GREGG Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Skoro mają autoryzację to olej zmienc chyba potrafią, komputer tez jest bo kiedyś tam na sprawdzaniu korekt wtrysku byłem. Olej to chyba każdy potrafi zmienić Ale myślę, że ketivv potrzebuje kogoś do rozwiązania problemu, a nie do kolejnej wymiany oleju, a serwis który zapewne tylko sporadycznie widuje subaru, nie rokuje dobrze w tym zakresie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Na zleceniu wykonania przeglądu z zakresu 30 tys km również nie ma adnotacji o problemach z filtrem, nie uczynił ich też mechanik. tak jak wspominałem, zostawiając auto w serwisie otrzymałem informacje "diesel tak ma. trzeba lać dodatki" a problem przedstawiłem tak jak w opisach powyżej, faktem jest że wtedy nie zauważyłem wyraźnego przybywania poziomu oleju W okresie tym był użytkowany przez różne osoby i w historii pojazdu nie odnotowano problemów z DPF do stanu licznika ok 22 tys km, tj do czasu sprzedaży pojazdu. teraz natomiast jest użytkowany tylko przez jedną osobę, która sama sobie za to auto zapłaciła Zatem w świetle posiadanych przeze mnie informacji pojazd opuścił EFP jako sprawny na ta chwilę tez "jest sprawny", brak jakichkolwiek błędów, brak kontrolek na desce rozdzielczej sądzę nawet, że gdybym nim jeździł tylko "po mieście" nie było by żadnego problemu gdyż w tych warunkach nic złego raczej się nie dzieje "dobija" go trasa wg. mnie autostrada 2500 obr/min 145 km/h (lub tez w tym czasie problem jest najbardziej widoczny) o ile nie wiem jaki był poziom ropy w oleju wcześniej, to teraz się przygotowałem od wymiany i wykasowania mrugającej kontroli wczorajszy odczyt to 7% po zrobionych 902 km z czego 95% tego dystansu to trasa w takim tempie brakujące 3 % to kwestia kolejny max 300 km Jeżeli to możliwe zapraszam do umówienia wizyty w dogodnym terminie w celu usprawnienia samochodu. pozwoliłem sobie szukać pomocy odrobinę bliżej tzn. Tarnów a właściwe to prawie Wojnicz W ogóle co to za określenie... Chimeryczny diesel. pojawia się problem przy częstym rozpędzaniu auta z "otwarciem przepustnicy" do 80-100% (głównie 3 i 4 bieg) po ok 20-30 min nagle (parę razy w momencie wyprzedzania) auto gwałtownie ogranicza "moc" jedyna opcja jaką znalazłem to przez kolejne 20 min uspokoić jazdę do stałych średnich obrotów bez gwałtownych przyśpieszeń, być może to wypalanie DPF w tle ale w żadnym innym znanym mi dieslu nie występowało tak nagle z taka siłą nie przesadzam jeśli powiem, że zagraża to bezpieczeństwo czynnemu bo można wylądować na lewym pasie z zdławionym silnikiem bez najmniejszego ostrzeżenia rozwijając wypowiedź z początku sierpnia, raz reaguje na pedał gazu żwawo a za chwile ledwo co przeważnie na 3 i 4 biegu czasami łagodne przyśpieszanie na 2 biegu jest płynne a czasami "skacze" tylko "na ciepłym" silniku na zimno pracuje wręcz pięknie Edytowane 16 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) pozwoliłem sobie szukać pomocy odrobinę bliżej tzn. Tarnów a właściwe to prawie Wojnicz Mam nadzieję, że problem zostanie skutecznie usunięty w sposób satysfakcjonujący. rozwijając wypowiedź z początku sierpnia, raz reaguje na pedał gazu żwawo a za chwile ledwo co przeważnie na 3 i 4 biegu czasami łagodne przyśpieszanie na 2 biegu jest płynne a czasami "skacze" Być może należy sprawdzić szczelność układu dolotowego, a także przewody podciśnieniowe czujników i sterowania sprężarką. Edytowane 16 Września 2014 przez Grzegorz Magdziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Na zleceniu wykonania przeglądu z zakresu 30 tys km również nie ma adnotacji o problemach z filtrem, nie uczynił ich też mechanik. tak jak wspominałem, zostawiając auto w serwisie otrzymałem informacje "diesel tak ma. trzeba lać dodatki" a problem przedstawiłem tak jak w opisach powyżej, faktem jest że wtedy nie zauważyłem wyraźnego przybywania poziomu