Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do użytkowników XT.

Zrobiłem 2000 km (w tym Plejady) i zauważyłem jedno bardzo dziwne zachowanie (dziwne jak dla mnie - może to jest normalne dlatego pytam). Forek czasami wpada w bardzo dziwny rezonans i podskakuje jak piłeczka. Dzieje się tak zazwyczaj na drodze szybkiego ruchu lub autostradzie. Płynie, poskacze sobie kilka sekund i dalej płynie. :P

Przejechałem 1100km. nie zauważyłem takiego zjawiska.

Przy jakiej prędkości to występuje? Bo może ja jeżdżę za wolno. Poobserwuję.

100-120-140 - gdzieś w tym przedziale. Poza tym "podskakiwaniem" mam uczucie jakby tył był mocno dociążony i przednie kola lekko się unosiły przy dodawaniu gazu. Nigdy nie jeździłem tak wysokim autem przedtem, ale wydaje mi się to trochę nienaturalne. Ale już sam nie wiem. Auto super ogólnie, wiec nie szukam zaczepki. :D

 

A przypadkiem nie była to wina nowej drogi? Dzisiaj trafiłem na ten artykuł i przypomniałem sobie o podskakwianiu forestera na ekspresówce/autostradzie:

http://lublin.gazeta...l#BoxSlotII3img

Może udział w tym paranormalnym zjawisku ma najnowszy patent FHI związany z aktywnym podziałem momentu na osie? No bo jeśli system sterowania (lub błąd systemu) daje szybko i przemiennie raz więcej na przednią potem na tylną itd. to do mometu aż się w końcu zdecyduje na konkretną opcję powinno delikatnie kołysać.

 

Trudne Tyr Tyr? Za trudne. No to wyjaśniam ,chodzi o czas cyklu spalania przy zadanej prędkości obrotowej wału korbowego np. 4000. Są to jakieś małe części sekundy. Nie podejmuję się diagnozy ,wygląda na to ,że masz problem albo matematyką albo z fizyką lub z wyobraźnią. W każdym przypadku współczuję...

 

Nie wiem gdzie do szkoly chodziles i z jakimi efektami.

Nie interesuje mnie to ..... zwlaszca jesli uwazasz ze obroty sa jednostka czasu.

Trudne Tyr Tyr? Za trudne. No to wyjaśniam ,chodzi o czas cyklu spalania przy zadanej prędkości obrotowej wału korbowego np. 4000. Są to jakieś małe części sekundy. Nie podejmuję się diagnozy ,wygląda na to ,że masz problem albo matematyką albo z fizyką lub z wyobraźnią. W każdym przypadku współczuję...

 

Nie wiem gdzie do szkoly chodziles i z jakimi efektami.

Nie interesuje mnie to ..... zwlaszca jesli uwazasz ze obroty sa jednostka czasu.

Sorry ,zamieniam współczucie na podziw (chodzi mi o znajomość SI) ,natomiast co do szkół to w moich akurat uczono szybkich operacji na ułamkach i kojarzenia nieco więcej niż 1/2 obrotu wału k. z obrotami na minutę czy sekundę. Boję się ,że tą marną dyskusją zanudzamy innych kolegów ,masz zatem rację i kończmy tą farsę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osob, które już odebrały Forestera czy zakladaliscie alarm w salonie? W innym dziale trwa dyskusja o ISR, a dokladnie o jego działaniu poza granicami RP i tak sie zastanawiam czy nie zrezygnowac z niego na rzecz alarmu. Zastanawiam sie też czy w serwisie daja rade zgrac alarm z keyless.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim Forku będąc w Norwegii działał. Allianz też to sprawdzał i nie robił problemu. W sumie załatwiała to Iza może rozszerzyła zakres umowy. Wiem, że bardziej opłacało się zostać przy ISR niż ładować alarm. Umowa z Keratronikiem poszła też do leasingodawcy.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W innym dziale trwa dyskusja o ISR, a dokladnie o jego działaniu poza granicami RP i tak sie zastanawiam czy nie zrezygnowac z niego na rzecz alarmu

ISR jest w standardzie, więc rezygnacja nie jest możliwa. Ponadto przypominam, że głównym zadaniem ISR jest wzywanie pomocy w przypadku wypadku. Może być także użyty do wezwania pomocy dla ofiar wypadku innego pojazdu itp. ( poprzez dokładną lokalizację umozliwia zdecydowanie szybsze dotarcie pomocy ).

Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś może świadomie rezygnować z możiwości udzielania pomocy innym, czy też decydować się na obniżanie poziomu bezpieczeństwa swojego i swych pasażerów ( dla przypomnienia: zgodnie z badaniami UE takie systemy zmniejszają potencjalnie śmiertelność w ruchu drogowym o ok. 10% - stąd planowane wprowadzenie e-call ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osob, które już odebrały Forestera czy zakladaliscie alarm w salonie? W innym dziale trwa dyskusja o ISR, a dokladnie o jego działaniu poza granicami RP i tak sie zastanawiam czy nie zrezygnowac z niego na rzecz alarmu. Zastanawiam sie też czy w serwisie daja rade zgrac alarm z keyless.

Ja zakładałem alarm w Kocar Subaru w Poznaniu. Działa bez problemu.Wszystko w kluczyku. Może drozej, ale gdyby coś szwankowało to nie będzie odpychanki że samochód nie w pożądku, a to że ci od alarmu coś sknocili.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ISR: interwencja miała miejsce dokładnie w Dani. Złapaliśmy panę i zadzwoniła Pani co się dzieje bo auto stoi w dziwnej pozycji. Więc chyba działało ale faktycznie było to już po okresie gratisowym. Prawdopodobnie Izka rozszerzyła zakres umowy ale teraz tego nie sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Platon - zjawisko przez Ciebie opisane zauwazam czasem u siebie w Forku, ale nie wiem skąd się bierze to zjawisko. Podobne zachowanie znam też od innych użytkowników.

Jest to związane z nawierzchnią. Skrótowo - gdy nawierzchnia drogi wykazuje nierówności poprzeczne ( "fale" ) to przy niektórych prędkościach zachodzi zjawisko synchroniczne : częstotliwość drgań własnych ( samochód) zgodna z częstotliwoscią drgań wymuszonych ( "fale" nawierzchni + prędkość samochodu ).

Klasycznym miejsce dla takich historii jest tunel na A46 koło Düsseldorfu - tam można by wręcz oceniać jaki samochód / model przy jakiej prędkości wpada w drgania harmoniczne :rolleyes:

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest ISR nie potrzeba innego zabezpieczenia np. alarmu. Działa za granicą.

niestety nie działa. Patrz par.3 umowy z Keratronikiem.

Nie zgadzam się z tym, w każdym bądź razie nie jest to prawda w świetle posiadanej przez mnie umowy ISR.

W poprzednim Forku będąc w Norwegii działał.
Co do ISR: interwencja miała miejsce dokładnie w Dani.

Podobno obecnie ISR nie działa już tak jak dotychczas,

ale nie dyskutujmy wszędzie na ten temat.

Sprawę ISR staramy się zgłębić tu: #129

 

przypominam, że głównym zadaniem ISR jest wzywanie pomocy w przypadku wypadku

Co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości B) ale jeśli można by wykorzystać ISR także w funkcji przeciwkradzieżowej to czemu by z tego nie skorzystać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platon - zjawisko przez Ciebie opisane zauwazam czasem u siebie w Forku, ale nie wiem skąd się bierze to zjawisko. Podobne zachowanie znam też od innych użytkowników.

