Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

recenzent w 4:15 mówi dokładnie to co ja napisałem wyżej odnośnie obecnego XV. Szkoda. Ale nie ma co się przejmować. Jest konkurencja która oferuje crossovery/suv'y z mocniejszymi silnikami i równie dobrym napędem. Mam cichą nadzieję że 1,6dit pojawi się przynajmniej w forku zamiast obecnego 2.0i 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2017 o 14:30, Karas napisał:

Ale nie ma co się przejmować. Jest konkurencja która oferuje crossovery/suv'y z mocniejszymi silnikami i równie dobrym napędem

 

Jest mnóstwo lepszych aut np.: GLC, X1 - ale nie ta klasa ani cena.

HR-V, C-HR, SX-4 - cena ta, ale nie ta klasa (co pokazało porównanie na Youtube (2 strony wcześniej) XV z SX4. Bezpośrednie porównanie tych aut pokazało wyraźnie, że nie jest to konkurencja. XV to podniesiony (spory) kompakt, a SX-4 to nadmuchany maluch, podobnie jak CH-R. Centymetry nie kłamią.

Podobnie w środku - SX-4 przypomina mi wykończeniem Qashqaia. To nie wada, ale jak dla mnie zbyt odblaskowo. Bez apaszki i torebki ani rusz.

Wychodzi na to, że XV nie ma konkurencji w swojej klasie :D;)

Edytowane przez Strusiu72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy nie ma konkurencji? Np. Seat Ateca, cenowo i jakościowo raczej ta sama półka, za chwilę będzie nowa Skoda Yeti (tak, wiem że to Skoda :P). A pod koniec roku będzie Mitsubishi Eclipse, wygląda na ciekawe auto i pewnie będzie cenowo podobnie jak XV. Wiele innych faktycznie albo słabsze jak Suzuki albo fajniejsze ale wyraźnie droższe (poza wspomnianymi Glc, X1 - jeszcze nowy Mini Countryman) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Strusiu72 napisał:

Wychodzi na moje ;) konkurencji brak ... na razie. Yeti na razie brak, Seat Ateca ... oczy bolą (cytując Kazika) ;), nowego Mini nie widziałem (jest już?) stary był dość mały - też nie konkurencja.

 

Nowy Yeti ma być za miesiąc. Ateca faktycznie wizualnie nie powala... ale konkurencją jest ;) Nowy Countryman poważnie urósł, teraz jest wielkości kompaktu, ale to już niestety wyższa półka cenowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, GREGG napisał:

 

Nowy Yeti ma być za miesiąc. Ateca faktycznie wizualnie nie powala... ale konkurencją jest ;) Nowy Countryman poważnie urósł, teraz jest wielkości kompaktu, ale to już niestety wyższa półka cenowa

Countryman można w tej chwili nabyć w automacie,1,6l 190KM, 4all, z dobrym wyposażeniem za 112-116kpln

więc cena jest niezła

przymierzam się do XV (może nie zupełnie ja), troszkę dużo wychodzi a skłonność do negocjacji dealerów Subaru jest powszechnie znana

może jak będzie MY17 dostępny to ceny obecnej wersji będą obniżone

tylko nie wiem czy uda mi się doczekać do tego czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MKK napisał:

Countryman można w tej chwili nabyć w automacie,1,6l 190KM, 4all, z dobrym wyposażeniem za 112-116kpln

 

Ale za tyle to chyba ten stary model z wyprzedaży rocznika? Bo jak patrzyłem w cennik to nowy w tej wersji za ok. 160-170k nominalnie - ale skłonności negocjacyjne pewnie mają większe ;) no i można też cos z programu używek wziąć. Ten 1,6 to już się całkiem dobrze odpycha, przynajmniej na papierze  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, GREGG napisał:

 

Ale za tyle to chyba ten stary model z wyprzedaży rocznika? Bo jak patrzyłem w cennik to nowy w tej wersji za ok. 160-170k nominalnie - ale skłonności negocjacyjne pewnie mają większe ;) no i można też cos z programu używek wziąć. Ten 1,6 to już się całkiem dobrze odpycha, przynajmniej na papierze  

Tak. Podane ceny dotyczą wyprzedaży.

Rocznik 2016, ale dobrze wyposażony, skóra, szyberdach, ledy. Bez przebiegu

1,6 fajnie jedzie, jest niestety troszkę głośny.

Może być alternatywą dla XV, z wyższej półki w troszkę wyższej cenie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to podwyższona Impreza impreza to kompakt więc pozwolę sobie na porównanie do Golfa

 

porównywanie XV 2.0i do Golfa Alltrack 1.8 TSI nie ma większego sensu od strony ceny gdyż osiągami dzieli te auta przepaść więc skupie się na Dieslach (ten sam poziom technologii w silnikach. te same moce, zbliżone osiągi)

 

Subaru XV Diesel Comfort 27 000 € -> 114750 PLN (bez dopłaty za lakier)

Golf Alltrack 2.0 TDI manual - 121910 PLN (też bez dopłaty za lakier)

