Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś się boi, że jego Forek na Ironmanach będzie wyglądał jak monster truck, wrzuciłem kilka zdjęć mojego Forka oraz porównawcze: Forek 2.0X, bez gazu na Ironmanach z Forkiem 2.0XT z gazem na setupie fabrycznym:

 

https://picasaweb.google.com/tkarsk/For ... directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy jadą po SLS-ach. Moje doświadczenia:

Amorki razem z wymianą w Aso w zeszłym roku ok. 2300 zł brutto ( widziałem info o 3000 zł i wyżej )

Co prawda to 2.0 wolnyssak, ale trzyma 76 cm. ( przy oponach 215/65/16 )

Wszystko sztywno i przy większych prędkościach 8) OK.

Mimo to plan jest na Irony ( Toma52 da radę z SLS-ami ??? ) i Dualery AT 694. 215/65/16

Dam znać jak to działa.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO springi Ironmana + SLS-y dadzą bardzo sztywne i wysokie zawieszenie - w fabrycznym setupie amor SLS oprócz tłumienia dodatkowo unosi część masy auta. Poza tym, w specyfikacji sprężyn Ironman masz napisane, że nie są przeznaczone do SLS-a. Chyba nikt czegoś takiego nie próbował. Ja bym w to nie wchodził jeśli miałbym sprawne (niedawno wymienione jak piszesz) SLS-y. Jak Ironmany to amory Kayaba lub oryginalne z wersji USA (bez samopoziomowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO springi Ironmana + SLS-y dadzą bardzo sztywne i wysokie zawieszenie - w fabrycznym setupie amor SLS oprócz tłumienia dodatkowo unosi część masy auta. Poza tym, w specyfikacji sprężyn Ironman masz napisane, że nie są przeznaczone do SLS-a. Chyba nikt czegoś takiego nie próbował. Ja bym w to nie wchodził jeśli miałbym sprawne (niedawno wymienione jak piszesz) SLS-y. Jak Ironmany to amory Kayaba lub oryginalne z wersji USA (bez samopoziomowania).

 

Dzięki

No to trzeba poczekać, chociaż mam prawie nowe Kyb. w piwnicy :twisted: . ( jeździły przed SLS ale na fabrycznych springach ) Tak to bywa jak za późno przejrzy się forum. Może sprawdzę opcje z Wrocka z podkładkami w gniazdach?

Do zoo na asfalcie i bezdrożach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ironmany to amory Kayaba lub oryginalne z wersji USA (bez samopoziomowania).

Rozwiązanie KYB + US nie jest najlepsze - sprężyna jest niewiele grubsza/sztywniejsza niż w przypadku sprężyny SLS. Zawias bardzo siada przy wszelkich obciążeniach. Już absolutnie nie nadaje się do tematów typu LPG.

 

Jeśli ktoś się boi, że jego Forek na Ironmanach będzie wyglądał jak monster truck, wrzuciłem kilka zdjęć mojego Forka oraz porównawcze: Forek 2.0X, bez gazu na Ironmanach z Forkiem 2.0XT z gazem na setupie fabrycznym:

Dla osób, które lubią/potrzebują jeszcze wyżej niż standardowo - fajne rozwiazanie. Należy jednak wziąć pod uwagę , że ten setup nie odpowiada fabrycznemu zawieszeniu - pod wieloma względami - siłą i sposobem tłumienia, wybieraniem nierówności, zachowaniem auta przy dużych prędkościach. Z informacji, które mam, i które potwierdzone są przez użytkowników w tym wątku, wynika, że Ironman nieobciążony jest sztywny i podskakuje

Trzeba przyznać że na sucho (pusto) ten zestaw jest trochę twardy, na "śpiących policjantach" samochód podskakuje.

Osoby, które świadomie wybierają - jeszcze wyżej, jeszcze wyższy środek ciężkości, inną charakterystykę pracy zawieszenia, twardą pracę, off-road, duże ładunki - super rozwiazanie. Należy pamiętać jeszcze, że przy Ironman'ie amortyzator pracuje w całkowicie innym zakresie niż ten, dla którego został zaprojektowany (amortyzator jest w stanie rozprężenia)

 

I na zakończenie dodam, chyba juz pisałem kiedyś, na zakrętach i przy hamowaniu się nie przechyla tak jak seria.

