Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Myślisz o 2,0i CVT do XV? XV nie jeździłem, ale Foresterem z taką kombinacją i według mnie nie ma tragedii. A jednostka chyba bezawaryjna? Cena - no za 120k można dostać HR-V, C-HR, Atecę. Wybór w tym segmencie spory. I dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kamilgt napisał:

Dzisiaj leniwy dzień to poprzeglądam małe suvy 4x4 i porównam wielkości, bo XV w środku, a szczególnie pod względem miejsca na tylnej kanapie jest całkiem spory. 

 

Nie mogę się doczekać nowego XV :D 

Mi też się podoba. Ale ten dylemat - czy do miasta potrzebne 4x4 czy lepiej zainwestować w hybrydę Toyoty... czy Kia Niro (zaskakująco ciekawe i nieźle wykonane auto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, kamilgt napisał:

CHR jest piękny, będzie mi bardzo trudno przekonać do xv jak można mieć w podobnej cenie chr :D

Kia niro odpada ze względu na wygląd...

 

No CHR to ciekawa stylistka. Na minus "brak" okien z tylu, dla dziecka w foteliku słabe trochę, jak w schronie. Niro nie jeździłem, ale podobno fajne to. Wygląd dla mnie do przyjęcia. No i jedyny w klasie, gdzie możesz mieć wentylowane fotele. Na te kilka dni upałów w roku niezbędne ;) 

Super, ze konkurencja się mocna robi, dla nas konsumentów to dobrze. Gdybym mieszkał poza Warszawa XV ze względu na napęd byłby pewnie pierwszym wyborem, a do miasta.... Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kia Niro to bardzo fajne auto ale bądźmy poważni to nie jest konkurent na miarę XV

 

XV to nieudawany crossover (w istocie podniesiony hatchback) występujący zawsze z napędem na cztery koła, chyba jedyny na rynku z prawdziwe stałym, opartym o centralny dyferencjał napędem, sensownym skokiem sawieszenia

 

Kia Niro to świetna hybryda mająca się nijak do koncepcji XV, do miasta jak i większość tras (o ile z racji warunków nie potrzeba 4x4) Niro to bardzo dobre auto ale...

... to nie segment XV, choćby dlatego że Niro występuje tylko jako auto z napędem na przód 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak patrzysz. Wymiary podobne. Funkcje tez podobne pełni - wozi z punktu A do B. Zgoda ze napędy nieporównywalne, w ten sposób patrząc XV nie ma konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tsunetomo napisał:

Zależy jak patrzysz. Wymiary podobne. Funkcje tez podobne pełni - wozi z punktu A do B

 

np do miasta czy podmiejską trasę w zwykłym użytkowaniu Niro będzie pewnie wygodniejsze układ hybrydowy miłą jazda, dobre przyśpieszenia do tego mocne odzyskiwanie energii i niższe spalanie 

 

XV w tych warunkach nie będzie tak dobry ale bez wątpienia jest dużo bardziej uniwersalnym autem a już dla tych którzy śmigają szutrami itp. drogami to od Niro dzielą XV lata świetlne (oczywiście inplus ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ketivv napisał:

 

np do miasta czy podmiejską trasę w zwykłym użytkowaniu Niro będzie pewnie wygodniejsze układ hybrydowy miłą jazda, dobre przyśpieszenia do tego mocne odzyskiwanie energii i niższe spalanie 

 

XV w tych warunkach nie będzie tak dobry ale bez wątpienia jest dużo bardziej uniwersalnym autem a już dla tych którzy śmigają szutrami itp. drogami to od Niro dzielą XV lata świetlne (oczywiście inplus ;) )

Dokładnie tak. Niro pod krawężnik podjedzie, ale poza asfalt...? Dla mnie to fajny koncept do miasta, na trasę zapewne juz dużo gorzej, w trudnych warunkach bez szans. Ale jako ze własnie do miasta możemy czegoś potrzebować, to Niro, C-HR konkurują dla nas z XV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ketivv napisał:

silni, silnik i jeszcze raz silnik ;) a wszystkie detale a'la lata 90 ubiegłego wieku można spokojnie wybaczyć 

 

