Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Z perspektywy czasu, jednak uważam, że moc silnika jest jednym z ważniejszych elementów wpływających na doznania podczas jazdy i dla osób, w których żyłach płynie choć trochę benzyny, moc silnika powinna być jednym z ważniejszych kryteriów branych pod uwagę podczas zakupu auta. Jeżeli tylko będą mi pozwalać na to możliwości finansowe raczej zawsze będę kupować auta o mocy powyżej 250 KM. Dlatego brak takiej wersji nowego Outbacka stanowi pewien problem

 

pewien problem dla ludzi jak to napisałes :"w których żyłach płynie choć trochę benzyny". Zazwyczaj ludzie kupuja OBK zeby moc bezpiecznie i spokojnie pojechac ze swoja rodzina tzn z małymi dziecmi , psem ,załadowanym bagaznikiem ( wozek zabiera naprawde duzo miejsca) na np wakacyjny wyjazd. Jadac z rodzina jedziesz bezpiecznie, przepisowo a nie szalesz i wykorzystujesz potencjal drzemiacy w 250 konnym aucie- takie sa fakty i Subaru doskonale o tym wie dlatego oferuje takie a nie inne silniki. Co innego jakby oferowli 2.0D, czy 2.0i w STI czy WRX- to byłby problem poniewaz taki samochód  służy m.in do wykorzystywania potencjału tych 250 koni mechanicznych :).

"ludzie w których żyłach płynie choć trochę benzyny" to obecnie rynkowa nisza" - zreszta wystarczy spojrzec ile na naszych drogach jezdzi "dupowozów" a ile mocnych aut z moca 250 koni i wieksza. Subaru zyje z produkcji aut i musi oferowac takie samochody, których sprzedaje sie najwiecej.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadac z rodzina jedziesz bezpiecznie, przepisowo a nie szalesz i wykorzystujesz potencjal drzemiacy w 250 konnym aucie- takie sa fakty i Subaru doskonale o tym wie dlatego oferuje takie a nie inne silniki

pewnie dlatego do Forestera XT wsadzili tylko 240 konny silnik ;)

 

tylko po co zrobili Levorga (Impreza kombi) z 300 konnym silnikiem ale może to kombi do którego nie wejdzie wózek

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat możemy wałkować w nieskończoność. Subaru oferuje 3.6R, ale poza EU. Z jakiego powodu oferuje 3.6R? Ponieważ są ludzie (zaczynam dochodzić do wniosku, że Europejczykom bliżej jest do kosmitów z przepisami EU, niż Amerykanom.), którzy potrzebują więcej mocy i są w stanie ją wykorzystać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru oferuje 3.6R, ale poza EU
 

 

oferuje też Outbacka 2.0 DIT

 

 

Ale tylko w Chinach, z tego co czytam? Nawet w USA ich nie mają, poza tym, nawet gdyby mieli, to legalnie się takiego auta nie zarejestruje w PL. Pomijam kurs PLN/USD

Edytowane przez TP_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pod warunkiem ze zostało by cos zrobione z hamulcami bo te tez sa słabe nawet jak na tego 2.0 D

 

na jakiej podstawie taka opinia..... ?

Czy ja wiem wydawały mi się dość słabe jak na wagę auta ale mogło być tez to wina przyzwyczajenia gdyż jeżdżę samochodami które maja bardzo skuteczne hamulce.Dodatkowo za malo przejechałem wiec może wymagają przyzwyczajenia.

Ogólnie poza osiągami to na prawdę nie mam się czego przyczepić , i jak juz bym bardzo chciał coś znaleźć to wolal bym w tym aucie fotele z STI bo te w OBK maja trochę za słabe podparcie boczne.

 

Z perspektywy czasu, jednak uważam, że moc silnika jest jednym z ważniejszych elementów wpływających na doznania podczas jazdy i dla osób, w których żyłach płynie choć trochę benzyny, moc silnika powinna być jednym z ważniejszych kryteriów branych pod uwagę podczas zakupu auta. Jeżeli tylko będą mi pozwalać na to możliwości finansowe raczej zawsze będę kupować auta o mocy powyżej 250 KM. Dlatego brak takiej wersji nowego Outbacka stanowi pewien problem

 

pewien problem dla ludzi jak to napisałes :"w których żyłach płynie choć trochę benzyny". Zazwyczaj ludzie kupuja OBK zeby moc bezpiecznie i spokojnie pojechac ze swoja rodzina tzn z małymi dziecmi , psem ,załadowanym bagaznikiem ( wozek zabiera naprawde duzo miejsca) na np wakacyjny wyjazd. Jadac z rodzina jedziesz bezpiecznie, przepisowo a nie szalesz i wykorzystujesz potencjal drzemiacy w 250 konnym aucie- takie sa fakty i Subaru doskonale o tym wie dlatego oferuje takie a nie inne silniki. Co innego jakby oferowli 2.0D, czy 2.0i w STI czy WRX- to byłby problem poniewaz taki samochód  służy m.in do wykorzystywania potencjału tych 250 koni mechanicznych :).

