Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Karas napisał:

Natomiast w Chorwacji na autostradzie kiedy wszędzie świeciły się znaki ostrzegawcze ze "skarpetą" przeżyłem horror - szkoda że nie mam nagrania bo bym na YT wkleił. wiatr był tak mocny ze autem miotało od pasa do pasa- tak że musiałem jechać 50km/h z bardzo mocno trzymaną kierownicą. Oczywiscie wszyscy myślący kierowcy jechali wolno tylko co jakiś czas  szybciej śmignął jakiś niemiecki SUV...

Dramatyczne, ale nie brzmi to jak opis wady XV (podatność na boczny wiatr). Raczej znalazłeś się w warunkach, w których "ze świecą" należałoby szukać samochodów niepodatnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramatyczne, ale nie brzmi to jak opis wady XV (podatność na boczny wiatr). Raczej znalazłeś się w warunkach, w których "ze świecą" należałoby szukać samochodów niepodatnych.


Akurat tam potrafi zacnie dmuchnąć






Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Kambol napisał:

Raczej znalazłeś się w warunkach, w których "ze świecą" należałoby szukać samochodów niepodatnych.

masz absolutna racje ale jedne sa podatne więcej a inne mniej- do Cro smigam od lat kilka razy znalazłem się już w takiej sytuacji bo jak pisze

31 minut temu, ketivv napisał:

Akurat tam potrafi zacnie dmuchnąć

i żadnym poprzednim aucie nie było to tak mocno odczuwalne w środku auta. Taka charakterystyka wysokiego auta i nie pomoże tu żaden S-AWD czy nisko leżący silnik... Moim zdaniem jeżeli ktoś uważa że jego XV nie jest podatne to tak na prawdę nigdy nie znalazł się tam gdzie mocno wieje :) -  ale to tylko moje zdanie jak napisałem i naturalnie zależy od tego czym jeździł wcześniej

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić i podtrzymać to, co napisał Karas, skoro mnie przywołał. Posiadałem egzemplarz MY2013 i chociaż auto potrafiło się w normalnych warunkach prowadzić jak po sznurku, to jednak przy autostradowej prędkości i przy większej sile wiatru na autostradzie wykazywało sporą podatność na podmuchy boczne. Przyjemne to nie było, bo auto miało tendencję do zmiany toru jazdy, jak po wjechaniu w głęboką kałużę. 

 

Jakie modyfikacje nastawów czy konstrukcji zawieszenia dokonano w późniejszych modelach - nie dane było mi sprawdzić w praktyce. Faktem jest, że opisane wyżej zjawisko występowało - ale w Alpach nie ma halnego, tylko wieje Föhn, a to robi różnicę :P

  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adamW202 napisał:

 

No dobrze, a co, reszta aut przy tych bardzo silnych wiatrach to nic a nic? Jakim cudem?

 

spokojnie sobie jechało jedne wolno inne szybciej. Tak jak napisałem ja się po prostu bałem gdyż miałem wrażenie że auto jest "zdmuchiwane" raz na barierki raz na pas obok. W żadnym innym aucie z czymś takim nie  miałem doczynienia wcześniej.

Akurat adamW202 ty masz wersje my16 po  ostatnim liftingu więc może się prowadzic duzo lepiej gdyż:

"The Subaru XV already has the lowest center of gravity in the compact crossover class, the highest ground clearance and it’s stable off-road. Subaru says they have made upgrades to all-wheel-drive vehicle’s suspension that will result in a smoother, more compliant ride. 

What Subaru engineers did to the XV chassis

For the 2016 Subaru XV Crosstrek, Subaru says their main focus for upgrades to the chassis was to improve the car’s ride quality and reduce the intrusion of noise, vibration and harshness (NVH) into the cabin.

Engineers at Fuji Heavy industries (FHI) retuned the front and rear suspension by lowering the pitch rate of the dampers and the coil springs get new settings. Subaru says this will improve ride quality by suppressing the transfer of vibrations into the cabin and the changes will further reduce roll for greater cornering stability.

The new spring rate settings should improve stability under cornering by ensuring greater tire contact with the road, while allowing for greater flexibility in ride over rough road surfaces.

