej klapy, bezramkowych szyb i innych charakterystycznych cech Subaru - tylko że nie ma szans przy ktoś Japońców przekonał że to błąd - oni wiedzą najlepiej Dalej... Auto zdecydowanie niebezpieczne dla innych użytkowników Subaru - jeden gość z Outbacka widząc naszego niebieskiego XT wjechał na chodnik - pewno pomyślał - co to jest do cholery - ma znaczek Subaru a jakieś inne. Pisałem wcześniejszym poście że brzydal? Da się lubić - tylko gdzieś na jakimś zdjęciu widziałem led-y w pionowych wnękach "sportowego" zderzaka a tu jedynie plastykowe zaślepki - zapomnieli założyć w Japonii? Chyba tamte zdjęcia dotyczyło rynku Japońskiego czy USA.. Czy można polecić nowego forka? Jak wiesz co to Subaru - to bierz w ciemno - ja kupiłem bez jazdy próbnej - i nie zawiodłem się. Spalanie zostawiam bez komentarza. Czy brać 2.0 czy z turbiną? Jak jesteś fanem Subaru to tylko z turbiną. Jak szaleć to szaleć. Boxer z turbiną zadowoli każdego. 240 koni? Czyje się znacznie więcej. Jak wciskasz gaz to tylko czujesz delikatne pyknięcia zmiany biegów w automacie. Chciało by się wcisnąć ten gaz do końca - przecież mam kilka kilometrów od domu Niemieckie autostrady ale muszę poczekać jeszcze 4000 km by silnik był dotarty. I na koniec - jeździłem Outbackami kilka razy - ktoś mi powiedział - trasy? Tylko Outback. Teren tylko Forester. A ja teraz mówię - komfort jazdy Outbackiem i nowym Foresterem jest bez różnicy - może nawet trochę na korzyść leśnika. Nowy leśnik tym samym jest najbardziej uniwersalnym i wszechstronnym Subaru, który zadowoli każdy gust - i maniakalnego Subarowca (to ja) i Panią Krysię co to RAV4 lubi. I na koniec - główna zaleta - wszystko MADE IN JAPAN - żaden szlachetny obywatel Europy czy Chin nic tam nie spaskudził. I to na razie tyle. Szkoda że muszę już iść spać - pojeździło by się - oj pojeździło. Bajka mówię Wam, bajka. Niestety moja żona Anna nie pozwoliła mi nim na noc wjeżdżać do salonu. Spać w nim też mi nie pozwala. Ach te żony!!! Pozdrowienia Zahuś Uwaga - nowy Forster nie nadaje się do zakupu i tym bardziej do serwisowania w Szczecińskim Agrykolexie. SIP zapomniał o tym napisać w instrukcji ale obiecali się poprawić. Ja będę mojego serwisował o Kocara lub oczywiście jak zawsze u Marka w Dierżoniowie. Może kiedyś sprzedaż Subaru w Polsce przejmą Japończycy i wtedy po takich magikach jak Agrykolex ślad wszelki zaginie w odmętach hańby i ponurych wspomnień. Odnoszę wrażenie, że ta ekipa jest sponsorowana przez inne serwisy Subaru. Oni psują a taki Marek z MTS-u czy Kocar naprawiają. Ojcze Dyrektorze - taka metoda zarabiania na serwisie wcześniej psutych aut jest wysoce niemoralna. Taką metodę pokazał już nie jaki Chaplin w filmie Brzdąc. Marek oba moje forki długo prostował po partaczach ze Szczecina, oj dłuuuugo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Pytanie - ile płyt się mieści w zmieniarce - odp. tylko JEDNA. ale jest wejście na usb i kabel audio. Czyli przewalamy wszystkie ulubione płyt na mp3 bo inaczej nie posłuchamy. wystarczy,że podłączysz bezprzewodowo smartfona przez "car multimedia" i nie potrzebujesz żadnych zmieniarek ani USB. i całą muzyczną składankę masz dostępną w całości od ręki.system sam wykrywa i łączy się jak tylko wsiadasz potem wystarczy że raz wybierzesz odpowiedni poziom w AUX i po sprawie.Przynajmniej tak to funkcjonuje w Legacy,jestem bardzo z tego zadowolony. Fajny opis.Po mojej jeździe próbnej XTekiem byłem podobnie miło zaskoczony,co prawda jadąc 160 nie odnotowałem tak strasznych szumów,być może moja uwaga była skoncentrowana na czym innym.Mam nadzieję że przy faceliftingu dorzucą podparcie lędźwiowe a wtedy za jakieś 2,5 roku mocno zastanowię się nad następcą mojego ropniaka,no chyba że wejdzie SBD 250KM Gratuluję zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 @@Zahuś, Gratulacje zakupu Foresia - oby zonka dała Ci trochę pojeździć gdzieś na jakimś zdjęciu widziałem led-y w pionowych wnękach "sportowego" zderzaka a tu jedynie plastykowe zaślepki - zapomnieli założyć w Japonii? Chyba tamte zdjęcia dotyczyło rynku Japońskiego czy USA.. Tak, te światła na rynku japońskim są dostepne jako akcesoria (mozesz je zobaczyć na zdjęciu w tym wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/55784-nowy-forester/page__st__625 ) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) Co to za rodzaj xenonów jest w Xt,to jakoś inaczej wygląda niż w Legacy; HID ,czy to właśnie oznacza różnicę,a jeśli tak to jak różni się ten rodzaj oświetlenia? Zdaje sie że w forku nie ma projektorów soczewkowych, Edytowane 30 Maja 2013 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zahuś Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Stach - co do audio to ja już pojechałem z pendrive z muzyką - tak więc wciskasz pendrive i gra - tylko że nie pokazuje katalogów - albo ja nie dopracowałem obsługi radia - muszę poczytać. Mechanik - tak myślałem - brakuje tutaj tych ledów - bo to tak jak zderzak co ma zamiast halogenów zaślepki - tandetnie to wygląda. W tej cenie powinny być bez łaski. Te ledy poprawiły by widoczność auta w dzień i niewątpliwie poprawiły by ogólny wygląd przodu auta. Myślę że po jakimś czasie będzie można to też kupić w SIP albo w Niemczech. Jak znajdę to się tutaj odezwę Stach - nie wiem jaki typ ale światła świecą pięknie i mocno dając fajną widoczność. Mam w poprzedniku z 2007 ksenony ale niewątpliwe w nowym forku ksenony lepiej świecą - ewidentnie dopracowali ich zasięg. Nie wiem czy pamiętasz ale model z 2007 roku był krytykowany za słabe światła ( w wersjach bez ksenonów), Ja miałem firmowego bez ksenonów i faktycznie słabo się jeździło nocą. Myślę że ktoś z SIP mógłby zabrać tu głos i powiedzieć jakiego typu są te ksenony. Jutro będę dalej rozgryzał auto. Jakby były jakieś pytania czy coś co by ze zdjęcia pokazać to dajcie znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (...) Co za kretyn skasował wlot powietrza od turbo ... teraz wersja XT i wolnossąca niczym się nie różni poza "sportowym" zderzakiem - to kolejny wizerunkowy błąd Subaru (...) Zahus, musze Cie zmartwic - o ile wiem, no nawet w wolnymssaku i dyszlu mozna zamowic ten zderzak jako opcje... wiec jedynym wyroznikiem, w takim przypadku, bedzie podwojny wydech w 2.0XT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 no tak ja emeryt jeżdzę zuzycie paliwa według kompa , spokojnie na mieście można miec 12l nie bedac zawalidrogą, absolutnie nie 17 l.... CVT działa dobrze poprawnie , to nie DSG Siekla osiągi 80-160 km/h bardzo dobre , szczególnie na 98 okt tłumik by nie dodał bulgotu , z równoodległościowym kolektorem dzwięk rzędówkowy mi brakuje ciut lepszych hamulców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 wiec jedynym wyroznikiem, w takim przypadku, bedzie podwojny wydech w 2.0XT... a dyszel nie ma przypadkiem dubeltowki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (...) mi brakuje ciut lepszych hamulców dziekuje za potwierdzenie moich watpliwosci co do XT'owych hebli! skoro ich brakuje przy srednim zuzyciu paliwa ok. 12L, to strach pomyslec, jak ich brakuje przy zuzyciu ok. 17L wiec jedynym wyroznikiem, w takim przypadku, bedzie podwojny wydech w 2.0XT... a dyszel nie ma przypadkiem dubeltowki?? raczej nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 mi brakuje ciut lepszych hamulców Moze Ty mi opowiesz o tych hamulcach. Jak sie (tylko tak jakos wymiernie) ocenia czy sa dobre czy zle? Ile to jest "ciut" i co to ma dawac w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się