TOMA52 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Masz jakiś link do tych sprężyn? Są dostępne w PL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelnik Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 (edytowane) Koledzy takie pytanka. Czy taki element jak na poniższym zdjęciu, opisany w katalogu znanej firmy dystrybującej części samochodowe, jako "dystans gumowy, resorowanie" w zakładce "amortyzacja tył", ma swoje miejsce na trzpieniu amortyzatora będąc niewidocznym pod jego gumową osłoną? I czy takowy "odbój" występuje w wersji z SLS? Pytam bo zamieniłem SLS na KYB i sprężyny Pospring. No i przy LPG "stoi" na 74 centymetry, ale dzwięk przy" dobijaniu" mi isę nie podoba. Edytowane 19 Listopada 2012 przez Naczelnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Zakładałem pod koniec sierpnia, nie mierzyłem jeszcze. Głównie jeżdże nie załadowany ale jak troche wskoczyło do bagażnika to potrafił dobic jak przy wylanych. Dzis na pusto okiej. Musze miec go na uwadze, na razie nie reklamuje tylko obserwuje. witam no i jak amory ,nikt nie wie jaka sprawność na maszynie po regeneracji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Ja będę robił przegląd na początku grudnia to zrobię test amorów i dam znać. U mnie rok po regeneracji jest ok. Ostatnio coś mam wrażenie, że przysiadł z tyłu. Po zmierzeniu z przodu mam 74 cm z tyłu po obu stronach 73 cm, zatem możliwe że trochę przysiadł. Dzisiaj jednak zrobiłem przegląd, bo okazało się, że mam czas do końca listopada. Test amortyzatorów wyszedł tak - lewy (regenerowany w Gdańsku, w grudniu 2011) 71% - prawy 82%. Nie jest jeszcze dramat ale jest rozbieżność między stronami, pojeżdżę jeszcze chwilę i zobaczę czy będę reklamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 dzieki jakies konkrety ja mam prawy tył 20% 30 lewy i stoi 72 i 74 ? opona 205/60/16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Te testy nie są do końca wiarygodne. Wazniejsza jest praca amorka na wybojach, wysokość no i oczywiście ewentualne wycieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 dzieki jakies konkrety ja mam prawy tył 20% 30 lewy i stoi 72 i 74 ? opona 205/60/16 Ja regenerowałem gdy mój miał 40%. Myślę, że te testy jednak coś pokazują. Dzisiaj jeszcze raz zmierzyłem i na tyle miałem 74 cm po jeździe, zatem nie jest chyba źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 a widział ktoś co by jakiekolwiek amortyzatory miały 100%? Maszyna nie wie co bada i o jakiej charakterystyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 a widział ktoś co by jakiekolwiek amortyzatory miały 100%? Maszyna nie wie co bada i o jakiej charakterystyce Wartości wskaźnika EUSAMA nie osiągają 100%, ponieważ taka wartość występuje przy zawieszeniu całkowicie sztywnym. Dla nowych amortyzatorów wskaźnik ten wynosi około 80%. http://www.e-autonap...amochodach.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Dokładnie nowe amory pokazują osiemdziesiąt kilka % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 jednak chyba zdecyduje sie na rc6431 i exel g . W ic cena około 185 sz , a amory 370 zł szt, Wie ktoś czy da sie taniej ? (amory ) z regeneracja w Gdansku za dużo nie wiadomych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 a widział ktoś co by jakiekolwiek amortyzatory miały 100%? Maszyna nie wie co bada i o jakiej charakterystyce 100% będzie miał stalowy pręt. Amortyzatorem bym go jednak nie nazwał :-P Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 jednak chyba zdecyduje sie na rc6431 i exel g . W ic cena około 185 sz , a amory 370 zł szt, Wie ktoś czy da sie taniej ? (amory ) Ciekawe ceny, szczególnie dla klientów detalicznych w IC :roll: ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 @@miszozon, jest recesja i to nazywa się desperacja ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 jednak chyba zdecyduje sie na rc6431 i exel g . W ic cena około 185 sz , a amory 370 zł szt, Wie ktoś czy da sie taniej ? (amory ) Ciekawe ceny, szczególnie dla klientów detalicznych w IC :roll: ;-) I potem będzie kolejny niezadowolony, że mu się subaru psuje. Są pewne granice cen po przekroczeniu których zaczyna sie druciarstwo i niestety samochód traci swe pierwotne własności użytkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 jednak chyba zdecyduje sie na rc6431 i exel g . W ic cena około 185 sz , a amory 370 zł szt, Wie ktoś czy da sie taniej ? (amory ) Ciekawe ceny, szczególnie dla klientów detalicznych w IC :roll: ;-) I potem będzie kolejny niezadowolony, że mu się subaru psuje. Są pewne granice cen po przekroczeniu których zaczyna sie druciarstwo i niestety samochód traci swe pierwotne własności użytkowe. ale o co chodzi czesci kyaba ,spory producent, 3000 za nowe sls w aucie za 20tys to co najmniej lekka przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 jednak chyba zdecyduje sie na rc6431 i exel g . W ic cena około 185 sz , a amory 370 zł