Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Karas napisał:

tak jak napisał:

Jedno jest pewne w chwili obecnej nie ma aut bezawaryjnych. Japońskie niemieckie "jeden pies".   Subaraki psują się tak samo jak BMW nie ma reguły . Ketiv miał przygody ze swoim XV , OBK CVT też z tego co kiedyś pisał na forum a będąc w Dzierżoniowie na przeglądach za każdym razem widzę całe podwórze Subaryn nowych/starych którym coś tam dolega. W chwili obecnej kupując kolejny samochód na pewno zainteresowałbym się ofertą BMW ze względu na różnorodność palety silnikowej we wszystkich modelach marki, których po prostu brak w modelach Subaru.

Być może jest jeszcze nadzieja na 1,6dit w XV...

Polityka Subaru w zakresie gamy silników jaka jest każdy widzi

Wydaje mi się, że porównywanie Subaru do BMW, Audi czy Mercedesa nie jest właściwe, To jednak inna pólka, inna wielkość sprzedaży aut, inna gama. No i jednak inne ceny

Ale popatrzmy co zrobiło Volvo. W Europie praktycznie tylko 2,0 i 1,5. różnica w liczbie sprężarek i sofcie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.03.2017 o 21:05, ketivv napisał:

 

33635089836_696c664938_c.jpg

forumowe BMW X1 ;)

 

pewna koncepcja tego auta i związanych z nim modów pojawiła się u mnie w ubiegłym roku 

https://forum.subaru.pl/topic/68552-czy-kupiłbyś-xv-raz-jeszcze/?do=findComment&comment=2510968

 

od początku stycznia b.r. poszukiwałem auta benzynowego (miałem parę swoich typów w tym i Subaru) wtem pojawiło się na tutejszym forum ogłoszenie X1 w fabrycznej konfiguracji z mojego punktu widzenia niemalże "szytej na miarę"

przy okazji serdecznie pozdrawiam usera p@dre 

 

w skrócie w ten oto sposób zbłądziłem w nieznanie 

 

gdzieś tam korcił mnie dalej XV, sądzę, że nowy XV będzie lepszy ale paleta silników ... no cóż mało atrakcyjna

Jest co najmniej jedno "ale". Dwa miesiące temu miałem okazję przekonać się o różnicach w napędach 4x4. Kolega BMW X1 nie przejechał przez polną drogę zasypaną śniegiem (kilkadziesiąt centymetrów nawiane z pola) i zakopał się w połowie. Audi A6 quattro i moja Impreza przejechały bez problemu. A do tego wyciągnęliśmy BMW na lince :)

 

693e43e5158546e1ce6b901daabf047c_big.jpg

 

 

Edytowane przez radix99
Dodane zdjęcie.
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, radix99 napisał:

Jest co najmniej jedno "ale". Dwa miesiące temu miałem okazję przekonać się o różnicach w napędach 4x4. Kolega BMW X1 nie przejechał przez polną drogę zasypaną śniegiem (kilkadziesiąt centymetrów nawiane z pola) i zakopał się w połowie.

 

wierzę, natomiast XV MT na zimowych Nokianach (nie pamiętam dokładnej nazwy) też miał poważne problemy z trakcją, auto na śniegu robiło co chciało i nie raz na jakiś podjazdach wysiadałem sobie z auta zostawionego na jedynce, fakt wszystkie cztery koła się kręciły ale w miejscu, kierowalność przedniej osi była żadna a hamowanie dramat całość zmieniła się po wymianie "zimówek autostradowych" na "prawdziwe zimówki" 

24394103610_3890765994_c.jpg

 

po tym zabiegu XV na śniegu zwyczajnie stał się innym autem

 

 

natomiast różnice w budowie napędów pomiędzy XV manual a X1 są znaczne o ile w "próbach a'la terenowych" na pochyłościach* X1 z x-drive i automatem** bije na głowę XV manual to już w przypadku drogi szutrowej sytuacja całkowicie się odwraca tu gdzie w przypadku XV zaczyna się zabawa jazda X1 ociera się o szaleństwo ;) 

przy czym pomimo opon run flat zawieszenie X1 jest zaskakująco sprężyste względem XV (szczególnie dotyczy to osi tylnej) który to XV wydaje się mieć za to dłuższy skok roboczy zawieszenia (jestem niemal pewien, że X1 po niewielkim locie odbije się jak piłka gdzie XV to wybierze)

 

 

