haubi65 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 9 to mi pali jak jade z butem w pdlodze ile sie da (oczawiscie to srednia) wiecej mi jeszcze nie spalil. Realnie pali mi 7,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) 9 l przy 140 to jak mi się trójka z piątką pomyli Realnie ok 7 z małym okładem Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 15 Września 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Coś Wam mało palą te SBD - czy aby na pewno przy stałej prędkości przelotowej? Ja ostatnio specjalnie dla Kolegi ketivv robiłem pomiary na autostradzie na odcinku dokładnie 80 km - od orlena koło Konina, do węzła Krzesiny pod Poznaniem. Zapiąłem tempomat na licznikowe 150 km/h. Komputer pokazał średnie zużycie 8,6 / 100 km. Realne na pewno będzie trochę wyższe. Warunki do jazdy idealne, mały ruch 25 stopni, bez wiatru, dwie dorosłe osoby, dwójka dzieci w fotelikach, w bagażniku około 50 kg. P.S. Mój olej nie przybywa, nie ubywa i nie pachnie olejem napędowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Coś Wam mało palą te SBD - czy aby na pewno przy stałej prędkości przelotowej? Ja ostatnio specjalnie dla Kolegi ketivv robiłem pomiary na autostradzie na odcinku dokładnie 80 km - od orlena koło Konina, do węzła Krzesiny pod Poznaniem. Zapiąłem tempomat na licznikowe 150 km/h. Komputer pokazał średnie zużycie 8,6 / 100 km. Realne na pewno będzie trochę wyższe. @ketivv pisze o 10l/100km na dystansie 1200km. Na takich trasach spalam między 7 a 7.7l/100 (to drugie obejmuje aubahny z prędkościami powyżej licznikowych 180km/h ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 ketivv pisze o 10l/100km na dystansie 1200km. Na takich trasach spalam między 7 a 7.7l/100 (to drugie obejmuje aubahny z prędkościami powyżej licznikowych 180km/h ) Fakt, że 10l/100 km w XV, to za dużo. Ty masz legacy w poprzedniej budzie, więc w porównaniu z moim OBK powierzchnia czołowa jest dużo mniejsza. Moje zużycie z dłuższych dystansów, czyli Poznań - Warszawa - Poznań z tempomatem ustawionym na 150 km/h zazwyczaj oscyluje wokół 8,5 - 9 l/100 km, zależnie od warunków a przede wszystkim wiatru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 DPF zapełnienie w granicach 10% ? tak było na przeglądzie z przebiegiem niecałe 90k km. Co prawda OBK używam tylko i wyłącznie do "podróżowania" a nie stania w korkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) Ketivv - coś z tym Twoim silnikiem jest stanowczo "nie halo". Ja mam OBK MY 2010 SBD. Przebieg do dzisiaj 127 tys km. W trasie spalanie na poziomie 7,4-7,6 l/100km., w mieście ok. 8,2 - 8,4 l/100km. Olej - dolewam pomiędzy przeglądami ok. 0,5 l w połowie - po ok. 7500 km od wymiany. Nie widze problemów w "rozrzedzaniem" oleju , DPF zaświecił mi sie dwukrotnie - zawsze po ok. 3 tygodniach eksploatacji wyłacznie w mieście - korki go załatwiły. Po trasie kiedy się "dopalił" sytuacja wróciła do normy. Testy w ASO wykazały że zapełnienie ok 40-45% i nie ma potrzeby czyszczenia / płukania. Zmień ASO i niech dobrze obejrzą ten silnik ... Edytowane 15 Września 2014 przez MForbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 jeśli aktywna regeneracja działa tak jak w trybie "lampki DPF" to jest możliwa w zakresie 1800-2500 obr/min z tego co wiem z "zaprzyjaźnionego" aso najlepiej "wydmuchuje" sadzę przy w miarę stałych obrotach 2 - 2.2k i wysokim biegu ( 5 -6 ). żeby się ekscytować bezawaryjną eksploatacją daleko mi do ekscytacji. Tak tylko napisałem żeby zakończyć OFFTOP'a Ale się offtop zrobił Wracając do tematu. Mój OBK ma niecałe 91k km, sprzęgło seryjne i nie wykazuje oznak "zmęczenia", oleju nie "przybywa", DPF nawet nie mrógnie ( trzyma stan 8 -10% ) średnie spalanie z ostatnich 3k km według kompa 6.4 ( realnie + 0.3l ) nie wykazuje oznak "zmęczenia". Z minusów to świece żarowe były do wymiany ( koszt 1.5k pln, na szczęście poszło bez problemów ) ale za to tylne klocki seryjne i jeszcze trochę pociągną ! upsss ale wtopa..... podobno OBK 2.0 D palą około 9,5 l/100 km przy stałej ok 145 km/hXV to jednak uniesiony "kompakt" i