oleju W okresie tym był użytkowany przez różne osoby i w historii pojazdu nie odnotowano problemów z DPF do stanu licznika ok 22 tys km, tj do czasu sprzedaży pojazdu. teraz natomiast jest użytkowany tylko przez jedną osobę, która sama sobie za to auto zapłaciła Zatem w świetle posiadanych przeze mnie informacji pojazd opuścił EFP jako sprawny na ta chwilę tez "jest sprawny", brak jakichkolwiek błędów, brak kontrolek na desce rozdzielczej sądzę nawet, że gdybym nim jeździł tylko "po mieście" nie było by żadnego problemu gdyż w tych warunkach nic złego raczej się nie dzieje "dobija" go trasa wg. mnie autostrada 2500 obr/min 145 km/h (lub tez w tym czasie problem jest najbardziej widoczny) o ile nie wiem jaki był poziom ropy w oleju wcześniej, to teraz się przygotowałem od wymiany i wykasowania mrugającej kontroli wczorajszy odczyt to 7% po zrobionych 902 km z czego 95% tego dystansu to trasa w takim tempie brakujące 3 % to kwestia kolejny max 300 km Jeżeli to możliwe zapraszam do umówienia wizyty w dogodnym terminie w celu usprawnienia samochodu. pozwoliłem sobie szukać pomocy odrobinę bliżej tzn. Tarnów a właściwe to prawie Wojnicz W ogóle co to za określenie... Chimeryczny diesel. pojawia się problem przy częstym rozpędzaniu auta z "otwarciem przepustnicy" do 80-100% (głównie 3 i 4 bieg) po ok 20-30 min nagle (parę razy w momencie wyprzedzania) auto gwałtownie ogranicza "moc" jedyna opcja jaką znalazłem to przez kolejne 20 min uspokoić jazdę do stałych średnich obrotów bez gwałtownych przyśpieszeń, być może to wypalanie DPF w tle ale w żadnym innym znanym mi dieslu nie występowało tak nagle z taka siłą nie przesadzam jeśli powiem, że zagraża to bezpieczeństwo czynnemu bo można wylądować na lewym pasie z zdławionym silnikiem bez najmniejszego ostrzeżenia rozwijając wypowiedź z początku sierpnia, raz reaguje na pedał gazu żwawo a za chwile ledwo co przeważnie na 3 i 4 biegu czasami łagodne przyśpieszanie na 2 biegu jest płynne a czasami "skacze" @ketivv, przenieś dyskusję na 012.6386917 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Być może należy sprawdzić szczelność układu dolotowego, a także przewody podciśnieniowe czujników i sterowania sprężarką jak wcześniej wspominałem poszukiwania idą w tym kierunku trudno tu mówić o jakieś wyjątkowym "dziadostwie" Subaru takie są nowoczesne diesle a na dodatek konkretnie tego auta wcześniejszych losów nie znam najważniejsze nie lekceważyć pierwszych objawów które występują zanim elektronika cokolwiek pokaże Edytowane 16 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 trudno tu mówić o jakieś wyjątkowym "dziadostwie" Subaru Oczywiście. Ale o dziadostwie serwisu już jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) coraz bardziej jestem przekonany, że to EGR tu muszę podziękować tym, którzy sami już ten problem przerabiali i służą pomocą pytanie rzucam tak celem ogólnej dyskusji jeśli winą ciągłego zadymiania jest uszkodzony ale nie zgłaszający błędu EGR to czemu użytkownik ma płacić za związane z tym niedogodności typu nieplanowane wymiany oleju silnikowego, płukanie czy nawet wymiana zapchanego DPF ? Edytowane 16 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Mozliwe ze masz rację, mój egr tez dawał po dupie... Przycinal się i dpf dość często się regenerowal w dodatku mimo robiena tras był przypchany w 70%... Oczywiście komputer zgłosił błąd dopiero jak egr się zablokował calkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 po dzisiejszej wizycie w serwisie: - EGR sprawny, lekko zadymiony ale od strony mechanicznej nic nie jest zablokowane czy uszkodzone - rury dolotu szczelne - przez ostatnie 120 km ropa w oleju skoczyła z 7% do 9% - przez ten sam dystans "sadza" w DPF spadła z 59% do 51% - wymiana oleju i filtra oleju - wymiana filtra paliwa - jakieś korekty wtrysków, turbo itp. spalanie z testowego odcinka autostradą