Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

jak leje "kujawiaka" to tak jest. Na dobrej ropie OBK odpala bez problemu nawet w największe mrozy w naszej szerokości geograficznej.

 

Niby tak, zależy też ile się jeździ bo jak mało to można się nie załapać na zimowy ON na "markowej" stacji. W zasadzie to tylko ta cecha mnie hamuje przed zakupem samochodu z silnikiem Diesla :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spędzając ferie w Tatrach kiedy to mrozy spadły do ok.32 st.poniżej zera byłem świadkiem nie lada zamieszania pod hotelem kiedy to po kolei odmawiały współpracy różnej maści " nowoczesne" dyszle ( BMW,Ford, Toyota , Mercedes) .Subaru żadnego akurat tam nie było :wink:

 

Zdaje się że kilku kierowników dosyć głośno mówiąc już planowało wtedy następny zakup samochodu ale na PB :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spędzając ferie w Tatrach kiedy to mrozy spadły do ok.32 st.poniżej zera byłem świadkiem nie lada zamieszania pod hotelem kiedy to po kolei odmawiały współpracy różnej maści " nowoczesne" dyszle ( BMW,Ford, Toyota , Mercedes) .Subaru żadnego akurat tam nie było :wink:

 

Zdaje się że kilku kierowników dosyć głośno mówiąc już planowało wtedy następny zakup samochodu ale na PB :wink:

Luk77, ja spędzałem ferie w Beskidach i tam temperatura pewnej nocy spadła do "zaledwie" -26oC. Okazało się jednak, ze to wystarczyło aby jeden prawie nowy Forester 2.0D wrócił do Krakowa na lawecie (a jego właściciel z rodziną pociągiem), choć jak właściciel twierdził używał tylko zimowego paliwa z renomowanej stacji.

W tym samym okresie mojemu koledze odmówił współpracy Outlander 2.0D, i to nie rano przy uruchamianiu, tylko w czasie jazdy na trasie. A kolega nalał wczesniej nie tylko "premium jakości" ropy BP Umlimate, ale jeszcze do tego dodał specjalny dodatek, który mu polecili w serwisie.

 

Adam12,

to tyle jesli chodzi o "plotki".

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk77, Pin....dlatego instaluje się ogrzewanie postojowe...i mamy komfort większy niż w aucie z silnikiem benzynowym. Zużycie paliwa rzędu 0.2l/h, więc przy większych mrozach można ogrzewać nawet całą noc ;)

 

Pomiędzy bielą i czernią są jeszcze szarości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk77, Pin....dlatego instaluje się ogrzewanie postojowe...i mamy komfort większy niż w aucie z silnikiem benzynowym. Zużycie paliwa rzędu 0.2l/h, więc przy większych mrozach można ogrzewać nawet całą noc ;)

 

Pomiędzy bielą i czernią są jeszcze szarości ;)

 

O ile ogrzewanie postojowe ogrzewa filtr i ON w zbiorniku (nie wiem czy pompka wymusza cyrkulację paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luk77, Pin....dlatego instaluje się ogrzewanie postojowe...i mamy komfort większy niż w aucie z silnikiem benzynowym. Zużycie paliwa rzędu 0.2l/h, więc przy większych mrozach można ogrzewać nawet całą noc ;)

 

Pomiędzy bielą i czernią są jeszcze szarości ;)

 

 

Idąc twoim tokiem myślenia, dużo taniej jest kupić benzynę niż kupować wersję D z ogrzewaniem postojowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poco sobie zaprzątać głowę dieslami jak z benzynami nie ma kłopotu przy takich warunkach pogodowych

Dla mnie samochód ma w każdej temperaturze zapalać.

 

Mam wersje D legacy i nie miałem problemu z tym autem, jeszcze:), Znajomy ma taki sam samochód co ja i na lawecie go wywieźli

Nie mam ogrzewania postojowego i żyje

Zalewam tylko na zimę preparat przeciwko wytrącania się parafiny i jest ok, jakiś szwedzki, nie pamiętam nazwy.

Jakbym miał z zapaleniem problem, już bym nie jeździł Subaru, miałem wcześniej forda TDCI 2,0 i zapalał bez problemu każdej zimy.

