slesz Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 pamiętam że w moim legacy sbd'08 prędkością przy której spalanie na autostradzie zdecydowanie rosło było 145 (w/g gps) i to było coś w rodzaju z 6 na 8,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 @ketivv, kolega miał taki sam problem z outbackiem, wymieniali kolejno wszystkie czujniki, aż skończyło się na wymianie gwarancyjnej DPF'a i problem się skończył. Wcześniej tak jak u Ciebie auto paliło po 10l/100km i zmieniał olej co kilka tysięcy km... pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) wymieniali kolejno wszystkie czujniki, aż skończyło się na wymianie gwarancyjnej DPF'a i problem się skończył czyli ten DPF to tak nie do końca jest wyłączony z gwarancji dzięki za info fakt faktem na chwilę obecną auto jest mało użyteczne bo każda dłuższa trasa to spalanie + chimeryczność + wymiana oleju co 1500 km czyli tak dla przykładu jadę do Dubrovnika wymiana oleju, powrót wymiana oleju to się nazywa oszczędność a jakie to jest eko Edytowane 15 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Forsuj wymianę gwarancyjną DPFu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) łatwo powiedzieć ;-) na tą chwilę mam wielkie g.... a nie gwarancje bo za wszytko place - a w żaden sposób nie poczuwam się do bycia sprawcą - jak się tempo utrzyma to jakieś 2 wymiany oleju w miesiącu brak błędów, brak podstaw - takie info otrzymałem dzisiaj będąc z XV na sprawdzeniu zawartości ropy w oleju zobaczymy, teraz to już mało zabawne bo wg. stanowczych zapewnień oficjalnych sprzedawców i serwisu SIP (autoryzowane punkty) na DPF nie mam co liczyć za każdym razem gdy o to pytałem byłem odsyłany do warunków gwarancji (zresztą poruszałem ten temat na forum) stąd moje zdziwienie, że ktoś jednak miał wymieniany DPF w ramach gwarancji trwałe uszkodzenie DPF może być efektem wadliwej pracy silnika, dokładnie nie pamiętam ale np. 1000 st. C całkowicie go niszczy Edytowane 15 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Jedno pytanie - co reklamujesz jak jedziesz do serwisu? Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) opisuje sytuacje tak samo jak tutaj twierdząc, że silnik razem z DPF-em nie pracuje właściwe i należy szukać przyczyny gdyż to co jest teraz nie jest właściwą pracą tej jednostki wychodzi na to, że za szukanie też muszę płacić bo brak błędów w ECU zgłaszałem to 4 tygodnie temu przy przeglądzie na 30 tyś. km (wtedy objaw z olejem nie był tak wyraźny) ale dosłownie mnie zlekceważono twierdząc, że diesle tak ma tzn jest chimeryczny i tak już będzie Edytowane 15 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 A może zgłoś po prostu, że rośnie poziom oleju w długiej trasie i niech szukają. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 zgłosiłem, to było głównym powodem pierwszej wizyty w "nowym" ASO zauważyłem po trasie, że poziom gwałtownie urósł, umówiłem się na wizytę w międzyczasie - dzień przed umówioną wizytą w ASO - pojawiła się mrugająca kontrolka DPF niestety brak jakichkolwiek błędów - więc tylko wymiana filtra i oleju na mój koszt + wykasowanie alarmu DPF kolejne 900 km, dzisiaj pomiar i znowu błędów brak, 7% paliwa w oleju wiec niedługo będzie mrugała kontrolka więc zapobiegawczo znowu się umówiłem na wizytę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Panowie nie oszczędzać tylko jeździć , a będzie ok z autem Ja swojego po zagrzaniu często podciągam powyżej 3 k I zero problemów Olej wymieniam na przeglądach iPhone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 zgłaszałem to 4 tygodnie temu przy przeglądzie na 30 tyś. km (wtedy objaw z olejem nie był tak wyraźny) ale dosłownie mnie zlekceważono twierdząc, że diesle tak ma tzn jest chimeryczny i tak