Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Guliwer napisał:

powiem, że swoją poznałem przez motocykl (CZ350 B)) i nie było problemu z zakupami kolejnych - mocniejszych. A teraz mam kłopot, bo przy 4 kołach zaczęła od 60 KM, potem 170 KM, a teraz chce 240 KM :yahoo:

Kop leżącego, kop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OBK CVT napisał:

 

Poza napędem, bo 118i raczej nie występuje z xdrive.

Najtańsza jedynka xdrive z manualem zaczyna się od 126 tys za diesla 150km wersja golasek.

Urban line od 137 tys ;)

Biorąc pod uwagę fakt,że XV 17 w dieslu kosztuje 29400 Euro czyli jakieś 123.000 zł, a wersja 118d x drive w wyposażeniu advantage to wydatek 131.500 zł, a dajmy nawet ten urban line za 137.000 zł to jest przy takiej kwocie nie jest to dla mnie jakaś abstrakcyjnie duża różnica. Do tego BMW w tej cenie daje pakiet przeglądów na 5 lat lub limit 100.000 km;) Biorę pod uwagę silniki diesla żeby było równo.

Jednak nie o napęd mi chodziło ponieważ jak dla mnie żaden x drive czy inny haldex nie daje takiego poczucia bezpieczeństwa na śniegu jaki daje napęd subaru. Jest to niewątpliwa zaleta plejad. Chodziło o aspekty jakościowe o których pisałem wyżej.

 

8 godzin temu, adamW202 napisał:

Prawda zawsze jest bolesnaB)

Nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli z tym zdaniem i zabawiastym emotikonem ale jakoś nic mnie nie boli, a wręcz przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brałem pod uwagę diesla w ogóle bo pisane było o benzynie poza tym diesel nigdy mnie nie interesował a najtańsza 118d z Xdrive (diesel tu niestety chyba tylko jest z Xdrive) kosztuje 126tys co porównując do XV w wersji Comfort w manuału daje około 25tyś. różnicy a to nie jest mało. Poza tym aby porównanie miało sens, czyli podniesione auto, przyrównajmy do X1, gdzie najtańszy Xdrive kosztuje jakieś od 155tyś (chyba także w dieslu), nadal różnica jest mała??? Można jeszcze, zauważyłem w cenniku, kupić benzynową M140i z Xdrive i 250KM ale tu cena szybuje w kosmos. Owszem, jest to lepiej wykonane auto i zwykła jedynka i X1 ale i zapłacić za to trzeba odpowiednio a że Wam akurat się nigdy nie popsuły to super ale nie wszyscy właściciele BMW tyle szczęścia mieli. 

1 godzinę temu, beemowiec napisał:

Nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli z tym zdaniem i zabawiastym emotikonem ale jakoś nic mnie nie boli, a wręcz przeciwnie.

Cieszy że nic nie boli, zdrowie to rzecz ważna. Jak nie zrozumiał przesłania to nic nie szkodzi ja za to zrozumiałem już wtedy że dalsza dyskusja sensu nie ma.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem diesla z dieslem żeby było równo silnikowo.Co do sensu porównania to jeszcze raz napiszę - chodzi mi o moje wrażenia z użytkowania obu tych aut (wrażenia stricte użytkowe i eksploatacyjne). Miałem oba te auta więc dlatego o nich piszę,a jedynke przywołałem jako pierwszy lepszy przykład.Na początku nakreśliłem przecież, że są to dwa różne typy samochodów i wiadomo, że bmw nie wjedzie tam gdzie XV (nawet z tym całym x drive) z kolei XV nie będzie tak przyjemne w trasie jak jedynka.

12 godzin temu, adamW202 napisał:

Cieszy że nic nie boli, zdrowie to rzecz ważna. Jak nie zrozumiał przesłania to nic nie szkodzi ja za to zrozumiałem już wtedy że dalsza dyskusja sensu nie ma.

Zrozumiał nie zrozumiał przynajmniej wnioski na koniec takie same - nie ma to dalej sensu W202.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, beemowiec napisał:

bmw nie wjedzie tam gdzie XV (nawet z tym całym x drive)

 

 

akurat w praktyce porównuje XV Diesel vs. BMW X1 (E84) automat  co prawda z silnikiem benzynowym 

 

w "terenie" (tu kwestia zdefiniowania) nie skreślałbym tak łatwo Xdrive w próbach lekkiego terenu układ Xdrive + automat z hydrokinetykiem spisuje się  wyśmienicie

podjazdy, zjazdy, przejazdy przez rów czy inna praca na wykrzyżach to zdecydowaniej łatwiej wychodzi X1 jak XV Diesel

działanie eLSD jest zdecydowanie szybsze i dużo bardziej agresywniejsze, do tego dochodzi pełne sztywne spięcie osi czego wiskoza nie zrobi 

natomiast szybka jazda na luźniej nawierzchni drogi leśnie, szutry itp. to zdecydowanie domena XV z racji charakterystyki zawieszenia (choć X1 jest na zdecydowanie twardszych oponach trzeba by było sprawdzić na takich samych, XV na wyjątkowo miękkich zimówkach) jak też stałego opratego o centralny dyfer napędu na cztery 

