Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

IMO bo sporo oferuje tzn możliwości jazdy poza asfaltem, łatwo się tym śmiga po mieście ze wzgledu na gabaryty i przeswit, mało pali w porównaniu do Amerykańskich V'ek, jest bezawaryjny i przede wszystkim tani ( tańszy niż w PL )-przysłowiowy   Smith może sobie pozwolic na taki samochód za roczną pensję

U nas takim autem jest Duster.

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV w Stanach jest po prostu w miare tani - inaczej niz w Europie, ot i cale wytlumaczenie...

ale Forek, nawet ten z 2.0i, jest autem o wiele bardziej uniwersalnym - XV po prostu nie ma bagaznika, co w wielu przypadkach automatycznie dyskwalifikuje to auto w przedbiegach

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

ale Forek, nawet ten z 2.0i, jest autem o wiele bardziej uniwersalnym - XV po prostu nie ma bagaznika, co w wielu przypadkach automatycznie dyskwalifikuje to auto w przedbiegach

rozumiem że to ostatnie odnosi się do specyficznego rynku Polskiego lub/i państw w których auto jest dobrem luksusowym?

Czy duży (lub za duży)  znaczy "uniwersalny"? - moim zdaniem NIE! To co napisałeś można odwrócić XV - jest bardziej uniwersalny gdyż jest mniejszy i bardziej kompaktowy. Bicie piany! Auto jest narzędziem. To czy trzeba młota 20 kg czy takiego 2kg jest kwestią ZAPOTRZEBOWANIA i zrozumienia zastosowania takiego narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to kawał porządnego auta czy się to komuś podoba czy nie, mam wrażenie od samego początku że ta cała dyskusja prowadzi tylko do jednego, ktoś nie trafił z zakupem i chce na siłę przekonać o tym innych że to kiepskie auto by wytłumaczyć w ten sposób swoją chęć zmiany na inne, pomimo że tenże którego teraz posiadają jest niezawodnym i solidnym sprzętem, tłumacząc tym samym swoją decyzję. Tyle w temacie Panowie. Samochód to narzędzie a XV to porządne narzędzie ale jesli ktos go kupił bo: Subaru to rajdy, "power and fejm" to sorry ale to nie auto dla tego typu osobowości. Miejcie jaja i kupcie sobie w końcu jakieś inne auto a nie wciąż i wciąż ta sama gadka. Nie jest ideałem bo takowyż nie istnieje a wspominanie że inne auta sa lepiej lub bardziej sprzedawalne można podciągnąć pod żart: "ludzie jedzcie gó.no, tysiące much nie może się mylić" Wybaczcie jeśli kogoś uraziłem.

P.S. z tym bagażnikiem to tez już jest męczące, wv golf ma taki sam i jakoś Ci co go kupili na to nie narzekają, może dlatego że mieli otwarte oczy gdy go kupowali i widzieli co biorą, specyfikacja auta wraz z charakterystyką pracy silnika też jest ogólnodostępna, więc jeśli się nie zna to się pyta kogoś kto wie jak to jedzie, w razie czego są jeszcze jazdy próbne.

Znam się troszkę na autach, silnikach, przekladniach i innych pierdołach tego typu i szukając najpancerniejszej konsrukcji tej wielkości i za podobne pieniądze nie znalazłem niczego lepszego w nowo sprzedawanych autach. Forek, jak najbardziej, tyle że był dla mnie akurat za duży tak samo jak jeszcze większy okaz moich westchnień czyli Outback ale nie żałuję jak do tej pory ani grosza wydanego na XV i cieszę się że go wybrałem bo najbardziej pasuje do mojej rodziny i jej potrzeb, bo nie tylko pić "trza umić" ale i kupić sobie odpowiednie auto. 

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesnie wstajesz  w sobote

podziwiam :)

z tym bagażnikiem tragedii nie ma. Spokojnie 4 dorosłe osoby się zapakują a jak miejsca mało to przecież zawsze można kupić/wypożyczyć box. Pamiętajmy że XV to podniesiony HB a  nie kombi. Jeżeli XV to auto świadomie zakupione na lata -2.0i to wybór znakomity.

