Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

XV to świetne auto! Dużo miejsca w środku, wysoki prześwit ( w terenie raczej lepszy od Forka). Przełożenia raczej długie - mimo 6-biegowej skrzyni. Spalanie 7.5 benzynki przy jezdzie w terenie w ok 30%. Dla mnie minusem jest brak reduktora i ramki w oknach! Jest tam troszkę jakby mniej Subaru! :wink: Zawieszenie wydaje mi się lepsze niż w moim Forku. Dot. wersji 2.00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( w terenie raczej lepszy od Forka)

Absolutnie się z tym nie zgodzę. Piętnastkę dyskwalifikuje przedni zwis

Racja, nawet Dyrekcja o tym wspominała.

 

XV* vs Forester MY08+

Prześwit: 22 cm vs 22 cm

Kąt natarcia: 18° vs 25°

Kąt zejścia: 27.7° vs 26°

Kąt rampowy: 21° vs 21°

 

* http://www.automobilemag.com/reviews/driven/1207_2013_subaru_xv_crosstrek/

 

Widziałem czarnego na żywo. Bardzo fajny ale "g.......ie" felgi do wymiany.

Niestety, teraz taki trend...nawet w Cayenne takie dwukolorowe montują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy przesiadł się z Legacy 2,0 MT na XV 2,0 CVT.

 

Jazda praktycznie tylko w korkach po ścisłym centrum.

 

Legacy 11,5l/100km

XV (na dotarciu) 9,2 l/100km

 

:) Rakieta to to nie jest ale które Subaru N/A jest rakietą?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV (na dotarciu) 9,2 l/100km

 

:) Rakieta to to nie jest

 

w sobotę , ruchu specjalnego w mieście nie było , zrobiłem 120 km jadąc 80/120 + światła i wyszło mi 8.2 :shock: 2.0 cvt

 

rakieta nie jest ale skoro jeżdzę :idea: ...tzn. nie jest żle a nawet przyjemnie z tym cvt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Rakieta to to nie jest ale które Subaru N/A jest rakietą?:P

Spec. B

 

 

Shame on me!!! :roll:

XV (na dotarciu) 9,2 l/100km

 

:) Rakieta to to nie jest

 

w sobotę , ruchu specjalnego w mieście nie było , zrobiłem 120 km jadąc 80/120 + światła i wyszło mi 8.2 :shock: 2.0 cvt

 

rakieta nie jest ale skoro jeżdzę :idea: ...tzn. nie jest żle a nawet przyjemnie z tym cvt

 

Czyli się zgadza bez korków 8 w korkach 9 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to wam powiem ze mam konkurenta dla Xfała -mianowicie nissan JUKE-odbylem jazde takowym- 1.6 190 KM- no powiem szczerze ze prowadzenie na +, a silnik wyrywa to auto w kosmos.... jestem pod wrażeniem... -auto oczywiście dla kobiety... tak jak XV, no i cena tez wygrywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
No dobra to wam powiem ze mam konkurenta dla Xfała -mianowicie nissan JUKE-odbylem jazde takowym- 1.6 190 KM- no powiem szczerze ze prowadzenie na +, a silnik wyrywa to auto w kosmos.... jestem pod wrażeniem...

No cóż, można i tak.

A można i jeszcze bardziej , czyli :

jeszcze szybciej i jeszcze taniej ( a różnica wielkości pomiędzy tą propozycją a Juke mniejsza, niż miedzy Juke a XV ) .

Renault Cio Gordinini RS - już za 86.700 zł :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
nie tedy droga... mówmy o miejskich crossach...

Co klasyfikuje samochód jako "crossover" ?

Stylizacja ?

Napęd ?

Prześwit ?

 

Myślę, że nazwa "crossover" jest po prostu popularna.

Prześwit Juka to 17 cm.

Czyli o 2 cm więcej od STI. Lub o 5 mniej od XV.

Nie uwzględniając wiekosci samochodu można naturalnie dowodzić, że XV D jest i tańszy i lepszy od Volvo XC 90 D3 ( bo i szybszy, i lepiej przyspiesza i naturalnie tańszy ). :mrgreen:

 

Napęd na 4 jest w Juke dostępny wyłącznie w wersji 1.6T.