 

rozkład mas X1 jest niemalże perfekcyjny czego nie można powiedzieć o XV Diesel w którego przypadku zdecydowanie wiecej masy przypada na przednią oś

 

na tej "polnej" gdzie XV spokojnie jedziesz 100-120 X1 jest to może nie tyle niewykonalne co graniczy z szaleństwem ;) (zawias nie wybierze)

 

przy czym X1 jest na zimowych runflatach, XV na bardzo miękkich zimówkach co w przypadku Skody Yeti 4x4 miało duże znaczenie 

 

w ramach małego porównania trzech aut o zbliżanych rozmiarach tj.

 

Subaru XV Diesel manual - im gorsza droga i wyższa prędkość jej pokonywania tym lepszy, w "próbach terenowych" niezły ale wymagający od kierowcy

 

Skoda Yeti Diesel DSH 4x4 - im gorsza droga tym bardziej nie próbuj pokonywać ją z wyższą prędkością, jak gładki asfalt rób co chcesz w "próbach terenowych" niezły poręczniejszy samochód jak XV trzeba uważać na pracę sprzęgła w DSG 

 

BMW X1 (E84) benzyna automat xdrive - im gorsza droga i próba pokonania jest z wyższą prędkością tym bardziej trzeba się mieć na uwadze, w "próbach terenowych" dobry czujesz, że oprogramowanie auta Cię wspomaga i daje Ci o tym wyraźnie znać znacząco pomaga hydrokinetyczne sprzęgło 

 

"uniwersalność" rozumiana jako auto nadające się na różne nawierzchnie z przedstawionej trójki 

XV Diesel i X1 benzyna - ex aequo - zalety i wady się mniej więcej kompensują XV Diesle lepszy na "szutrach" X1 znacząco lepsza na niemalże każdym asfalcie

 

Skoda Yeti - "na zaszczytnej drugiej pozycji" ;) auto na gładki asfalt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze kamyczek do ogródka

Wersja XV, której się przyglądam kosztuje kosztuje na otomoto.pl 110 - 120 kpln. To sporo jak na auto tej wielkości i klasy

Alternatywa, której się przyglądam to Mini Countryman, 1,6 190KM, 4all, wyprzedaż rocznika 2016, sporo dodatków np szyberdach 112-120 kpln

Jeep Renegate, 1,4 140 km, 4x4, wyprzedaż rocznika, te które biore pod uwagę w zależności od wersji i wyposażenia 85-102 kpln

Jak widać na przykładzie, wszystkie maja podobne ceny. Oczywiście są fani włoskiego Jeep'a jak i Mini. Wszystkie auta maja mniej więcej podobne wyposażenie. 

Nie biorę pod uwage BMW, Audi i tych na "f"

Wybór trudny, cenowo tylko Jeep jest przyjazny. A potencjalny użytkownik sam nie wie co chce. Jakiś dramat decyzyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos Jeepa to trzeba uważać przy hamowaniu. ;) 

 

 

 

1 godzinę temu, ketivv napisał:

na tej "polnej" gdzie XV spokojnie jedziesz 100-120

 

:o Albo ta "polna" jest równa jak stół, albo znasz każdą dziurę na pamięć. Inaczej jazda z taką prędkością to proszenie się o kłopoty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carserwis Piaseczno, cena po rabacie 86 693, 2016r.

taką informacje dostałem, nie dopytywałem się czy na pewno 4x4

teraz sprawdziłem otrzymane konfiguracje i faktycznie w tej cenie napęd na przód

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MKK napisał:

Wersja XV, której się przyglądam kosztuje kosztuje na otomoto.pl 110 - 120 kpln. To sporo jak na auto tej wielkości i klasy

Alternatywa, której się przyglądam to Mini Countryman, 1,6 190KM, 4all, wyprzedaż rocznika 2016, sporo dodatków np szyberdach 112-120 kpln

Jeep Renegate, 1,4 140 km, 4x4, wyprzedaż rocznika, te które biore pod uwagę w zależności od wersji i wyposażenia 85-102 kpln

a nie lepiej zamiast pytac się nieznajomych z internetu podejsc do salonu i przjechac się kazdym z aut które Cie interesują? :)  Pytam serio bo to ty będziesz jedził tym autem a nie ludzie z forum. Moim zdaniem no 1 z podanej przez Ciebie stawki ( pomimo mojej sympatii do XV ) to "wiesniak" by BMW - ale absolutnie nie bierz mojej opinii pod uwage bo tak jak napisałem ty będziesz tym smigał. Natmiast jeżeli potrzebujesz auta "na lata" wtedy no 1 to XV