Ale

Być może wy macie inne doświadczenia ale w chwili obecnej zakup auta to w 99% zakup na firmę ( w pewnym sensie ucieczka od podatku ) Zazwyczaj 3-5 lat(leasing, finansowanie, amortyzacja)  i trzeba kupić kolejne... Więc czy zakup "pancernego" auta zamiast np. mniej pancernego ale z mocnym dynamicznym motorem który spokojnie te 3-5 lat  katowania wytrzyma ma sens skoro za parę lat i tak się go trzeba pozbyć? W chwili obecnej gwarancja na auto to zazwyczaj 5 lat więc nawet jak coś  padnie to i  tak naprawią... Chodzi  mi o  to czy  ta "pancernosc" w wyżej wymienionych realiach jest na tyle mocnym argumentem?

Nie pisze o autach dla przedstawicieli  handlowych robiących gigantyczne przebiegi - bo te powinny byc pancerne, ale o autach firmowych "prywatnych"

Ciekawi mnie ile obecnych  właścicieli XV wymieni je na nowego XV ( powoli finansowania /leasingi się kończą niektórym się już skończyły) Z tendencji jakie obserwuje na forum  właściciele  forków 2.0i wymieniają na XT. - zresztą dla mnie całkowicie zrozumiałe bo po 2.0i też będę szukał czegoś japońskiego z większym momentem, automatem/cvt, dobrym awd i dużym prześwitem

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

Chodzi  mi o  to czy  ta "pancernosc" w wyżej wymienionych realiach jest na tyle mocnym argumentem?

 

z niecierpliwością czekam na rozwinięcie ...:) ( pozostała część Pana wypowiedzi bez związku z tematem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8/12/2017 o 08:45, Karas napisał:

wczesnie wstajesz  w sobote

podziwiam :)

z tym bagażnikiem tragedii nie ma. Spokojnie 4 dorosłe osoby się zapakują a jak miejsca mało to przecież zawsze można kupić/wypożyczyć box. Pamiętajmy że XV to podniesiony HB a  nie kombi. Jeżeli XV to auto świadomie zakupione na lata -2.0i to wybór znakomity.

Ale

Być może wy macie inne doświadczenia ale w chwili obecnej zakup auta to w 99% zakup na firmę ( w pewnym sensie ucieczka od podatku ) Zazwyczaj 3-5 lat(leasing, finansowanie, amortyzacja)  i trzeba kupić kolejne... Więc czy zakup "pancernego" auta zamiast np. mniej pancernego ale z mocnym dynamicznym motorem który spokojnie te 3-5 lat  katowania wytrzyma ma sens skoro za parę lat i tak się go trzeba pozbyć? W chwili obecnej gwarancja na auto to zazwyczaj 5 lat więc nawet jak coś  padnie to i  tak naprawią... Chodzi  mi o  to czy  ta "pancernosc" w wyżej wymienionych realiach jest na tyle mocnym argumentem?

Nie pisze o autach dla przedstawicieli  handlowych robiących gigantyczne przebiegi - bo te powinny byc pancerne, ale o autach firmowych "prywatnych"

Ciekawi mnie ile obecnych  właścicieli XV wymieni je na nowego XV ( powoli finansowania /leasingi się kończą niektórym się już skończyły) Z tendencji jakie obserwuje na forum  właściciele  forków 2.0i wymieniają na XT. - zresztą dla mnie całkowicie zrozumiałe bo po 2.0i też będę szukał czegoś japońskiego z większym momentem, automatem/cvt, dobrym awd i dużym prześwitem

 

Niby nie ma znaczenia bo gwarancja, bo to bo tamto. Ale jednak gdy coś padnie to narzekania mnóstwo bo już same nerwy i stracony czas wkurzają. Nie mówiąc o tym gdy producent nie uzna naprawy gwarancyjnej ;-) wiec owszem, pancernosc dla niektórych może mieć znaczenie!

 

a to ze wielu się przesiada z Forka n/a na FXT, to naturalna kolej rzeczy. W każdej marce tak jest, ze pewna cześć lojalnych klientów robi upgrade z niższej wersji/niższego modelu do wyższych. XV jest swego rodzaju modelem wstępnym dla wielu i stad nie dziwi mniej wysublimowane wyposażenie etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Than_Junior napisał:

a to ze wielu się przesiada z Forka n/a na FXT, to naturalna kolej rzeczy. W każdej marce tak jest, ze pewna cześć lojalnych klientów robi upgrade z niższej wersji/niższego modelu do wyższych. XV jest swego rodzaju modelem wstępnym dla wielu i stad nie dziwi mniej wysublimowane wyposażenie etc

