Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, reality napisał:

do AdamW202 i do Ketivv: ...tylko że w przypadku Skody masz full wersji, opcji, dodatków, gadżetów, silników, napędów, itd., zaś w Subaru masz albo 2,0i albo... 2,0d... i max 2 lub od wielkiego dzwonu ewentualnie "aż" 3 opcje gotowego wyposażenia - też mi wybór..., personalizacja zerowa, dlatego politykę Skody rozumiem, a polityki Subaru nie rozumiem... :-) - zatem popieram słowa użytkownika Ketivv - że wybór w Subaru jest skromny - choć ujął to baaardzo delikatnie - wyboru po prostu nie ma... :-)

to prawda w przypadku takiego Superba 4x4 czy Passerati 4motion te auta znacżąco różnią sie od wersji standardowych  i jest to dla mnie całkowicie zrozumiałe że na "wypasiony" egzemplarz trzeba poczekać  - tzn. fabryka musi to wyprodukować to raz i zebrać zamówienia na taka wersje bo zapewne uruchamianie całej linii  produkcyjnej dla 1 egzemplarza jest nie dochodowe. Natomiast w przypadku XV mamy 3 wersje różniące się pierdołami i skrzynią biegów ( z tego co gdzies czytałem diesla w nowym XV ma nie byc, ma byc 1,6 :) i 2.0 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru oferuje gotowe opcje wyposażenia. Nawet najskromniejsza wersja jest dość bogata, a wyższe mają wszystko co jest potrzebne.  Bawiłem się kiedyś konfiguratorem na stronach kilku producentów i do szału doprowadzało mnie personalizowanie wyposażenia. Może jestem dziwny, ale traktuję auto użytkowo i rozwiązanie subaru jest dla mnie lepsze i prostsze. Ale są tacy którzy czerpią radość z doboru tysiąca detali i cóż ... Subaru im tego nie da. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, reality napisał:

atem popieram słowa użytkownika Ketivv - że wybór w Subaru jest skromny - choć ujął to baaardzo delikatnie - wyboru po prostu nie ma...

 

wybór jest tylko niewielki, natomiast trzeba też zrozumieć specyfikę łańcucha dostaw, pomijając już sam proces projektowania produkcji to samo wykonanie gotowego produktu dodatkowo pewnie by się wydłużyło w przypadku Azji dochodzi nam jeszcze czas dostaw, stąd czy w przypadku aut z Japonii czy z Korei gotowe pakiety wyposażenia, to zwyczajnie ułatwia logistykę nawet jeśli mamy ileś tam kolorów to pewna ich grupa jest dominująca i można spobie pozwolić na zapewne dużo większy udział sprzedaży aut "ze stocku" i ewentualne doposażanie w miejscu sprzedaży 

 

do tego co by nie powiedzieć auta Subaru są raczej tanie (odniesienie do innych aut z AWD) i koszty trzeba skrupulatnie liczyć bo w tym wypadku indywidualizacja nie jest aż tak pożądaną cechą jak w przypadku "marek premium" gdzie klient świadomie płaci za prestiż posiadania "wyjątkowej sztuki" 

 

wielu producentów europejskich może sobie na większą indywidualizację pozwolić bo linia dostaw fabryka - dealer jest stosunkowo krótka 

 

stąd odrobina wyrozumiałości dla Subaru ;-)

 

 

17 minut temu, przemekka napisał:

Bawiłem się kiedyś konfiguratorem na stronach kilku producentów i do szału doprowadzało mnie personalizowanie wyposażenia.

 

18 minut temu, przemekka napisał:

są tacy którzy czerpią radość z doboru tysiąca detali i cóż

 

należę do tych którzy tą dowolność wyposażenia auta sobie cenią, powodem jest dość pragmatyczne podejście nie lubię płacić za coś co jest mi zbędne:

- skórzana tapicerka foteli 

- okno dachowe

- dodatki stylizacyjne (głównie zewnętrzne jak chromowanie listwy itp.)