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ketivv napisał:

Można szyderka położyć przyjmuje z pokorą


Zawisło się , XV taki nerwowy nie jest ;)ca357a2e61cf7ec18ce642c2811ece3d.jpg

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
 

Wiadomo, im lepszy samochód terenowy tym dalej po traktor;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

a nie lepiej zamiast pytac się nieznajomych z internetu podejsc do salonu i przjechac się kazdym z aut które Cie interesują? :)  Pytam serio bo to ty będziesz jedził tym autem a nie ludzie z forum. Moim zdaniem no 1 z podanej przez Ciebie stawki ( pomimo mojej sympatii do XV ) to "wiesniak" by BMW - ale absolutnie nie bierz mojej opinii pod uwage bo tak jak napisałem ty będziesz tym smigał. Natmiast jeżeli potrzebujesz auta "na lata" wtedy no 1 to XV

Cudownie

Dziękuję za radę

Tylko jest mały "problem", to nie ja będę jeździł. 

Potencjalny użytkownik a właściwie użytkowniczka sam nie wie co chce. Młoda kobietka jeszcze jest (bez podtekstów, niedługo będzie nosiła moje nazwisko), zapracowana.

No i bagatela, kwestia jej/ich budżetu.

Fajnie aby miała auto "z czymś". Tak sobie myślę

A pisałem o swoich wrażeniach z przeglądu marek.

A auta przynajmniej dla siebie staram się sam wybierać. Na szczęście póki co mam taka możliwość:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, MKK napisał:

Tylko jest mały "problem", to nie ja będę jeździł. 

Potencjalny użytkownik a właściwie użytkowniczka sam nie wie co chce. Młoda kobietka jeszcze jest (bez podtekstów, niedługo będzie nosiła moje nazwisko), zapracowana.

No i bagatela, kwestia jej/ich budżetu.

Fajnie aby miała auto "z czymś". Tak sobie myślę

Ja to już przerabiałem :yahoo: Najpierw było Clio II - bo ładne i wygodne, potem 320 - bo to BMW i "prestiż", jak się zmądrzało B) (dobrze, że tutaj nie zagląda - mam nadzieję :wub:), to w drodze FXT :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MKK napisał:

Cudownie

Dziękuję za radę

Tylko jest mały "problem", to nie ja będę jeździł. 

Potencjalny użytkownik a właściwie użytkowniczka sam nie wie co chce. Młoda kobietka jeszcze jest (bez podtekstów, niedługo będzie nosiła moje nazwisko), zapracowana.

No i bagatela, kwestia jej/ich budżetu.

Fajnie aby miała auto "z czymś". Tak sobie myślę

A pisałem o swoich wrażeniach z przeglądu marek.

A auta przynajmniej dla siebie staram się sam wybierać. Na szczęście póki co mam taka możliwość:yahoo:

A czy jest jakiś problem żeby ta osoba poszła z Tobą do salonu, siadła za kołkiem, przejechała się wyżej wymienionymi i podjęła decyzję skoro to ona będzie tym śmigać??:rolleyes: Pytam poważnie . Miałem identyczną sytuację i po testach kilku miejskich aut partnerka powiedziała tego chce i kupiliśmy Yarosława. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Guliwer napisał:

Ja to już przerabiałem :yahoo: Najpierw było Clio II - bo ładne i wygodne, potem 320 - bo to BMW i "prestiż", jak się zmądrzało B) (dobrze, że tutaj nie zagląda - mam nadzieję :wub:), to w drodze FXT :D

Nieeeeeee

Nie oddam swojego:P

Na razie chyba przekonałem, że te na "F" tzn VW nie jest dobrym pomysłem. A nie było łatwo. Bo niemieckie jest "najlepsze":( Sam miałem zresztą takie. 

Zobaczymy na co się zdecyduje. Zabieram młodzież na Plejady, Jestem przekonany, że dobrze się będą bawić.

 

 

1 minutę temu, Karas napisał:

A czy jest jakiś problem żeby ta osoba poszła z Tobą do salonu, siadła za kołkiem, przejechała się wyżej wymienionymi i podjęła decyzję skoro to ona będzie tym śmigać??:rolleyes: Pytam poważnie . Miałem identyczną sytuację i po testach kilku miejskich aut partnerka powiedziała tego chce i kupiliśmy Yarosława. 

Tak właśnie robi. Jeżdziła kilkoma.

Yarosława nie będzie

Nie będzie zresztą kilku innych marek.