Zgoda zgoda i jeszcze raz zgoda ;) Też bym wszystko inne wybaczył, nawet ten trochę nieproporcjonalny przedni zwis. Środek na zdjęciach naprawdę nie ma się co wstydzić. Charakter auta i gabaryty idealne na moje obecne potrzeby. Ale bez silnika to niestety nie ma o czym gadać :unsure:

2 minuty temu, ketivv napisał:

Niro ≠ XV  

 

dla mnie to jednak dwa osobne segmenty

 

Ale ceny też są niejako z osobnych segmentów

Niro na miejskie autko i w swojej cenie lepsze od XV

53 minuty temu, Tsunetomo napisał:

No CHR to ciekawa stylistka. Na minus "brak" okien z tylu, dla dziecka w foteliku słabe trochę, jak w schronie

 

CHR mi się podoba, jeden taki czarny parkuje codziennie koło mojego biura więc się napatrzyłem :)

Ale jest główny problem podobnie jak z XV - silnik - czy to 1,2 czy hybryda to ten samochód "nie jedzie", dlatego to jest autko tylko do miasta. Na plus że jest opcja 4x4 chociaż wtedy cena wyśrubowana więc takich wersji praktycznie nikt nie kupi

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

120k można dostać HR-V, C-HR, Atecę

 

Cenowo najlepsza jest Ateca, za 120k można mieć wersję 1.4 tsi + 4motion + DSG i w zasadzie wszystko co trzeba w środku. Silnik i skrzynia trochę "jednorazowego użytku" ale przy najmie na 3 lata jest mi to obojętne. Tylko auto wydaje się trochę nudne, bez wyrazu, upodobnili to niestety do Skody i VW a skoro nawet Toyota zrobiła ładny model CHR to można było z Seatem coś podobnego, bardziej odważnego stylistycznie zrobić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stojąc przed kupnem XV poważnie rozważyłbym nową Vitarę 1,4T.  W środku całkiem spora, na prawdę bardzo dynamiczny silnik ( Subarowskie 2.0i nie ma podejścia) napęd w warunkach terenowych nie ustępujący Subarowskiemu... Gdyby była oferowana jak kupowałem XV to pewnie bym nia smigał teraz w szczegolnosci że mam bardzo dobre doświadczenia z marką i ASO Suzuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Karas napisał:

stojąc przed kupnem XV poważnie rozważyłbym nową Vitarę 1,4T.  W środku całkiem spora, na prawdę bardzo dynamiczny silnik ( Subarowskie 2.0i nie ma podejścia) napęd w warunkach terenowych nie ustępujący Subarowskiemu... Gdyby była oferowana jak kupowałem XV to pewnie bym nia smigał teraz w szczegolnosci że mam bardzo dobre doświadczenia z marką i ASO Suzuki.

Tak, to fajne wozidełko. W środku trochę plastikowo, przy wyższych prędkościach głośno, ale chyba podobnie jak w XV? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie ale znacznie bardziej dynamiczne auto

cenowo też podobnie

 

no i acceleration test

 

XV'a nawet nie bede wklejał bo  wstyd :)

Ciekawy jestem tego nowego 2.0i w XV na bezpośrednim wtrysku ale podejrzewam że szału nie będzie...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Karas napisał:

podobnie ale znacznie bardziej dynamiczne auto

cenowo też podobnie

 

no i acceleration test

 

XV'a nawet nie bede wklejał bo  wstyd :)

Ciekawy jestem tego nowego 2.0i w XV na bezpośrednim wtrysku ale podejrzewam że szału nie będzie...

No nie będzie, to pewne. Ten silnik w Suzuki to ich czy wzięli od kogoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ten silnik w Suzuki to ich czy wzięli od kogoś?

 Jest to silnik Suzuki K14C, bazujący na znanym wcześniej K14B (bez turbo). Zgodnie z informacjami z forum Suzuki przypływa z Japonii.

IMO niestety dopóki w XV nie pojawi się benzynowy silnik z wiatrakiem dopóty ludzie raczej będą wybierać crossovery innych producentów - dla jednych to dobrze dla innych nie . Tu nawet nie chodzi o starty spod świateł , tylko o to że np jadąc załadowanym autem w ciepłe dni, wolnossak nie ma mocy, cieżko nim wyprzedzić a jak trafisz na teren górzysty trzeba go trzymać na bardzo wysokich obrotach.