- zestawy nawigacji/CA

 

 

52 minuty temu, reality napisał:

do Mechanik i do FabSub i do Ketivv: TAK dokładnie to miałem właśnie na myśli... a do tego w Subaru strasznie zaszaleli - dodali "aż" 6 KONI MECHANICZNYCH! To będzie rewolucyjna i szokująca zmiana zapewne... a wystarczyło nie kombinować i wsadzić motor z Levorga - tak , wiem - powtarzam się... :-)

 

specjalnie ze zmianą auta poczekałem do prezentacji nowego XV raczej nie wierzyłem w mocniejsze silniki bo tak naprawdę Subaru przeważnie w większości swoich aut nie miało takowych ale jakaś tam iskierka się tliła a potencjał to auto spokojnie ma ale widocznie na kluczowych rynkach to wystarcza do zarabiania a z tym Subaru przecież radzi ;)

popatrzcie na to inaczej co z tego, że w EU 1000 osób nie kupi mocniejszego XV i tak z powodzeniem sprzedadzą w to miejsce 2000 szt. słabszych

 

obecny jak i nowy są zwyczajnie ładne (nowy głównie z zewnątrz ;) ), wierzę że nowy będzie lepszym autem przyłożyli się do liftingu Forestera pewnie i w przypadku XV się bardziej postarają

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To  żądanie mocy to chyba jest dosc specyficzne na naszym rynku ;) Albo moze na forach internetowych...? Ja tam jezdzilem ostatnie 10 lat samochodami ktore mialy 200+ koni, a teraz mam XV i wcale mi mocy nie brakuje. Bo jest to auto do czegos zupelnie innego. Mozna by wlozyc 1.6T? Pewnie by i mozna bylo! Ale jak juz uzytkownicy aerodynamicznego Levorga narzekaja na spalanie autostradowe (ktore, baj de uej, takie z natury rzeczy musi byc przy daunsajzingu...), to strach pomyslec co by taki klocek jak XV spalil przy 170 :biglol:

 

A propos wersji wyposazenia i doplat: nie zeby mnie ten model interesowal, ale skonfigurowalem sobie na szybko "pod siebie" Mercedesa GLA, bazujac na tym co aktualnie mam w XV: uwaga! GLA 200, moc 156KM. Cena wyjsciowa: 128.000 PLN

 

dodalem: 

 

- klime wielostrefowa

- lakier metalic

- tapicerke skorzana

- przyciemniane szyby

- czujnik deszczu (tylko z pakietem "wizualnym i oswietleniowym" + 1400pln)

- elektrycznie skladane lusterka (tylko z "pakietem lusterek" +1521pln)

- uchyty na pojemniki w konsoli srodkowej (co ciekawe, dostepne tylko z automatyczna skrzynia biegow...)

- automatyczna skrzynia biegow (+8600pln)

- elektrycznie regulowany fotel (+3000pln)

- podlokietnik kanapy tylnej :mrgreen: (+810pln)

- podgrzewane fotele (+1423pln)

- kamera cofania

- boczne poduszki powietrzne z tylu (SERIO ZA TO TRZEBA DOPLACAC?!?! )

- kamizelka fluorescencyjna dla kierowcy (+25pln, lub dla kierowcy i pasazera .... +123pln :biglol: 

- przednie lampy przeciwmgielne

- system keyless

 

Cena koncowa: 160.652PLN. No, mozna, owszem. Gdybym, nie daj Boze, chcial jeszcze miec mozliwosc podpiecia smartfona przez BT, to dochodzi jeszcze ... 14.000pln. Pestka.

 

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@reality brak szerszej oferty Subaru w Europie to duża bolączka, ale już to wałkujemy od lat i nie zmienimy polityki producenta który niestety (dla nas) może zarabiać łatwiej pieniądze na innych rynkach ;) Skupmy się zatem na czymś bardziej treściwym, jak odbierzesz Atecę zrób porządny opis od serca ;)

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Than_Junior napisał:

teraz mam XV i wcale mi mocy nie brakuje. Bo jest to auto do czegos zupelnie innego

 

jakoś Foresterowi 2.0 DIT nie przeszkadza a też jest to auto "do czegoś zupełnie innego" 

 

4 minuty temu, Than_Junior napisał:

- boczne poduszki powietrzne z tylu (SERIO ZA TO TRZEBA DOPLACAC?!?! )

 

 

trzeba, swoją drogą to w Subaru XV chyba bocznych poduszek powietrznych dla tylnego rzędu nie ma

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Than_Junior napisał:

Gdybym, nie daj Boze, chcial jeszcze miec mozliwosc podpiecia smartfona przez BT, to dochodzi jeszcze ... 14.000pln. Pestka.