Jest to związane z nawierzchnią. Skrótowo - gdy nawierzchnia drogi wykazuje nierówności poprzeczne ( "fale" ) to przy niektórych prędkościach zachodzi zjawisko synchroniczne : częstotliwość drgań własnych ( samochód) zgodna z częstotliwoscią drgań wymuszonych ( "fale" nawierzchni + prędkość samochodu ).

Klasycznym miejsce dla takich historii jest tunel na A46 koło Düsseldorfu - tam można by wręcz oceniać jaki samochód / model przy jakiej prędkości wpada w drgania harmoniczne :rolleyes:

 

 

Pozdrowienia

 

Czyli to nie były moje fanaberie tylko rzeczywiście tak się nowy Forek zachowuje. ;)

Na tych samych drogach inne Subaru jakimi miałem i mam przyjemność jeździć tak nie reagują.

Pewnie kwestia zestrojenia zawieszania.

Dziękuję Dyrekcji i wszystkim pozostałym za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platon - zjawisko przez Ciebie opisane zauwazam czasem u siebie w Forku, ale nie wiem skąd się bierze to zjawisko. Podobne zachowanie znam też od innych użytkowników.

Jest to związane z nawierzchnią. Skrótowo - gdy nawierzchnia drogi wykazuje nierówności poprzeczne ( "fale" ) to przy niektórych prędkościach zachodzi zjawisko synchroniczne : częstotliwość drgań własnych ( samochód) zgodna z częstotliwoscią drgań wymuszonych ( "fale" nawierzchni + prędkość samochodu ).

Klasycznym miejsce dla takich historii jest tunel na A46 koło Düsseldorfu - tam można by wręcz oceniać jaki samochód / model przy jakiej prędkości wpada w drgania harmoniczne :rolleyes:

 

 

Pozdrowienia

 

 

Kiedys byli "wadliwi" kierowcy a teraz morze na drodze ;):)

Edytowane przez owad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISR jest w standardzie, więc rezygnacja nie jest możliwa. Ponadto przypominam, że głównym zadaniem ISR jest wzywanie pomocy w przypadku wypadku. Może być także użyty do wezwania pomocy dla ofiar wypadku innego pojazdu itp. ( poprzez dokładną lokalizację umozliwia zdecydowanie szybsze dotarcie pomocy ). Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś może świadomie rezygnować z możiwości udzielania pomocy innym, czy też decydować się na obniżanie poziomu bezpieczeństwa swojego i swych pasażerów ( dla przypomnienia: zgodnie z badaniami UE takie systemy zmniejszają potencjalnie śmiertelność w ruchu drogowym o ok. 10% - stąd planowane wprowadzenie e-call ). Pozdrowienia

Witam,

Dla ścisłości - i tutaj i w 'pytaniach do Dyrekcji' chodzi Forumowiczom o to, czy jako klienci i kupujący samochód za kwotę ponad 100 000 pln nie jesteśmy wprowadzeni w błąd że ISR pełni również rolę drugiego wymaganego przez ubezpieczyciela zabezpieczenia samochodu przecied kradzieżą.

Chcielibyśmy więc dowiedzieć się czy tą dodatkową funkcję 'ISR' rzeczywiście spełnia tak jak obiecuje dealer (chociażby w czasie wizyty w salonie - samochodu jeszcze nie zakupiłem), ponieważ samochody nie są wyposażone standardowo w alarm.

To w końcu nie na prośbę, czy żądanie nas klientow/forumowiczów Keratronik na sowjej stronie internetowej i sprzedawca obiecują drugą dodatkową funkcję urządzenia w związku z czym dealerzy nie instalują alarmu przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Dziwi mnie zatem, że często ktoś ze strony SIP przypomina że ISR to system ratunkowy przede wszystkim. Niech będzie to więc system wyłącznie ratunkowy, a wówczas nikt nie będzie miał wątpliwości i zadawał na forum pytań.

