GREGG Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 No właśnie, dużo pozytywów ale w podsumowaniu: "In this turbocharged world does not have enough to keep up with the competition" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 recenzent w 4:15 mówi dokładnie to co ja napisałem wyżej odnośnie obecnego XV. Szkoda. Ale nie ma co się przejmować. Jest konkurencja która oferuje crossovery/suv'y z mocniejszymi silnikami i równie dobrym napędem. Mam cichą nadzieję że 1,6dit pojawi się przynajmniej w forku zamiast obecnego 2.0i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Skiba Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2017 Dnia 4/15/2017 o 09:03, kamilgt napisał: Czy wiadomo kiedy będą pierwsze sztuki nowego XV w Polsce? W Polsce to pewnie i Dyrekcja jeszcze nie wie (lub skrzętnie to ukrywa), ale w Australii ma już być w czerwcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 16.04.2017 o 14:30, Karas napisał: Ale nie ma co się przejmować. Jest konkurencja która oferuje crossovery/suv'y z mocniejszymi silnikami i równie dobrym napędem Jest mnóstwo lepszych aut np.: GLC, X1 - ale nie ta klasa ani cena. HR-V, C-HR, SX-4 - cena ta, ale nie ta klasa (co pokazało porównanie na Youtube (2 strony wcześniej) XV z SX4. Bezpośrednie porównanie tych aut pokazało wyraźnie, że nie jest to konkurencja. XV to podniesiony (spory) kompakt, a SX-4 to nadmuchany maluch, podobnie jak CH-R. Centymetry nie kłamią. Podobnie w środku - SX-4 przypomina mi wykończeniem Qashqaia. To nie wada, ale jak dla mnie zbyt odblaskowo. Bez apaszki i torebki ani rusz. Wychodzi na to, że XV nie ma konkurencji w swojej klasie Edytowane 19 Kwietnia 2017 przez Strusiu72 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Czy ja wiem czy nie ma konkurencji? Np. Seat Ateca, cenowo i jakościowo raczej ta sama półka, za chwilę będzie nowa Skoda Yeti (tak, wiem że to Skoda ). A pod koniec roku będzie Mitsubishi Eclipse, wygląda na ciekawe auto i pewnie będzie cenowo podobnie jak XV. Wiele innych faktycznie albo słabsze jak Suzuki albo fajniejsze ale wyraźnie droższe (poza wspomnianymi Glc, X1 - jeszcze nowy Mini Countryman) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strusiu72 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Wychodzi na moje konkurencji brak ... na razie. Yeti na razie brak, Seat Ateca ... oczy bolą (cytując Kazika) , nowego Mini nie widziałem (jest już?) stary był dość mały - też nie konkurencja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Konkurencji brak nadal, może coś się zmieni ale wątpię (będzie albo padaka albo cena). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 2 godziny temu, Strusiu72 napisał: Wychodzi na moje konkurencji brak ... na razie. Yeti na razie brak, Seat Ateca ... oczy bolą (cytując Kazika) , nowego Mini nie widziałem (jest już?) stary był dość mały - też nie konkurencja. Nowy Yeti ma być za miesiąc. Ateca faktycznie wizualnie nie powala... ale konkurencją jest Nowy Countryman poważnie urósł, teraz jest wielkości kompaktu, ale to już niestety wyższa półka cenowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 24 minuty temu, GREGG napisał: Nowy Yeti ma być za miesiąc. Ateca faktycznie wizualnie nie powala... ale konkurencją jest Nowy Countryman poważnie urósł, teraz jest wielkości kompaktu, ale to już niestety wyższa półka cenowa Countryman można w tej chwili nabyć w automacie,1,6l 190KM, 4all, z dobrym wyposażeniem za 112-116kpln więc cena jest niezła przymierzam się do XV (może nie zupełnie ja), troszkę dużo wychodzi a skłonność do negocjacji dealerów Subaru jest powszechnie znana może jak będzie MY17 dostępny to ceny obecnej