 

 

nie dochodzi bo coś mi się wydaje, ze bazowy BT jest w każdym, sam się kiedyś na to naciąłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Than_Junior napisał:

A propos wersji wyposazenia i doplat: nie zeby mnie ten model interesowal, ale skonfigurowalem sobie na szybko "pod siebie" Mercedesa GLA, bazujac na tym co aktualnie mam w XV: uwaga! GLA 200, moc 156KM. Cena wyjsciowa: 128.000 PLN

 

9 minut temu, Than_Junior napisał:

Cena koncowa: 160.652PLN. No, mozna, owszem.

 

z ciekawości sprawdźmy XV bo nie sądzę, żeby w Subaru te dodatki były gratis

XV 2.0i MT ACTIVE 22 000 €

XV 2.0i CVT Exclusive 27 500 €

5500 € x 4,2 pln/€ = 23100,- pln

nie wiem jak jest z metalikiem kiedyś w XV była dopłata 

od ceny Merca trzeba odliczyć boczne poduszki z tyłu XV ich nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przemekka napisał:

Jest to jakiś argument. Z drugiej strony żądanie dopłaty w markach Premium za składane lusterka czy kamerę cofania to trochę żenada. ;)

 

Ta filozofia ma sens dla wielu klientów. Jeden woli kamerę cofania, inny czujniki, jeszcze inny musi mieć kamerę "top view" a jak żona jeździ to dopłaci do systemu autoparkowania ;) Auto szyte na miarę. Szkoda tylko, że dodatki mogą kosztować równowartość bazowej ceny auta, no ale kto bogatemu zabroni ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Than_Junior napisał:

- elektrycznie skladane lusterka (tylko z "pakietem lusterek" +1521pln)

 

 

pakiet lusterek we wspomnianym GLA to lusterka składane a także fotochromatyczne (do tego możliwe, że składane z pilota)

 

29 minut temu, Than_Junior napisał:

- elektrycznie regulowany fotel (+3000pln)

 

 

z funkcją pamięci (możliwe, że przypisywaną do kluczyka razem z innymi ustawieniami)

 

takie porównywanie ilościowe nie do końca ma sens bez porównania jakościowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
z funkcją pamięci (możliwe, że przypisywaną do kluczyka razem z innymi ustawieniami)

I z dwupłaszczyznową regulacją podparcia odcinka lędźwiowego.
Subaru zwykłą jednoplaszczyznową regulację podparcia lędźwiowego oferuje tylko w jednym aucie, tylko w najwyższej wersji wyposażenia i tylko dla kierowcy.
Co do czujników parkowania skoro o nich już wspomniano, dodajmy że Subaru oferuje montaż aftermarketowego zestawu z dodatkową konsolą, nie zaś zestaw fabryczny kompatybilny z zestawem multimedialnym.
Zresztą porównanie do Mercedesa jest całkowicie nie trafione.
Tak BTW, to w Subaru nie ma bocznych poduszek z tyłu nawet za dopłatą w żadnym modelu.


Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mechanik napisał:

Tak BTW, to w Subaru nie ma bocznych poduszek z tyłu nawet za dopłatą w żadnym modelu.

Ale za to (w Levorgu) ma pirotechniczne napinacze pasów dla pasażerów siedzących z tyłu w standardzie ;)

A sprawę bocznych poduszek z tyłu chyba załatwiają swoim kształtem kurtyny.

 

Edycja

Jestem pewny, że gdzieś czytałem o seryjnych napinaczach tylnych pasów w Levorgu , a teraz nie mogę nigdzie znaleźć...