Na szczęście nie ma pośpiechu, ma czym jeździć. Ale pora wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.04.2017 o 19:02, ketivv napisał:

Można szyderka położyć przyjmuje z pokorą

Zawisło się , XV taki nerwowy nie jest ;)

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
 

Gdzieś ty taki śnieg znalazł, w okolicach Rzeszowa padało tylko kilka minut. A już się cieszyłem na zabawę na letnich oponach.

P.S.

Fajne autko, najbardziej miałem na nie ochotę - w kategorii dla kierowcy najlepsze - w kategorii dla rodziny (czytaj dzieci z tyłu) niestety odpadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Strusiu72 napisał:

Gdzieś ty taki śnieg znalazł, w okolicach Rzeszowa padało tylko kilka minut. A już się cieszyłem na zabawę na letnich oponach.

 

spokojnie, to odrobinę dalsze "okolice Rzeszowa"

 

dawno nie miałem auta z tak dużym rozstawem osi w XV jednak czuje się tą miłą cechę kompaktowego auta jak umiarkowany rozstaw osi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie odejść od tematu XV kontra rezta świata i powrócić do kwestii wrażliwości na boczne podmuchy wiatru, która tu została jakiś czas temu poruszona. Nie mogę sie bowiem abolutnie zgodzić z wpczyjąś wypowiedzią jakoby XV był bardzo wrażliwy w takich sytuacjach.

 

jechalem teraz z boxem pokazanym pare stron wcześniej, miedzy innymi z Krakowa do Wrocławia. Z boxem auto jest bardzo wysokie (2,07m), jechałem 140 licznikowe, a wiatr był tak mocny, ze deszcz padał mi na boczne szyby. Samochod jechał jak po sznurku, delikatne korekty były potrzebne tylko w niektórych momentach, ale nie ruchy samochodu nie były gwałtowne i zdecydowanie nie były niebezpieczne. Znacznie bardziej wrażliwy na wiatr był BRZ, bo lekki.

 

tsk wiec nie wiem na czym to mogło polegać, ze ktos uważał, ze XV wręcz skandalicznie źle reagował na wiatr. Moze kwestia opon (choc ja jechałem na "cudownych" Geolandarach...), moze zbieżność źle ustawiona...? W każdym razie muszę sie temu zdecydowanie przeciwstawić!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M,in ja raportowałem, użytkownik Christoph ktoś tam jeszcze. W Polsce nigdy podatność na wiatr boczny jakoś strasznie mi w XV nie przeszkadzała pewnie dlatego że wiatr jest marny, jak na A4 autostradzie czasami dmuchnie usłyszę w nadkolach, poczuje na budzie i kierownicy -tyle -jadę dalej. Natomiast w Chorwacji na autostradzie kiedy wszędzie świeciły się znaki ostrzegawcze ze "skarpetą" przeżyłem horror - szkoda że nie mam nagrania bo bym na YT wkleił. wiatr był tak mocny ze autem miotało od pasa do pasa- tak że musiałem jechać 50km/h z bardzo mocno trzymaną kierownicą. Oczywiscie wszyscy myślący kierowcy jechali wolno tylko co jakiś czas  szybciej śmignął jakiś niemiecki SUV... Być może w MY16 coś tam w nastawach zawieszenia zmienili być może mamy/mieliśmy jakieś felerne egzemplarze ( ale po dokładnej lekturze subaruxvforum wiem że wszystko z naszymi jest ok ). Zresztą fizyki nie oszukamy - XV to wysokie auto z 22cm prześwitem przez co powierzchnia boczna auta działa jak żagiel.

Naprawdę wszystkim polecam lekturę forum:

http://www.subaruxvforum.com 

Jest to forum tylko i wyłącznie użytkowników XV'ów gdzie ludzie z całego świata wymieniają się opiniami tymi złymi i dobrymi m.in o podatności na wiatr też( w wyszukiwarce wpisz sobie wind jak wiatr :) ) XV'y z całego świata borykają się z przypadłościami poruszonymi na naszym forum jedne bardziej inne mniej - wystarczy znać troszkę j angielski a chyba w obecnych czasach zna go każdy wykształcony człowiek. A jak twoje auto nie posiada "przypadłości" to tylko się cieszyć. Auto jest jakie jest 

Rozwiazanie na stukający i twardy tył też tam można znaleźć tzn. komplet aftermarketowych amorków exel-g -link wkleiłem w dziale XV"czy kupiłbyś raz jeszcze"

Dzieki temu że XV to za wielką wodą taka "fabia" której smiga pełno informacji na temat tego auta trochę w sieci mozna znaleźc na forach tematycznych ( Subaru, XV forums.nasioc.com , clubcrosstrek.com itp itd  - też polecam lekturę

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...