Subaru also changed the steering ratio on XV and the 2016 model will be 10 percent quicker than before. This will improve the small crossovers steering response and provide more linear, direct and stable handling characteristics, requiring only 2.8 turns, lock-to-lock. The XV’s front cross-member has also been stiffened to improve steering stability.

NVH improvements

2016 XV also gets a quieter cabin from extra sound-absorbent material throughout the crossover and from the adoption of new under-bonnet insulators. This cuts vibrations from the engine and reduces wind and road noise in the cabin.

The XV’s under-body cover has also been reshaped to reduce wind noise around the rear of the car, while thicker glass for the front side windows and front quarter lights further reduces wind noise around the A-and B-pillars. Subaru says the new XV’s cabin is now 1dB quieter under acceleration or when traveling at high speed."

 

Moim zdaniem XV do my16 ma niewłaściwie zestrojone zawieszenie i przednie i tylne - Subaru poniekąd przyznało się do tego m.in robiąc lifting w my16 . Wszystkie przypadłości dotyczące jakości prowadzenia  poruszane zresztą w dziale XV są właśnie winą zawieszenia. Czytając fora tematyczne wychodzi na to że użytkownicy modeli my16 nie raportują przypadłości modeli wczesniejszych.

Oczywiscie jest to do naprawienia (podobnie jak wszystkie inne przypadłości tego modelu) np po przez wymiane zawieszenia na takie z my16 albo aftermarket exel-g(według informacji z subaruxvforum) ale w przypadku mojego XV to już przyszli właściciele będą mogli się wykazać :) Moim zdaniem w obecnych czasach zakup nowego niewytestowanego modelu auta to kupowanie kota w worku. Po moich doświadczeniach z modelem  XV my14 marke Subaru moge każdemu śmiało polecić bo patrząc na mojego XV z perspektywy czasu  auto jest bardzo trwałe , natomiast samego modelu XV my 14 nie polecam ze względu na mocne niedopracowania

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się zachować obiektywizm. Poza podatnością na podmuchy wiatru występowała u mnie "nerwowość" tylnej osi - tak jakby nie mogła usiedzieć na miejscu i lubiała się wiercić. Trudno mi stwierdzić, czy to kwestia doboru opon, czy zawieszenia. Fabryczne Geolandary wywaliłem po pierwszym sezonie i zakupiłem szosówki Good Year. Auto na tych oponach zdecydowanie zyskało na prowadzeniu i odczuciach przekazywanych na koło kierownicy. Natomiast problem z podatnością na podmuchy wiatru i nerwowości tylnej osi pozostał. Na dynamicznie pokonywanych zakrętach tył potrafił zmięknąć, niespodziewanie poddać się jak kontuzjowana kostka, która daje znać w najmniej oczekiwanym momencie. 

 

Popatrzcie na test łosia wykonany w 2012 roku i jak zachowuje się tylne zawieszenie. Na teście pojawia się pewien "knick", który występuje w pracy zawieszenia, powodujący bujanie całą budą i taniec tyłu: 

 

Można postawić pytanie: czy silne boczne lub ukośne podmuchy wiatru są w stanie na tyle wytrącić samochód z kierunku jazdy, że mogą spowodowac właśnie taką nerwową pracę tylnego zawieszenia i w konsekwencji wpływać na prowadzenie samochodu?

 

---

W każdym razie po sprzedaży XV i przesiadce na Levorga nie widzę dla siebie możliwości powrotu do XV. Levorg to inna liga, jeśli chodzi o precyzję prowadzenia i przyjemność z jazdy:yahoo:

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, byc moze faktycznie ma to zwiazek z faceliftem... Choc wydaje mi sie to malo prawdopodobne, zeby robilo az tak kolosalna roznice. Mysle, ze przede wszystkim chodzi o zroznicowanie warunkow (oczywiste) oraz indywidualne odczucia. Jak wspominalem, BRZ (pomimo znacznie mniejszej bocznej powierzchni) byl zdecyodwanie bardziej wrazliwy na wiatr. W jego przypadku bylbym w stanie zrozumiec, ze zachowanie na autostradzie podczas wiatru u niektorych wywoluje strach. Ale XV nawet z tym boksem gigantem jedzie w moim odczuciu jak po sznurku :) Swoja droga box zaladowany po brzegi, ale nie odczuwalem znacznego pogorszenia sie prowadzenia. Znacznie bardziej odczuwalne to bylo w Forku subariadowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Than_Junior napisał:

