Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Porównywanie XV do CX5 nie ma sensu. Takie moje przemyślenia.

 

Wręcz przeciwnie... nasz salon położony jest w niedalekiej odległości od salonu Mazdy i... no właśnie. Nasi klienci są na bieżąco. Wiele osób zdecydowanie chwali przestronność kabiny pasażerskiej, wyciszenie kabiny czy dynamikę prowadzenia właśnie w XV. Zresztą zastanawiającym jest, że cena nie odgrywa tu istotnej roli. Auto sprzedaje się jak świeże bułeczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to ,że XV jest mniejszy i jest bardziej na styl crossovera , a CX5 to bardziej SUV tak jak Forester, nie porównuje tu zalet jednego czy drugiego jakości wykonania czy silników ,ale wielkość auta i jego segment. Pod tym względem nie pasuje mi porównywanie XV do CX5. Mam rację Raju? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, jeśli pod uwagę bierzemy tylko i wyłącznie bryłę nadwozia to faktycznie są to dwie różne koncepcje. Natomiast mając na uwadze duże zróżnicowanie pojazdów różnych marek dla danego segmentu każde porównanie ma sens. Kwestia wyglądu to sprawa indywidualna, natomiast rozplanowanie przestrzeni kabiny pasażerskiej, właściwości jezdne, spalanie czy też napęd to czynniki, które mają zdecydowany wpływ na decyzję finalną klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i Ja dodam coś. Porównanie do SX4 to naprawdę żart :evil: Pande byś jeszcze dodał. :lol::lol::lol:

A dlaczego nie Panda ? Z napędem 4x4 w terenie na pewno będzie sobie radzić lepiej od XV (masa, kąty). Zresztą wystarczy spojrzeć:

.

 

Wszystko zależy od oczekiwań użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dzisiaj miałem okazję przyjrzeć się z bliska XV .... na stoisku z pieczywem w realu :shock: :lol::mrgreen:

 

Pcham wózek, wrzucam wase i tosty i bach... XV w kolorze czekolady milka otoczony ptasim mleczkiem :mrgreen:

 

Żonce się spodobał kolor :mrgreen: mi spodobała się wielkość auta i środek, więcej nie napiszę bo spieszyłem się na promocję kiełbasy :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem XV na jeździe testowej podczas dni/drzwi otwartych. Autko fajnie zachowuje się w zakrętach, nie przechyla się tak jak moja kombica. Środek jak dla mnie zdecydowanie na +. W środku miejsca sporo. Ja jestem wysoki i przy odsuniętym fotelu mogłem bez problemu siąść z tyłu i było dużo miejsca. Świetny bajer z kamerą cofania ;) Ogólnie bardzo pozytywne wrażenie XV.

Nie lubię diesla i to z całej jazdy był jedyny negatyw. Wygląd, jazda, zawieszenie, wykończenie +

 

471450_404136046276295_100000397106864_1268375_223329107_o.jpg

477675_404136222942944_100000397106864_1268377_492630525_o.jpg

478532_404136306276269_100000397106864_1268378_547987928_o.jpg

473083_404136409609592_100000397106864_1268379_959158275_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Porównywanie XV do CX5 nie ma sensu. Takie moje przemyślenia.

 

Wręcz przeciwnie... nasz salon położony jest w niedalekiej odległości od salonu Mazdy i... no właśnie. Nasi klienci są na bieżąco. Wiele osób zdecydowanie chwali przestronność kabiny pasażerskiej, wyciszenie kabiny czy dynamikę prowadzenia właśnie w XV. Zresztą zastanawiającym jest, że cena nie odgrywa tu istotnej roli. Auto sprzedaje się jak świeże bułeczki :)

 

 

podobnie sprzedaje się CX-5, jestem przekonany, że dużo lepiej niż XV

 