 

do kosztu zakupu warto by było dodać koszt serwisowania w ASO powiedzmy tylko w trakcie gwarancji auta w tym przypadku Subaru będzie wymagało "dopłaty" względem VW

dodatkowo jest jeszcze kwestia wyposażenia jak i funkcjonalności tegoż wyposażenia, pewnie XV Comfort Diesel wiele nie odstaje od "bazowego" Golfa Alltrack do tego w VW coś się w kwestii ceny wynegocjuje

 

teraz odrobinę puszcze wodze fantazji której celem będzie próba porównania potencjalnego XV DIT do Golfa Alltrack TSI

 

różnica cen miedzy takimi samymi wersjami Forestera 2.0i CVT (34 000 €) a 2.0 DIT (38 000 €) czyli XT to 4 000 € -> 17000 PLN

przyjmijmy, że to różnica za zastosowany mocniejszy, inny technologiczne silnik + lepsze hamulce itp. 

 

XV 2.0i CVT Comfort 25 000 € -> 106250 PLN 

do tego dodajmy 17000 PLN za 2.0DIT -> 123250 PLN (hipotetyczna cena XV 2.0 DIT CVT dla naszego porównania)

 

VW Golf Alltrack 1.8 TSI DSG 122010 PLN

 

w ramach VW podobne porównane można poczynić z Seatem czy Skodą, choć ta przy XV to już jest "wielką krową"

 

XV to bardzo fajna koncepcja auta ale brakuje "atrakcyjnego silnika"

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak by sobie radził nowy XV z silnikiem z BRZ. Osobiście wydaję mi się to jako łatwe i tanie rozwiązanie problemu mocy w XV. Podejrzewam, że silnik ten dużo się nie różni od tego, który już jest w XV, zatem powinien się zmieścić. Byłoby więcej mocy, może niekoniecznie momentu obrotowego, ale zostałby charakter samochodu z silnikiem N/A. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie wydaje się Wam, że w sumie poważny producent taki jak FIH, który w sumie ma całkiem przyzwoite wyniki finansowe, zanim wprowadzi na rynek jakiś pojazd w konkretnej konfiguracji, wykonuje badania rynkowe? I na ich podstawie podejmuje decyzje czy w coś wchodzi czy nie? I może XV nie jest kierowany do osób szukających mocnych silników, a grupie docelowej 2,0 wystarcza? 

Faktycznie trudno znaleźć "odpowiednik" XV, stąd zapewne tęsknota części z Was za mocniejszym silnikiem. Z drugiej strony Quashkai też był niegdyś "niszowy", a dziś podobne "coś" ma każdy producent, w 5 wariacjach. To, że koncept XV nie jest powielany przez innych producentów wskazuje na ograniczony popyt. Nisza. I np. dla mnie to jest jeden z powodów dla którego XV zyskuje dodatkowe "punkty" w wyścigu o miano "Żonowozu". Na parkingu będzie tylko 1 taki :) Czekam na nowe XV. Nie wiem jak Żona ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tsunetomo napisał:

A czy nie wydaje się Wam, że w sumie poważny producent taki jak FIH, który w sumie ma całkiem przyzwoite wyniki finansowe, zanim wprowadzi na rynek jakiś pojazd w konkretnej konfiguracji, wykonuje badania rynkowe? I na ich podstawie podejmuje decyzje czy w coś wchodzi czy nie?

 

bez wątpienia, wyniki sprzedaży mówią same za siebie mają takie żniwa w USA, że jak się to utrzyma to EU całkiem odpuszczą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ketivv napisał:

 

bez wątpienia, wyniki sprzedaży mówią same za siebie mają takie żniwa w USA, że jak się to utrzyma to EU całkiem odpuszczą ;)

I pozostanie nam nieśmiertelna Skoda... Bo VW chyba w USA akurat to dołoży do biznesu, a nie zarobi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ketivv napisał:

XV to podwyższona Impreza impreza to kompakt więc pozwolę sobie na porównanie do Golfa

 

XV to crossover - przynajmniej tak określany przez producenta , w stanach sprzedawany pod nazwą crosstrek XV. To na bazie XV powstała impreza a nie odwrotnie. Więc czy przypadkiem to właśnie impreza nie jest obniżonym crossoverem a nie XV podniesionym HB ? :) ( tak sobie tylko gdybam ) 

A tak poważnie FHI poszło na łatwiznę i z jednego modelu stworzyło auto 2 segmentów: hb i crossovera. Brak mocnego silnika w XV wynika IMO z 3 przyczyn 1. ekologia 

2.cena auta- XV gdzie sprzedaje się go najwięcej -USA ma być tanim autem, tańszym niż kia, hundai. Montaż innego motoru sprawiłoby że cena tego auta poszybowałaby w góre a sprzedaż w USA spadła

3. Bezawaryjność, nie oszukujmy się ale wolnossące silniki to silniki w których nie ma się co zepsuć. W Subaru najbardziej bezawaryjne silniki ze wszystkich. Wyobrażacie sobie co by się stało gdyby np. SBD był oferowany w USA i nagle w autach zaczęłyby ukręcać się wały ? Najprawdopodobniej byłby to koniec firmy Subaru... Wiem że SBD to nie 1,6 dit ale jak na razie również nie wiadomo jak z jego trwałością. W Europie jest od niedawna, a jakby w JP coś się z nim działo to i tak byśmy się o tym nie dowiedzieli bo mało kto siedzi na Japońskich forach i zna ten język

