Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Żeby było sprawiedliwie, trzeba dodać jeszcze że toyota (ostatecznie) wymieniała shortblock we wczesnych VVTi

Mamie wymienili 1.4 VVT-i w Corolli grubo po okresie gwarancyjnym, ale był to przypadek, bo toyota się z tym, przynajmniej w Bielsku, absolutnie nie rozgłaszała i właściciele nie byli informowani. Ten silnik miał dziwną przypadłość. Motor gasł w trakcie jazdy, wszystkie wskaźniki spadały na zero, auto przestawało reagować na gaz, po czym po jakieś 0,5 sekundy wszystko było w normie, jak gdyby nigdy nic się nie stało. Objaw występował przed wymianą i po wymianie silnika.  :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Motor gasł w trakcie jazdy, wszystkie wskaźniki spadały na zero, auto przestawało reagować na gaz, po czym po jakieś 0,5 sekundy wszystko było w normie, jak gdyby nigdy nic się nie stało. Objaw występował przed wymianą i po wymianie silnika. :ph34r:

 

to ja już chyba wolę jak się wał urywa :)

 

Niestety FHI nie jest Toyotą czy VW i nie stać ich na takie gesty.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy muszą na nich zarabiać krocie, w tej sytaucji, proponując, jeszcze niedawno ,naprawę za 40tys? Choć zrobienie jej po kosztach za kilka tysięcy było by już czymś,ludzie ew szli by na ryzyko łatwiej ,co rodziło by mniejsze problemy przy odsprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trzeba naprawiac na wlasny koszt. A diagnoza byla taka, ze pekl wal korbowy (114 000km).
No to nie fajnie :(

 

 

Subaru nam odpisalo, ze chca faktury za wszystkie przeglady zrobione w nieautoryzowanych serwisach(na poczatku twierdzili inaczej).

Wynika z tego ze trzeba wszystkie faktury i paragony( ASO i nie ASO) za przeglady,naprawy i czesci trzymac latami,bo nigdy nie wiadomo czy sie nie przydadza.Osobne pudeleczko,a paragony skserowac zeby nie wyblakly,taka malutka paranoja :wacko: Jak zwykle obowiazuje zasada domniemania niewinnosci,czyli udowadniaj ze nie jestes wielbladem.Przychodzi na mysl sformulowanie ze ''czlowiek bez papierow nie istnieje''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej napewno....co nie zmienia faktu ze trzeba wszystko zbierac aby nie miec jakis dziwnych niejasnosci w przypadku awarii w relacji klient-sprzedawca

 

 

Nie zapominajmy, że chodzi o działanie w ramach gestu handlowego. Z punktu widzenia prawa, subaru w tym przypadku nic nie 'musi' ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjalni nabywcy tez nie musza kupowac samochodow subaru :) wszyscy beda zadowoleni, szubaru nie bedzie musialo zmieniac silnikow a klienci nie beda musieli sie martwic na przyszłość ;)

Oczywiście, wolnoć Tomku. Ale Knurek ma rację - mówimy tu tylko i wyłącznie o geście handlowym. Żadne prawo w chwili obecnej nie jest w stanie przymusić FHI czy SIP-u ani do przyznania, że coś jest na rzeczy, ani tym bardziej do bezpłatnych pogwarancyjnych napraw. A jak widać po rynku - pojedyncze oburzone głosy raczej nie mają wpływ na wyniki sprzedaży.

Pomimo więc tego, że sam jestem po duuużych wydatkach z tym związanych, mam wrażenie graniczące z pewnością,  że SIP wie co robi stosując taką a nie inną politykę. Z punktu widzenia firmy najważniejszym wskaźnikiem są wyniki finansowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Globalnie pewnie nie ma to duzego znaczenia dla subrau ale lokalnie ma spore... Ludzie szybko nie zapominają, zwlaszcza jak media juz zaczynaja dudnic. Ja sie dziwie jeszcze, ze nikt z tym peknietym wałem nie polecial do tvn turbo, to akcja o wiele kosztowniejsza niz ta ze sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie zapominajmy, że chodzi o działanie w ramach gestu handlowego. Z punktu widzenia prawa, subaru w tym przypadku nic nie 'musi' ;)

Żebyśmy się dobrze zrozumieli ;) Oczywiście że Subaru nic nie musi,po prostu w przypadku awarii można zwiększyć szanse na pozytywne rozpatrzenie sprawy,pomocy w naprawie,gestu handlowego mając coś na ''podkładkę''.Jeżeli auto jest po gwarancji to sprawa jest jasna,można tylko liczyć na pomoc importera/producenta.To dotyczy też innych marek,nie tylko Subaru.I w takich przypadkach pozostaje liczyć na to ze firma jednak nam w nieszczęściu pomoże,albo zwiększamy limit na karcie kredytowej i płacimy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie poprawionych MY11

 

z carfitowego fejsika:

 

 

Kolejny uzdrowiony diesel opuścił nasze bramy , tym razem MY1

 

Niech @carfit uważa z takimi wpisami. Uzdrowiciele z okolic Nowego Sącza mają ostatnio złą prasę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły syf...ja wstawiłem sobie silnik z 2012 roku z całym osprzętem i myślałem ,że polatam teraz bez problemu..

A tu dodatkowo kupuję gazetę motoryzacyjną z testem XV w dieslu i dramat. po 100 tyś upalone 2 tłoki.

Jednym słowem kupa złomu.

Żeby było ciekawiej wystawiłem na sprzedaż swojego legacy 2.0d i 0 zainteresowania ani 1-go telefonu.

 

pozdrawiam użytkowników SBD :-) niech cierpliwość będzie z wami :-) a emerycka jazda (delikatna)  pozwoli wam dojechać do 150 tyś. km  przy dobrych wiatrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdrawiam użytkowników SBD :-) niech cierpliwość będzie z wami :-) a emerycka jazda (delikatna)  pozwoli wam dojechać do 150 tyś. km  przy dobrych wiatrach.

 

To akurat kiepska rada. Gdzieś w tym wątku chyba o tym było... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli normalnie bo SBD nie jest autem wyczynowym :D najwazniejsze dobrze nagrzac silnik bo wiadomo aluminium ma inne wlasciwosci na zmiane temp od zeliwa. A wiec ogien na zimnym silniku jest bardzo niewskazany !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...