aerodynamika może swoje robi no way. Nigdy nie udało mi się uzyskać takiego wyniku a bardzo często jadę 160km/h licznikowe czyli ok. 150km/h GPS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 boczne drogi jak przeloty między miastami po okolicy 5 bieg 100 km/h spalanie 5,5 (byle bez autostrady, jak trzeba wyprzedzić to w ramach potrzeb) Łysa Polana - Dębica - bocznymi przez Nowy Sącz miasto w zależności od dnia ale 7,5 -9 wg. mnie całkowicie normalne ale autostrada prawie cały czas okolice 10 l/100 przy 145 km/h wg licznika każdy wjazd na autostradę to jak widać po wykresach okolice 10 l/100 km przy stałej 145 km/h bez względu czy z "nogi" czy tempomat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Coś zdecydowanie nie bangla. Zużycie na poziomie 10-11 l przy stałej 140 to mam w FXT. SBD pali ok 3 l mniej, i zawsze tak było, a to już ponad 240 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Dokładnie to nie wiem ile bo nigdy nie sprawdzałem,ale przy prędkościach autostradowych spalanie wzrasta w moim legacu zdecydowanie. Przy jeździe ekonomicznej do 120km/h można śmiało osiągnąc 5,5-6 l/100. Jak wyjadę na świeżutką obwodnicę Lublina i sprawdzę chwilowe zużycie przy 140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 prędkość maksymalna (jak rozumiem techniczna) XV 2.O D to niecałe 200 km/h co innego okazjonalne przyśpieszenie ale ciągłe wykorzystywanie praktycznie całej mocy silnika przez wiele godzin to drastyczne zużycie silnika stąd uważam, że XV SBD można relatywnie bezpiecznie śmignąć dłuższą trasę z prędkością stałą max 160 km/h jak widać 145 km/h też mu szkodzi ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 ketivv ja wracajac z debicy do wroclawia A4'ką uzyskalem( p.s dzieki za podzrowienia ) przy stalej 160km/h na tempomacie na 6 biegu wedlug komputerka: 9.1l/100km . To jest niemozlowe zeby diesel przy tej samej predkosci przelotowej palil wiecej. Na twoim miejscu podjechalbym z nim do Nowego Sącza ( masz niedaleko) do polecanego w calej Polsce zakladu zeby obejrzeli twojego SBD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Tak trochę z innej beczki- oto padnięty SBD z 2011 roku: http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0-d-uszkodzony-silnik-C34500386.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 co innego okazjonalne przyśpieszenie ale ciągłe wykorzystywanie praktycznie całej mocy silnika przez wiele godzin to drastyczne zużycie silnika stąd uważam, że XV SBD można relatywnie bezpiecznie śmignąć dłuższą trasę z prędkością stałą max 160 km/h Zabobony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 Tak trochę z innej beczki- oto padnięty SBD z 2011 roku: http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0-d-uszkodzony-silnik-C34500386.html http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74435-kupię-silnik-impreza-2010-diesel/?p=2101570 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 900 km od wymiany oleju i niestety juz rozrzedzenie 7% wiec lada moment - umowiony jetem na srode - kolejna wymiana oleju bledow zero wiec powodow do jakiekolwiek wymiany czegokolwiek brak auto pali za duzo, co jakis czas nie jedzie a olej trzeba wymieniac co 1500 km min 80% uzytkowania to trasa jak dla mnie Subaru Diesel to porazka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 ... jak dla mnie Subaru Diesel to porazka Twój z pewnością. A i innym też wiele można zarzucić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) W życiu nie badalem żadnych rozrzedzeń a zrobiłem prawie 90 tys.bez problemow,przecież przy dpf struktura oleju się zmienia w zal. od etapu dopalania,to chyba normalne? Edytowane 15 Września 2014 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 W życiu nie badalem żadnych rozgrzeszeń a zrobiłem prawie 90 tys rozgrzeszeń też nie robiłem ;-) natomiast z żadnym innym dieslem z DPF nie miałem wcześniej takich problemów jak z XV z SBD przecież przy dpf struktura oleju się zmienia w zal. od etapu dopalania,to chyba normalne? "struktura" oleju zmienia się w wyniku częstych aktywnych procesów