Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Może w Polsce, sama Dyrekcja mówiła że nasz rynek pod tym względem jest specyficzny. OBK z silnikiem sti, odpowiednimi do tego hamulcami zawieszeniem i całą resztą musiałby przekroczyć 200k. I wtedy byłby po prostu zbyt blisko audi, bmw i reszty.

CO do wizerunkowych, sti i brz, ok, ą ale jaki to wizerunek, przecież sti jest jednym z najbardziej tradycyjnych aut portowych, masa mechanicznych dyfrów. Brz ze swoim zbalansowaniem i silnikiem  bez turbo to też oldskulowe auto. Dla młodzieży jest clio rs, 1.6 z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OBK z silnikiem sti, odpowiednimi do tego hamulcami zawieszeniem i całą resztą musiałby przekroczyć 200k
 

 

czemu z silnikiem STI, wystarczy 2.0 DIT 240KM taki jak w Foresterze XT


 

 

ktoś juz to pisał ze właśnie w Polsce najlepiej sie sprzedaje FXT

 

 

 

 

Forestery nowej generacji : 577 - z tego

Forestery 2.0 : 118

- Forestery Diesel: 107

- Forestery Turbo : 352

 

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/16005-udział-w-rynku/?p=1958380

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w Polsce, sama Dyrekcja mówiła że nasz rynek pod tym względem jest specyficzny. OBK z silnikiem sti, odpowiednimi do tego hamulcami zawieszeniem i całą resztą musiałby przekroczyć 200k. I wtedy byłby po prostu zbyt blisko audi, bmw i reszty.

Ja kupując swoje pierwsze subaru, kupowałem je za cenę niemalże zbliżoną do ceny BMW 3 - znam ludzi, którzy w tamtym okresie przesiadali się z Volvo, czy też BMW do Legacy/OBK. Nie odczuwałem z tego powodu dyskomfortu. Dzisiaj jestem w stanie powtórzyć manewr zamieniając EX na OBK i również bez dyskomfortu. Może to moje 50+, ale przypadł mi do serca. Może jestem kapelusznikiem, ale bez 2,0 DIT nie wyjdę :)

 

OBK z silnikiem sti, odpowiednimi do tego hamulcami zawieszeniem i całą resztą musiałby przekroczyć 200k
 

 

czemu z silnikiem STI, wystarczy 2.0 DIT 240KM taki jak w Foresterze XT

 

 

ktoś juz to pisał ze właśnie w Polsce najlepiej sie sprzedaje FXT

 

 

 

 

Forestery nowej generacji : 577 - z tego

Forestery 2.0 : 118

- Forestery Diesel: 107

- Forestery Turbo : 352

 

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/16005-udział-w-rynku/?p=1958380

 

I gdyby pojawił się XV z 1,6DIT to również mógłby zaskoczyć... bo to jest bardzo sympatyczne autko. Ciekawy jestem, jaki byłby wynik ankiety pokazującej grupy zawodowe wśród klientów Subaru. Stawiam na tzw. "wolne zawody" i pokrewne.

Edytowane przez Riplej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ha ha wy tu pierdu pierdu a przeciez tu podane czarno na białym czego ludziska chcą.Chca turbo i osiągów........

Chcą też H6 tylko jakoś nie było komu głosować portfelem kiedy jeszcze był dostępny w salonie ;)

 

Ale o tym raczej zdecydowała polityka cenowa FHI. Patrząc jednak na obecną ofertę - wyciągają wnioski. W przekroju wieloletnim, oferta cały czas zmienia poziom cenowy na korzyść klienta, a gwałtowna "przecena" niekoniecznie zwiększa zainteresowanie. Brak tzw. rabatów jest specyficzny nie tylko dla branży motoryzacyjnej, tylko dla samych Japończyków - cena ma odzwierciedlać jakość towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniana przeze mnie cene Passata bi-tdi nie wzialem sobie z rekawa - 170 tys po rozmowach, z dopasowanym, obszernym wyposazeniem. Poki co czekam jednak na oferte na TSi 280, juz raz wybralem diesela jako "mocniejsza alternatywe" ;)

W miedzy czasie planuje przymiarke do FXT - w swoim przedziale cenowym uwazam jest absolutnie bezkonkurencyjny, moze wiec i mnie podpasuje...

Walka o DIT w garazu nadal trwa :) A jesli pojawi sie choc iskierna nadziei na DIT we wlasciwym nadwoziu, bede na niego czekal, bo jestem absolutnie pewien ze warto!