* - wielką niewiadomą jest działanie x-drive na płaskim, tu XV manual jest analogowy, przewidywalny tego samego na ta chwilę nie mogę powiedzieć o X1 

** - hydrokinetyk w automacie BMW znacząco pomaga w porównaniu do sprzęgła ciernego w MT Subaru (to jest też zaleta klasycznego automatu nad skrzynią dwusprzęgłową, w każdej innej sytuacji wolałbym dwusprzęgłówkę od tego automatu)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, polak900 napisał:

Akurat na Nokianach kierowalność XV jest bardzo dobra , ja ma wrd4

 

sprawdziłem po zdjęciach to były Nokian WR A3 i na śniegu zwyczajnie były do d... (i to przez duże D)

 

 

https://youtu.be/TosvHx58At8

 

w typowo zimowych warunkach na śniegu nie ma ich co porównywać do Federal Himalaya WS2 które typową zimówką na śnieżną zimę (oczywiście niesie to ze sobą konsekwencje gdy zima jest nijaka ale to juz kwestia decyzji co komu bardziej jest potrzebne) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"robotę" w warunkach terenowych czy zimowych robi  dobra opona. Może gdybym wcześniej nigdy nie miał auta z 4x4 to bym w wyższość napędu X nad Y w takich warunkach uwierzył ale z moich doświadczeń wynika ze ex Suzuki sx4 4x4 czy Yeti kolegi  wjeżdżało i wyjeżdżało z tak samo bagnistych czy zawalonych śniegiem polnych dróg jak XV.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FilipBB napisał:

Swoją drogą zaskoczeniem dla mnie jest, że w USA ma być manual albo CVT a w Europie tylko CVT. :huh:

Patrząc na Levorga czy FXT wcale mnie to nie dziwi. Jeżeli układ napędowy(silnik+skrzynia) będzie klonem tego z Levorga to nie mam nic przeciwko a nawet jestem za. Natomiast jeżeli będzie to mułowate 1,6i , 2.0i z cvt nie symulującym zmiany biegów i ceną zbliżoną do Forka - jak jest obecnie, to sprzedaż modelu będzie zapewne w EU znikoma i auto stanie się kompletnie egzotycznym tworem na naszych drogach - szkoda bo w ruchu wygląda całkiem nieźle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FilipBB napisał:

w Europie tylko CVT

 

być może est to związane z flotową emisją CO2

modele z CVT legitymują się niższą dla przykładu 

Forester 2.0i

mt - 160 g/km

cvt - 150 g/km

 

XV 2.0i

mt - 160 g/km

CVT - 151 g/km

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał:

 

być może est to związane z flotową emisją CO2

modele z CVT legitymują się niższą dla przykładu 

Forester 2.0i

mt - 160 g/km

cvt - 150 g/km

 

XV 2.0i

mt - 160 g/km

CVT - 151 g/km

 

No ale SBD z CVT palił więcej niż MT. Swoją drogą, pytanie czy w ogóle będzie SBD w nowym XV i Imprezie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Giresse napisał:

Subaru jednak jest sentymentalne, niby środek już zbliżony poziomem do konkurencji, a jednak udało się
"przemycić"  przyciski do grzania dup z przed dwudziestu lat:faja:

:) Nie tylko Subaru. W Infiniti OX70 są podobne "smaczki". A w Lexusie NX na podłokietniku, na pięknej skórze jest ordynarny nit. . O wyświetlaczach w RAV 4 nie wspominam - są tam ze 4 o ile pamiętam i każdy inny, z czego jeden z pikselami jak z lat 90tych. Chyba taki urok japońskiej motoryzacji. 

A może po prostu 20 lat temu producent tych przełączników dał świetną cenę przy zakupie 50 milionów, wzięli i ciągle jeszcze są na stanie? ;)

Mi nie przeszkadza, w sumie nawet rozbawia. Nowe XV bardzo mi się podoba, zobaczymy jak już będzie fizycznie w PL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ketivv napisał:

silni, silnik i jeszcze raz silnik ;) a wszystkie detale a'la lata 90 ubiegłego wieku można spokojnie wybaczyć 

 

XV 2.0 z CVT Jako brajanowóz dla kobiety do miasta jest świetny, miałem zastępczego XV comfort z CVT i bardzo mi się spodobała charakterystyka tej skrzyni przy spokojnej miejskiej jeździe.

 

gdybym miał jednak kupować samochód dla siebie to zdecydowanie wolałbym 1.6dit, nawet gdyby miał taką samą moc.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...