już będzie napisz na forum ktore to ASO twierdzi ze SBD tak ma. Moze warto zrobic sobie wycieczke do ASO znajacego sie na rzeczy ktore nie lekcewarzy swojego klienta np do mts'u z dzierzoniowa? - Troche to dziwne wedlug mnie ze ASO twierdzi ze spalanie rzedu 10l/100, i ropa w oleju w SBD to norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Karas ma rację. Napisz, które ASO ma klientów za idiotów... Mam nadzieję, że są na tym forum osoby, które będą potrafiły rozstrzygnąć spór Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Panowie nie oszczędzać tylko jeździć , a będzie ok z autem Ja swojego po zagrzaniu często podciągam powyżej 3 k uważasz, że jazda autostradą to jakieś specjalne "oszczędzanie" bo w takich warunkach wyszedł problem w ok 5 tygodni 10 tyś. km praktycznie tylko trasy ropa w oleju w SBD to norma wtedy o ilości % mi nie powiedzieli z drugiej strony rozumiem wszytko do 10% jest "w normie" napisz na forum ktore to ASO twierdzi ze SBD tak ma Kraków, tam auto kupiłem i czułem się zobowiązany do nich zawitać Moze warto zrobic sobie wycieczke do ASO znajacego sie na rzeczy ktore nie lekcewarzy swojego klienta np do mts'u z dzierzoniowa? 420 km w jedną stronę, akurat serwis do domu i znowu do serwisu za często z tym autem trafiam do serwisów, lubię warsztaty samochodowe ale nie jako klient Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Kraków mówisz....u lala, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Kraków mówisz....u lala, też tak pomyślałem. Choć z drgiej strony ... Może i lepiej Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 ślepy traf, zakup na szybko akurat oni mieli najtańszego XV w dieslu, wcześniej chciałem odpłatnie wynająć ale podobno to oferta tylko dla klientów serwisu to kupiłem :-) mea culpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Kraków, tam auto kupiłem i czułem się zobowiązany do nich zawitać Kraków powiadasz... No cóż, jeśli historia kontaktów wygląda tak jak piszesz to raczej się nie pokazali. Choć może należałoby pogadać z właściwą osobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Halo Kraków ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 XV odebrałem około połowy lipca br. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58620-subaru-xv-diesel/ Napisany 02 sierpień 2014 - 22:13 po 2,5 tygodnia obcowania z XV 2.0 D sam sobie mogę odpowiedzieć świetne auto, bardzo ciekawy silnik na tle innych diesli ale ... ... jak nie "obcina" mocy "drogi boczne" - czyli wszystkie drogi jednojezdniowe dwukierunkowe, często niższej czy najniższej kategorii, tu pojawia się problem przy częstym rozpędzaniu auta z "otwarciem przepustnicy" do 80-100% (głównie 3 i 4 bieg) po ok 20-30 min nagle (parę razy w momencie wyprzedzania) auto gwałtownie ogranicza "moc" jedyna opcja jaką znalazłem to przez kolejne 20 min uspokoić jazdę do stałych średnich obrotów bez gwałtownych przyśpieszeń, być może to wypalanie DPF w tle ale w żadnym innym znanym mi dieslu nie występowało tak nagle z taka siłą nie przesadzam jeśli powiem, że zagraża to bezpieczeństwo czynnemu bo można wylądować na lewym pasie z zdławionym silnikiem bez najmniejszego ostrzeżenia za ok 3 tys km mam przegląd wtedy to zgłoszę ale mam swoją teorię to już nie pierwszy mój diesel z DPF :-) w każdym bywały chimery ale w żadnym tak drastycznie na przegląd celowo umówiłem się na 13 sierpnia br. przed tzw. "długim weekendem" pomimo tego, że wg przebiegu to było odrobinę za szybko gdyż miałem w planach wyjazd na który ostatecznie nie pojechałem to co opisywałem tutaj zgłosiłem w trakcie przeglądu w Krakowie dowiądując się, że to diesel i tak mozna lac dodatki do paliwa moze pomoże (to akurat nie nowość) skoro mieli auto w serwisie wystarczyło