 

A tak na marginesie - w teście ( http://www.motorvision.de/artikel/getes ... 14047.html ) Juke 1.6 T 4x4 przyspieszył do 100 w 8.8 s.

XV Diesel w testach osiąga 9.0 ( np. Auto Moto). Istotnie wolniej ... :wink:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu :) -JUKE ma CVT -jeśli przysp mówimy -ale ja wcale go nie bronie!

 

-- Wt wrz 04, 2012 2:42 pm --

 

No ale proszę Was ... Juke :shock: przecież on ma źle zamontowane reflektory i brzydki jest jak kupa :roll:

 

CIEKAWE ILE TAKICH LUB JESZCZE ŁADNIEJSZYCH OPISÓW SUBARU ZNAJDZIEMY- 8)

 

-wyglada jak wyglada ale jezdzi zacnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd na 4 jest w Juke dostępny wyłącznie w wersji 1.6T.
I wyłącznie z CVT.

 

A tak na marginesie - w teście ( http://www.motorvision.de/artikel/getes ... 14047.html ) Juke 1.6 T 4x4 przyspieszył do 100 w 8.8 s.

XV Diesel w testach osiąga 9.0 ( np. Auto Moto). Istotnie wolniej ... :wink:

Wersje XV wyposażone w CVT legitymują się następującymi wartościami przyspieszenia do 100km/h:

1.6i: 13,8

2.0i: 10,7

Jeśli chodzi o 2.0D, to ADAC podaje 9,3:

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... ve_DPF.pdf

 

Dla Nissan Juke 1.6 4x4 podają 8,0:

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... omatik.pdf

 

Porówywanie wersji turbobenzynowej z CVT z wersją turbodiesel ze skrzynią manualną jest zresztą prawie nieograniczonym polem do dyskusji.

 

Jak dla mnie, jako dla kogoś kto potrzebowałby auta rodzinnego (2+2),

- Juke 1.6 4x4 odpada ze względu na symboliczną wielkość bagażnika: 190l.

- XV 2.0D odpada właśnie ze względu na typ silnika diesel i wynikające z tego powodu niedogodności, szczególnie w zimie. Nie do przyjęcia byłoby, że dzieci siedzące z tyłu miałyby ciepło po pół godzinie, albo, że wracałyby razem z rodzicami z ferii zimowych pociągiem, gdyż samochód taty wziął i zamarzł i trzeba go było odesłać na lawecie do serwisu.

 

Czyli, zwycięzcą takiego porównania samochodów "ładnych inaczej" zostaje poczciwy Forester 2.5XT (2005-2007).

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Jeśli chodzi o 2.0D, to ADAC podaje 9,3:

9.3 to jest wartośc katalogowa; nie od dziś wiaodmo, że nasze auta jeżdżą "nieco lepiej" :wink:

Porówywanie wersji turbobenzynowej z CVT z wersją turbodiesel ze skrzynią manualną jest zresztą prawie nieograniczonym polem do dyskusji.

Myślę, że porównanie Juke do XV .... daje jeszcze większe pole do dyskusji 8)

- XV 2.0D odpada właśnie ze względu na typ silnika diesel i wynikające z tego powodu niedogodności, szczególnie w zimie. Nie do przyjęcia byłoby, że dzieci siedzące z tyłu miałyby ciepło po pół godzinie,

Rozwiązanie : ogrzewanie postojowe :idea:

Natomiast generalnie na temat wojny "ideologicznej" diesel / beznynowy nie będę się wypowiadał. To trochę jak dyskusja o wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia ( i vice versa ) :wink:

Czyli, zwycięzcą takiego porównania samochodów "ładnych inaczej" zostaje poczciwy Forester 2.5XT (2005-2007).

Przy określonych oczekiwaniach odnośnie dynamiki trudno z takimi preferencjami polemizować. Tu ani Juke ani XV nie ma "podejścia".

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...