"ludzie w których żyłach płynie choć trochę benzyny" to obecnie rynkowa nisza" - zreszta wystarczy spojrzec ile na naszych drogach jezdzi "dupowozów" a ile mocnych aut z moca 250 koni i wieksza. Subaru zyje z produkcji aut i musi oferowac takie samochody, których sprzedaje sie najwiecej.

Zgadza się ale ludzie też chcą mieć możliwość wyboru a nie na zasadzie może pan zamowic dowolny kolor pod warunkiem ze jest czarny.

Nawet Mazda ktora tez jest bardzo niszowa ma po dwie benzyny i dwa dyszle.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zazwyczaj ludzie kupuja OBK zeby moc bezpiecznie i spokojnie pojechac ze swoja rodzina tzn z małymi dziecmi , psem ,załadowanym bagaznikiem ( wozek zabiera naprawde duzo miejsca) na np wakacyjny wyjazd. Jadac z rodzina jedziesz bezpiecznie, przepisowo a nie szalesz i wykorzystujesz potencjal drzemiacy w 250 konnym aucie-
 

 

Właśnie w takiej sytuacji, o której piszesz auto wyładowane po brzegi bezpieczniej się prowadzi, gdy masz mocniejszy silnik, szczególnie jest to przydatne podczas wyprzedzania, włączania się do ruchu itp. Jest jeszcze kilka zalet mocniejszych aut: z reguły są lepiej wyposażone (jedziesz z rodziną w większym komforcie). Mocniejsze silniki często wymuszają na producentach zastosowanie lepszych hamulców, bardziej stabilnego zawieszenia, bardziej zaawansowanych systemów, w Outbacku 3,6 to np stały napęd SAWD realizowany dzięki VTD (Variable Torque Distribution), czy SI-Drive co również wpływa na bezpieczeństwo nie tylko bierne ale i czynne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w kwestii słabego auta. W zeszłym roku musiałem przez tydzień jeździć Insignią Kombi 2.0 D, słabsza wersja. Na autostradzie, po zapięciu tempomatu an 150 przyjemnie się jechało. Ale jazda po drogach krajowych, wyprzedzanie, a przede wszystkim włączanie się do ruchu to jakaś masakra. Plus Diesla - przejechałem 1100 km na 77 litrach. Jedyny plus. Komfortu nie krytykuję. Ale dynamiki to auto żadnej nie miało. A jak wsiadło jeszcze 4 pasażerów to była tragedia, żeby włączyć się do ruchu na rondzie w Pile. Słabe auto? Nie dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponieważ są ludzie (zaczynam dochodzić do wniosku, że Europejczykom bliżej jest do kosmitów z przepisami EU, niż Amerykanom.), którzy potrzebują więcej mocy i są w stanie ją wykorzystać. 
 

 

gdzie Amerykanie wykorzystują te moce ?

 

o ile się nie mylę to maksymalne prędkości w USA to 80-85 mph = 130-135 km/h

dla przypomnienia w Polsce możemy jeździć 140 km/h + 10 km/h "tolerancji" a u naszych zachodnich sąsiadów mamy ok. 6000 km autobahn bez ograniczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponieważ są ludzie (zaczynam dochodzić do wniosku, że Europejczykom bliżej jest do kosmitów z przepisami EU, niż Amerykanom.), którzy potrzebują więcej mocy i są w stanie ją wykorzystać. 
 

 

gdzie Amerykanie wykorzystują te moce ?

 

o ile się nie mylę to maksymalne prędkości w USA to 80-85 mph = 130-135 km/h

dla przypomnienia w Polsce możemy jeździć 140 km/h + 10 km/h "tolerancji" a u naszych zachodnich sąsiadów mamy ok. 6000 km autobahn bez ograniczeń

 

 

Czepiasz się - Amerykanie dużo więcej podróżują ode nas Europejczyków. Mają cięższe dupska, i czasem ciągną coś na przyczepie. Taki sport narodowy. Poczytaj http://www.subaruoutback.org/forums/

 

Poza tym dlaczego Dodge Challenger Hellcat 707 KM bije rekordy sprzedaży? O Mustangu 418 KM nie wspomnę. Sam czekam na debiut Stanga w Polsce! V8 oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Plus Diesla - przejechałem 1100 km na 77 litrach. Jedyny plus. Komfortu nie krytykuję. Ale dynamiki to auto żadnej nie miało. A jak wsiadło jeszcze 4 pasażerów to była tragedia, żeby włączyć się do ruchu na rondzie w Pile. Słabe auto? Nie dziękuję!
 