Aby zawieszenie pracowało, to musi...pracować. Tzn kompletny brak ugięcia spreżyny powoduje , że zawias nie wybiera, nie 'trzyma', przy wyższej prędkości - zwłaszcza przy wysokim środku ciężkości i stanie naszych dróg- może powodować niekontrolowane uślizgi osi. Za niwelowanie nadmiernych przechyłów bocznych na zakrętach odpowiadać powinien stabilizator, a nie sprężyna. Sprężyna z amortyzatorem muszą być tak zgrane aby tłumienie ( dobicie i odbicie ) było optymalnie zbalansowane. Za twarda sprężyna w stosunku do charakterystyki amortyzatora i wagi auta spowoduje podskakiwanie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdzę opcje z Wrocka z podkładkami w gniazdach?

 

:shock: :shock: :shock:

 

Widzę chłopaki, że coraz większa ponosi Was fantazja w tym wątku :mrgreen:

 

Nie idźcie tą drogą ( z Wrocławia w sensie...)

 

Jeśli już cokolwiek robić, to tylko droga ironmanowa :wink: , dla tych co chcą mieć wyżej , twardziej i mniej komfortowo (choć tutaj mam taką skromną uwagę : , że KYB excel G jest za słabym amortyzatorem do siły odbicia jaką daje ta sprężyna)

 

Lub też (najbliższa memu sercu :oops: ) droga Niedźwiedziowa, która zapewnia zachowanie komfortu ale jednocześnie poprawę prowadzenia i idealne, moim zdaniem, zbalansowanie pracy zawieszenia.

 

DerickB Aby powstrzymać Cię od tych dolnośląskich eksperymentów oferuję za darmo 2 używane sprężyny a'la Niedźwiedź , które jak ulał spasują z twoimi piwnicznymi kayabami :D:mrgreen:

 

Trza jakoś chłopa ratować ... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bryku,

 

...cos narobil tomku, juz mialem poukladany switopoglad na KYB+IRON juz czekam tylko na sprezynki, a tu tak koledze, tak miedzy oczy: beda osie sie slizgac, bedzie podskakiwac a nie tlumic, bedzie amortyzator zle pracowal ...

 

chcialem bo potrzebuje wyzej i sztywniej co nie znaczy: niekontrolowane uslizgi i kangurki (wlasnie dlatego nie chcialem wiecej miekkiego zawieszenia), jazda nie offroadowa (bo polatanie po lesie czy lace to raczej lekki truchcik offowy) a jednak korzonki i inne badziewie porwaly mi juz oslone silnika tyle razy iz postanowilem wymienic ja na aluminium (juz sie robi). chcesz mi powiedziec iz KYB+ IRON jest be ???

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tadaoando, nie stresuj się aż tak bardzo. Oczywiście, że zmieniasz trochę specyfikację zawieszenia ale robisz to wg wytycznych producenta sprężyn :!: Iron to nie wynalazek "Kazia z Koziej Wólki" tylko produkt sprzedawany na paru rynkach na świecie. Ok nie jest to seria ale nie jest też złem ... Jeżeli chcesz unieść i utwardzić auto (w granicach rozsądku) to jedyna rozsądna droga to lift 1,5 cala dostępny też na w KingSpringu tylko drożej i jeszcze paru innych firmach produkujących akcesoria 4x4 ..., które do swoich springów zalecają KYB :wink:

No i co??? Spokojniejszy

co do mojego Forka to raczej nie podskakuje jak piłeczka kauczukowa tylko jest twardszy. Jeżdzę nim na torze w NMnP i w terenie np na Plejady i jakoś daje radę bez podskakiwania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdzę opcje z Wrocka z podkładkami w gniazdach?

 

:shock: :shock: :shock:

 

Widzę chłopaki, że coraz większa ponosi Was fantazja w tym wątku :mrgreen:

 

Nie idźcie tą drogą ( z Wrocławia w sensie...)

 

Jeśli już cokolwiek robić, to tylko droga ironmanowa :wink: , dla tych co chcą mieć wyżej , twardziej i mniej komfortowo (choć tutaj mam taką skromną uwagę : , że KYB excel G jest za słabym amortyzatorem do siły odbicia jaką daje ta sprężyna)

 

Lub też (najbliższa memu sercu :oops: ) droga Niedźwiedziowa, która zapewnia zachowanie komfortu ale jednocześnie poprawę prowadzenia i idealne, moim zdaniem, zbalansowanie pracy zawieszenia.

