Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Niedźwiedź,

 

...oj niedzwiadku aby te twoje cudowne sprezyny podniosly mego forka nie do OEMu ale chocby + 2, 3cm wyzej juz dawno bym je u ciebie zalozyl, ale z pewnych wzgledow ty mi takich nie chcesz zaproponowac i ja to rozumiem. wiem tez to iz moj forek musi miec te 20-22cm przeswitu juz po tankowaniu do pelna nitro i choc polowke benzynki. niechcesz skrecic mi dluzszych sprezyn bo straca charakterystyke forestera, coz mam biedny poczac czekam do przyszlego piatku jesli nadal sprezynki nie dojada to sie do ciebie odezwe i jaksos zmusze do wyprodukowania sprezyn wyzsych niz te przewidziane do turbowek z haczykiem i lpg.

...narazie nie moge gdyz f-ma wyslala podobno drugi zestaw sprezynek.

 

pozdrawiam tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja poprostu jak MARIN mam zbiornik 69l a za tem duzo ciezszy, dlatego i oczekiwania co do springow duzo wieksze i przeswit OEMowy jest dla mnie co nie tajemnica za maly. Raz jeszcze powiem koledzy ktorzy nabyli springi z waszej stajni i sa szczesliwi ciesza tym i moje forkowe serce... no to troche nawazelinilem.

 

Tomek, czy znasz ciężar właściwy LPG ? Otóż uśredniając wynosi on ok. 0,58 kg/l. Benzyna ok 0,78 kg/l. Przestań więc marudzić, że ten 69l LPG ma jakikolwiek wpływ na wysokość zawieszenie Twojego Forka. No chyba, że masz radioaktywny zbiornik LPG w ołowiowym płaszczu.

Tyle osób Ci tłumaczy, że te podwyższone Irony nadają się do wielkiej dupy a Ty wciąż swoje. Forester na seryjnym zawieszeniu jest już niebezpiecznym autem (oczywiście w sytuacjach nieco bardziej dynamicznych) a co dopiero na podwyższonym. Jeździsz większość tras w terenie ? W górach, bezdrożach i kamieniołomach ? Nie ? To po co Ci te cudaczne sprężyny ?

 

Widziałem już jednego takiego szczęśliwego Misia na Bajecznej. Oprócz tego, że wzbudził ogólną wesołość podjeżdżając Foresterem wysokości strażackiego Magirusa, to....bardzo chciał aby mu jednak z powrotem zamontować seryjne sprężyny bo auto jakby się...przewraca w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko.

Dzisiaj zobaczyłem, że tylny amorek puścił mi olej :evil:

Są to fabryczne cudaki z SLS i tu moje pytanie:

Olej pociekł z systemu tłumiącego czy samopoziomującego tzn. czy tylne amory są też gazowe?

 

Auto jeździ jak jeździło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, nie przesadzaj z tym przewracaniem na Ironach. Auto jest stabilne i prowadzi się pewniej od seryjnego. Byłem nim kilka razy w NMnP i jakoś dacha nie strzeliłem, wręcz przeciwnie!!! Auto wg wszystkich, którzy nim jeździli prowadzi się pewniej i lepiej. Cierpi jedynie komfort użytkownika, bo jest nieco twardsze od seryjnej rozkołysanej wanny. Ale też nie podskakuje na "policjantach" jak piszą niektórzy.

Rozwiązanie jest pewne i sprawdzone ale nie każdy musi je wybierać. Może iść w serię albo 4T jak jeż pisałem wcześniej - co kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej pociekł z systemu tłumiącego czy samopoziomującego tzn. czy tylne amory są też gazowe?

 

To jeden system. Olej pociekł na połączeniu tłoka z cylindrem amortyzatora - bez uszkodzeń mechanicznych obudowy / cylindra amortyzatora tylko stąd mógł.

 

Witamy w klubie - przed tobą ważne decyzje :).