Nie godze sie z zaszufladkowaniem Subaru jako powolnych aut dla statecznych starszych panow, dlatego dziele sie swoimi emocjami tutaj. Gdyby bylo inaczej przesiadlbym sie na passata lub cos rownie oklepanego bez slowa komentarza na forum. 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pablo_3City
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że polityka cenowa w przypadku 2.0 DIT byłaby podobna i OBK otarłby się cenowo o 200k. Pytanie ile osób z bijących tutaj pianę faktycznie byłoby gotowe wydać tyle kasy. Nie chodzi mi o tych którzy kupują używane ani o tych którzy gdyby tyle mieli to by kupili. Chodzi konkretnie o tych którzy mają i kupią jak samochód się pojawi w takiej cenie.

Ja nie jestem przekonany czy samochód taki jak OBK jest warty 200k i wydaje mi się że znalazłbym na rynku coś ciekawszego za te pieniądze.

 

Jednak gdyby kosztował tyle co teraz 2.5 to czemu nie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że polityka cenowa w przypadku 2.0 DIT byłaby podobna i OBK otarłby się cenowo o 200k. Pytanie ile osób z bijących tutaj pianę faktycznie byłoby gotowe wydać tyle kasy. Nie chodzi mi o tych którzy kupują używane ani o tych którzy gdyby tyle mieli to by kupili. Chodzi konkretnie o tych którzy mają i kupią jak samochód się pojawi w takiej cenie.

Ja nie jestem przekonany czy samochód taki jak OBK jest warty 200k i wydaje mi się że znalazłbym na rynku coś ciekawszego za te pieniądze.

 

Jednak gdyby kosztował tyle co teraz 2.5 to czemu nie.

Tak sobie myślę, że bardziej symptomatyczna jest tutaj oferta na rynku japońskim - z jakiegoś powodu ograniczono ofertę OBK do jednostki 2,5i. Według mnie na chwilę obecną "motorem" sprzedaży na rynku europejskim ma byś SBD. Czy tak ma być w dłuższej perspektywie? Ukształtowanie cennika Forestera wskazuje, że obecny SBD raczej nie jest oczkiem w głowie. Czy jest nim 2,5i? Jako bazowy na rynku amerykańskim - tak. Nie sądzę, że planowany wzrost sprzedaży będą chcieli oprzeć wchodząc na pułap cenowy, gdzie konkurencja jest trudniejsza, a konkurenci mają o wiele większe pole manewru. Subaru jest w pewnym sensie postrzegane, jako ekstrawagancja za rozsądną cenę. Dalej jest strefa, w której trzeba już intrygować klienta.

Nie widze uzasadnienia, zeby DIT byl az tak znaczaco drozszy od SBD, mimo wszystko to ten sam pulap akcyzy (w przeciwienstwie do H6). 

W Foresterze SBD w wersji sport to te same pieniadze co XT. 

Akcyza jest elementem składowym ceny. Zdecydowanie bardziej wpływa na samopoczucie SIP i dilerów, niż na cenę końcową. H6 przy spodziewanym poziomie sprzedaży raczej był w ofercie, żeby tam być, co też poniekąd miało wpływ na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena OUTBACK'a z 2.0 DIT nie powinna przekroczyć 175 000 PLN.

 

W tej chwili, najdroższy Forester diesel to 38 000 Euro, najdroższy FXT to 37 500 Euro.

Najdroższy OUTBACK diesel to 42 400 Euro, zachowując proporcje, OUTBACK XT to 41 900 Euro.

 

 

Cena 175 000 PLN, powinna być spokojnie do zaakceptowania dla obu stron, i nas i Subaru Import Polska.

 

Dyrekcjo .....

 

I żeby była jasność: ja mogę jutro dać zaliczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena OUTBACK'a z 2.0 DIT nie powinna przekroczyć 175 000 PLN.

 

W tej chwili, najdroższy Forester diesel to 38 000 Euro, najdroższy FXT to 37 500 Euro.

Najdroższy OUTBACK diesel to 42 400 Euro, zachowując proporcje, OUTBACK XT to 41 900 Euro.

 

 

Cena 175 000 PLN, powinna być spokojnie do zaakceptowania dla obu stron, i nas i Subaru Import Polska.

 

Dyrekcjo .....

 

I żeby była jasność: ja mogę jutro dać zaliczkę.

I ja też natychmiast zmieniam zamówienie:-)

Edytowane przez arkadias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha wy tu pierdu pierdu a przeciez tu podane czarno na białym czego ludziska chcą.Chca turbo i osiągów........