-- 11 sie 2012, o 19:10 --

 

z cx-5 raczej nie może konkurować

chyba pod względem ilości gadżetów. To porównanie byka do parowozu

 

ciekawe jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie teraz, Ojcze Dyrektorze 8) , że zapodam własne świadectwo nt. XV. Miałem dzisiaj okazję zapoznać się bliżej z wersją 2.0D. Na co dzień poruszam się Foresterem 2.5xt (poprzednia, najlepsza wersja), a od święta Foresterem 2.0D; są to chyba dobre referencje jak na „oblatywacza” ? Nie wypowiadam się nt. Mazdy CX-5 bo nie znam, ale mam szacunek do marki. Za to miałem wcześniej na stanie Nissana QUASHQAI – z podobnym bublem miałem poprzednio do czynienia w 1988 roku, pod nazwą PF 126p.; a własności terenowe tego auta są na poziomie Poloneza Truck-a, więc proszę szanownych forumowiczów żeby nie mieszać różnych systemów walutowych, jak mawiał Ryszard Ochódzki („Miś”).

Wracając do XV : oświadczam, że jest zajebisty ! :!:

1. Silnik + zawieszenie:

Nie ma sensu porównywać do F.2.5xt, ale w konfrontacji z F.2.0D wypada znacznie lepiej: przyspieszenie, zachowanie na zakrętach, hamowanie, nagłe zwroty – jest po prostu bardziej dynamiczny i zwarty.

2. Wnętrze:

Widać, że to już inna epoka, ale bez szaleństw. Widziałem ostatnio wnętrze nowego Peugeot’a 508 i Citroena C4 – Francuzi trochę odjechali japońskim konkurentom z FHI :?

3. Buda:

W sumie ładna, z dobrym CX, szkoda że tył jest nieco w stylu Jeep-a, ale taka widać teraz moda. Są światła do jazdy dziennej i inne modne gadżety (USB, kamera cofania, DVD i NAVI na życzenie, itp.). Bagażnik trochę mały, i faktycznie nie jest to raczej pojazd dla cygańskiej, wielodzietnej rodziny. Ale dla pozostałych, na miasto i trasę – super :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w porównaniu z Mazda CX-5 to własnie ona ma więcej zalet niż wad

 

są dostępne CX5 awd..?

 

Panie Andrzeju , oczywiście że nie i SAWD zresztą jest największym atutem XV , Pan to wie , ja i kilka jeszcze osób :wink: ALE ,w segmencie CROSSOVER większości wystarczy napis 4WD Z dołączanym napędem a nawet widzę trend kupowania SUV-ów z napędem na jedną oś :roll:

Liczą się dla nich inne zalety oprócz AWD a Mazda CX-5 ma ich więcej wg mnie oczywiście :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczą się dla nich inne zalety oprócz AWD a Mazda CX-5 ma ich więcej wg mnie oczywiście

 

być może :roll: , myślałem , że chociaż jakis dołączany napęd jest w Mazdzie ale jak nie ma , to nie ma co porównywać.. :mrgreen:

ps. a jak wypada w porównaniu z innymi FWD...? (Mazda cx5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może :roll: , myślałem , że chociaż jakis dołączany napęd jest w Mazdzie ale jak nie ma , to nie ma co porównywać.. :mrgreen:

ps. a jak wypada w porównaniu z innymi FWD...? (Mazda cx5)

 

CX-5 ma oczywiście dołączany AWD :) Taki sam jak w CX-7 i nie może się równać oczywiście SAWD ale całkowicie wystarczy na wypad zimą na narty :wink:

Jest też wersja FWD jeśli ktoś sobie życzy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale całkowicie wystarczy na wypad zimą na narty

 

albo wjazd do garażu jak ktoś ma pod górkę :wink: ...ale dobrze , że chociaż to ma. Co prawda przy większych prędkościach auto mało stabilne , w trudniejszych warunkach , ale jak to z FWD jest. Byłem kiedys na testach między innymi Mazdy to na płycie poślizgowej z czterema osobami był dramat .....żeby ruszyć :roll: (myślałem , że coś się popsuło :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

albo wjazd do garażu jak ktoś ma pod górkę :wink:

Tu można polemizować bo spotkałem kiedyś gościa co twierdził że najlepsze jest RWD a zimą wystarczy do bagażnika dwa pustaki włożyć i śmiga aż miło :wink: :mrgreen:

 