Lałem do niego tylko Diesel gold ze statoil, żadnych ulepszaczy, zrobiłem nim od nowości 200k km, widziałem go ostatnio na ulicy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lałem do niego tylko Diesel gold ze statoil, żadnych ulepszaczy,

 

Ja mam tę zasadę w firmie (a temperatury u nas potrafią zaskoczyć ;) ) i nie mieliśmy problemu z odpalaniem samochodów, co nie znaczy, że kilku moich klientów "rozmrażaliśmy" ;) na warsztacie ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lałem do niego tylko Diesel gold ze statoil, żadnych ulepszaczy,

 

Ja mam tę zasadę w firmie (a temperatury u nas potrafią zaskoczyć ;) ) i nie mieliśmy problemu z odpalaniem samochodów, co nie znaczy, że kilku moich klientów "rozmrażaliśmy" ;) na warsztacie ;)

Pozdrawiam

 

Żeby jeszcze tak wszędzie ten cudowny Statoil Gold był dostępny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym Statoilem musi coś jednak być. Tankuję tam zawsze (pisałem już o tym w innym wątku) zima, wiosna, lato, jesień i nigdy żadnych problemów, odpukać, nie było. A zimy w Beskidach bywają ostre i w dolinkach potrafi być naprawdę zimno. A może to tylko efekt placebo :mrgreen: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym Statoilem musi coś jednak być. Tankuję tam zawsze (pisałem już o tym w innym wątku) zima, wiosna, lato, jesień i nigdy żadnych problemów, odpukać, nie było. A zimy w Beskidach bywają ostre i w dolinkach potrafi być naprawdę zimno. A może to tylko efekt placebo :mrgreen: :?:
Na początku zimy 2011/2012 Statoil wprowadził do sprzedaży ulepszone paliwo zimowe DieselGold, ale tylko na 90-ciu (potem docelowo 103-ech) swoich stacjach, na ogólną liczbę 347 stacji.

http://nafta.wnp.pl/stacje_paliw/statoi ... 1_0_0.html

Ty miałeś prawdopodobnie szczęście tankować na jednej z tych wybranych stacji.

Jednak nie wszyscy mieli to szczęście:

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/ ... ie-do-winy

 

Arktyczne mrozy na przełomie stycznia i lutego 2012 zaskoczyły większość ze sprzedawców oleju napędowego w Polsce. W większości przypadków dostawy tak zwanego oleju arktycznego klasy 2 rozpoczęły się dopiero, gdy mrozy juz trwały. No ale cóż, ten olej jest droższy w hurcie niż oleje, które nie spełniają aż tak rygorystycznych wymagań co do temperatury blokady zimnego filtra:

http://www.paliwa.pl/news/olej-napedowy ... cie-orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Diesel Gold zwany popularnie "arktycznym". Chwalą się, że jest to paliwo do -40 st. C, ale gwarancję dają do -32 st. C. Dziwne jest tylko, że nie oferują go na stacjach w Zakopanem, Nowym Targu i okolicach, gdzie w kotlinkach bywało w tym roku ponad -35 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel Gold popularnie zwany "arktycznym". Chwalą się, że jest to paliwo do -40 st. C, ale gwarancję dają do -32 st. C.
To dobry olej napędowy.

Z rafinerii Lotosu w Gdańsku.

:D

 

No i co że z Lotosu, grunt że bangla i samochody na nim zapalają bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel Gold popularnie zwany "arktycznym". Chwalą się, że jest to paliwo do -40 st. C, ale gwarancję dają do -32 st. C.
To dobry olej napędowy.

Z rafinerii Lotosu w Gdańsku.

:D

 

No i co że z Lotosu, grunt że bangla i samochody na nim zapalają bez problemu.

 

No właśnie "dobre bo polskie" ale nie wszędzie dostępne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda, że wątek o XV przekształca się w dyskusję na temat wyższości diesla nad benzyną, lub na odwrót :)

 

Wszystko zależy od preferencji kupującego. Jak porusza się dużo i robi dużo kilometrów to nawet jak mu raz paliwo zamarznie to się nie zrazi, bo to się opłaca. Jak ktoś jeździ mało i w dodatku po mieście to diesel nie ma sensu. Ale to jest moje zdanie.

 

Odniosę się teraz do tego o czym jest wątek, czyli XV.

 

Autko rewelacja, miałem okazję przetestować wszystkie opcje silnikowe i najlepiej wedle mojej oceny wychodzi 2.0 CVT. Zdecydowanie najprzyjemniej się tym jeździło (wersja Comfort), diesel - no cóż, osobiście nie lubię, ale ma swoje zalety. Super elastyczność i fajnie czuć jak autko przyspiesza. Wersja 1,6 z manualem, trochę mało jeździłem - reduktor fajna opcja. Aktualnie testuje 1,6 CVT....fajnie. Jak ktoś nie oczekuje sportowych emocji na każdym kroku to da się tym jeździć. Jeździ porównywalnie (subiektywne odczucie) do OBK BH z 2,5 litrowym silnikiem (156KM) i 4AT.

 

Wybór osobisty: chyba 2.0 Manual.

 

W każdym razie auto przekonuje po bliższym zaznajomieniu się z nim.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...