wersji będą obniżone tylko nie wiem czy uda mi się doczekać do tego czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 8 godzin temu, MKK napisał: Countryman można w tej chwili nabyć w automacie,1,6l 190KM, 4all, z dobrym wyposażeniem za 112-116kpln Ale za tyle to chyba ten stary model z wyprzedaży rocznika? Bo jak patrzyłem w cennik to nowy w tej wersji za ok. 160-170k nominalnie - ale skłonności negocjacyjne pewnie mają większe no i można też cos z programu używek wziąć. Ten 1,6 to już się całkiem dobrze odpycha, przynajmniej na papierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 18 minut temu, GREGG napisał: Ale za tyle to chyba ten stary model z wyprzedaży rocznika? Bo jak patrzyłem w cennik to nowy w tej wersji za ok. 160-170k nominalnie - ale skłonności negocjacyjne pewnie mają większe no i można też cos z programu używek wziąć. Ten 1,6 to już się całkiem dobrze odpycha, przynajmniej na papierze Tak. Podane ceny dotyczą wyprzedaży. Rocznik 2016, ale dobrze wyposażony, skóra, szyberdach, ledy. Bez przebiegu 1,6 fajnie jedzie, jest niestety troszkę głośny. Może być alternatywą dla XV, z wyższej półki w troszkę wyższej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 XV to podwyższona Impreza impreza to kompakt więc pozwolę sobie na porównanie do Golfa porównywanie XV 2.0i do Golfa Alltrack 1.8 TSI nie ma większego sensu od strony ceny gdyż osiągami dzieli te auta przepaść więc skupie się na Dieslach (ten sam poziom technologii w silnikach. te same moce, zbliżone osiągi) Subaru XV Diesel Comfort 27 000 € -> 114750 PLN (bez dopłaty za lakier) Golf Alltrack 2.0 TDI manual - 121910 PLN (też bez dopłaty za lakier) do kosztu zakupu warto by było dodać koszt serwisowania w ASO powiedzmy tylko w trakcie gwarancji auta w tym przypadku Subaru będzie wymagało "dopłaty" względem VW dodatkowo jest jeszcze kwestia wyposażenia jak i funkcjonalności tegoż wyposażenia, pewnie XV Comfort Diesel wiele nie odstaje od "bazowego" Golfa Alltrack do tego w VW coś się w kwestii ceny wynegocjuje teraz odrobinę puszcze wodze fantazji której celem będzie próba porównania potencjalnego XV DIT do Golfa Alltrack TSI różnica cen miedzy takimi samymi wersjami Forestera 2.0i CVT (34 000 €) a 2.0 DIT (38 000 €) czyli XT to 4 000 € -> 17000 PLN przyjmijmy, że to różnica za zastosowany mocniejszy, inny technologiczne silnik + lepsze hamulce itp. XV 2.0i CVT Comfort 25 000 € -> 106250 PLN do tego dodajmy 17000 PLN za 2.0DIT -> 123250 PLN (hipotetyczna cena XV 2.0 DIT CVT dla naszego porównania) VW Golf Alltrack 1.8 TSI DSG 122010 PLN w ramach VW podobne porównane można poczynić z Seatem czy Skodą, choć ta przy XV to już jest "wielką krową" XV to bardzo fajna koncepcja auta ale brakuje "atrakcyjnego silnika" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Topi Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Ciekawe jak by sobie radził nowy XV z silnikiem z BRZ. Osobiście wydaję mi się to jako łatwe i tanie rozwiązanie problemu mocy w XV. Podejrzewam, że silnik ten dużo się nie różni od tego, który już jest w XV, zatem powinien się zmieścić. Byłoby więcej mocy, może niekoniecznie momentu obrotowego, ale zostałby charakter samochodu z silnikiem N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 21 minut temu, Topi napisał: Ciekawe jak by sobie radził nowy XV z silnikiem z BRZ nie nie nie inna charakterystyka silnika do tego jest kwestia skrzyni biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 A czy nie wydaje się Wam, że w sumie poważny producent taki jak FIH, który w sumie ma całkiem przyzwoite wyniki finansowe, zanim wprowadzi na rynek jakiś pojazd w konkretnej konfiguracji, wykonuje