 

DerickB Aby powstrzymać Cię od tych dolnośląskich eksperymentów oferuję za darmo 2 używane sprężyny a'la Niedźwiedź , które jak ulał spasują z twoimi piwnicznymi kayabami :D:mrgreen:

 

Trza jakoś chłopa ratować ... :wink:

 

Spox

To bardzo miła propozycja, z której chętnie skorzystam. Niestety nie mogę się zgodzić na cenę free. Proponuję jakieś 0,7 wysokooktanowe. Do zoo w wolnej chwili.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bryku,

 

...cos narobil tomku, juz mialem poukladany switopoglad na KYB+IRON juz czekam tylko na sprezynki, a tu tak koledze, tak miedzy oczy: beda osie sie slizgac, bedzie podskakiwac a nie tlumic, bedzie amortyzator zle pracowal ...

 

chcialem bo potrzebuje wyzej i sztywniej co nie znaczy: niekontrolowane uslizgi i kangurki (wlasnie dlatego nie chcialem wiecej miekkiego zawieszenia), jazda nie offroadowa (bo polatanie po lesie czy lace to raczej lekki truchcik offowy) a jednak korzonki i inne badziewie porwaly mi juz oslone silnika tyle razy iz postanowilem wymienic ja na aluminium (juz sie robi). chcesz mi powiedziec iz KYB+ IRON jest be ???

 

tomasz

 

tadaoando Ja przecież nie napisałem, że to jest kompletne zło. Napisałem bardziej w tonie Górala z Łodzi

 

Wyraziłem również swoje zdanie na temat zestawienia Iron + KYB excel G. Zdanie to poarte jest wieloletnim doświadczeniami z róznymi typami zawieszeń( w g-tekach, Brykowozach, i innych :D ) Całymi latami dobierałem sprężyny, amortyzatory o róznej charakterystyce, stabilizatory i inne AlK :mrgreen:.

Ale tak jak Góral powiedział: to nie jest patent z Koziej Wólki i ludzie na tym jeżdzą, ty też będziesz ... :wink:

Ludzie jeżdżą też na teinie superstreet i twierdzą że jest lepszy niż seryjne zawieszenie z STI, ja się z tym nie zgadzam, ale cóż ... Zawieszenie jest jak kobieta każdy musi mieć je zestrojone pod siebie... :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istreed,

 

...juz ukonczone na 15 stronie kolega pio_ryf prezentuje zdjecia swego granatowego forka na tychze springach. poprostu jak na OEMie, ale i zbiorniczek tylko 35l, ciesze sie radoscia kolegi z pozbycia sie SLS ow

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i zbiorniczek tylko 35l

tu coś pomyliłeś. Po pierwsze Marin jako pierwszy zamontował ten zestaw:

 

viewtopic.php?p=1228965#p1228965

No w końcu forek wygląda jak trzeba Zatankowany full gazem 60l + 1/3 baku paliwa Przód 74 cm tył 74,8cmJest nieco twardszy niż na poprzednich sprężynach, zwracam uwagę na słowo "nieco" Nadal komfortowy na nierównościach i na progach zwalniających:) Zdecydowanie polecam to rozwiązanie
Niedźwiedź Jest jak chciałem żeby było, jestem bardzo zadowolony. Dzięki za profesjonalne podejście do sprawy i zrobienie w tak krótkim czasie sprężyn dla posiadaczy nadbagażu w bagażniku

 

 

Później pio_ryf

viewtopic.php?p=1232309#p1232309

w zbiorniku w momencie robienia zdjęcia 35l lpg i 20l PB

Zamontowałem sprężynki z nie-ASO. Autko wygląda podobnie jak na OEM choć ciut twardszeJeździ się fajnie. Gorąco polecam rozwiązanie kolegi Niedzwiedzia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź,

 

niedzwiadku nie gniewaj sie za to przeoczenie nigdy nie pozwolilbym sobie na to by nie docenic ogromnego nakladu pracy jaki wykonaliscie chyle czolo.

ja poprostu jak MARIN mam zbiornik 69l a za tem duzo ciezszy, dlatego i oczekiwania co do springow duzo wieksze i przeswit OEMowy jest dla mnie co nie tajemnica za maly. Raz jeszcze powiem koledzy ktorzy nabyli springi z waszej stajni i sa szczesliwi ciesza tym i moje forkowe serce... no to troche nawazelinilem.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

GÓRAL z Łodzi,

 

...widzisz kolego, najpierw naczekalem sie prawie dwa m-ce az sprezynki przyjada z australii, nastepne prawie dwa tyg. az ocla, wypakuja, przepakuja, wysla ...az teraz od 3 dni szukaja kuriera bo przesylke zagubil.

...czy cos mi mowi po cichu chlopaku nie bierz tych sprezynek. no panie jak pech to pech, amory wylaly a od dziur az sie roi auto jeczy w nieboglosy jak musi w cos wpasc, a czasem nie ma poprostu wyjscia...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...