Skocz do zawartości

Awaryjność Boxer Diesel


GeFo555

Rekomendowane odpowiedzi

@@ketivv, wszystko można sobie w różny sposób tłumaczyć i nazywać (wadliwy soft, wadliwe sprzęgło, wina użytkownika itd).

 

Soft nie był wadliwy, bo auto jeździło z nim prawidłowo, wymagało jednak uwagi, aby wysprzęglać przy niskich obrotach i robić to płynnie i szybko.

 

Ponieważ było to trudniejsze, niż w autach jednonapędowych, z których przesiadała się pewnie większość nowych nabywców (w tym ja), a także było to trudniejsze niż w benzynowych autach 4x4, gdzie maks. moment obrotowy jest przy dużo wyższych obrotach, dlatego pojawił się "problem ze sprzęgłem".

 

Umiejętne posługiwanie się nim nie powodowało natomiast szybszego zużycia.

 

Jednak producent zmienił nieco charakterystykę silnika, jeśli chcesz możemy przyjąć, że go "wykastrował", przede wszystkim po to, żeby kierowcy łatwiej się ruszało. Dodatkowo w kolejnych modelach wprowadził sześciobiegową skrzynię, z innymi przełożeniami, i "problem ze sprzęgłem" jakoś ucichł.  

 

Dodatkowo SIP wprowadził szkolenia w SJS, o których zaletach było już wspominane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni Soft nie był żaden wadliwy,bo są tacy którzy na nim jeżdżą i nie ma problemu mają lepsze osiągi a reszta użytkowników po prostu nie umie jeździć.

Też bym wolał stary soft,ale ja już miałem fabrycznie nowy.

Nie chcę się powtarzać ale lepsze osiągi na starym sofcie to mit / autosugestia lub coś podobnego.

 

Osobiście odczułem poprawę po aktualizacji ECU - zniknęło 'przymulanie' w okolicach 2500rpm, które występowało na 'starym' sofcie.

A żeby było  bardziej obiektywnie: porównaliśmy z jednym forumowiczem dynamikę dwóch legaców MY08 na starym i nowym sofcie. 'Nowy soft' przyśpieszał żwawiej i było to powtarzalne oraz zdecydowanie poza marginesem błędu. Zresztą ów forumowicz nazajutrz po tej próbie pojechał wgrać nowy soft.

 

Więc proszę bez lamentu o ukaraniu większości użytkowników SBD gorszym softem (jak ktoś tam wcześniej pisał) :facepalm:

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poprzedni Soft nie był żaden wadliwy,bo są tacy którzy na nim jeżdżą i nie ma problemu mają lepsze osiągi a reszta użytkowników po prostu nie umie jeździć.

Też bym wolał stary soft,ale ja już miałem fabrycznie nowy.

Nie chcę się powtarzać ale lepsze osiągi na starym sofcie to mit / autosugestia lub coś podobnego.

 

 

 

A to w zasadzie jeszcze lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten temat i w zasadzie są tu dwie grupy pisarzy

Jedni którzy uważają że subarowy diesel jest nie dobry, awaryjny a SIP z tym nie robi nic lub prawie nic

Jest też druga grupa

To użytkownicy owych aut 

I tych pierwszych denerwują Ci drudzy bo zakłócają ich wyrobioną (wyczytaną) opinie 

Ciekawe ...... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im większy, nisko dostępny i łagodniej rozwijany moment obrotowy tył łatwiej nie spalić sprzęgła przy ruszaniu

 

w codziennym użytkowaniu jeździmy momentem a nie mocą (ot takie uproszczenie)

 

gdyby było odwrotnie idealnym silnikiem do auta cywilnego byłby silnik z wyścigówki :-)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

łagodniej rozwijany moment

 

No właśnie. W starym sofcie maksymalny moment 350Nm miałeś przy 1500orb. Zwróć uwagę ruszając, przy jakich obrotach wysprzęglasz i będziesz miał odpowiedź.

 

Kwestię momentu i mocy pozostawię bez komentarza, bo było to wałkowane na forum wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką moc

Bo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.

 

A i jeszcze opowiem: pewien znany producent stosował (całkiem niedawno) ograniczenie mocy silnika w przypadku zastosowania skrzyni manualnej. Oczywiście w katalogu obie wersje miały taką samą moc ale w rzeczywistości osiągał ją tylko AT.

Wyobrażacie sobie, co działoby się na forum gdyby taki trik zrobiło subaru (a forum by go niechybnie zdemaskowało)?

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja czytam i czytam i rozważam właśnie zakup Legacy Kombi lub Outback Diesel z 2008-2009 czyli teoretycznie najbardziej awaryjne 5MT, najlepiej już po wymianie silnika. Bardzo mi się te auta podobają, jedyna oczywiście obawa to ukręcenie wału, temat wymiany dwumasy czy sprzęgła kalkuluję jako część eksploatacyjną, mam nadzieję że po remoncie trudno kolejny raz ukręcić wał. Czy ktoś miał dwukrotnie taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką moc

Bo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.
No to ustalmy, ze SBD nie jest dla wszystkich .... tylko dla tych co chcą i umia subarakiem jeździć. ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką moc

Bo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.
No to ustalmy, ze SBD nie jest dla wszystkich .... tylko dla tych co chcą i umia subarakiem jeździć. ...

 

 

...lub dla tych co chcą się nauczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką moc

Bo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.
No to ustalmy, ze SBD nie jest dla wszystkich .... tylko dla tych co chcą i umia subarakiem jeździć. ...

...lub dla tych co chcą się nauczyć ;)

Bo przyjemność z jazdy jest zarombiasta. ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...