5 minut temu, Tsunetomo napisał:

I pozostanie nam nieśmiertelna Skoda

w necie krążą zdjęcia Yeti2 . Wygląda nadzwyczaj dobrze, haldex daje rade,zapewne zostanie wyposażona w mocny benzynowy silnik z turbo, cena bedzie zapewne przyzwoita + rabaty, jakośc wykończenia wnetrza i wyciszenia zapewne tez na wysokim poziomie  Czego chcieć więcej ? :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Karas napisał:

 

w necie krążą zdjęcia Yeti2 . Wygląda nadzwyczaj dobrze, haldex daje rade,zapewne zostanie wyposażona w mocny benzynowy silnik z turbo, cena bedzie zapewne przyzwoita + rabaty. Czego chcieć więcej ?:)

Chociażby tego, żeby nie jeździć tym, czym cała dzielnica ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

XV to crossover - przynajmniej tak określany przez producenta , w stanach sprzedawany pod nazwą crosstrek XV. To na bazie XV powstała impreza a nie odwrotnie. Więc czy przypadkiem to właśnie impreza nie jest obniżonym crossoverem a nie XV podniesionym HB ? :) ( tak sobie tylko gdybam )

 

podobno tak ale ...

 

popatrzcie na pozycje tylnego koła XV vs. Impreza 

impreza15-sport36.jpg

w przypadku Imprezy koło tylne jest mniej więcej wycentrowane w brzegach błotnika w przypadku XV jst bardzo mocno przesunięte do przodu 

 

podniesienie zawieszenia na sprężynach nieco przesuwa przednią os do przodu stad też niewiele mniejszy rozstaw osi XV względem Imprezy dlatego osobiście uważam że XV to podniesiona Impreza a nie Impreza to obniżony XV ;)

 

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Chociażby tego, żeby nie jeździć tym, czym cała dzielnica ;) 

 

tak czy inaczej gdzieś Subaru ten swój milion aut sprzedaje, gdzieś i tak tym jeździ "cała dzielnica"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Karas napisał:

podejrzewam że nawet znalazłoby się całe miasteczko...

No raczej nie w Polsce, gdzie na razie mieszkam. Ale jak przeniosę się do Stanów to sobie kupię Skodę. Będę jedyny w dzielnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 minut temu, Tsunetomo napisał:

No raczej nie w Polsce, gdzie na razie mieszkam. Ale jak przeniosę się do Stanów to sobie kupię Skodę. Będę jedyny w dzielnicy :)

 

 

Jeż masz potrzebę wyróżniania się z tłumu to czemu nie :)

Wielu z nas kupiło Subaru bo zawsze takie auto chciało mieć - marka z rajdowymi tradycjami kojarzona z niebieskim autem ze złotymi felgami, kurnikiem na masce, wielkim skrzydłem  itp itd. Natomiast w chwili obecnej Subaru w rajdach udziału nie bierze, od tradycji się odcina a następnemu pokoleniu będzie się zapewne kojarzyło z autem dla emeryta ( z obecna gamą silnikową) XV to nie jest złe auto ale biorąc pod uwagę wymagania Europejskiego kierowcy i silniki konkurencji, na rynku są imo auta  dające więcej funu z jazdy jeżeli chodzi o tansze auta dla mas ( XV. forek 2.0i ). Bo nie każdego stac na STI czy FXT...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zapewne masz rację. Ja swojego OBK nazywam pieszczotliwie "leniwy baleron" ;) Nie nastraja do szybkiej jazdy. Forkiem 2,0 też jeździłem - podobne odczucie. Ale w kopnym śniegu jechał jak czołg. Zapewne z XV podobnie jest.

W sumie to biorąc pod uwagę coraz lepsze polskie drogi, ograniczenia i powracające fotoradary, to do przepisowej jazdy do 140km/h te auta dają radę w takich konfiguracjach silnika. W USA ograniczenia jeszcze większe, więc tym bardziej.

A na koniec - i tak czeka nas wszystkich jazda elektorwózkami, w których będzie przycisk - emituj dźwięk np. boxera z Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Karas napisał:

Subaru w rajdach udziału nie bierze

 

48 minut temu, Karas napisał:

od tradycji się odcina

 

58 minut temu, Karas napisał:

będzie się zapewne kojarzyło z autem dla emeryta

 

46 minut temu, Karas napisał:

na rynku są imo auta  dające więcej funu z jazdy

 

Ty masz jakąś obsesję, tego biadolenia już chyba nie można brać na poważnie :biglol:

A może madoks czy inny wuj shakował ci konto?

Jak ci auto nie pasuje to je sprzedaj, kup inne dające więcej funu z jazdy i osiągniesz nirwanę.

 

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Ja swojego OBK nazywam pieszczotliwie "leniwy baleron"

 

Mój to 'dymiąca strzała' :D ma szmoc i można nieźle pociskać. Dopóki się nie rozpadnie :biglol:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...