Jak wspominalem, BRZ (pomimo znacznie mniejszej bocznej powierzchni) byl zdecyodwanie bardziej wrazliwy na wiatr

 

bo ma znacznie lepszy CX 

mniejsza mase

a i pewnie dochodzi kwestia powierzchni czołowej vs. bocznej

 

możliwe, że kwestia prześwitu ma też wpływ tj. całość bocznego strumienia która musi przejść nad nadwoziem generując siły powyżej środka ciężkości nadwozia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Izotom napisał:

Bardziej podoba mi się STI ale każdy swoje chwali. Oprócz właścicieli XV-ów:P ;)

STI to rasowy wóz i chyba kazdy chciałby miec . A XV'a nie ma za bardzo za co pochwalic - może sie podobac bo brzydki nie jest a tak po za tym to średni samochód w każdej dziedzinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

STI to rasowy wóz i chyba kazdy chciałby miec . A XV'a nie ma za bardzo za co pochwalic - może sie podobac bo brzydki nie jest a tak po za tym to średni samochód w każdej dziedzinie...

Średni :angry:, poza właściwościami trakcyjnymi, bezpieczeństwie pasywnym i aktywnym i paroma takimi detalami ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
5 godzin temu, Karas napisał:

A XV'a nie ma za bardzo za co pochwalic - może sie podobac bo brzydki nie jest a tak po za tym to średni samochód w każdej dziedzinie

O ile na temat stylizacji dyskutować nie sposób, gdyż jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje, o tyle sformułowanie "średni samochód w każdej dziedzinie" jest po prostu nieprawdą.

Naturalnie są kierowcy, którzy nie mają pojęcia co mają pod maską, nie jeżdżą po nieutwardzonych drogach, gdy pada śnieg jadą dp pracy autobusem itd. itd.

Tacy kierowcy różnic mogą nie dostrzegać.

Ale faktycznie jest inaczej :

1. Przytłaczająca większość samochodów w tek klasie ma napęd na jedną oś ( = "średni" samochód to "ośka" )

2. Spośród tych z napędem na 4 kola przytłaczająca większość ma napęd dołączany, nie stały ( = "średni" samochód z napędem 4 kół ma napęd dołączany)

3. Przytłaczająca większość samochodów w klasie ma prześwit dużo poniżej 20 cm ( = "średni" samochód w klasie ma prześwit ~ 18cm ).

4. Żaden inny samochód w klasie nie ma silnika przeciwsobnego ( ze wszystkimi tego konsekwencjami jak środek ciężkości itp.). ( = "średni" samochód ma silnik rzędowy ).

 

Itd. itd.

 

Naturalnie powyższe aspekty mogą dla konkretnego użytkownika nie mieć żadnego znaczenia. Może się kierować tylko względami estetycznymi, tylko mocą silnika, tylko wizerunkiem marki itd, itd. Każdy ma pełne prawo do własnej opinii.

Ale twierdzenie, że jest to "średni" samochód w każdej dziedzinie jest - jak na wstępie - obiektywnie błędne.

 

Pozwolę sobie dodać, czysto subiektywnie, tak na podstawie własnych obserwacji, że moim zdaniem jest jeszcze inny aspekt.

I to bardzo istotny - "średni" kierowca Subaru ( w tym XV) nie jest "średnim" kierowcą samochodu :)

A obiektywnie jest to potwierdzone posiadanymi statystykami - jest od "średniego" lepiej wykształcony, posiada wyższe dochody, jest bardziej otwarty na świat i bardziej życiowo aktywny.

 

Pozdrowienia

 

Edytowane przez Dyrekcja
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

O ile na temat stylizacji dyskutować nie sposób, gdyż jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje, o tyle sformułowanie "średni samochód w każdej dziedzinie" jest po prostu nieprawdą.

Naturalnie są kierowcy, którzy nie mają pojęcia co mają pod maską, nie jeżdżą po nieutwardzonych drogach, gdy pada śnieg jadą dp pracy autobusem itd. itd.

Tacy kierowcy różnic mogą nie dostrzegać.