wypalania sadzy w DPF to dlatego poziom oleju rośnie gdyż z każdym takim cyklem dostaje się do niego odrobina ropy stąd parametr jakim jest stosunek rozcieńczenia oleju (oil dilution ratio) parametr, który podaje nam ile % tego co znajduje się w misce "olejowej" stanowi paliwo wychodzi na to że u mnie przyrasta ok 1 % na 150 km przejechanych na autostradzie czyli po ok 1500 km pojawia się mrugająca ikonka DPF ojej i filtr trzeba wymienić lampkę skasować fakturę wystawić :-) czemu u mnie tych procesów jest tak dużo w trakcie jazdy z umiarkowaną prędkością w trasie co wydaje się być idealnymi warunkami do wypalania pasywnego ? - trzeba znaleźć przyczynę oby problemem był EGR albo jakaś nieszczelność w dolocie bo kończą mi się pomysły a ASO pomimo, że chce w ramach gwarancji niewiele może zrobić gdyż w ECU brak błędów więc za wszystkie prace przy aucie płacę jestem bliski przekonania, że problem pojawił się po przeglądzie przy 30 tyś wykonanym w innym ASO, choć z drugiej strony od prawie pierwszego dnia z autem uważam, że jest bardzo "chumorzaste" fakt to moje pierwsze Subaru a nie pierwszy diesel więc odrobinę doświadczenia z nimi mam ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 To rzeczywiście pechowo. Na 3.5 roku użytkowania SBD trzy razy włączyła mi się kontrolka i za każdym razem zgasila po kilku minutach od jazdy "na dopalenie" ,za pierwszym razem nawet poniżej minuty to trwało. Ropę też pewnie dobra tankujesz? PS.te durne błędy to przez srajfona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) @ketivv coś definitywnie nawala. ja miałem Forka 2.0D i właśnie rekord oszczędności zrobiłem jadąc ze stałą prędkością 140km/h na tempomacie. Jechałem na Lofoty i w północnej Szwecji nastawiłem 140km/h i przejechałem tak 800km auto komputer pokazał 6,2l/100km i oleju nic nie przybyło. Przez 86tys km raz zapalił mi się DPF, a końcowe użytkowanie głównie w mieście miałem Edytowane 15 Września 2014 przez bukmacerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 A propos rekordów: Tankowanie Shell, stała prędkość 90 na Gierkówce od Tomaszowa w kierunku Warszawy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 A toś mnie zaskoczył, mój rekord to 1300,też gdzieś mam fotkę A tak na szybko to znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2014 (edytowane) To rzeczywiście pechowo. Na 3.5 roku użytkowania SBD trzy razy włączyła mi się kontrolka i za każdym razem zgasila po kilku minutach od jazdy "na dopalenie" ,za pierwszym razem nawet poniżej minuty to trwało. w SBD ani raz nie zapaliła mi się kontrolka DPF w trybie "wymuszenia wypalania" czyli światłem ciągłym, co wskazuje na to, że nigdy nie osiągnąłem sadzy na poziome 85% to jest poziom przy którym kierowca jest informowany lampką o konieczności kontynuowania jazdy w określonych warunkach (prędkość powyżej 60 km/h, obroty 1800-2500 obr/min itp.) zapaliła mi się kontrolka DPF w trybie "zjedź do serwisu" czyli światłem pulsującym w związku z tym, że już ok 500-600 km wcześniej będąc w trasie zauważyłem: - wysokie spalanie - ospałość na pedał gazu - wzrost poziomu oleju silnikowego oraz jego charakterystyczny zapach "zawartości ropy" przypuszczałem, że powodem jest właśnie rozrzedzenie oleju silnikowego ropą ale to jest tylko skutek niewłaściwej pracy silnika w żadnym innym samochodzie z DPF a sądzę, że było tego wcześniej jakieś 180 tyś. km kontrolka DPF nigdy w żadnej opcji mi się nie zaświeciła dla porównania w Skodzie interwał fabryczny, który stosowałem to 30 tyś. km i w trakcie wymiany robiąc podobne odczyty rozrzedzenia oscylowały w okolicach 3% (co potwierdzały moje oczy i węch :-) przy regularnych sprawdzaniach poziomu oleju) tankuje tylko na "firmowych" stacjach benzynowych i nigdy z żadnym dieslem ja czy kierowcy z mojej firmy nie mieliśmy problemu z dieslem a to parę milionów kilometrów ;-) z drugiej strony z samymi EGR-ami czy lekkimi nieszczelnościami w dolocie w dieslach jakieś dam doświadczenia miałem stąd na tą chwile w moim XV na to stawiam Edytowane 15 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się