Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Niedźwiedź - piszesz pewnie o tych twardszych z 4T. To też może być bardzo ciekawa alternatywa dodatkowo nie odbiegająca wyglądem od serii (jak pamiętam).

yhy :wink:

 

a ile sobie zawinszujesz niedzwiadku ? poza tym czy aby napewno podniesie sie rowno do gory czy jak w przypadku poprzednich nie drgna zupelnie nic beda wygladac nadal jak OEM ?

 

...sluchaj niedzwiadku ja musze pojsc do gory bezwzglednie gdyz mam najciezszy zestaw mozliwy w forku:

 

2,5 automat, haczyk, zbiornik 70l, zapas +skrzynka z gratami. Zrozum jestem architektem i czesto musze wjezdzac w trudnodostepne miejsca a terenowki nie chce. wiem wiem myslalem o x-treilu ale nierownac mu sie z forkiem.

czy twoje nowe sprezynki beda jak OEM, czy podniosa w gore ? ale szczerze ?

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy twoje nowe sprezynki beda jak OEM, czy podniosa w gore ? ale szczerze ?

plan jest taki, aby po obciążeniu w stylu Twojego były jak OEM. Więc jeśli szukasz wyżej w stylu off-road - nie idźcie tą drogą ;)

Tylko w Irony żeby podnieść i tył i przód :P to będzie prawie jak X Trail :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GÓRAL z Łodzi,

 

...masz moze pomysl czym oprocz upuszczenia powietrza z dotychczasowych 2,5 atm. na powiedzmy 2,2-2,0 atm.

mozna by poprawic komfort pozostajac jednak przy IRONach ??? przywrocic OEMowe stabilizatory (w tej chwili mam te z STI) ? jakis pomysl ? napewno na cos wpadniemy.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...masz moze pomysl czym oprocz upuszczenia powietrza z dotychczasowych 2,5 atm. na powiedzmy 2,2-2,0 atm.

ale po co? :roll:

 

przywrocic OEMowe stabilizatory (w tej chwili mam te z STI) ?

jeśli off-road, to staby zmień.

 

Trochę to jak zjeść ciastko i mieć ciastko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź, ma rację. Jak chcesz mieć auto uniwersalne to wracaj do OEMu. Staby z STI to bardziej szosa, a to znaczy obniżanie a nie Irony. Moim jeździło kilku posiadaczy WRX i stwierdzili, że aż tak twardy nie jest ale nie przechyla się :wink: . Coś za coś 8) ale szybko się przyzwyczaisz. Ja prowadziłem ostatnio Forka na zdrowym OEMie i miałem wrażenie, że strasznie się kołysze, jakbym prowadził balię :P A co do zmiękczenia to pełna butla i zbiornik powinny dać radę. Jak nie to może Niedźwiedź ze swoim nowym rozwiązaniem. Tam przody zostają OEMowe 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecywałem już jakiś czas temu test długodystanowy, ale jestem strasznie zawalony robotą i trudno mi się na dłużej dosiąść do Forum. Mam nadzieję, że się to niedługo poprawi i będę mógł napisać coś bardzej szczegółowo.

 

W skrócie: zestaw (na tył) założyłem w nie-ASO w Mysiadle w wakacje i od tego czasu przejechałem już ponad 15.000 km, w tym trzykrotnie trasę z Warszawy do UK. W czasie jednego z tych długich przejazdów, samochód był potwornie obciażony - zestaw z nie-ASO założyłem właśnie pod kątem tej konkretnie podróży, bojąc się, że SLSy mogą nie wytrzymać - Forek załadowany był od zagłówków przednich siedzeń aż do tylnej szyby, od podłogi do sufitu, przy złożonym tylnym oparciu. I jeszcze na fotelu pasażera z przodu siedział wielki plecak ;)

 

Zawieszenie sprawuje się po prostu FENOMENALNIE. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów - samochód prowadzi się bardzo pewnie i - daje się pojechać znacznie bardziej agresywnie niż poprzednio. Jeździłem już i z pełnym obciążeniem i na lekko; z kompletem pasażerów; po autostradach, po szutrach, po błocie, śniegu i lodzie. W czasie przedświątecznej podróży do Polski przytrafiło mi się bardzo poważne hamowanie awaryjne (duuuuuuża prędkość, 4 osoby na pokładzie, bagaż) zakończone ucieczką bokiem w zjazd z autostrady (na samym zjeździe wywalił się samochód tuż przed nami, trzeba było gwałtownie uciec) - nie było żadnego problemu z opanowaniem Forka.

