Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

A ja to widzę inaczej - jeśli dany egzemplarz ma się rozlecieć, to się rozleci. A od eksploatacji będzie zależało, czy stanie się to po 20 czy 200 kkm :)

 

 

Rozszerz nieco ten przedział i stanie się to prawdą dla każdego samochodu / silnika ;)

 

Przykład: kolega niedawno zbierał z ulicy V6 TDI. Blok i obie głowice do wymiany. Przebieg nieco powyżej 200kkm.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A ja to widzę inaczej - jeśli dany egzemplarz ma się rozlecieć, to się rozleci. A od eksploatacji będzie zależało, czy stanie się to po 20 czy 200 kkm :)

 

 

Rozszerz nieco ten przedział i stanie się to prawdą dla każdego samochodu / silnika ;)

 

 

 

Ale to po sporym rozszerzeniu ;)

 

Poza tym co innego koniec silnika w wyniku wyeksploatowania, a co innego niespodziewane kaboom jednostki "w sile wieku" ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie mozna tez zmieniac wtryski i zestaw naprawczy tj. Wal i panewki za 7k, zawsze to mniejsze prawdopodobieństwo awarii :lol:

W sumie jest w tym metoda. Subaru powinno to wpisać w harmonogram przeglądów ( np co 60 kkm ), co prawda koszty tych ostatnich by wzrosły, ale za to jak awaryjność by spadła ;):biglol:

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowa wymiana?

- olej

- filtr oleju

- wal

 

Przestancie juz marudzic, pomyslcie za to jakie emocje w czasie jazdy... peknie, nie peknie.... zycie na krawedzi i te sprawy...

 

:)

 

mialem punciaka, takie same emocje z tym ze tam zazwyczaj cos pekalo :) aczkolwiek zawsze jakos sie do domu dokatulal.

 

 

Troche ten temat jest jak kopanie lezacego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyy... dzień dobry :)

Jestem tu świeży, a dołączyłem do forum, ponieważ chodzi mi po głowie Legacy kombi co najmniej 2008r. z SBD. I tak czytam to forum i czytam... i aż odechciewa mi się tego diesla. 

JEDNAKŻE! Nasuwa mi się pewna myśl. Zauważyłem, że pęknięty wał najczęściej jest tu przedstawiany w Legacy, Outbackach czy Foresterach. Jak to jest z Imprezą? Ona nie ma tej przypadłości? Skrzynia sześciobiegowa inaczej przenosi obciążenia i wszystko jest ok? Może wystarczy wykorzystać SBD w zestawie z 6MT, żeby problem ustąpił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jak to jest z Imprezą? Ona nie ma tej przypadłości?

To akurat nie ma znaczenia, w jakim aucie jest zamontowany SBD. Po prostu Impreza z tym silnikiem jest mniej popularna. Poniżej podaję Tobie przykłady:

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-gh-2-0-d-awd-bxer-4x4-C33624831.html

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-gh-2-0-diesel-150km-2009r-4x4-C34579791.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mniejsza sumaryczna ilość takich Imprez tłumaczy mniejszą ilość awarii...

W wielu wątkach czytałem o poprawionej konstrukcji od MY10. Czy części używane do napraw w ostatnich latach też są niby poprawione? Pytam w kontekście SBD stosunkowo niedawno naprawianych, tak jak w przypadku @patsiw - naprawa w październiku 2013 przez @carfit. Czy tu można się spodziewać dłuższej żywotności czy też rosyjska ruletka?

Edytowane przez rosaskc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokopię jeszcze: właśnie mam przed sobą dzisiejszy numer auto świata, gdzie po raz któryś tam z kolei jest wałkowany temat dobrych i złych diesli. Oczywiście po stronie złych jest nasz znajomy SBD. Przedstawię cytat z tego artykułu:

"......odnotowaliśmy przypadki zbyt dużego luzu osiowego wału korbowego, a ostatnio otrzymujemy coraz więcej zgłoszeń dotyczących obrócenia panewek korbowodowych- w obu przypadkach naprawa jest przeraźliwie droga!"

W trakcie wałkowania forum nie znalazłem nic na temat obracania się panewek, albo temat jest gdzieś głęboko pomiędzy pękniętymi wałami, że go przeoczyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...