badania rynkowe? I na ich podstawie podejmuje decyzje czy w coś wchodzi czy nie? I może XV nie jest kierowany do osób szukających mocnych silników, a grupie docelowej 2,0 wystarcza? Faktycznie trudno znaleźć "odpowiednik" XV, stąd zapewne tęsknota części z Was za mocniejszym silnikiem. Z drugiej strony Quashkai też był niegdyś "niszowy", a dziś podobne "coś" ma każdy producent, w 5 wariacjach. To, że koncept XV nie jest powielany przez innych producentów wskazuje na ograniczony popyt. Nisza. I np. dla mnie to jest jeden z powodów dla którego XV zyskuje dodatkowe "punkty" w wyścigu o miano "Żonowozu". Na parkingu będzie tylko 1 taki Czekam na nowe XV. Nie wiem jak Żona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 22 minuty temu, Tsunetomo napisał: A czy nie wydaje się Wam, że w sumie poważny producent taki jak FIH, który w sumie ma całkiem przyzwoite wyniki finansowe, zanim wprowadzi na rynek jakiś pojazd w konkretnej konfiguracji, wykonuje badania rynkowe? I na ich podstawie podejmuje decyzje czy w coś wchodzi czy nie? bez wątpienia, wyniki sprzedaży mówią same za siebie mają takie żniwa w USA, że jak się to utrzyma to EU całkiem odpuszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 1 minutę temu, ketivv napisał: bez wątpienia, wyniki sprzedaży mówią same za siebie mają takie żniwa w USA, że jak się to utrzyma to EU całkiem odpuszczą I pozostanie nam nieśmiertelna Skoda... Bo VW chyba w USA akurat to dołoży do biznesu, a nie zarobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, ketivv napisał: XV to podwyższona Impreza impreza to kompakt więc pozwolę sobie na porównanie do Golfa XV to crossover - przynajmniej tak określany przez producenta , w stanach sprzedawany pod nazwą crosstrek XV. To na bazie XV powstała impreza a nie odwrotnie. Więc czy przypadkiem to właśnie impreza nie jest obniżonym crossoverem a nie XV podniesionym HB ? ( tak sobie tylko gdybam ) A tak poważnie FHI poszło na łatwiznę i z jednego modelu stworzyło auto 2 segmentów: hb i crossovera. Brak mocnego silnika w XV wynika IMO z 3 przyczyn 1. ekologia 2.cena auta- XV gdzie sprzedaje się go najwięcej -USA ma być tanim autem, tańszym niż kia, hundai. Montaż innego motoru sprawiłoby że cena tego auta poszybowałaby w góre a sprzedaż w USA spadła 3. Bezawaryjność, nie oszukujmy się ale wolnossące silniki to silniki w których nie ma się co zepsuć. W Subaru najbardziej bezawaryjne silniki ze wszystkich. Wyobrażacie sobie co by się stało gdyby np. SBD był oferowany w USA i nagle w autach zaczęłyby ukręcać się wały ? Najprawdopodobniej byłby to koniec firmy Subaru... Wiem że SBD to nie 1,6 dit ale jak na razie również nie wiadomo jak z jego trwałością. W Europie jest od niedawna, a jakby w JP coś się z nim działo to i tak byśmy się o tym nie dowiedzieli bo mało kto siedzi na Japońskich forach i zna ten język 5 minut temu, Tsunetomo napisał: I pozostanie nam nieśmiertelna Skoda w necie krążą zdjęcia Yeti2 . Wygląda nadzwyczaj dobrze, haldex daje rade,zapewne zostanie wyposażona w mocny benzynowy silnik z turbo, cena bedzie zapewne przyzwoita + rabaty, jakośc wykończenia wnetrza i wyciszenia zapewne tez na wysokim poziomie Czego chcieć więcej ? Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 8 minut temu, Karas napisał: w necie krążą zdjęcia Yeti2 . Wygląda nadzwyczaj dobrze, haldex daje rade,zapewne zostanie wyposażona w mocny benzynowy silnik z turbo, cena bedzie zapewne przyzwoita + rabaty. Czego chcieć więcej ?:) Chociażby tego, żeby nie jeździć tym, czym cała dzielnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 7 minut temu, Karas napisał: XV to crossover - przynajmniej tak określany przez producenta , w stanach sprzedawany pod nazwą crosstrek XV. To na bazie XV powstała impreza a nie odwrotnie. Więc czy przypadkiem to właśnie impreza nie jest obniżonym crossoverem a nie XV podniesionym HB ? ( tak sobie tylko gdybam ) podobno tak ale ... popatrzcie na pozycje tylnego koła XV vs. Impreza w przypadku Imprezy koło tylne jest mniej więcej wycentrowane w brzegach błotnika w przypadku XV jst bardzo mocno przesunięte do przodu podniesienie zawieszenia na sprężynach nieco przesuwa przednią os do przodu stad też niewiele mniejszy rozstaw osi XV względem Imprezy dlatego osobiście uważam że XV to podniesiona Impreza a nie Impreza to obniżony XV 2 minuty temu, Tsunetomo napisał: Chociażby tego, żeby nie jeździć tym, czym cała dzielnica tak czy inaczej gdzieś Subaru ten swój milion aut sprzedaje, gdzieś i tak tym jeździ "cała dzielnica" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 5 minut temu, ketivv napisał: tak czy inaczej gdzieś Subaru ten swój milion aut sprzedaje, gdzieś i tak tym jeździ "cała dzielnica" podejrzewam że nawet znalazłoby się całe miasteczko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 2 minuty temu, Karas napisał: podejrzewam że nawet znalazłoby się całe miasteczko... No raczej nie w Polsce, gdzie na razie mieszkam. Ale jak przeniosę się do Stanów to sobie kupię Skodę. Będę jedyny w dzielnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) 16 minut temu, Tsunetomo napisał: No raczej nie w Polsce, gdzie na razie mieszkam. Ale jak przeniosę się do Stanów to sobie kupię Skodę. Będę jedyny w dzielnicy Jeż masz potrzebę wyróżniania się z tłumu to czemu nie Wielu z nas kupiło Subaru bo zawsze takie auto chciało mieć - marka z rajdowymi tradycjami kojarzona z niebieskim autem ze złotymi felgami, kurnikiem na masce, wielkim skrzydłem itp itd. Natomiast w chwili obecnej Subaru w rajdach udziału nie bierze, od tradycji się odcina a następnemu pokoleniu będzie się zapewne kojarzyło z autem dla emeryta ( z obecna gamą silnikową) XV to nie jest złe auto ale biorąc pod uwagę wymagania Europejskiego kierowcy i silniki konkurencji, na rynku są imo auta dające więcej funu z jazdy jeżeli chodzi o tansze auta dla mas ( XV. forek 2.0i ). Bo nie każdego stac na STI czy FXT... Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 No zapewne masz rację. Ja swojego OBK nazywam pieszczotliwie "leniwy baleron" Nie nastraja do szybkiej jazdy. Forkiem 2,0 też jeździłem - podobne odczucie. Ale w kopnym śniegu jechał jak czołg. Zapewne z XV podobnie jest. W sumie to biorąc pod uwagę coraz lepsze polskie drogi, ograniczenia i powracające fotoradary, to do przepisowej jazdy do 140km/h te auta dają radę w takich konfiguracjach silnika. W USA ograniczenia jeszcze większe, więc tym bardziej. A na koniec - i tak czeka nas wszystkich jazda elektorwózkami, w których będzie przycisk - emituj dźwięk np. boxera z Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 48 minut temu, Karas napisał: Subaru w rajdach udziału nie bierze 48 minut temu, Karas napisał: od tradycji się odcina 58 minut temu, Karas napisał: będzie się zapewne kojarzyło z autem dla emeryta 46 minut temu, Karas napisał: na rynku są imo auta dające więcej funu z jazdy Ty masz jakąś obsesję, tego biadolenia już chyba nie można brać na poważnie A może madoks czy inny wuj shakował ci konto? Jak ci auto nie pasuje to je sprzedaj, kup inne dające więcej funu z jazdy i osiągniesz nirwanę. 2 minuty temu, Tsunetomo napisał: Ja swojego OBK nazywam pieszczotliwie "leniwy baleron" Mój to 'dymiąca strzała' ma szmoc i można nieźle pociskać. Dopóki się nie rozpadnie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się