odczytać dane dotyczace "DPF" podobno - jak się dowiedziałem tu na forum - każdy SBD w ASO w PL jest obowiązkowo podpinany do diagnostyki po serwisie w Krakowie problemy nie tyle że pozostały co się wzmogły, najzwyczajniej "chimeryczność" stała się corz bardziej dokuczliwa może to być drobnostka typu nieszczelnośc w dolocie a może cos poważniejszego, jak bynie było musze szukac bo auto jest łagodnie mówiąc "sprawne inaczej" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Ja osiągam na autostradzie ok. 8 l/ 100 km (wg wskaźnika zużycia paliwa), ale przy prędkościach ok. 150 km/h. Lampka DPF zaświeciła mi się do tej pory tylko raz, przy czym silnik był trochę przymulony. Jedno ASO nic nie stwierdziło ("komputer niczego nie sygnalizuje, jeździć i obserwować"), drugie po paru godzinach stwierdziło awarię czujnika ilości zasysanego powietrza. Przypominam to, bo komunikaty dawane przez komputer pokładowy i lampki wcale nie muszą być związane bezpośrednio z awarią zespołu, który owe komunikaty wysyła. Po prostu jedna uszkodzona część zakłóca działanie drugiej, a komputer jest za głupi, żeby to rozpoznać. Tak jak np. BIOS mojego kompa poinformował mnie radośnie o "braku urządzenia USB do przechowywania danych" , co w istocie oznaczało awarię gniazda USB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Który Kraków? Bo w kraku są dwa serwisy, piszesz o freyu? Jeżeli tak to po tym co przeczytałem odpuszczę sobie przwglad w tym niby renomowanym i pojadę na zmianę oleju do tego tańszego... Zwłaszcza że różnica w cenie to kilka stowek (u freya cena zawsze jest z sugerowanej tabelki) a jak diagnostyka polega tylko na sprawdzeniu błędów to sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 slavok ten drugi w KR to serwis VW z autoryzacją subaru, więc jeżeli ktoś nie musi, to chyba szkoda tam zaglądać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Trzeba wołać Grzegorza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Myślę że na wymianę oleju po 30 tys. to jednak waro zaglądnąć skoro opisywana wyżej przez forumowicza sytuacja jest normą dla tego 2giego renomowanego... Skoro mają autoryzację to olej zmienc chyba potrafią, komputer tez jest bo kiedyś tam na sprawdzaniu korekt wtrysku byłem. W ogóle co to za określenie... Chimeryczny diesel. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy update softu po GW. jest odplatny czy wliczony w koszt przegladu? Niestety mój chimeryczny diesel dostaje drgawek jak mu klime włączę. Edytowane 16 Września 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Witam, natrafiłem na ten wątek i czuję się wywołany do tablicy. Po pierwsze chciałbym wyrazić ubolewanie z powodu kłopotów nękających Użytkownika. O ile właściwie identyfikuję przedmiotowy pojazd, był naszym samochodem demo do czasu odsprzedaży. W okresie tym był użytkowany przez różne osoby i w historii pojazdu nie odnotowano problemów z DPF do stanu licznika ok 22 tys km, tj do czasu sprzedaży pojazdu. Na zleceniu wykonania przeglądu z zakresu 30 tys km również nie ma adnotacji o problemach z filtrem, nie uczynił ich też mechanik. Zatem w świetle posiadanych przeze mnie informacji pojazd opuścił EFP jako sprawny. Niemniej opisywane problemy nie są naturalne w sprawnym silniku SBD i w jego normalnej eksploatacji. Znane nam są różne przyczyny występowania usterek związanych z pracą DPF i dokładamy wszelkich starań, by je skutecznie i sprawnie usunąć. Z naszej strony pragnę zapewnić, że jesteśmy gotowi zdiagnozować pojazd i wykonać naprawę dokładając wszelkich starań by opisywane problemy przestały się powtarzać. Jeżeli to możliwe zapraszam do umówienia wizyty w dogodnym terminie w celu usprawnienia samochodu. gm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się