bez zmian następne "pomiary" za ok 500-600 km pozdrowienia ketivv P.S. podziękowania za zaangażowanie dla ASO Subaru Tarnów- Wojnicz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 (edytowane) Jak sprawdzasz poziom paliwa w oleju? Masz taki wskaźnik w samochodzie czy fo wartość odczytywana przez diagnoatyka? Swoją drogą może Ci wtryski leją przy danym obciążeniu... Edytowane 17 Września 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2014 (edytowane) dalsze testy :-) spalanie praktycznie nie różni się dla tej samej trasy, przejechanej w tych samych warunkach i praktycznie w tym samym czasie z 2500 obr/min jak 3000 obr/min (6 bieg autostrada stała prędkość) ten sam dystans tj. 2x40 km dla jednej jak i drugiej prędkości (czyli po 2 przejazdy pod i z wiatrem, którego w trakcie testu prawie nie było, profil wysokościowy trasy też nie ma tu znaczenia) środkowe niebieskie bloki na wykresie = test dla większej prędkości https://lh5.googleusercontent.com/-DJIsyUvqh8Y/VBnhQns19wI/AAAAAAAAXvg/fnx464OAAi0/w1598-h899-no/DSC_0276.JPG 2500 obr/min 6 bieg stała prędkość go dobija, może to jakiś "bug" w sofcie ? zaleta ostatnich częstych wymian oleju, po prawie 300 km od wymiany olej na bagnecie ma kolor i klarowność jak nowy Jak sprawdzasz poziom paliwa w oleju? ASO Edytowane 17 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Jak sprawdzasz poziom paliwa w oleju? Masz taki wskaźnik w samochodzie czy fo wartość odczytywana przez diagnoatyka? Swoją drogą może Ci wtryski leją przy danym obciążeniu... program diagnostyczny podaje przybliżoną wartość rozrzedzenia w %. Swoją drogą może Ci wtryski leją przy danym obciążeniu... istnieje taka opcja. Na wolnym biegu mogą trzymać parametry ale przy wzroście ciśnienia... z tym, że to byłby słychać. Oczywiście dla wprawnego serwisanta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 zrobione lekko ponad 300 km i niestety ropa w oleju 2% proba wypalania DPF-u w serwisie bez powodzenia zapelnienie DPF 51 % co ciekawe w trakcie wypalania spaliny byly oczywisce gorace ale tez calkowice czyste i bezwonne moze czujnik roznicy cisnien szwankuje ? spalanie wysokie, auto sprawne bo zadnych bledow nie ma ale w rzeczywistosci niesprawne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 @ketivv, w rozwiązywaniu tego typu problemów najważniejsza jest determinacja - nie tyle Twoja, co mechaników. Wydaje mi się, że oferta wizyty w Krakowie (powyżej) wskazuje na istnienie takiej determinacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 tu gdzie jestem tez determinacji nie brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Moze w HQ podepna kompa pod auto przejada sie i zaloguja troche danych. Potrzebuja jeszcze kogos kto potrafi je wlasciwie zinterpretowac musisz sam wiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Jak pytałem w Aso to nie ma takiej możliwości hehhe, to ciekawe bo tactrixem i laptopwm można to zrobić bez problemu hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 (edytowane) To jest wlasnie najgorsze w nowoczesnych autach. sa tak skomplikowane, ze malo ludzi potrafi je wlasciwie zdiagnozowac. Bez logowania wlasciwych danych i ich odcztania to mozna na wyrost cale auto wymienic. Byly problemy z CAN Busem w EU5 ale juz dziala. tactrixem mozna sobie ECU flashen pytanie tylko co sie wgrywa ja bym nie ryzykowal wiedzac jaki zapas ma SBD Edytowane 18 Września 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 http://otomoto.pl/subaru-legacy-salon-polska-C34359166.html Wyrównanie pulsacji silnika - może ktoś mnie oświeci co to oznacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 http://otomoto.pl/subaru-legacy-salon-polska-C34359166.html Wyrównanie pulsacji silnika - może ktoś mnie oświeci co to oznacza? "W związku z nie najlepszą opinią na temat silników diesel boxer" -a co to może oznaczać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Firma