arkitekt Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Niedźwiedź, ...oj niedzwiadku aby te twoje cudowne sprezyny podniosly mego forka nie do OEMu ale chocby + 2, 3cm wyzej juz dawno bym je u ciebie zalozyl, ale z pewnych wzgledow ty mi takich nie chcesz zaproponowac i ja to rozumiem. wiem tez to iz moj forek musi miec te 20-22cm przeswitu juz po tankowaniu do pelna nitro i choc polowke benzynki. niechcesz skrecic mi dluzszych sprezyn bo straca charakterystyke forestera, coz mam biedny poczac czekam do przyszlego piatku jesli nadal sprezynki nie dojada to sie do ciebie odezwe i jaksos zmusze do wyprodukowania sprezyn wyzsych niz te przewidziane do turbowek z haczykiem i lpg. ...narazie nie moge gdyz f-ma wyslala podobno drugi zestaw sprezynek. pozdrawiam tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 ja poprostu jak MARIN mam zbiornik 69l a za tem duzo ciezszy, dlatego i oczekiwania co do springow duzo wieksze i przeswit OEMowy jest dla mnie co nie tajemnica za maly. Raz jeszcze powiem koledzy ktorzy nabyli springi z waszej stajni i sa szczesliwi ciesza tym i moje forkowe serce... no to troche nawazelinilem. Tomek, czy znasz ciężar właściwy LPG ? Otóż uśredniając wynosi on ok. 0,58 kg/l. Benzyna ok 0,78 kg/l. Przestań więc marudzić, że ten 69l LPG ma jakikolwiek wpływ na wysokość zawieszenie Twojego Forka. No chyba, że masz radioaktywny zbiornik LPG w ołowiowym płaszczu. Tyle osób Ci tłumaczy, że te podwyższone Irony nadają się do wielkiej dupy a Ty wciąż swoje. Forester na seryjnym zawieszeniu jest już niebezpiecznym autem (oczywiście w sytuacjach nieco bardziej dynamicznych) a co dopiero na podwyższonym. Jeździsz większość tras w terenie ? W górach, bezdrożach i kamieniołomach ? Nie ? To po co Ci te cudaczne sprężyny ? Widziałem już jednego takiego szczęśliwego Misia na Bajecznej. Oprócz tego, że wzbudził ogólną wesołość podjeżdżając Foresterem wysokości strażackiego Magirusa, to....bardzo chciał aby mu jednak z powrotem zamontować seryjne sprężyny bo auto jakby się...przewraca w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Mam małe pytanko. Dzisiaj zobaczyłem, że tylny amorek puścił mi olej Są to fabryczne cudaki z SLS i tu moje pytanie: Olej pociekł z systemu tłumiącego czy samopoziomującego tzn. czy tylne amory są też gazowe? Auto jeździ jak jeździło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Grzesiek_67, nie przesadzaj z tym przewracaniem na Ironach. Auto jest stabilne i prowadzi się pewniej od seryjnego. Byłem nim kilka razy w NMnP i jakoś dacha nie strzeliłem, wręcz przeciwnie!!! Auto wg wszystkich, którzy nim jeździli prowadzi się pewniej i lepiej. Cierpi jedynie komfort użytkownika, bo jest nieco twardsze od seryjnej rozkołysanej wanny. Ale też nie podskakuje na "policjantach" jak piszą niektórzy. Rozwiązanie jest pewne i sprawdzone ale nie każdy musi je wybierać. Może iść w serię albo 4T jak jeż pisałem wcześniej - co kto woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Olej pociekł z systemu tłumiącego czy samopoziomującego tzn. czy tylne amory są też gazowe? To jeden system. Olej pociekł na połączeniu tłoka z cylindrem amortyzatora - bez uszkodzeń mechanicznych obudowy / cylindra amortyzatora tylko stąd mógł. Witamy w klubie - przed tobą ważne decyzje . -- 27 lut 2011, o 21:31 -- Tyle osób Ci tłumaczy, że te podwyższone Irony nadają się do wielkiej dupy a Ty wciąż swoje. Forester na seryjnym zawieszeniu jest już niebezpiecznym autem (oczywiście w sytuacjach nieco bardziej dynamicznych) a co dopiero na podwyższonym. Jeździsz większość tras w terenie ? W górach, bezdrożach i kamieniołomach ? Nie ? To po co Ci te cudaczne sprężyny ? Widziałem już jednego takiego szczęśliwego Misia na Bajecznej. Oprócz tego, że wzbudził ogólną wesołość podjeżdżając Foresterem wysokości strażackiego Magirusa, to....bardzo chciał aby mu jednak z powrotem zamontować seryjne sprężyny bo auto jakby się...przewraca w zakrętach. Grzesiek - dałbyś spokój . Ja i pewnie wielu innych użytkowników jesteśmy bardzo zadowoleni z Iron'ów - nie spotkałem jeszcze nikogo kto by nie był (no może jeden, który po Iron'ach