Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 powiało lekceważeniem fakt jest natomiast faktem, że w niemieckim teście po 100 tyś km stopiły się 2 tłoki a akurat "zły soft" może mieć na to wpływ Jakiś czas temu była dyskusja o tej firmie i ich podejściu do klientów. Wypisywanie takich bzdur to nic innego jak wprowadzenie ludzi w błąd żeby zarobić trochę kasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Coś w tym kontekście musi być na rzeczy, niektórzy twierdzą, że dwumasę należy w tych silnikach wymieniać co 100 tyś km aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji co może doprowadzić właśnie do uszkodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Wiadome, wszystko co sprzeczne z linią partii należy negować ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji wibracje a pulsacje to raczej dwie całkiem różne sprawy. W kwestii samej dwumasy to niestety ma dobre i złe strony i nie dotyczy to tylko Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 W kwestii samej dwumasy to niestety ma dobre i złe strony i nie dotyczy to tylko Subaru. Ale dość częste pękanie wałów ... A cały czas nie ma oficjalnego stanowiska, co było/jest przyczyną i co zostało poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji wibracje a pulsacje to raczej dwie całkiem różne sprawy. W kwestii samej dwumasy to niestety ma dobre i złe strony i nie dotyczy to tylko Subaru. Nie znam się, nigdy nie miałem klekota, po prostu robię rozeznanie i warzę czy gaz czy on, napisz jaka to różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Wypisywanie takich bzdur to nic innego jak wprowadzenie ludzi w błąd żeby zarobić trochę kasy czyby więc bzdurą było - fabryczne - też programowe ograniczenie parametrów pracy silnika, żeby wyeliminować "palenie sprzęgieł" bo jedno i drugie jest takim samym działaniem i tu i tu "korekta softu" celem wyeliminowania wady całego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Coś w tym kontekście musi być na rzeczy, niektórzy twierdzą, że dwumasę należy w tych silnikach wymieniać co 100 tyś km aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji co może doprowadzić właśnie do uszkodzenia. To jest coraz bardziej ugruntowana opinia. Oczywiście jeśli chodzi o zużycie dwumasy i wibracje silnika / wału. Co do pulsacji (pewnie potwietrza w dolocie), nie słyszałem żadnych informacji ani podejrzeń. Oczywiście poza ową tajemniczą firmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) czyby więc bzdurą było - fabryczne - też programowe ograniczenie parametrów pracy silnika, żeby wyeliminować "palenie sprzęgieł" Proponuję lekturę osobnego wątku na ten temat. Tak się składa, że w OBK miałem przerabiałem po kolei każdą wersję i w żadnym wypadku nie uważam ( nie odczułem ) "ograniczenia parametrów pracy silnika". Takie sformułowanie jest daleko idącym uproszczeniem i z reguły używanym przez osoby, które nie miały z tym do czynienia i/lub używają go do wprowadzenia w błąd potencjalnych klientów ( jak to robi ww. firma ). Edytowane 19 Września 2014 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Poza tym ktoś gdzieś pisał, że po tej zmianie osiągi były wręcz lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Przypomniała mi się moja rozmowa z technikiem ( był to chyba szef serwisu ) w ASO Audi W-w ( przed zakupem OBK przymierzałem się do A4 All ) Po krótkiej dyskusji na temat napędów przeszliśmy do sprzędła w MT6 i Pan najspokojniej w świecie stwierdził, że obecnie stosowane dwumasy ( połowa 2010 roku ) są bardzo wytrzymałe i zalecają wymianę dopiero po 100k km. Dla większości użytkowników to żaden wynik. Przecież sprzęgło powinno wytrzymać i 200k km........ Poza tym ktoś gdzieś pisał, że po tej zmianie osiągi były wręcz lepsze. dokładnie tak jest. Edytowane 19 Września 2014 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Najzwyklejszy wykres z hamowni uciął by spekulacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 Nie znam się, nigdy nie miałem klekota, po prostu robię rozeznanie i warzę czy gaz czy on, napisz jaka to różnica? osobiście rozważyłbym opcję H6 + gaz. Będzie w miarę tanio ( długie trasy ) a w razie potrzeby odpowiedni zapas mocy na benzynie. Ciekawe jak znoszą gaz 3.6 ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) akurat mialem pierwszy soft w MY10 i z cala pewnoscia nie byl on korzystny dla silnika. Auto dostawalo kopa i nie bylo najmniejszym problemem zdusic silnik podczas ruszania a wiadomo to nie benzyna i jak stanie to z lomotem. Po zmianie ruszanie to wrecz zabawa a max mocy to nie ogranicza bo ta jest przy 3700 u/min. Ten nagly przyrost przy momentu przy 1800 u/min malo