o której sprzedający napisał w ogłoszeniu ma w swojej ofercie takie usługi. Co to oznacza nie wiem, na ich www jest to opisane. Zadzwoń zapytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 cyt. "Ostatnimi czasy spotykamy się wielokrotnie z używanymi samochodami Subaru z silnikami 2.0 Diesel, z przebiegami ok 30-70 tyś km w których klienci chcieliby wykonać zwięszenie mocy, jednakże ich seryjnie niska sprawność wyklucza dokonanie takiego zabiegu. To co łączy te samochody to były po aktualizacji oprogramowania w serwisie, bardzo duże opóznienie działania turbosprężarki w zakresie 1400-2100 obrotów, mniejsza moc i moment ok 10-15 KM i 20-35 Nm, bardzo niska Lambda (współczynnik analizy spalin, mieszanki paliwo-powietrznej) sięgająca nawet 0,89 w zakresie do 2000 obrotów. Dla informacji taki współczynnik AFR powoduje, że w samochodzie bez filtra DPF widać konkretne zadymienie z wydechu. Natomiast w samochodach z filtrem DPF ... i użytkownikami którzy często poruszają się w trybie miejskim częstsze zapychanie się filtra DPF wraz. z wzrostem stanu oleju silnikowego. Ponadto w układzie wtryskowym odnotowaliśmy zbyt dużą pulsację (klekotacie silnika w ok 3000 obrotów i więcej) który przy dłuższym użytkowaniu może powodować uszkodzenie nawet układu korobowo-tłokowego. Do tego układ kolektora ssącego wielokrotnie jest mocno zanieczyszczony mazią olejowo-pyłową co powoduje np: zaklejenie czujnika Map sensor takim nagarem i jego mało poprawne działanie. Dlatego apelujemy do użytkowników tych samochodów którzy odnotowują podobne objawy w swoich samochodach od szybkie zwrócenie się do ASO Subaru celem usunięcia usterek. Apelujemy także do serwisów Subaru aby skrupulatnie przyglądali się pracy tych silników i poprzez importera wpłynęli na dział rozwojowo-produkcyjny Subaru celem usunięcia tego zjawiska." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) kolejni "fachowcy".....przez duże "F". Co ludzie nie wymyślą, żeby parę złotych zarobić..... to jest najlepsze "Koszt tej wizyty wyniósł mnie 3,5 tys złotych. Dodatkowo wymieniony został olej na lepszy dla tego silnika, zostało przeczyszczone turbo i wlane kilka płynów poprawiających prace silnika". Edytowane 19 Września 2014 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 W każdym razie zabiegi sprzedającego na pewno przyczynią się do.....utraty jakiejkolwiek szansy na darmowy kolejny shortblock w razie czego. I jeszcze jedno- facet włożył w naprawy ok. 51 tys. pln (!). Za tyle to można kupić jakiś nowy popularny kompakt i to wcale nie "bida ediszon". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) kolejni "fachowcy".....przez duże "F". powiało lekceważeniem fakt jest natomiast faktem, że w niemieckim teście po 100 tyś km stopiły się 2 tłoki a akurat "zły soft" może mieć na to wpływ "Zaczęliśmy więc szukać źródła problemu. Okazało się, że we wspomnianych cylindrach (1. i 3.) dawka wtryskiwanego paliwa w trakcie pracy silnika pod częściowym obciążeniem różniła się od ilości, jaka powinna być dostarczana. Przypuszczamy, że nieprawidłowy proces spalania spowodował oblepienie dysz wtryskiwaczy, które w wyniku tego niewłaściwie rozpylały paliwo." http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-100-tys-km-subaru-xv-z-dieslem-i-gora-problemow/vqtg1 jeszcze jedno- facet włożył w naprawy ok. 51 tys. pln (!) utraty jakiejkolwiek szansy na darmowy kolejny shortblock w razie czego tu jest pewna niejasność bo albo wyłożył z własnej kieszeni albo cytując ogłoszenie "Przy 135 tys km silnik uległ awarii. Został naprawiony w aso Bielsko-Biała na gwarancji. Koszt faktur wyniosła 44 tysiące złotych. (faktury do wglądu)" jeśli "na gwarancji" to nie wyłożył wspomnianej kwoty jeśli zapłacił to już wcześniej nie było szansy na "darmowy shortblock" Edytowane 19 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się