 

-- 27 lut 2011, o 21:31 --

 

Tyle osób Ci tłumaczy, że te podwyższone Irony nadają się do wielkiej dupy a Ty wciąż swoje. Forester na seryjnym zawieszeniu jest już niebezpiecznym autem (oczywiście w sytuacjach nieco bardziej dynamicznych) a co dopiero na podwyższonym. Jeździsz większość tras w terenie ? W górach, bezdrożach i kamieniołomach ? Nie ? To po co Ci te cudaczne sprężyny ?

 

Widziałem już jednego takiego szczęśliwego Misia na Bajecznej. Oprócz tego, że wzbudził ogólną wesołość podjeżdżając Foresterem wysokości strażackiego Magirusa, to....bardzo chciał aby mu jednak z powrotem zamontować seryjne sprężyny bo auto jakby się...przewraca w zakrętach.

 

Grzesiek - dałbyś spokój :). Ja i pewnie wielu innych użytkowników jesteśmy bardzo zadowoleni z Iron'ów - nie spotkałem jeszcze nikogo kto by nie był (no może jeden, który po Iron'ach przesiadł się na zestaw z 4T - jak będzie chciał to się sam ujawni :)).

 

Zestaw z 4T jest równie dobry jak Iron, a na pewno mniej odbiega od serii i mniej się w oczy rzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnęło jak na liczniku było 75k km. Wymieniałem jak miałem 93k km (teraz mam 114k km). Już zadek ciągnąłem po ziemi - dodatkowo auto krzywo stało. Co do zestawu na KYB+Iron to koszt około 1,2 - 1,4k zł zależnie od zniżek na sprężyny, amorki, robociznę. Drogo nie jest. Drogi to jest oryginalny zestaw SLS - tak około 3k zł...

 

Ile kosztuje zestaw z 4T - nie wiem. Pewnie jak zawnioskujesz to dostaniesz info na PW. Poczytaj ten wątek on pozwoli podjąć Ci decyzję. Na szczęście jest sporo możliwości i praktycznie wszystkie równie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, durne sprężyny niech nie stają na drodze pokojowi i miłości - zwłaszcza na forum. Niech każdy wybiera ŚWIADOMIE to co jemu konkretnie bardziej pasi 8)

 

Ile kosztuje zestaw z 4T - nie wiem.

Podobnie jak zestaw Ironman - aktualna cena dostępna na stronie 4T. Pamiętać należy , że Ironman wymaga wymiany P+T.

 

miszozon, Ty masz S-Turbo więc KYB (polecam Ultra SR) + KYB RA5761. Pasztet super działający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem,

bez napinki ale co innego Twój wolnossący 2.0 a co innego doładowane 2.5.

I jeszcze raz żeby nie było żadnych nieporozumień, ja nie dokonuję porównań zawieszeń proponowanych przez 4T vs. nie wiadomo co ze sprężynami Irona. Ja się definitywnie i ostatecznie wypowiadam negatywnie o podnoszeniu zawieszenia (na jakichkolwiek sprężynach) w tak dynamicznym samochodzie, jak Forek 2,5XT, ponieważ jest to najzwyczajniej w świecie NIEBEZPIECZNE.

No chyba, że ktoś przynajmniej w 75% użytkuje takiego Foresława w górach, parowach, rozpadlinach, wyrobiskach, kamieniołomach i innych funy places :mrgreen:

 

Teraz jest jasność ?

:wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67,

 

...poczytaj PW

 

tomasz

 

-- Pn lut 28, 2011 7:46 pm --

 

GÓRAL z Łodzi,

 

 

...no i stalo sie GORALU, THOMAS- springi doszly wizyta u doktora wstepnie uzgodniona na piatek, pacjent bedzie mial nowe nozki juz w piatek po poludniu. napewno sie pochwale i wysokoscia i pierwszymi odczuciami z jazdy...

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź,

 

...wiem ze to z zyczliwosci, bo ja tez sie wkurzalem. nie lubie az tyle czekac (na czesci do samochodu) i powiem tak gdyby te sls-y nie wylaly zamowilbym dopiero jak beda w polsce, a tak myslalem ze sciemniaja. oj nie sciemniali trwalo to az do poczatku marca zdecydowanie za dlugo o caly obiecany m-c za dlugo !!!

 

tomasz p.

