Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

@ketivv, kolega miał taki sam problem z outbackiem, wymieniali kolejno wszystkie czujniki, aż skończyło się na wymianie gwarancyjnej DPF'a i problem się skończył. Wcześniej tak jak u Ciebie auto paliło po 10l/100km i zmieniał olej co kilka tysięcy km...

 

pozdrawiam,

MR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniali kolejno wszystkie czujniki, aż skończyło się na wymianie gwarancyjnej DPF'a i problem się skończył

 

 

czyli ten DPF to tak nie do końca jest wyłączony z gwarancji  ;)

 

dzięki za info

 

fakt faktem na chwilę obecną auto jest mało użyteczne bo każda dłuższa trasa to spalanie + chimeryczność + wymiana oleju co 1500 km

czyli tak dla przykładu jadę do Dubrovnika wymiana oleju, powrót wymiana oleju to się nazywa oszczędność a jakie to jest eko  :biglol:

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo powiedzieć ;-)

 

na tą chwilę mam wielkie g.... a nie gwarancje bo za wszytko place - a w żaden sposób nie poczuwam się do bycia sprawcą -  jak się tempo utrzyma to jakieś 2 wymiany oleju w miesiącu 

brak błędów, brak podstaw - takie info otrzymałem dzisiaj będąc z XV na sprawdzeniu zawartości ropy w oleju

 

zobaczymy, teraz to już mało zabawne bo wg. stanowczych zapewnień oficjalnych sprzedawców i serwisu SIP (autoryzowane punkty) na DPF nie mam co liczyć za każdym razem gdy o to pytałem byłem odsyłany do warunków gwarancji (zresztą poruszałem ten temat na forum) stąd moje zdziwienie, że ktoś jednak miał wymieniany DPF w ramach gwarancji

 

trwałe uszkodzenie DPF może być efektem wadliwej pracy silnika, dokładnie nie pamiętam ale np. 1000 st. C całkowicie go niszczy

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisuje sytuacje tak samo jak tutaj twierdząc, że silnik razem z DPF-em nie pracuje właściwe i należy szukać przyczyny

gdyż to co jest teraz nie jest właściwą pracą tej jednostki 

 

wychodzi na to, że za szukanie też muszę płacić bo brak błędów w ECU

 

zgłaszałem to 4 tygodnie temu przy przeglądzie na 30 tyś. km (wtedy objaw z olejem nie był tak wyraźny) ale dosłownie mnie zlekceważono twierdząc, że diesle tak ma tzn jest chimeryczny i tak już będzie

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgłosiłem, to było głównym powodem pierwszej wizyty w "nowym" ASO 

zauważyłem po trasie, że poziom gwałtownie urósł, umówiłem się na wizytę w międzyczasie - dzień przed umówioną wizytą w ASO - pojawiła się mrugająca kontrolka DPF

 

niestety brak jakichkolwiek błędów - więc tylko wymiana filtra i oleju na mój koszt + wykasowanie alarmu DPF

kolejne 900 km, dzisiaj pomiar i znowu błędów brak, 7% paliwa w oleju wiec niedługo będzie mrugała kontrolka więc zapobiegawczo znowu się umówiłem na wizytę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zgłaszałem to 4 tygodnie temu przy przeglądzie na 30 tyś. km (wtedy objaw z olejem nie był tak wyraźny) ale dosłownie mnie zlekceważono twierdząc, że diesle tak ma tzn jest chimeryczny i tak już będzie

napisz na forum ktore to ASO twierdzi ze SBD tak ma. Moze warto zrobic sobie wycieczke do ASO znajacego sie na rzeczy ktore nie lekcewarzy swojego klienta np do  mts'u z dzierzoniowa? - Troche to dziwne wedlug mnie ze ASO twierdzi ze spalanie rzedu 10l/100, i ropa w oleju w SBD to norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie nie oszczędzać tylko jeździć , a będzie ok z autem Ja swojego po zagrzaniu często podciągam powyżej 3 k
 

 

uważasz, że jazda autostradą to jakieś specjalne "oszczędzanie" bo w takich warunkach wyszedł problem

w ok 5 tygodni 10 tyś. km praktycznie tylko trasy

 

 

 

ropa w oleju w SBD to norma
 

 

wtedy o ilości % mi nie powiedzieli z drugiej strony rozumiem wszytko do 10% jest "w normie"

 

 

 

napisz na forum ktore to ASO twierdzi ze SBD tak ma
 

 

Kraków, tam auto kupiłem i czułem się zobowiązany do nich zawitać

 

 

 

Moze warto zrobic sobie wycieczke do ASO znajacego sie na rzeczy ktore nie lekcewarzy swojego klienta np do  mts'u z dzierzoniowa?
 

 

420 km w jedną stronę, akurat serwis do domu i znowu do serwisu  ;)

 

za często z tym autem trafiam do serwisów, lubię warsztaty samochodowe ale nie jako klient 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraków, tam auto kupiłem i czułem się zobowiązany do nich zawitać

 

Kraków powiadasz... No cóż, jeśli historia kontaktów wygląda tak jak piszesz to raczej się nie pokazali. Choć może należałoby pogadać z właściwą osobą  :idea: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV odebrałem około połowy lipca br.