Brak momentu robi swoje, dlatego najmocniejszym i najprzyjemniejszym silnikiem w XV jest w chwili obecnej SBD. Niestety kosztuje "majatek" a opinie na jego temat sa różne

7 minut temu, GREGG napisał:

Suzuki jest niby OK ale to są jednak bardzo toporne auta... 

do finezji rodem z toyoty c-hr czy lexusa sporo im brakuje to fakt :) 

ale porownując z XV ( przynajmniej moim z 2014) tragedii nie ma 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Karas napisał:

 Jest to silnik Suzuki K14C, bazujący na znanym wcześniej K14B (bez turbo). Zgodnie z informacjami z forum Suzuki przypływa z Japonii.

IMO niestety dopóki w XV nie pojawi się benzynowy silnik z wiatrakiem dopóty ludzie raczej będą wybierać crossovery innych producentów - dla jednych to dobrze dla innych nie . Tu nawet nie chodzi o starty spod świateł , tylko o to że np jadąc załadowanym autem w ciepłe dni, wolnossak nie ma mocy, cieżko nim wyprzedzić a jak trafisz na teren górzysty trzeba go trzymać na bardzo wysokich obrotach.

Brak momentu robi swoje, dlatego najmocniejszym i najprzyjemniejszym silnikiem w XV jest w chwili obecnej SBD. Niestety kosztuje "majatek" a opinie na jego temat sa różne

do finezji rodem z toyoty c-hr czy lexusa sporo im brakuje to fakt :) 

ale porownując z XV ( przynajmniej moim z 2014) tragedii nie ma 

 

Ale ona ma 140KM i do setki przyspiesza w 9,5 s, XV z SBD w 9,3 a pozostałe nieco ponad 10s. To są porównywalnie "średnie wartości"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdziłem z ciekawości, suzuki 1.4 automat z 4x4 ma przyspieszenie 10,5 a XV 2.0 z CVT wychodzi 10,7 więc praktycznie to samo. Tyle że w silniku bez turbo trzeba ostro piłować, żeby osiągnąć maksymalne osiągi a tego dane techniczne nie oddają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Karas napisał:

do finezji rodem z toyoty c-hr czy lexusa sporo im brakuje to fakt :) 

ale porownując z XV ( przynajmniej moim z 2014) tragedii nie ma 

 

Jak popatrzysz na zdjęcia ze środka vitary i nowego XV to jest lekka przepaść jednak ;) na korzyść XV oczywiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się sklada że w takiej Vitarze S  siedziałem. Design wnętrza zupełnie inny materiały w środku na takim samym poziomie jak w moim XV. Jeżeli w nowym XV my16 się zmieniły to super i swiadczy to bardzo dobrze o  Subaru.  

od czasu do czasu odwiedzam jakiś salon  gdyż bardzo bardzo powoli przymierzam się do czegos nowego...:)

Oczywiscie czekam też na nowe XV

W Subaru na chwile obecną nie ma dla mnie nic ciekawego. Levorg za niski, na XT mnie nie stac ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyśpiesza nowa Impreza z tym samym silnikiem i CVT, co prawda po drugiej stronie kuli ziemskiej. Troche to dziwne, by trwało to chyba dłużej, niz we wcześniejszym wydaniu

https://www.youtube.com/watch?v=TLgqAm1YPPw

 

 

Edytowane przez Topi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka Vitara było juz do kupienia rok temu i powiem tyle, nie zatrzymałem sie przy niej nawet na 5minut. Taki...damski samochód, może i dobry ale nie:wacko: to jednak nie to. Na zakupy dla pani domu albo małolata do jazdy na uczelnie jak najbardziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Topi napisał:

Tak przyśpiesza nowa Impreza z tym samym silnikiem i CVT, co prawda po drugiej stronie kuli ziemskiej. Troche to dziwne, by trwało to chyba dłużej, niz we wcześniejszym wydaniu

https://www.youtube.com/watch?v=TLgqAm1YPPw

 

 

Ładne auto. Ale 11,75 sek? A ja myślałem ze mój OBK to leniwy baleron ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...