 

-- Wt mar 01, 2011 7:41 am --

 

Niedźwiedź,

 

...wiem ze zostalem juz przez ciebie przeklety (taki zarcik), ale powiedz jakby sie zachowywal samochod na sprezynkch OEM a na amorkach KYB pewnie testowaliscie je nie raz... bardzo siada, a jak charakterystyka b.miekko ???

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź, a jak się sprawuje Twój zestaw ultra sr ze sprężynami? Ja taki zakupiłem, chociaż moje samopoziomy są bardzo ok. Będzie twardziej i stabilniej na winklach?

Zestaw jest bardzo fajny. Auto po montażu stało się mniej podsterowne, jest sztywniej, pewniej, wybiera fajnie nierówności. Zestaw działa nadal bez problemów. Polecam także instalację staba tył od WRXa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby sie zachowywal samochod na sprezynkch OEM a na amorkach KYB pewnie testowaliscie je nie raz... bardzo siada, a jak charakterystyka b.miekko ???

 

Pytanie do Niedźwiedzia ale ja akurat wiem. Zestaw sprężyny OEM + KYB - auto bardzo by siadło. OEM sprężyny są bardzo miękkie, a SLS jest bardzo twardy. Wiem to z ASO, w którym zakładano mi Irony. Mieli taki przypadek. Dodatkowo ktoś na Forum niechcący zrobił taką podmiankę (może ta sama osoba). Na jakiś czas uziemiło to auto bo musiał czekać na inne sprężyny (Irony?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ultra SR do Forestera? W katalogu nie ma ...

po pierwsze - nie ufaj katalogom :) po drugie - mowa o Foresterze S-Turbo i taki model amortyzatora jest 324054 i 055 (tył). W wątku jest nawet moje sprawozdanie z instalacji takiego zestawu.

Ultra Sr (plug and play) nie ma do Foresterów XT.

 

tadaoando napisał(a):

jakby sie zachowywal samochod na sprezynkch OEM a na amorkach KYB pewnie testowaliscie je nie raz... bardzo siada, a jak charakterystyka b.miekko ???

 

 

Pytanie do Niedźwiedzia ale ja akurat wiem. Zestaw sprężyny OEM + KYB - auto bardzo by siadło. OEM sprężyny są bardzo miękkie, a SLS jest bardzo twardy. Wiem to z ASO, w którym zakładano mi Irony. Mieli taki przypadek. Dodatkowo ktoś na Forum niechcący zrobił taką podmiankę (może ta sama osoba). Na jakiś czas uziemiło to auto bo musiał czekać na inne sprężyny (Irony?).

 

Nie ma opcji żeby to dobrze działało, bo spreżyna OEM jest bardzo miękka - mało zwojów, mała średnica drutu (13mm) - siada jak nic. SLS się "pompuje" i przejmuje część pracy z amora. W US jest sprężyna do aut bez SLS, ale ma ona charakterystykę raczej...USA, Spreżyna jest niewiele grubsza od tej do SLS i auta siadają bardzo.

 

Na forum był niejeden przypadek takiej wymiany - którą trzeba było później 'ratować'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem forka to i muszę się zapoznać z tematem. Trochę tedo dużo, więc pozwolę sobie zadać kilka pytań

W tej chwili jest (2.5 XT 07) w przybliżeniu przód-433, tył-431. Kiedy będzie konieczna wymiana, wtedy kiedy wkurzy mnie że tył jest widocznie niżej? Czy zawias oprócz tego, że samopoziom się psuje działa ok?

Mam zamiar ciagnąć przyczepkę z quadem na wiosnę, jaki zestaw polecacie na tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś ciężko mi było przebrnąć przez ten cały wątek. Tyle tu kombinacji dla różnych roczników, ze łatwo się pogubić. Ale sie zawziąłem i dałem radę.

Wysokości innych forków znalazłem, i wychodzi na to, że z moim nie jest tak najgorzej. Chociaż tył juz siada.

Niedźwiedź czyli jeśli chcę zestaw na tył zbliżony wysokością do serii, pasujący plug&play, poprawiający właściwości jezdne, to biorę to coś co jest w 4T. Zgadza się? Rozumiem, że przy tym zakupie przodu nie muszę ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...