sie przydawal. No moze i sa ludzie ktozy uwazaja taki strzal w plecy za ceche Subaru. Dla prownania w Passacie podczas ruszania (wcisniete sprzglo) auto czuje sie jak wykastrowane. Na biegu jalowym obroty sa ograniczone do cos kolo 3000 u/min .... strzal ze sprzgla wykluczony. Subaru jeszcze w miare ufa ze kierowca wie co robi. Edytowane 19 Września 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Nie znam się, nigdy nie miałem klekota, po prostu robię rozeznanie i warzę czy gaz czy on, napisz jaka to różnica? osobiście rozważyłbym opcję H6 + gaz. Będzie w miarę tanio ( długie trasy ) a w razie potrzeby odpowiedni zapas mocy na benzynie. Ciekawe jak znoszą gaz 3.6 ..... No widzisz ale na forum generalnie panuje opinia, że H6 2003-2009 z LPG się nie opłaca ze względu na regulację zaworów (częsta i kosztowna) i ewentualne wysypanie się silnika, na forum Jako pisał, że nie wkłada instalacji lpg do H6, to chyba wystarczy Azrael pisał (wprawdzie dawno), że jak przyjdzie wymienić szklanki to koszt nawet 8 tyś. Obecnie opcja to 2.5 lpg MT Edytowane 19 Września 2014 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 wysypanie się silnika to chyba podstawowy problem Subaru, potoczna opinia, że w każdym musi szybko "wysypać się silnik" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 wysypanie się silnika to chyba podstawowy problem Subaru, potoczna opinia, że w każdym musi szybko "wysypać się silnik" W tym akurat wypadku konkretnie chodzi o H6 LPG, Carfit też gdzieś pisał, że jeśli na remont trafiają H6 to z LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 No widzisz ale na forum generalnie panuje opinia, że H6 2003-2009 z LPG się nie opłaca ze względu na regulację zaworów (częsta i kosztowna) i ewentualne wysypanie się silnika, na forum Jako pisał, że nie wkłada instalacji lpg do H6, to chyba wystarczy Azrael pisał (wprawdzie dawno), że jak przyjdzie wymienić szklanki to koszt nawet 8 tyś. Obecnie opcja to 2.5 lpg MT dlatego napisałem, że rozważyłbym. Osobiście takiego rozwiązania bym nie wybrał. Wybrałbym w OBK H6 3.6. Pali zdecydowanie mniej o poprzednika. Zwłaszcza w trasie. Carfit też gdzieś pisał, że jeśli na remont trafiają H6 to z LPG. niestety nie ta temperatura spalania.... Z jakiegoś też powodów po dwóch latach sprzedaży Subaru DE wycofało instalacje LPG z oferty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 czyby więc bzdurą było - fabryczne - też programowe ograniczenie parametrów pracy silnika, żeby wyeliminować "palenie sprzęgieł" Tak. Zmiana oprogramowania dotyczyła dawki wtrysku paliwa w zależności od położenia pedału gazu - ta sama dawka wymagała ( a właściwe wymaga ) dwukrotnie większego skoku pedału; to zdecydowanie ułatwiło "wyczucie" i bardziej precyzyjne operowanie pedałem gazu ( czyt: dawką wtrysku paliwa ). Same parametry silnika nie uległy zmianie. H6 + gaz H6 3.0 zdecydowanie nie znosi gazu. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Tak. Zmiana oprogramowania dotyczyła dawki wtrysku paliwa w zależności od położenia pedału gazu ups... mój faux pas choć to wciąż "zmiana softu" zmiana charakterystyki pracy pedału gazu jest stała dla wszystkich biegów ? ta sama dawka wymagała ( a właściwe wymaga ) dwukrotnie większego skoku pedału; to zdecydowanie ułatwiło "wyczucie" i bardziej precyzyjne operowanie pedałem gazu można wrócić do "starej wersji" w zgodzie z gwarancją ? Edytowane 19 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 19 Września 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 można wrócić do "starej wersji" w zgodzie z gwarancją ? Nie jest to fizycznie możliwe. Update oprogramowania działa tylko w jedną stronę ( = nie da się wgrać wcześniejszej wersji oprogramowania ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 OK , dzieki za informacje pozdrowienia ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) H6 3.0 zdecydowanie nie znosi gazu. Jak to dobrze że mój "czarnuch" nie czyta forum. Pewnie by pomyślał że coś z nim nie teges Edytowane 19 Września 2014 przez szamot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 (edytowane) pojezdzij z dluzszym wykorzystaniem wiekszej mocy. Tak 200 km/h po autostradzie. Dyrekcja wie co pisze po testowali to auto z LPG pewnie jak ktos swiadomo uzywa auta wiedzac co mu szkodzi to sie da ale nawet Jako odradza. Edytowane 20 Września 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Dyrekcja wie co pisze po testowali to auto z LPG Nie mam wiedzy ani śmiałości by to negować pewnie jak ktos swiadomo uzywa auta wiedzac co mu szkodzi to sie da Ale chyba tu jest klucz do sukcesu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się