szt, Wie ktoś czy da sie taniej ? (amory ) Ciekawe ceny, szczególnie dla klientów detalicznych w IC :roll: ;-) Detaliczna zalecana 274 zł, promocja w sklepie IC po 260 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Najechałem już kilkaset km na regenerowanych i jest ok. Na pace leży extra kilo butla z gazem i nic nie siadło, jeszcze Ale zauważyłem że zawieszenie, w całym aucie jest mocno sztywne i twarde. Każdy kamyk na asfalcie czuć jak cholera, a jazda po bruku to normalna masakra Ciśnienie w kapciach mam właściwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 na fejsika ktoś wrzucił a i tutaj by się przydało. jeżeli łamię regulamin proszę o wybaczenie i usunięcie niepożądanej treści. "Wreszcie mamy coś dla posiadaczy Foresterów, którym znudziło się "klapnięte" zawieszenie SLS - kompletne zestawy firmy Kayaba." http://motoroils.pl/sklep/index.php?cPath=56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Ktoś testował już to rozwiązanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Ktoś testował już to rozwiązanie? Ja mam takie rozwiązanie od kilku miesięcy, mój Forek od nowości nie miał SLSów więc regeneracja odpadała. Zastanawiałem się czy ironmany czy sprężyny od KYB i wybór padł KYB. Gdzieś na forum to pisałem ale po załadowaniu ok 40kg do bagażnika tył mocno siadał (pomiędzy oponą a błotnikiem był luz tylko na dwa palce). Teraz problem zniknął wszystko jest w porządku i forek równo stoi. Również prowadzenie poprawiło się dość znacznie, tył jest stabilniejszy. Mój forek ma instalacje LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) Ja ... Z tym, że zmieniłem właśnie z Ironmana (przejeździłem na nim 12 tyś. km w 2 lata, w tym 3000 km w ostatnie 2 miesiące), gdyż auto zmieniło zastosowanie (z drugiego, okazyjnego na miasto będzie robiło teraz trasy rzędu 15-20 tyś. km rocznie). Z przodu powróciłem do moich starych sprężyn OE, z tyłu poszły Kayaby. Auto jest bardziej miękkie niż na Ironmanach, tył Kayaby w moim odczuciu ma taką samą twardość jak przód OE. Nie wali przy zjeżdżaniu z krawężnika, lub z progu zwalniającego. Wysokość od osi koła do rantu nadkola taka sama jak z przodu: około 43,5 cm. Test pięści przechodzi bez problemu, wysokość z oponami 205/70R15 74cm do gleby z tyłu. Przy okazji, pewnie niedługo sprzedam swoje używane Ironmany - komplet 4 sprężyn za 1/2 ceny nowego, jakby ktoś chciał - poproszę PW, mogę dołożyć nowe amory Kayaby w dobrej cenie (z FV i gwarancją ofkors). Wkleiłem ogłoszenie o Ironach, z fotkami: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58190-sprezyny-ironman-do-forestera-sg-2003-2007/ Np: Edytowane 4 Grudnia 2012 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacho Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam, to mój pierwszy post! Ja w przyszłym roku zamierzam testować jeszcze inną kombinację w moim XT 2005. Zakupiłem sprężyny SWIFT za wielką wodą. Są dedykowane do XT 2004-2008 i obniżają forka o 40mm z przodu i 30mm z tyłu oraz dość znacznie utwardzają. Z tego co mówi producent i z tego co wyczytałem na forum subaruforester.org bardzo dobrze działają z oemowymi amortyzatorami (bez samopoziomowania). Moje pytanie brzmi: Czy jest sens zakładać z nimi amorki ULTRA SR dedykowane dla forestera SF? Czy będą lepsze niż Excel-G w wersji dla forestera XT? Mam specjalne podkładki, żeby móc zamontować tylne górne mocowania od Forestera SG na amortyzatorze ULTRA SR dla SF i wszystko powinno fajnie pasować, tylko jak z tłumieniem? Czy pod tym względem forestery I i II generacji bardzo się różnią? Pzdr Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 @@pacho, masz dane co do sztywności tych sprężyn? gdzie i jak, za ile je kupiłeś? -Skąd jesteś (też coś w tym kierunku kombinuję) pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacho Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Producent pisze tak: Swift Sport Springs 4F904 MY04-08 Forester 2.5XT (SG6) Drop - F:-40mm, R:-30mm Rate - F:3.1kg/mm, R:3.2kg/mm sztywność Są progresywne, kiedyś widziałem katalog w pdf i podawali zakres stałej k. Nie wiem, gdzie to teraz jest na ich stronie. Sprężyny na pewno są sporo sztywniejsze niż WRX kombi. Ponoć Forester na nich prowadzi się lepiej niż WRX w serii. Jak widać po dropie, nie ma problemu z opuszczonym zadkiem, jak to się dzieje z forkiem gdy założysz zawias od wrx. Zachowujesz możliwość załadowania samochodu. Kupiłem przez internet (zrobiłem przelew), wysłali do kolegi, który był w USA na urlopie a on przywiózł mi je w bagażu . Z wysyłką do Polszy w tym samym sklepie internetowym wyceniali 440 dolarów jeżeli dobrze pamiętam. Dane sklepu mogę wysłać na priva. Ogólnie springi zbierają świetne recenzje na forach. Widzę, że masz XT 2003. Producent pisze, że pasują do 2004-2008, ale ludzie zakładają je też do starszych. Nie pamiętam, czy wtedy trzeba wymieniać górne mocowanie z tyłu. Chyba nawet nie. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się