Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

powiało lekceważeniem fakt jest natomiast faktem, że w niemieckim teście po 100 tyś km stopiły się 2 tłoki a akurat "zły soft" może mieć na to wpływ

 

 

Jakiś czas temu była dyskusja o tej firmie i ich podejściu do klientów. Wypisywanie takich bzdur to nic innego jak wprowadzenie ludzi w błąd żeby zarobić trochę kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym kontekście musi być na rzeczy, niektórzy twierdzą, że dwumasę należy w tych silnikach wymieniać co 100 tyś km aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji co może doprowadzić właśnie do uszkodzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji

 

 

wibracje a pulsacje to raczej dwie całkiem różne sprawy.

W kwestii samej dwumasy to niestety ma dobre i złe strony i nie dotyczy to tylko Subaru.

 

Nie znam się, nigdy nie miałem klekota, po prostu robię rozeznanie i warzę czy gaz czy on, napisz jaka to różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wypisywanie takich bzdur to nic innego jak wprowadzenie ludzi w błąd żeby zarobić trochę kasy
 

 

czyby więc bzdurą było - fabryczne -  też programowe ograniczenie parametrów pracy silnika, żeby wyeliminować "palenie sprzęgieł" 

 

bo jedno i drugie jest takim samym działaniem i tu i tu "korekta softu" celem wyeliminowania wady całego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym kontekście musi być na rzeczy, niektórzy twierdzą, że dwumasę należy w tych silnikach wymieniać co 100 tyś km aby właśnie silnik nie dostawał wibracji/pulsacji co może doprowadzić właśnie do uszkodzenia. 

 

To jest coraz bardziej ugruntowana opinia. Oczywiście jeśli chodzi o zużycie dwumasy i wibracje silnika / wału.

Co do pulsacji (pewnie potwietrza w dolocie), nie słyszałem żadnych informacji ani podejrzeń. Oczywiście poza ową tajemniczą firmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyby więc bzdurą było - fabryczne - też programowe ograniczenie parametrów pracy silnika, żeby wyeliminować "palenie sprzęgieł"

 

Proponuję lekturę osobnego wątku na ten temat.

Tak się składa, że w OBK miałem przerabiałem po kolei każdą wersję i w żadnym wypadku nie uważam ( nie odczułem ) "ograniczenia parametrów pracy silnika". Takie sformułowanie jest daleko idącym uproszczeniem i z reguły używanym przez osoby, które nie miały z tym do czynienia i/lub używają go do wprowadzenia w błąd potencjalnych klientów ( jak to robi ww. firma ).

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniała mi się moja rozmowa z technikiem ( był to chyba szef serwisu ) w ASO Audi W-w ( przed zakupem OBK przymierzałem się do A4 All ) Po krótkiej dyskusji na temat napędów przeszliśmy do sprzędła w MT6 i Pan najspokojniej w świecie stwierdził, że obecnie stosowane dwumasy ( połowa 2010 roku ) są bardzo wytrzymałe i zalecają wymianę dopiero po 100k km. Dla większości użytkowników to żaden wynik. Przecież sprzęgło powinno wytrzymać i 200k km........


Poza tym ktoś gdzieś pisał, że po tej zmianie osiągi były wręcz lepsze.

 

dokładnie tak jest.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie znam się, nigdy nie miałem klekota, po prostu robię rozeznanie i warzę czy gaz czy on, napisz jaka to różnica?

 

osobiście rozważyłbym opcję H6 + gaz. Będzie w miarę tanio ( długie trasy ) a w razie potrzeby odpowiedni zapas mocy na benzynie.

Ciekawe jak znoszą gaz 3.6 .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat mialem pierwszy soft w MY10 i z cala pewnoscia nie byl on korzystny dla silnika. Auto dostawalo  kopa i nie bylo najmniejszym problemem zdusic silnik podczas ruszania a wiadomo to nie benzyna i jak stanie to z lomotem. Po zmianie ruszanie to wrecz zabawa a max mocy to nie ogranicza bo ta jest przy 3700 u/min. Ten nagly przyrost przy momentu przy 1800 u/min malo sie przydawal. No moze i sa ludzie ktozy uwazaja taki strzal w plecy za ceche Subaru. Dla prownania w Passacie podczas ruszania (wcisniete sprzglo) auto czuje sie jak wykastrowane. Na biegu jalowym obroty sa ograniczone do cos kolo 3000 u/min .... strzal ze sprzgla wykluczony. Subaru jeszcze w miare ufa ze kierowca wie co robi.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie znam się, nigdy nie miałem klekota, po prostu robię rozeznanie i warzę czy gaz czy on, napisz jaka to różnica?