przesiadł się na zestaw z 4T - jak będzie chciał to się sam ujawni ). Zestaw z 4T jest równie dobry jak Iron, a na pewno mniej odbiega od serii i mniej się w oczy rzuca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Witamy w klubie - przed tobą ważne decyzje . i kosztowne W grę wchodzi jedna opcja - Kayaba + sprężyny. crem ile tak jeździłeś czy od razy robiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Walnęło jak na liczniku było 75k km. Wymieniałem jak miałem 93k km (teraz mam 114k km). Już zadek ciągnąłem po ziemi - dodatkowo auto krzywo stało. Co do zestawu na KYB+Iron to koszt około 1,2 - 1,4k zł zależnie od zniżek na sprężyny, amorki, robociznę. Drogo nie jest. Drogi to jest oryginalny zestaw SLS - tak około 3k zł... Ile kosztuje zestaw z 4T - nie wiem. Pewnie jak zawnioskujesz to dostaniesz info na PW. Poczytaj ten wątek on pozwoli podjąć Ci decyzję. Na szczęście jest sporo możliwości i praktycznie wszystkie równie dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Walnęło jak na liczniku było 75k km Wściec się można. Ja mam 165 tysi więc swoje przejechało. Najprawdopodobniej amor puścił po strzale w dziurę w jezdni. Za jakiś czas zawita Kayababajaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 27 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Panowie, durne sprężyny niech nie stają na drodze pokojowi i miłości - zwłaszcza na forum. Niech każdy wybiera ŚWIADOMIE to co jemu konkretnie bardziej pasi 8) Ile kosztuje zestaw z 4T - nie wiem. Podobnie jak zestaw Ironman - aktualna cena dostępna na stronie 4T. Pamiętać należy , że Ironman wymaga wymiany P+T. miszozon, Ty masz S-Turbo więc KYB (polecam Ultra SR) + KYB RA5761. Pasztet super działający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 crem, bez napinki ale co innego Twój wolnossący 2.0 a co innego doładowane 2.5. I jeszcze raz żeby nie było żadnych nieporozumień, ja nie dokonuję porównań zawieszeń proponowanych przez 4T vs. nie wiadomo co ze sprężynami Irona. Ja się definitywnie i ostatecznie wypowiadam negatywnie o podnoszeniu zawieszenia (na jakichkolwiek sprężynach) w tak dynamicznym samochodzie, jak Forek 2,5XT, ponieważ jest to najzwyczajniej w świecie NIEBEZPIECZNE. No chyba, że ktoś przynajmniej w 75% użytkuje takiego Foresława w górach, parowach, rozpadlinach, wyrobiskach, kamieniołomach i innych funy places Teraz jest jasność ? :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Panowie, durne sprężyny niech nie stają na drodze pokojowi i miłości - zwłaszcza na forum. Niech każdy wybiera ŚWIADOMIE to co jemu konkretnie bardziej pasi AMEN :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Grzesiek_67, ...poczytaj PW tomasz -- Pn lut 28, 2011 7:46 pm -- GÓRAL z Łodzi, ...no i stalo sie GORALU, THOMAS- springi doszly wizyta u doktora wstepnie uzgodniona na piatek, pacjent bedzie mial nowe nozki juz w piatek po poludniu. napewno sie pochwale i wysokoscia i pierwszymi odczuciami z jazdy... tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 chciałoby się rzec...ufff :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Niedźwiedź, ...wiem ze to z zyczliwosci, bo ja tez sie wkurzalem. nie lubie az tyle czekac (na czesci do samochodu) i powiem tak gdyby te sls-y nie wylaly zamowilbym dopiero jak beda w polsce, a tak myslalem ze sciemniaja. oj nie sciemniali trwalo to az do poczatku marca zdecydowanie za dlugo o caly obiecany m-c za dlugo !!! tomasz p. -- Wt mar 01, 2011 7:41 am -- Niedźwiedź, ...wiem ze zostalem juz przez ciebie przeklety (taki zarcik), ale powiedz jakby sie zachowywal samochod na sprezynkch OEM a na amorkach KYB pewnie testowaliscie je nie raz... bardzo siada, a jak charakterystyka b.miekko ??? tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Niedźwiedź, a jak się sprawuje Twój zestaw ultra sr ze sprężynami? Ja taki zakupiłem, chociaż moje samopoziomy są bardzo ok. Będzie twardziej i stabilniej na winklach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Niedźwiedź, a jak się sprawuje Twój zestaw ultra sr ze sprężynami? Ja taki zakupiłem, chociaż moje samopoziomy są bardzo ok. Będzie twardziej