No właśnie: pierdu, pierdu, a wystarczy sobie kupić STI B) . Mocy dużo, trwały i bezpieczny napęd, dużo miejsca i spora wygoda. I fajna cena

Jak był OBK H6 to sprzedaż była żadna: auto kosztowało 226 tys złotych. Ludzie pukali się  po głowie i brali/woleli ... STI. Czy naprawdę uważacie, że OBK z 240 - 270 konnym silnikiem będzie kostować tyle co z SBD? Tak bardzo jesteście naiwni, że nie widzicie jak mocno cena zależy od mocy silnika i/lub "podatków" ekologicznychw UE? Dlatego jest tak jak jest z Subaru w UE. Jest sitwa w UE, która skutecznie dba o kaganiec na motoryzację z innych części świata bo boi się konkurencji. A mówi się o otwarciu rynku pomiędzy USA i UE. Czekam z zniecieprliwością bo jestem pewiem, że nic się zmieni - jeśli chodzi o motoryzację.

Ubolewam, że jest jak jest z samochodami Subaru w naszym kraju ale nie wmawiajcie publicznie, że to wina tylko Subaru - bo tak nie jest. SIP robi sporo żeby można było trafisz do jak najszerszej gamy użytkowników. A że jest trend na auta tanie w eskploatacji to takie zapewne zdecydowano się w pierwszej kolejności skonfigurować i zaproponować klientom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom powiedział: Czy naprawdę uważacie, że OBK z 240 - 270 konnym silnikiem będzie kostować tyle co z SBD? Tak bardzo jesteście naiwni, że nie widzicie jak mocno cena zależy od mocy silnika i/lub "podatków" ekologicznychw UE?

http://www.subaru.pl/datasheet/2015forester.pdf

 

Forester XT Platinium - 37 500 €

Forester D Sport CVT- 38 000 €

 

No właśnie: pierdu, pierdu, a wystarczy sobie kupić STI . Mocy dużo, trwały i bezpieczny napęd, dużo miejsca i spora wygoda

 

niestety brak oferty "środka" albo XV 2.0NA lub SBD albo STI, ktoś kto potrzebuje OBK to raczej nie jest klient wielkościowo przekonany do STI

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że polityka cenowa w przypadku 2.0 DIT byłaby podobna i OBK otarłby się cenowo o 200k. Pytanie ile osób z bijących tutaj pianę faktycznie byłoby gotowe wydać tyle kasy. Nie chodzi mi o tych którzy kupują używane ani o tych którzy gdyby tyle mieli to by kupili. Chodzi konkretnie o tych którzy mają i kupią jak samochód się pojawi w takiej cenie.

Ja nie jestem przekonany czy samochód taki jak OBK jest warty 200k i wydaje mi się że znalazłbym na rynku coś ciekawszego za te pieniądze.

 

Jednak gdyby kosztował tyle co teraz 2.5 to czemu nie.

 

3.6 H6 miało problem z akcyzą czyli cena +15% w przypadku 2.0 DIT mogło być lepiej. Wg. mnie za 200k ciężko coś fajnego znaleźć trzeba dołożyć coś 50k min. Na razie mój OBK ma się dobrze i szkoda mi go zmienić na nowszy model - który uważam za bardzo udany - jak by się pojawiło coś mocniejszego to będzie o czym myśleć  :)

Podejrzewam ze znalazło by się jeszcze kilku użytkowników h6 z paroletnim stażem.

 

Dokładnie. 

 

Ha ha wy tu pierdu pierdu a przeciez tu podane czarno na białym czego ludziska chcą.Chca turbo i osiągów........

No właśnie: pierdu, pierdu, a wystarczy sobie kupić STI B) . Mocy dużo, trwały i bezpieczny napęd, dużo miejsca i spora wygoda. I fajna cena

Jak był OBK H6 to sprzedaż była żadna: auto kosztowało 226 tys złotych. Ludzie pukali się  po głowie i brali/woleli ... STI.

 

 

Chyba nie do końca. OBK H6 to inny prześwit, automat, lepsze wyciszenie - inny charakter dla tych co chcą coś w miarę komfortowego. Raczej przy tych cenach ludzie wybierali coś z segmentu premium (po dokładce kasy). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo BMT, 4MOTION 240 KM (176 kW) DSG - 7 stopniowa - 170 690 PLN brutto KATALOG 2015

STI jest doskonałe do wożenia 4 osób, 4 rowerów 2 desek i 4 kompletów żagli do desek.

 

Tak, to był sarkazm i kpina z wpisu Izotoma.