 
 
 
Napisany 02 sierpień 2014 - 22:13
 

 

po 2,5 tygodnia obcowania z XV 2.0 D sam sobie mogę odpowiedzieć    świetne auto, bardzo ciekawy silnik na tle innych diesli ale ...   ... jak nie "obcina" mocy  
 
 

 

"drogi boczne" - czyli wszystkie drogi jednojezdniowe dwukierunkowe, często niższej czy najniższej kategorii, tu pojawia się problem przy częstym rozpędzaniu auta z "otwarciem przepustnicy" do 80-100% (głównie 3 i 4 bieg) po ok 20-30 min nagle (parę razy w momencie wyprzedzania) auto gwałtownie ogranicza "moc" jedyna opcja jaką znalazłem to przez kolejne 20 min uspokoić jazdę do stałych średnich obrotów bez gwałtownych przyśpieszeń, być może to wypalanie DPF w tle ale w żadnym innym znanym mi dieslu nie występowało tak nagle z taka siłą nie przesadzam jeśli powiem, że zagraża to bezpieczeństwo czynnemu bo można wylądować na lewym pasie z zdławionym silnikiem bez najmniejszego ostrzeżenia  
 
 

 

za ok 3 tys km mam przegląd wtedy to zgłoszę ale mam swoją teorię to już nie pierwszy mój diesel z DPF :-) w każdym bywały chimery ale w żadnym tak drastycznie
 
 
 
na przegląd celowo umówiłem się na 13 sierpnia br. przed tzw. "długim weekendem" pomimo tego, że wg przebiegu to było odrobinę za szybko gdyż miałem w planach wyjazd na który ostatecznie nie pojechałem
 
to co opisywałem tutaj zgłosiłem w trakcie przeglądu w Krakowie dowiądując się, że to diesel i tak mozna lac dodatki do paliwa moze pomoże (to akurat nie nowość)
skoro mieli auto w serwisie wystarczyło odczytać dane dotyczace "DPF" podobno - jak się dowiedziałem tu na forum - każdy SBD w ASO w PL jest obowiązkowo podpinany do diagnostyki 
 
po serwisie w Krakowie problemy nie tyle że pozostały co się wzmogły, najzwyczajniej "chimeryczność" stała się corz bardziej dokuczliwa
 
może to być drobnostka typu nieszczelnośc w dolocie a może cos poważniejszego, jak bynie było musze szukac bo auto jest łagodnie mówiąc "sprawne inaczej" 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osiągam na autostradzie ok. 8 l/ 100 km (wg wskaźnika zużycia paliwa), ale przy prędkościach ok. 150 km/h.

 

Lampka DPF zaświeciła mi się do tej pory tylko raz, przy czym silnik był trochę przymulony. Jedno ASO nic nie stwierdziło ("komputer niczego nie sygnalizuje, jeździć i obserwować"), drugie po paru godzinach stwierdziło awarię czujnika ilości zasysanego powietrza. Przypominam to, bo komunikaty dawane przez komputer pokładowy i lampki wcale nie muszą być związane bezpośrednio z awarią zespołu, który owe komunikaty wysyła. Po prostu jedna uszkodzona część zakłóca działanie drugiej, a komputer jest za głupi, żeby to rozpoznać.

 

Tak jak np. BIOS mojego kompa poinformował mnie radośnie o "braku urządzenia USB do przechowywania danych" :o, co w istocie oznaczało awarię gniazda USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który Kraków? Bo w kraku są dwa serwisy, piszesz o freyu? Jeżeli tak to po tym co przeczytałem odpuszczę sobie przwglad w tym niby renomowanym i pojadę na zmianę oleju do tego tańszego... Zwłaszcza że różnica w cenie to kilka stowek (u freya cena zawsze jest z sugerowanej tabelki) a jak diagnostyka polega tylko na sprawdzeniu błędów to sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na wymianę oleju po 30 tys. to jednak waro zaglądnąć skoro opisywana wyżej przez forumowicza sytuacja jest normą dla tego 2giego renomowanego... Skoro mają autoryzację to olej zmienc chyba potrafią, komputer tez jest bo kiedyś tam na sprawdzaniu korekt wtrysku byłem.

W ogóle co to za określenie... Chimeryczny diesel.

 

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy update softu po GW. jest odplatny czy wliczony w koszt przegladu? Niestety mój chimeryczny diesel dostaje drgawek jak mu klime włączę.

Edytowane przez slavok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, natrafiłem na ten wątek i czuję się wywołany do tablicy. 

Po pierwsze chciałbym wyrazić ubolewanie z powodu kłopotów nękających Użytkownika. O ile właściwie identyfikuję przedmiotowy pojazd, był naszym samochodem demo do czasu odsprzedaży. W okresie tym był użytkowany przez różne osoby i w historii pojazdu nie odnotowano problemów z DPF do stanu licznika ok 22 tys km, tj do czasu sprzedaży pojazdu. Na zleceniu wykonania przeglądu z zakresu 30 tys km również nie ma adnotacji o problemach z filtrem, nie uczynił ich też mechanik. Zatem w świetle posiadanych przeze mnie informacji pojazd opuścił EFP jako sprawny. Niemniej opisywane problemy nie są naturalne w sprawnym silniku SBD i w jego normalnej eksploatacji. Znane nam są różne przyczyny występowania usterek związanych z pracą DPF i dokładamy wszelkich starań, by je skutecznie i sprawnie usunąć. Z naszej strony pragnę zapewnić, że jesteśmy gotowi zdiagnozować pojazd i wykonać naprawę dokładając wszelkich starań by opisywane problemy przestały się powtarzać. Jeżeli to możliwe zapraszam do umówienia wizyty w dogodnym terminie w celu usprawnienia samochodu.

gm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...