Na stronie informacja jest dość ogólna:

Cytat

Pasy bezpieczeństwa mają regulację wysokości mocowania, napinacze utrzymujące pasażerów pewnie na właściwym miejscu i ograniczniki napięcia, które zmniejszają maksymalne siły obciążające klatkę piersiową w czasie zderzenia.

http://subaru.pl/2017levorg_safety.html

a na karcie ratowniczej (ze strony niemieckiej, bo na polskiej brak karty dla Levorga) brak zaznaczonych napinaczy z tyłu. :question:

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do GREGG: masz to! - będzie od serducha, no bo i jak miałbym inaczej - za bardzo kocham tą całą motoryzację - musi być od serducha :-)

 

...a tak ogólnie, to biorąc pod wzgląd Wasze uwagi dot. wyposażenia Subaru kontra marki premium (np. BMW, Mercedes) - to otarłem się przez chwile o Mercedesa B Klasse (ostatecznie go jednak nie wybierając ze względów osobistych i ekonomicznych) - jeszcze przed Fordem C-Maxem i potwierdzam - wszystko faktycznie było dodatkowo płatne... Baaardzo płatne... :-)

 

Za to w zakupionym właśnie Seacie Ateca (2017 r. prod., benzyna 1,4, 150KM, manual, 4x4, wersja Style - czyli ani nie najwyższa dostępna Xcelence, ani nie sportowa Cupra, ani nie stylizowana FR - te dwie ostatnie wchodzą prawdopodobnie w wakacje do sprzedaży) - który premium przecież nie jest (nota bene podobnie jak Subaru...) - poza elektryczną klapą bagażnika, którą dostałem w prezencie niejako bo mi to potrzebne nie było do szczęścia i nie chciałem za to płacić (a mieli same auta z tym gadżetem na stokach - taka moda ponoć teraz) - parę wymienionych przez Was powyżej pozycji Ateca ma już w standardzie - m.in wspomniany wyżej podłokietnik z tyłu, bluetooth, kompletne LEDy tył/przód, relingi, czujniki parkowania, poduszka kolanowa, klimatyzacja (w wersji Style - akurat już nawet climatronic), itd... ja wybrałem dodatkowo jedynie pakiet zimowy i komfortowy (m.in podgrzewana szyba z przodu, grzane siedzenia, grzane i elektrycznie składane z pilota lusterka boczne, grzane dysze spryskiwaczy, podgrzewany płyn spryskiwaczy, rozszerzony zestaw SeatAudio, itp)... w ogóle okazało się że Seat jest bardzo elastyczny w cenach i wyposażeniu - jeszcze bardziej niż Citroen który daje największe chyba upusty od cen bazowych... Czyli teraz będę miał wszystko to samo (a nawet trochę więcej) - co miałem w XV I za tożsamą cenę jaką w 2014 r. kupiłem właśnie XV I Comfort 2.0 w benzynie i w manualu... Nie wiem ile będzie w takiej wersji za rok kosztował XV II - ale podejrzewam że na pewno nie mniej niż XV I kiedyś - a raczej pewnie nieco więcej - tym bardziej jako nowość...

A do tego w Seacie - bez żadnych wyłączeń - w cenie mam aż 4, a nie tylko 2 lata gwarancji jak w Subaru (dlaczego tak napisałem - tłumaczę w kolejnej swojej wypowiedzi) i przeglądy w Seacie są co 2 lata lub 30 tyś km, a nie co 1 rok lub 15 tyś km jak w Subaru - to spora oszczędność (łącznie byłoby kilka tysięcy złotych w przypadku np. Subaru jakby też tam tak było jak w Seacie) - szczególnie gdy planuje się użytkować auto raczej dość krótko - tak jak ja (max właśnie 3-4 lata - czyli w Seacie tuż przed drugim przeglądem sprzedaż - jeszcze na końcówce gwarancji)...

Faktycznie w znaczku nie mam teraz "plejad" tylko literkę "S", ale za to poznam kolejną markę w motoryzacji... :-) No i ekonomia utrzymania auta dla mnie też jest dość ważna... 

Subaru na zawsze będzie miało swoje miejsce w moim motoryzacyjnym sercu - ale stanie tam w równym rządku z pozostałymi markami jakie miałem dotychczas - wyższości swej nad nimi bowiem raczej nie dowiodło...

 

pozdrawiam.

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kambol napisał:

sprawę bocznych poduszek z tyłu chyba załatwiają swoim kształtem kurtyny.

 

Z tego założenia wyszedłem.

 

20 godzin temu, ketivv napisał:

ciekawości sprawdźmy XV bo nie sądzę, żeby w Subaru te dodatki były gratis

 

 

Wszystko o czym wspomniałem, jest w XV exclusive, dodatkowo płatny jest tylko metalic. 