Po prostu flaki mi się wywracają, jak wchodzę do sklepu i chcę kupić gogle narciarskie a pani sprzedawczyni z braku gogli proponuje mi czapkę z daszkiem, no bo przecież i to i to zakłada się na łeb.

 

Pójdę ... kawę wypiję, może mi się polepszy.

Edytowane przez wyrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ha ha wy tu pierdu pierdu a przeciez tu podane czarno na białym czego ludziska chcą.Chca turbo i osiągów........

No właśnie: pierdu, pierdu, a wystarczy sobie kupić STI B) . Mocy dużo, trwały i bezpieczny napęd, dużo miejsca i spora wygoda. I fajna cena

Jak był OBK H6 to sprzedaż była żadna: auto kosztowało 226 tys złotych. Ludzie pukali się po głowie i brali/woleli ... STI. Czy naprawdę uważacie, że OBK z 240 - 270 konnym silnikiem będzie kostować tyle co z SBD? Tak bardzo jesteście naiwni, że nie widzicie jak mocno cena zależy od mocy silnika i/lub "podatków" ekologicznychw UE? Dlatego jest tak jak jest z Subaru w UE. Jest sitwa w UE, która skutecznie dba o kaganiec na motoryzację z innych części świata bo boi się konkurencji. A mówi się o otwarciu rynku pomiędzy USA i UE. Czekam z zniecieprliwością bo jestem pewiem, że nic się zmieni - jeśli chodzi o motoryzację.

Ubolewam, że jest jak jest z samochodami Subaru w naszym kraju ale nie wmawiajcie publicznie, że to wina tylko Subaru - bo tak nie jest. SIP robi sporo żeby można było trafisz do jak najszerszej gamy użytkowników. A że jest trend na auta tanie w eskploatacji to takie zapewne zdecydowano się w pierwszej kolejności skonfigurować i zaproponować klientom.

Niestety, ale zmiana ustawy i wykreślenie 68 art. dotyczącego warunków technicznych (homologacji) zamknęła drogę na import aut, których w świetle przepisów nie można legalnie zarejestrować. Dyktat EU. Dobrze, że chociaż auta zabytkowe nie muszą mieć znaczka E.

 

Oferta Subaru w Europie to kpina z fanów marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zamknęła drogę na import aut, których w świetle przepisów nie można legalnie zarejestrować
 

 

może dlatego, że wcześniej były nagminne rejestrowane pomimo niespełniania podstawowych wymogów technicznych jakim jest brak właściwego oświetlenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zamknęła drogę na import aut, których w świetle przepisów nie można legalnie zarejestrować
 

 

może dlatego, że wcześniej były nagminne rejestrowane pomimo niespełniania podstawowych wymogów technicznych jakim jest brak właściwego oświetlenia 

 

Proszę Cię - po polskich drogach jeżdżą takie trupy i jakoś nikt się ich nie czepia. Ile jest wypadków z powodu złego stanu technicznego auta. O słabych hamulcach, kiepskich częściach zmiennych itp nie  muszę wspominać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy, Outback, Impreza, SUBARU XV, WRX, WRX STI, Forester, SUBARU BRZ

 

http://www.subaru-global.com/

 

w PL mamy:

-Outbacka 2.5NA i diesel 

-XV 1.6NA, 2.0NA i diesel

-WRX STI

-Forester 2.0 NA, 2.0 T, diesel

-BRZ

 

 

szału nie ma ale też patrząc na całą ofertę Subaru nie ma tragedii, niestety w tej firmie nie ma "w czym przebierać" a oferta która jest wyraźnie nie jest przygotowywana pod europejskie realia bo dla nich jesteśmy marginesem sprzedaży a być może nawet "nierokującym rynkiem"


 

 

Proszę Cię - po polskich drogach jeżdżą takie trupy i jakoś nikt się ich nie czepia. Ile jest wypadków z powodu złego stanu technicznego auta. O słabych hamulcach, kiepskich częściach zmiennych itp nie  muszę wspominać. 
 

 

oczywiście, zdarza się i tak co nie zmienia faktu, że wiele auto z USA przechodziło u nas badania techniczne nie spełniając podstawowych wymogów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ha ha wy tu pierdu pierdu a przeciez tu podane czarno na białym czego ludziska chcą.Chca turbo i osiągów........

nie ludzie tylko pewna grupa "zapaleńców z benzyna we krwi" na forum a to 2 rozne swiaty. Ludzie chca ekonomicznego, duzego, bezpiecznego wozidła z osiagami nie odbiegajacymi od sredniej w tej klasie aut :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...