i stabilniej na winklach? Zestaw jest bardzo fajny. Auto po montażu stało się mniej podsterowne, jest sztywniej, pewniej, wybiera fajnie nierówności. Zestaw działa nadal bez problemów. Polecam także instalację staba tył od WRXa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Ultra SR do Forestera? W katalogu nie ma ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 jakby sie zachowywal samochod na sprezynkch OEM a na amorkach KYB pewnie testowaliscie je nie raz... bardzo siada, a jak charakterystyka b.miekko ??? Pytanie do Niedźwiedzia ale ja akurat wiem. Zestaw sprężyny OEM + KYB - auto bardzo by siadło. OEM sprężyny są bardzo miękkie, a SLS jest bardzo twardy. Wiem to z ASO, w którym zakładano mi Irony. Mieli taki przypadek. Dodatkowo ktoś na Forum niechcący zrobił taką podmiankę (może ta sama osoba). Na jakiś czas uziemiło to auto bo musiał czekać na inne sprężyny (Irony?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Ultra SR do Forestera? W katalogu nie ma ... po pierwsze - nie ufaj katalogom po drugie - mowa o Foresterze S-Turbo i taki model amortyzatora jest 324054 i 055 (tył). W wątku jest nawet moje sprawozdanie z instalacji takiego zestawu. Ultra Sr (plug and play) nie ma do Foresterów XT. tadaoando napisał(a):jakby sie zachowywal samochod na sprezynkch OEM a na amorkach KYB pewnie testowaliscie je nie raz... bardzo siada, a jak charakterystyka b.miekko ??? Pytanie do Niedźwiedzia ale ja akurat wiem. Zestaw sprężyny OEM + KYB - auto bardzo by siadło. OEM sprężyny są bardzo miękkie, a SLS jest bardzo twardy. Wiem to z ASO, w którym zakładano mi Irony. Mieli taki przypadek. Dodatkowo ktoś na Forum niechcący zrobił taką podmiankę (może ta sama osoba). Na jakiś czas uziemiło to auto bo musiał czekać na inne sprężyny (Irony?). Nie ma opcji żeby to dobrze działało, bo spreżyna OEM jest bardzo miękka - mało zwojów, mała średnica drutu (13mm) - siada jak nic. SLS się "pompuje" i przejmuje część pracy z amora. W US jest sprężyna do aut bez SLS, ale ma ona charakterystykę raczej...USA, Spreżyna jest niewiele grubsza od tej do SLS i auta siadają bardzo. Na forum był niejeden przypadek takiej wymiany - którą trzeba było później 'ratować'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 A nie kojarzycie jakiejś innej mocniejszej opcji niż kayaba do XT :?: Billstein ma tylko do s-turbo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Zakupiłem forka to i muszę się zapoznać z tematem. Trochę tedo dużo, więc pozwolę sobie zadać kilka pytań W tej chwili jest (2.5 XT 07) w przybliżeniu przód-433, tył-431. Kiedy będzie konieczna wymiana, wtedy kiedy wkurzy mnie że tył jest widocznie niżej? Czy zawias oprócz tego, że samopoziom się psuje działa ok? Mam zamiar ciagnąć przyczepkę z quadem na wiosnę, jaki zestaw polecacie na tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Prześwit nawet tak nie pada, ale tłumienie. Kilka dni temu przegląd robiłem do dowodu to lewy mam 33% prawy 40 coś tam i jeździ się tym średnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Czy zawias oprócz tego, że samopoziom się psuje działa ok? nie. Masz w komplecie - pada jedno to i drugie, bo to jeden mechanizm. Cofnij kilka stron to zobaczysz wartości wysokości innych forków - do porównania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Jakoś ciężko mi było przebrnąć przez ten cały wątek. Tyle tu kombinacji dla różnych roczników, ze łatwo się pogubić. Ale sie zawziąłem i dałem radę. Wysokości innych forków znalazłem, i wychodzi na to, że z moim nie jest tak najgorzej. Chociaż tył juz siada. Niedźwiedź czyli jeśli chcę zestaw na tył zbliżony wysokością do serii, pasujący plug&play, poprawiający właściwości jezdne, to biorę to coś co jest w 4T. Zgadza się? Rozumiem, że przy tym zakupie przodu nie muszę ruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Niedźwiedź czyli jeśli chcę zestaw na tył zbliżony wysokością do serii, pasujący plug&play, poprawiający właściwości jezdne, to biorę to coś co jest w 4T. Zgadza się? Rozumiem, że przy tym zakupie przodu nie muszę ruszać. 2x tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się