 

mała uwaga - wersje wyposażeniowe Forestera są mniej więcej takie same dla każdej wersji silnikowej, stad przesiadka z n/a na turbo może bardziej oznaczać zmianę silnika jak wyposażenia 

w naszych, europejskich realiach Forster występuje chyba jako jedyny w najbardziej rozbudowanej ofercie z całej listy dostępnych aut z logo Subaru 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W lutym 2018 minie 5 lat  użytkowania przeze mnie  XV . Uważam ,że nie było i nie ma lepszego wyboru niż XV (oczywiście jeżeli chodzi o moje potrzeby). Ponieważ  prawdopodobnie z końcem 2017 roku będę zmuszony (ze względu na podatki ) wziąć w leasing nowy samochód z niecierpliwością oczekuję na premierę w PL nowego XV. Starego oczywiście zatrzymam bo "pancerność" dotychczasowego 2.0i ma dla mnie ogromne znaczenie w porównaniu do innych "nieopancerzonych'" konstrukcji ;)  

Edytowane przez meci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, meci napisał:

W lutym 2018 minie 5 lat  użytkowania przeze mnie  XV . Uważam ,że nie było i nie ma lepszego wyboru niż XV (oczywiście jeżeli chodzi o moje potrzeby). Ponieważ  prawdopodobnie z końcem 2017 roku będę zmuszony (ze względu na podatki ) wziąć w leasing nowy samochód z niecierpliwością oczekuję na premierę w PL nowego XV. Starego oczywiście zatrzymam bo "pancerność" dotychczasowego 2.0i ma dla mnie ogromne znaczenie w porównaniu do innych "nieopancerzonych'" konstrukcji ;)  

O ile to nie tajemnica, to jak podatki zmuszają do wzięcia leasingu? Nie jesteś na liniowym? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trzeba odświeżyć temat

 

https://www.subaru.ch/de/1343/SALE.htm to w tych krajach gdzie mieszkańcy są ubożsi.

 

Na stronie Subaru Deutschalnd cennik nowej wersji XV..Ceny wyższe o ok 2000 euro od poprzednika.Nie ma manualnej skrzyni w żadnej wersji silnikowej jak na razie.Być może,że jest to tylko cennik targów IAA.

 

IMG_1435.PNG

IMG_1436.PNG

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proszę pozostałe dwie strony.Plik wyszukuje się w Google po wpisaniu : iaa Subaru xv pdf.Gdyby ktoś chciał zobaczyć w oryginale.

 

.

 

IMG_1441.PNG

IMG_1440.PNG

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33k euro za topowa wersje... Za podobne pieniądze można będzie wyrwać rav4 hybrid... Chyba jednak nie nabędę nowego XV, nie za 140k... Chyba ze euro do 3,5 spadnie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

33k euro za topowa wersje... Za podobne pieniądze można będzie wyrwać rav4 hybrid... Chyba jednak nie nabędę nowego XV, nie za 140k... Chyba ze euro do 3,5 spadnie

Wszystko zależy od tego jak się tym będzie jeździło. Czas pokaże, narazie tego cuda nie ma jeszcze w sprzedaży, pojawi sie w tym samym czasie co rywal mitshubishi eclipse cross. Na pewno jak tylko się pojawią podjade do obu salonów obczaić.

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9/24/2017 o 13:00, Boryster napisał:

To proszę pozostałe dwie strony.Plik wyszukuje się w Google po wpisaniu : iaa Subaru xv pdf.Gdyby ktoś chciał zobaczyć w oryginale.

 

.

 

IMG_1441.PNG

IMG_1440.PNG

Ale ja wlasnie o tym pisalem. Np. jedyna roznica miedzy Exclusive i Exclusive + to podgrzewana kierownica, a cena 3k EUR wyzsza, wiec to nie moze byc pelna specyfikacja.

 

Jednak bardziej martwi mnie to, ze (chyba) spelniaja sie zapowiedzi, ze w Europie XV bedzie dostepny tylko z CVT. Oby to nie bylo prawda...

Edytowane przez Piotr Skiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z gustem to jest tak że każdy ma swój. ale podzielam panowie wasze spostrzeżenia. O ile w "naszej generacji" imo XV wyglądał lepiej niz Impreza tak teraz jest odwrotnie. Jakoś mi te skośne światła w nowym XV nie leżą ( natomiast w Imprezie jakoś lepiej to wygląda ). Co więcej nowa impreza ma się pojawić w polskich salonach :yahoo: ( zgodnie z informacjami w pytaniach do dyrekcji)

Ale imo jeżeli nowy XV będzie lepiej wykonany i lepiej jeździł niż obecny to wygląd może zejść na 2 plan

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...