 

Co do troski o mnie i moich pasażerów - za montaż ISR bardzo dziękuję, ale jednak SIP w swojej ofercie nie ma Forestera z systemem 'eye-sight' który niewątpliwie podnosi bezpieczeństwo podróżujących, niezależnie od zasięgu GSM. System ten (łączący aktywny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu, system automatycznego awaryjnego hamowania, dociągnięcia pasów/optymalnego ustawiania foteli w razie wykrycia prawdopodobieństwa kolizji) jest w ofercie innych marek i uważam, żemam prawo oceniać go równie bezkrytycznie, jak Dyrekcja/SIP ocenia ISR.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, system eye-sight jest fajny np. i przede wszystkim na autostradzie. Większość naszych dróg jest w takim stanie (malowanie pasów, uskoki drogi itp), że system totalnie głupieje nie mówiąc o "technikach" jazdy naszych rodaków. Wiem to autopsji z Infiniti. Notorycznie system jest wyłączany i fajnie, że można go wyłączyć. No i jest to dodatkowy koszt, który miałby znaczny wpływ na wartość auta, zapewne. Ale kto wie, pewnie wcześniej czy później trafi to do opcji wyposażenia. Kwestia polityki sprzedaży. Pewnie trzeba poczekać jeszcze rok na nowinki. Podobnie było z Forkiem III gen.: stopniowo coś dam dodawano, a to kamerę cofania, światła do jazdy dziennej, inne zegary itp.

Powtórzę to jeszcze raz, nasz ubezpieczyciel uznał ISR jako "drugie" zabezpieczenie i system zapewniający bezpieczeństwo nie tylko samego pojazdu - lokalizacja gdzie jest, ale także podróżującym nim ludziom. Na szczęście nie musieliśmy go nigdy używać ale zdarzyło się, że operator nawiązywał z nami kontakt i to nie tylko w serwisie. Dużo znajomych, zwłaszcza Pań, zazdrości nam ISR: zawsze wygodniej komuś obcemu zawrócić głowę z powodu pany niż mężusiowi siedzącemu przed telewizorem ;)

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie, ISR potraktowano jako drugie zabezpieczenie. Pomimo, że nie mają - strikte - swoich grup ochroniarzy, informują jedynie odpowiednie służby ( w tym przypadku policję ) - w razie kradzieży.

Edytowane przez Woszkowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co do dodatkowego wyposażenia, coś takiego chyba nie jest dostępne u nas?

(dioda led oświetlająca drzwi, klamkę, otoczenie przy podejściu do samochodu)

post-13087-0-42614600-1370548300_thumb.jpg post-13087-0-41759800-1370548331_thumb.jpg

 

I gniazdko (chyba w poprzednim Forku było w opcjach (?)

post-13087-0-56885300-1370548653_thumb.jpg

Regulacja podparcia lędźwi:

post-13087-0-50858900-1370548784_thumb.jpg post-13087-0-11171200-1370548689_thumb.jpg

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak pdsumowac ten watek jednym zdaniem to;

 

Regulacja podparcia lędźwi w samochodzie jest wazniejsza od sinika :P

 

Różne kryteria są ważne przy wyborze samochodu - kwestia priorytetów, dla jednego ważny silnik dla innego fotel. Mnie nic już nie zdziwi, kolega kiedyś dobierał samochód tak aby mógł wyłączyć tyle lampki oświetlenia wnętrza z miejsca kierowcy (niby ważne jak się ma dzieci) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tak pdsumowac ten watek jednym zdaniem to;

 

Regulacja podparcia lędźwi w samochodzie jest wazniejsza od sinika :P

 

a ja bym podsumowal to przyslowiem o lyzce dziegciu w beczce miodu... ;):D

 

miejmy nadzieje, ze Subaru dopracuje te szczegoly - podparcie ledzwi, pamiec ustawien fotela, podswietlanie slonecznikow, etc. - i wtedy poliftowy Forek 2.0XT bedzie autem niemal idealnym :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...