 

osobiście rozważyłbym opcję H6 + gaz. Będzie w miarę tanio ( długie trasy ) a w razie potrzeby odpowiedni zapas mocy na benzynie.

Ciekawe jak znoszą gaz 3.6 .....

 

No widzisz ale na forum generalnie panuje opinia, że H6 2003-2009 z LPG się nie opłaca ze względu na regulację zaworów (częsta i kosztowna) i ewentualne wysypanie się silnika, na forum Jako pisał, że nie wkłada instalacji lpg do H6, to chyba wystarczy :) Azrael pisał (wprawdzie dawno), że jak przyjdzie wymienić szklanki to koszt nawet 8 tyś. Obecnie opcja to 2.5 lpg MT

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wysypanie się silnika
 

 

to chyba podstawowy problem Subaru, potoczna opinia, że w każdym musi szybko "wysypać się silnik"

 

W tym akurat wypadku konkretnie chodzi o H6 LPG, Carfit też gdzieś pisał, że jeśli na remont trafiają H6 to z LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No widzisz ale na forum generalnie panuje opinia, że H6 2003-2009 z LPG się nie opłaca ze względu na regulację zaworów (częsta i kosztowna) i ewentualne wysypanie się silnika, na forum Jako pisał, że nie wkłada instalacji lpg do H6, to chyba wystarczy :) Azrael pisał (wprawdzie dawno), że jak przyjdzie wymienić szklanki to koszt nawet 8 tyś. Obecnie opcja to 2.5 lpg MT

 

dlatego napisałem, że rozważyłbym. :)

Osobiście takiego rozwiązania bym nie wybrał. Wybrałbym w OBK H6 3.6. Pali zdecydowanie mniej o poprzednika. Zwłaszcza w trasie.


 

 

Carfit też gdzieś pisał, że jeśli na remont trafiają H6 to z LPG.

 

 

niestety nie ta temperatura spalania.... Z jakiegoś też powodów po dwóch latach sprzedaży Subaru DE wycofało instalacje LPG z oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

czyby więc bzdurą było - fabryczne -  też programowe ograniczenie parametrów pracy silnika, żeby wyeliminować "palenie sprzęgieł"
 

Tak. Zmiana oprogramowania dotyczyła dawki wtrysku paliwa w zależności od położenia pedału gazu - ta sama dawka wymagała ( a właściwe wymaga ) dwukrotnie większego skoku pedału; to zdecydowanie ułatwiło "wyczucie" i bardziej precyzyjne operowanie pedałem gazu ( czyt: dawką wtrysku paliwa ). Same parametry silnika nie uległy zmianie.

 

 

 

H6 + gaz
 

H6 3.0 zdecydowanie nie znosi gazu.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak. Zmiana oprogramowania dotyczyła dawki wtrysku paliwa w zależności od położenia pedału gazu
 

 

 

ups... mój faux pas

 

choć to wciąż "zmiana softu"

 

zmiana charakterystyki pracy pedału gazu jest stała dla wszystkich biegów ?

 

 

ta sama dawka wymagała ( a właściwe wymaga ) dwukrotnie większego skoku pedału; to zdecydowanie ułatwiło "wyczucie" i bardziej precyzyjne operowanie pedałem gazu

 

można wrócić do "starej wersji" w zgodzie z gwarancją ?

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

można wrócić do "starej wersji" w zgodzie z gwarancją ?

Nie jest to fizycznie możliwe. Update oprogramowania działa tylko w jedną stronę ( = nie da się wgrać wcześniejszej wersji oprogramowania ).

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojezdzij z dluzszym wykorzystaniem wiekszej mocy. Tak 200 km/h po autostradzie. Dyrekcja wie co pisze po testowali to auto z LPG :) pewnie jak ktos swiadomo uzywa auta wiedzac co mu szkodzi  to sie da ale nawet Jako odradza.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...