przemekka Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 @@ketivv, wszystko można sobie w różny sposób tłumaczyć i nazywać (wadliwy soft, wadliwe sprzęgło, wina użytkownika itd). Soft nie był wadliwy, bo auto jeździło z nim prawidłowo, wymagało jednak uwagi, aby wysprzęglać przy niskich obrotach i robić to płynnie i szybko. Ponieważ było to trudniejsze, niż w autach jednonapędowych, z których przesiadała się pewnie większość nowych nabywców (w tym ja), a także było to trudniejsze niż w benzynowych autach 4x4, gdzie maks. moment obrotowy jest przy dużo wyższych obrotach, dlatego pojawił się "problem ze sprzęgłem". Umiejętne posługiwanie się nim nie powodowało natomiast szybszego zużycia. Jednak producent zmienił nieco charakterystykę silnika, jeśli chcesz możemy przyjąć, że go "wykastrował", przede wszystkim po to, żeby kierowcy łatwiej się ruszało. Dodatkowo w kolejnych modelach wprowadził sześciobiegową skrzynię, z innymi przełożeniami, i "problem ze sprzęgłem" jakoś ucichł. Dodatkowo SIP wprowadził szkolenia w SJS, o których zaletach było już wspominane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 w autach jednonapędowych, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 No chyba, że Dilerzy wprowadzą gwarancje na używane. jeżeli SBD jest serwisowany w ASO i masz awarię silnika możesz liczyć na SIP. Warunek przeglądy w ASO...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) Poprzedni Soft nie był żaden wadliwy,bo są tacy którzy na nim jeżdżą i nie ma problemu mają lepsze osiągi a reszta użytkowników po prostu nie umie jeździć. Też bym wolał stary soft,ale ja już miałem fabrycznie nowy. Nie chcę się powtarzać ale lepsze osiągi na starym sofcie to mit / autosugestia lub coś podobnego. Osobiście odczułem poprawę po aktualizacji ECU - zniknęło 'przymulanie' w okolicach 2500rpm, które występowało na 'starym' sofcie. A żeby było bardziej obiektywnie: porównaliśmy z jednym forumowiczem dynamikę dwóch legaców MY08 na starym i nowym sofcie. 'Nowy soft' przyśpieszał żwawiej i było to powtarzalne oraz zdecydowanie poza marginesem błędu. Zresztą ów forumowicz nazajutrz po tej próbie pojechał wgrać nowy soft. Więc proszę bez lamentu o ukaraniu większości użytkowników SBD gorszym softem (jak ktoś tam wcześniej pisał) Edytowane 13 Września 2014 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Poprzedni Soft nie był żaden wadliwy,bo są tacy którzy na nim jeżdżą i nie ma problemu mają lepsze osiągi a reszta użytkowników po prostu nie umie jeździć. Też bym wolał stary soft,ale ja już miałem fabrycznie nowy. Nie chcę się powtarzać ale lepsze osiągi na starym sofcie to mit / autosugestia lub coś podobnego. A to w zasadzie jeszcze lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Stachu, chodziło mi oczywiście o auta z napędem na jedną oś. zresztą hybrydy nie były wtedy tak popularne Osobiście też byłem zadowolony z aktualizacji softu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Stachu, chodziło mi oczywiście o auta z napędem na jedną oś. Tak też myślałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Czytam ten temat i w zasadzie są tu dwie grupy pisarzy Jedni którzy uważają że subarowy diesel jest nie dobry, awaryjny a SIP z tym nie robi nic lub prawie nic Jest też druga grupa To użytkownicy owych aut I tych pierwszych denerwują Ci drudzy bo zakłócają ich wyrobioną (wyczytaną) opinie Ciekawe ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) im większy, nisko dostępny i łagodniej rozwijany moment obrotowy tył łatwiej nie spalić sprzęgła przy ruszaniu w codziennym użytkowaniu jeździmy momentem a nie mocą (ot takie uproszczenie) gdyby było odwrotnie idealnym silnikiem do auta cywilnego byłby silnik z wyścigówki :-) Edytowane 13 Września 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 łagodniej rozwijany moment No właśnie. W starym sofcie maksymalny moment 350Nm miałeś przy 1500orb. Zwróć uwagę ruszając, przy jakich obrotach wysprzęglasz i będziesz miał odpowiedź. Kwestię momentu i mocy pozostawię bez komentarza, bo było to wałkowane na forum wiele razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 4MATIC występuje tylko z automatem,to co ma się tam palić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką mocI zazwyczaj automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Poza tym na forum Subaru właściciele Audi czy Mercedesa raczej nie wpisują swoich żali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką moc Bo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania. A i jeszcze opowiem: pewien znany producent stosował (całkiem niedawno) ograniczenie mocy silnika w przypadku zastosowania skrzyni manualnej. Oczywiście w katalogu obie wersje miały taką samą moc ale w rzeczywistości osiągał ją tylko AT. Wyobrażacie sobie, co działoby się na forum gdyby taki trik zrobiło subaru (a forum by go niechybnie zdemaskowało)? Edytowane 13 Września 2014 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 A ja czytam i czytam i rozważam właśnie zakup Legacy Kombi lub Outback Diesel z 2008-2009 czyli teoretycznie najbardziej awaryjne 5MT, najlepiej już po wymianie silnika. Bardzo mi się te auta podobają, jedyna oczywiście obawa to ukręcenie wału, temat wymiany dwumasy czy sprzęgła kalkuluję jako część eksploatacyjną, mam nadzieję że po remoncie trudno kolejny raz ukręcić wał. Czy ktoś miał dwukrotnie taki problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaru_viper Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką mocBo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.No to ustalmy, ze SBD nie jest dla wszystkich .... tylko dla tych co chcą i umia subarakiem jeździć. ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 No wreszcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 No wreszcie. No to co: koniec wątku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 No wreszcie. No to co: koniec wątku? Przeczytałem w Twój podpis jako "być szybszym, niż gwarancja". Nawet by pasowało do wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką mocBo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.No to ustalmy, ze SBD nie jest dla wszystkich .... tylko dla tych co chcą i umia subarakiem jeździć. ... ...lub dla tych co chcą się nauczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaru_viper Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Dlaczego nie palą się sprzęgla w 4maticu Mercrdesa czy w Audi ,auta te mają czasem 3x taki moment i 3 razy taką mocBo to produkcja masowa i producent ma świadomość, że klientem jest zarówno emeryt dojeżdżający 3km do kościoła jak i rep z ciężką nogą. W tej sytuacji 'softłerowe' zabezpieczenie przed błędami kierowcy jest na wysokim priorytecie i występuje od wersji 1.0 oprogramowania.No to ustalmy, ze SBD nie jest dla wszystkich .... tylko dla tych co chcą i umia subarakiem jeździć. ... ...lub dla tych co chcą się nauczyć Bo przyjemność z jazdy jest zarombiasta. ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Żeby przyjemność z jazdy była zarombiasta ,to brakuje z 70koni i 100Nm w tym dieslu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subaru_viper Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Do tego jest wrx sti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Żeby przyjemność z jazdy była zarombiasta ,to brakuje z 70koni i 100Nm w tym dieslu hmmmm..220KM w SBD...zwiększasz wymagania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się