Ale faktycznie jest inaczej :

1. Przytłaczająca większość samochodów w tek klasie ma napęd na jedną oś ( = "średni" samochód to "ośka" )

2. Spośród tych z napędem na 4 kola przytłaczająca większość ma napęd dołączany, nie stały ( = "średni" samochód z napędem 4 kół ma napęd dołączany)

3. Przytłaczająca większość samochodów w klasie ma prześwit dużo poniżej 20 cm ( = "średni" samochód w klasie ma prześwit ~ 18cm ).

4. Żaden inny samochód w klasie nie ma silnika przeciwsobnego ( ze wszystkimi tego konsekwencjami jak środek ciężkości itp.). ( = "średni" samochód ma silnik rzędowy ).

 

Itd. itd.

Naturalnie macie państwo rację że auto posiada całkowicie odmienne rozwiązania techniczne – silnik, napęd niż auta konkurencji ale w tym konkretnym przypadku modelu XV wcale nie sprawia to że jest od konkurencji lepsze. Jest po prostu inaczej skonstruowane.

Ocena -"średni" jest moją opinią, którą wyrobiłem sobie o tym aucie po przejechaniu 40k km w różnych warunkach – szosa, snieg, drogi nie utwardzone, miasto.

1)Komfort podróżowania – głównie akustyczny jest bardzo słaby, puka stuka, jest bardzo głośno  w szczególności przy prędkościach autostradowych.

2)Jakość elementów wnętrza jest słaba – twarde plastiki łatwo rysujące się w dodatku słabo spasowane(kratki nawiewów, maskownice głośników elementy tunelu środkowego itp)., kable od fotela wystają pomiędzy tunelem środkowym a fotelami

3)Zawieszenie- nieodpowiednio skalibrowane w szczególności tylna oś stuka po przejeździe  przez progi zwalniające powodując aktywację kontroli trakcji. 

4)Silnik w układzie bokser wprawia auto w wibracje na biegu jałowym na ssaniu – na forach zza wielkiej wody określane jako „Subaru thing”, do oszczędnych nie należy ( na trasie ok ale w mieście potrafi sobie łyknąć), mocą nie powala napisałbym że jest wręcz słaby. Niby wisi niżej powodując że auto ma niżej środek ciężkości ale co z tego skoro potrafi zapłożyć przodem na śliskim ( jak już gdzieś pisałem fizyki nie oszukamy auto jest wysoko zawieszone i środek ciężkości pomimo leżącego silnika też jest wysoko) . Praca lewarka zmiany biegów zostawia wiele do życzenia...

5)Napęd – jest premium ale czy napęd to jedyna rzecz która wpływa na całościową ocenę auta? Moim zdaniem na całościową ocenę auta najważniejszy ma wpływ komfort podróżowania w różnych warunkach( ok. w trudnych warunkach komfort podrózowania w XV jest premium, natomiast w standardowych -trasa, miasto IMO slaby)  a nie rozwiązania konstrukcyjne - bo te zapewne każda firma ma własne. 

 

 

Pozdrawiam i dziękuje za udział w dyskusji 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
44 minuty temu, Karas napisał:

Ocena -"średni" jest moją opinią

Naturalnie każdy użytkownik, tak jak już napisałem, może mieć na ten temat swoją ( = subiektywną ) opinię. :)

Natomiast obiektywnie, zgodnie ze znaczeniem słowa "średni" , do XV po prostu nie pasuje .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem cześć osób poszukuje tańszego Bentleya = cicho, komfortowo, na wypasie, itp. -> tym nie dopasujesz nigdy.

Część zaś  miała auta sportowe z przelotowym wydechem i amorami poskręcanymi na beton - > ten zaś szuka atrakcji z trakcji.

Teraz pytanie z której grupy  kto się wywodzi i jak wysoko potrafi tyłek podnieść do czynności fizjologicznej (czyt. wyżej sr.. jak d...e ma) :)

Ileż razy można mówić że jak się nie podoba to wystarczy RAZ powiedzieć (=ogołosić na forum publicum)  i sprzedać owo guano a nie:  posiadać i flapać się nad tym jak mi jest źle. To ostatnie nie jest wycieczką personalną ale stwierdzeniem ogólnym!

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...