 

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Plus Diesla - przejechałem 1100 km na 77 litrach. Jedyny plus. Komfortu nie krytykuję. Ale dynamiki to auto żadnej nie miało. A jak wsiadło jeszcze 4 pasażerów to była tragedia, żeby włączyć się do ruchu na rondzie w Pile. Słabe auto? Nie dziękuję!
 

 

;)

 

 

Dieslem mnie nie kuś. Żeby to nie wiem jak przyspieszało i jak jeździło - NEVER! Powodów mam kilka. Jeden z nich to ...

 

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/spaliny-samochodow-z-silnikiem-diesla-sa-bardziej-rakotworcze,530831.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czepiasz się - Amerykanie dużo więcej podróżują ode nas Europejczyków. Mają cięższe dupska, i czasem ciągną coś na przyczepie. Taki sport narodowy.
 

 

to pewnie dlatego 

 

 

 

Dodge Challenger Hellcat 707 KM bije rekordy sprzedaży? O Mustangu 418 KM nie wspomnę.
 

 

;)

 

to Subaru im tam za wiele do zaoferowania nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Biją rekordy sprzedaży bo są w przystępnej cenie a większość facetów ma potrzebę przedłużenia sobie przyrodzenia przy pomocy cyferek

omatko.jpg
Czy ten pan ze zdjęcia też płacze bo musi sobie coś przedłużyć ? ;)

 

Wydaje mi się, że przede wszystkim nie powinniśmy porównywać USA z EU. To zupełnie inna specyfika rynku. W Europie pokonujemy znacznie krótsze dystanse, ulice w miastach są zbyt małe na krążowniki szos, paliwo drogie itd itp.

Inna specyfika rynku wymusza inne samochody.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wydaje mi się, że przede wszystkim nie powinniśmy porównywać USA z EU. To zupełnie inna specyfika rynku. W Europie pokonujemy znacznie krótsze dystanse, ulice w miastach są zbyt małe na krążowniki szos, paliwo drogie itd itp.

Inna specyfika rynku wymusza inne samochody.

 

 

Doskonale Ci się wydaje. 

Hellcat bije rekordy bo to kawał auta za śmieszne pieniądze.

 

60.000 USD to śmieszne pieniądze? 

 

hellcat.JPG

 

Śmieszne pieniądze to w USA kosztuje Subaru ;-) W cenie Hellcata masz dwa wypasione OBKi  :biglol: 

 

subaru_usa.JPG

Edytowane przez TP_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pod warunkiem ze zostało by cos zrobione z hamulcami bo te tez sa słabe nawet jak na tego 2.0 D

na jakiej podstawie taka opinia..... ?

Czy ja wiem wydawały mi się dość słabe jak na wagę auta ale mogło być tez to wina przyzwyczajenia gdyż jeżdżę samochodami które maja bardzo skuteczne hamulce.Dodatkowo za malo przejechałem wiec może wymagają przyzwyczajenia.

 

Niedawno w Motorze był test OBK - sprawdzano min innymi drogę hamowania - testujący uzyskali następujące wyniki zimne / ciepłe hamulce:

 

41,8 m / 41,5 m

 

Test dokonany na zimowych oponach.

 

W tym samym numerze Motoru są też testy innych samochodów i uzyskały one odpowiednio:

 

Audi RS 5 Coupe: 42 m/ 41,6 m

 

Porsche Carrera GTS Coupe: 41,3 m / 40,7 m

 

Fiat 500X City Look: 39,6 m / 39,4 m

 

Po Porsche za 650 000 zł spodziewałem się ekstremalnie krótkiej drogi hamowania, a tu okazuje się, że lepsze heble ma siedem razy tańszy miejski fiat.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ja wiem wydawały mi się dość słabe jak na wagę auta ale mogło być tez to wina przyzwyczajenia gdyż jeżdżę samochodami które maja bardzo skuteczne hamulce

podejrzewam , ze chodzi o skuteczniejsze działanie serwa... :) co nie ma wiele wspólnego z droga hamowania....ale kierowca zadowolony 

 

 

 

Niedawno w Motorze był test OBK - sprawdzano min innymi drogę hamowania - testujący uzyskali następujące wyniki zimne / ciepłe hamulce:   41,8 m / 41,5 m   Test dokonany na zimowych oponach.   W tym samym numerze Motoru są też testy innych samochodów i uzyskały one odpowiednio:   Audi RS 5 Coupe: 42 m/ 41,6 m   Porsche Carrera GTS Coupe: 41,3 m / 40,7 m   Fiat 500X City Look: 39,6 m / 39,4 m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...