 

Tu gdzie mieszkam teraz, wszystkie drogi to OSy. Jest cholernie wąsko, pagórkowato i niezwykle kręto. Na asfalcie leżą zgniłe liście, często wylewa woda z pól, pojawiają się różne niespodzianki. Jeździ się po tym bardzo przygodowo, ale gdybym nie miał zawieszenia któremu ufam, to bym nawet nie próbował. Na Niedźwiedziowym setupie jest super :)

 

Samochód prowadzi się twardziej niż poprzednio; mam wrażenie znacznie wyższej stabilności auta. Na pustym bagażniku i bez pasażerów Forek stoi nieco wyżej niż seria, ale nie jest to jakaś bardzo wyraźna różnica. Siada nieznacznie jeśli ma komplet pasażerów (4 dorosłe osoby) i nie przegięty bagaż. Przy mega bagażu siada, ale i tak nie ma się do czego przyczepić - zapas miejsca jest.

 

Po tych kilkunastu tysiącach km. wiem, że nie wrócę już do serii ;) SLSy (w całkiem niezłym stanie) leżą w piwnicy i czekają jako ewentualny zapas.

 

Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia, to jako jeden z beta-testerów szczerze namawiam na wymianę SLS na Niedźwiedziowy zestaw z nie-ASO.

 

Pozdro,

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GÓRAL z Łodzi,

 

Moim jeździło kilku posiadaczy WRX i stwierdzili, że aż tak twardy nie jest ale nie przechyla się . Coś za coś ale szybko się przyzwyczaisz. Ja prowadziłem ostatnio Forka na zdrowym OEMie i miałem wrażenie, że strasznie się kołysze, jakbym prowadził balię A co do zmiękczenia to pełna butla i zbiornik powinny dać radę.

 

...wiem juz to iz nie chce miekkiego zawieszenia jak OEM, zarezerwowalem juz sobie IRONy wiec to juz raczej postanowione. pozostaje juz tylko takie gdybanie co zrobic by wiozac pasazerow dac im odczucie minimum komfortu.

ja bede rad z twardszego zawieszenia gdyz jezdzilem bmw na sprezynkach eibach i amorki bilstein i bardzo mi to odpowiadalo choc kazdy dolek czulem na plecach i dupsku.

... wiem to iz chce miec auto wyzsze min. zawieszenie jak w forkach 2.0 bez turbo i bez automatu !!!

...juz 10lutego IRONy beda w polsce wiec powinienem zalozyc je do konca lutego napewno sie pochwale.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zrobic by wiozac pasazerow dac im odczucie minimum komfortu.

 

Jak zapakujesz tych pasażerów to sie nie martw.

 

Sami sobie zrobią komfort... chodzi mi o obciążenie.

 

Kilka postów wyżej pisałem jak IRON+KYB zachowują sie pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu forek wygląda jak trzeba

Zatankowany full gazem 60l + 1/3 baku paliwa

Przód 74 cm tył 74,8cm

Jest nieco twardszy niż na poprzednich sprężynach, zwracam uwagę na słowo "nieco" Nadal komfortowy na nierównościach i na progach zwalniających:)

Zdecydowanie polecam to rozwiązanie

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź,

 

...niedzwiadku skoro juz macie rozpedzona maszyne do robienia sprezynek to moze pomyslisz dla mnie o sprezynkach nie tylko dla automtykow, haczykow oraz nitro ...ale z podniesieniem ??? mam jeszcze tydzien na podjecie decyzji narazie nadal chce +3cm nad standart chociaz doceniam twoje zaangazowanie.

...to jak dasz rade.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź,...niedzwiadku skoro juz macie rozpedzona maszyne do robienia sprezynek to moze pomyslisz dla mnie o sprezynkach nie tylko dla automtykow, haczykow oraz nitro ...ale z podniesieniem ??? mam jeszcze tydzien na podjecie decyzji narazie nadal chce +3cm nad standart chociaz doceniam twoje zaangazowanie....to jak dasz rade.tomasz

tadaoando, tak jak wielokrotnie pisałem - zamysłem na nasze sprężyny nie był off-road i podnoszenie auta, a pozostanie przy OEMowym setup'ie jeśli chodzi o wysokość auta oraz ewentualne jednoczesne poprawienie właściwości jezdnych zawiasu. Udało się , użytkownicy są zadowoleni. I tak zostanie. No chyba, że ktoś będzie chciał obniżać Forka :lol: no to może coś się wymyśli ;)

Dla Ciebie, Szanownytadaoando, dla Twoich potrzeb, zdaje się, że najlepszy będzie zestaw Iron'a - dedykowany do takiego , a nie innego zastosowania.

 

-- 5 lut 2011, o 22:53 --

 

pio_ryf, i jak? Wrzuć fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...