Co prawda przy większych prędkościach auto mało stabilne , w trudniejszych warunkach , ale jak to z FWD jest. Byłem kiedys na testach między innymi Mazdy to na płycie poślizgowej z czterema osobami był dramat .....żeby ruszyć :roll: (myślałem , że coś się popsuło :mrgreen: )

 

Jeżeli o napęd to XV w swojej klasie jest oczywiście nie do pobicia :) Jednak w segmencie crossover w którym gra XV nie zawsze jest on (SAWD )tak ważny ...nie oszukujmy się , są to miejskie auta i tam czują się najlepiej :idea:

Zresztą XV nie jest (chyba) do końca konkurentem CX-5 ale pismaki lubią je porównywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą XV nie jest (chyba) do końca konkurentem CX-5 ale pismaki lubią je porównywać.

 

chyba nie . Od wczoraj jeżdzę po miescie XV z AT i wrażenia super. ( zawsze mi się wydawało , że AT w ruchu miejskim jest "szybszy" od MT a chyba i od diesla , oczywiście do określonych" miejskich" prędkości) Dzisiaj sprawdzę przy większych prędkościach jak XV z AT się rozpędza... :wink: .

ps. :idea: Przy okazji INFO : jak ktoś chce odbyc jazdę próbną XV z AT to zapraszam........wcześniej tel. 22-8866081

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i Ja dodam coś. Porównanie do SX4 to naprawdę żart :evil: Pande byś jeszcze dodał. :lol::lol::lol:

XV można porównać do CX5, a nawet do Forestera :idea: Jest to znak, że przed nami Forester następnej generacji, i będzie nieco większy!

Porównywac można wszystko ze wszystkim, zależy kto czego szuka. Jako że niedawno byłem mocno w temacie, to sie podzielę.

Akurat SX4 to było pierwsze co mi zaświtało w głowie (często bywam w Alpach i u tubylców w Austrii jest to jedno z najpopularniejszych aut) po podjęciu decyzji (po kilku akcjach lodowo-śniegowych), że musi być to 4x4. Jeszcze myslałem o RAV4, ale cenowo dla mnie niedostępna, i gdzieś tam daleko w ostateczności (ale to już po oodkryciu XV) Kia Sportage. Kiedyś jeżdziłem trochę Mazdą staruszka i ta marka nie zostawiła na mnie dobrego wrażenia, więc CX-5 odpadło.

Decyzję jak widać podjąłem właściwą :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych latach , naprawdę czasami cieżko wpasowac auto do konkretnych klas , bo zwyczajnie sie trochę zacierają, i porównania w gazetach są lekko mówiąc na sile , ale do rzeczy , dla mnie osobiście jeśli będzie silnik turbo benzyna , a pewnie za kilka lat będzie , bo już są 2,0 DIT w Japoni , będę jednym z pierwszych co zamówi XV, bo dla mnie jest zajebisty !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem ostatnio na ofertę XV w Norwegii i zauważyłem, że w ofercie jest diesel 147KM i 109KM. Czy w Pl też są dostępne obie wersje? Jeździć okazji nie miałem jeszcze, ale podobno ten słabszy i tak jest w miarę dynamiczny. Ktoś ma więcej info na ten temat?

 

Send with my HTC Sensation XL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie osobiście jeśli będzie silnik turbo benzyna , a pewnie za kilka lat będzie , bo już są 2,0 DIT w Japoni , będę jednym z pierwszych co zamówi XV, bo dla mnie jest zajebisty !

 

ja dzisiaj przejechałem 60km w małym ruchu miejskim XV z CVT i chwilowo XV z dieslem idzie w odstawkę.... :mrgreen:

 

przyspiesza wystarczająco a odpowiednie operowanie pedałem gazu naprawdę daje przyjemność z jazdy. Co ciekawe nie opłaca się specjalnie "ciągnąć obrotów" bo lepiej rozpędza się , że tak powiem " z dołu" , przynajmniej takie odniosłem wrażenie .

 

ps. Carfit XV 2.0 DIT z CVT.....za kilka lat nawet nie będzie trzeba Cie przekonywać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...