 

Piszesz, ze porównanie nie ma sensu. Ja tez nie miałem zamiaru porównywać, a jedynie pokazać całkiem odmienna polityke cenowa tych dwóch Marek. W subaru masz trzy wersje i koniec.mceny sa jakie sa. W MB masz cenę bazowa, która wzrasta z każdym duperelem, na dodatek wiele dodatków nie jest dostępnych osobno, a jedynie w tych pakietach. Każdy kupuje jak chce i jak mu sie bardziej podoba. Ja sie czuje robiony w balona gdy chce sobie skonfigurować auto pod siebie, bo niby taka istnieje możliwość, ale jednak nie do końca, a cena rośnie jak na bazarze :) 

 

a to, ze musimy dyskutować o tym czy BT jest czy go nie ma, czy poduszki boczne to sa kurtyny i czy lusterka sa składane to tylko pokazuje jakie to jest skomplikowane.

 

end of story ;) nie chciałem ani pokazać jakiejś wyższości XV nad GLA, ani nic.

 

 

3 godziny temu, OBK CVT napisał:

 

po raz kolejny dajesz dowod ze subaru to ty miales 'teoretycznie' ;)

 

tapatalked

 

 

Spokojnie, literówka. Przecież na pewno wie, ze subaru daje 4 lata i 150 tysięcy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w ramach uzupełnienia boczne poduszki są uzupełnieniem kurtyn tak dla przedniego jak i tylnego rzędu siedzeń

 

niektóre marki dają możliwość doposażenia w takowe lub stosuje je jako wyposażenie standardowe 

 

Macan.jpg

20 minut temu, Than_Junior napisał:

Piszesz, ze porównanie nie ma sensu.

 

nie, napisałem, ze porównanie ilościowe bez porównania jakościowego nie ma sensu 

 

opcja która nazywa się tak samo lub podobnie w marce A może być inna (mniej lub bardziej rozbudowana) w marce B

 

 

23 minuty temu, Than_Junior napisał:

Wszystko o czym wspomniałem, jest w XV exclusive, dodatkowo płatny jest tylko metalic. 

 

 

płatna jest extra cała opcja wyposażenia pomiędzy pakiet Active a Exclusive

inaczej patrząc wersją bazową jest Active, kolejne to pakiety wyposażenia (opcje dowolne są niedostępne)

 

24 minuty temu, Than_Junior napisał:

Ja sie czuje robiony w balona gdy chce sobie skonfigurować auto pod siebie, bo niby taka istnieje możliwość, ale jednak nie do końca, a cena rośnie jak na bazarze :) 

 

wypisz wymaluj, czujesz, że to nie fair gdy chcesz jedną opcje a musisz kupić cały pakiet ;)

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z innej beczki. Tak sobie czasem zaglądam i co widzę, "reality" i "ketivv" od jakiegoś czasu już nie należą do kategorii posiadaczy Subaru, a na forum są nadal bardzo aktywni. To nie zarzut bron Boże ale spostrzeżenie. 

To może być temat do badań socjologicznych (albo psychologicznych) - Subaru zostaje w głowach.

Sam po XV szukałem innej marki (bardzo szukałem) - Mercedes, BMW - milion opcji konfiguracji, każda droga i bez sensu, z tańszych marek Ford, KIA (Optima bardzo fajne, ładne, kompletnie wyposażone i w środku ładne auto), Skoda Superb (czytałem stronę wcześniej o możliwości dowolnej konfiguracji - jeździłem wersją najdroższą i była do d..., co tu konfigurować?) .

Po jednej przejażdżce Subaru OBK wybór padł na niego (pomimo sławy silnika Boxer Diesel)...

Co oni dosypują do tych aut? Nie chciałem  drugiego Subaru i kupiłem, Ketivv przesiadł się na X1 (dla mnie idealne auto dla kierowcy) i dalej siedzi na forum Subaru (może na forum BMW bez dresów nie wpuszczają ;) ), reality zmienił Subaru na Forda i teraz na Seata a siedzi na forum Subaru.

Trochę to chore... Jak żyć?

Edytowane przez Strusiu72
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...