Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy będzie konieczna wymiana, wtedy kiedy wkurzy mnie że tył jest widocznie niżej?

 

Jeszcze może się zdarzyć (jak u mnie), że auto zacznie krzywo stać - pada np. tylko jeden SLS.

 

Po zmianie na Kayaby mam oba stare SLS-y i "klapnięty" dam radę ścisnąć pod ciężarem ciała, a tego co trzymał książkową wysokość ani trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GÓRAL z Łodzi,

 

...no to stało sie !

...mialem przed przod 74cm i tyl 63cm po zalozeniu KYB+IRON,

mam 74przod i 74tyl no cudownie rowno stoi, jak na razie wrazenia sa jak najbardziej pozytywne owszem przod trzyma sie praktycznie tak samo jak poprzednio (czt. odrobinke twardziej) tyl duzo lepiej wyzej pewniej sztywniej (czyt. twardziej) ale powiem tak robilem dzis testy wpadalem lekko miekko na sierzanty auto pokonywalo je bez kiwania sie jak stara wanna, jak agresywniej przod miekko tyl twardziej ale da sie zniesc. owszem zdaje sobie sprawe iz plastiki zaczna niedlugo sie odzywac ale forek prowadzi sie pewniej i jest wrazenie ogolniejszego dobrego usztywnienia auta i oto mi chodzilo !!!

...reszte wrazen po dluzszej trasie.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no to stało sie !

 

Brawo! Osobiście uważam, że w przypadku mojego Subaru to była najlepsza decyzja jaką podjąłem (oprócz zakupu Subaru oczywiście). Liczę czas na z SLS i po SLS :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zalozeniu KYB+IRON,

mam 74przod i 74tyl

tadaoando, nie wiem jak Ty to zrobiłeś, że tył masz tak nisko. Ja jak założyłem Irony to tył miałem prawie na wys 78 cm (oryginalna opona 215/60/16 z pozostałością bieżnika, liczone od podłoża do krawędzi uszczelka/nadkole).

Dzisiaj jeżdżę na zestawie z 4T :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak:

 

---------Przód------Tył

Lewo*---73,5------76,0

Prawo----74,5------76,0

 

*) "lewo" - od kierowcy

 

Opony zimowe: 215/60/16 - zużycie 1 mm + felgi zimowe stal OEM.

 

Opony pompowane bez auta 2,0 kPa przód, 2,0 kPa tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem, czyli Tobie delikatnie usiadł od wakacji. Pamiętasz jak u Ciebie byłem i mierzyliśmy wysokość to miałeś niecałe 77 cm

Góral z Łodzi też przedkłada inne dane ze swoich pomiarów: 77 i 76,5 cm

Niby wszyscy mamy ten sam model Forestera, a wychodzi nam zupełnie co innego :roll: :idea:

Z tego wszystkiego mój wyglądał najmniej atrakcyjnie :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem, czyli Tobie delikatnie usiadł od wakacji. Pamiętasz jak u Ciebie byłem i mierzyliśmy wysokość to miałeś niecałe 77 cm

 

Faktycznie centymetr usiadł. Co jakiś czas z ciekawości mierzę - zwykle tył jest te 76 cm constans z tym, że raz 0,5 cm wyżej, raz 0,5 cm niżej po jednej ze stron. Garaż mam idealnie wypoziomowany. To chyba poziom paliwa w baku na to wpływa - tak jakby bak nie był idealnie wyważony względem auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AllRad,

 

...kiedy ja naprawde nie klamie mam uczciwie na przodzie i tyle po 75cm !!!

porobilem zdjecia przed i po ale nie mam pojecia jak sie je tu wkleja jak mi ktos podpowie to sie pochwale.

na razie po przejechaniu wweekend po wwawskich ulicach ok. 150km oraz 250 po trasie uwazam iz uklad KYB+IRON jest swietny jak na moje potrzeby (owszem dl maruderow dodam iz tyl moglby byc nieco miekkszy, ale czy utrzymalby mi auto na tym samym poziomie bez zaladunku oraz z nim wrzucilem +100kg i nic.)

...polecam.

 

ja mam auto z skrzynia biegow automatem (wiecej wazy ale srodek ciezkosci na srodku auta raczej, na tyle zbiornik w kole 70l tez cos wazy+paliwko (benzyna/lpg)+ haczyk to tez z 50kg. wiec ogolnie ciezko ale rowno rozlozone i tego sie spodziewalem. bo ci co maja wersje 2.0 bez automatu i bez turbo, bez gazika i bez haczyka tez maja wmiare rowniotkie auto ale pewnie wyzej niz moj bo z zalozenia ich forek jest lzejszy.

ci co posiadaja forka turbo (przod ciezszy) to tyl wyje do gory...

jestem zadowolony i polecam za przod i tyl sprezynki IRON+tylko tyl amorki KYB+montaz oraz dobra(p.sylwester) geomertia wydalem kolo 2tys. na cale auto !!! poprostu dobrze wydane pieniazdze.

...auto nie buja sie na zakretach, nie podskakuje przesadnie na progach, jedynie glebokie polskie dziury powoduja iz czuje sie nieznacznie twardszy tyl (moje subiektywne odczucie).

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra(p.sylwester) geomertia

 

Nie było problemu z ustawieniem geometrii bo słyszałem, że mogą być.

Nie jak zakładasz przód i tył. U mnie zrobione bez najmniejszego problemu. Wszystko w środku normy :wink:

Podobno z samym tyłem może być problem ale da się zmieścić w normie - podobno 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crem,

 

...owszem wiekszosc diagnostow twierdzi iz tylu sie nie ustawia, ale pan sylwester usmial sie po pachy i wszystko poustawial i widzialem jak to robil, nikomu az tak sie nie chcialo bawic by ustawiac kierownice, sadzac czlowieczka za kier by ustawic pod konkretny ciezar, itd. itd. owszem kosztowalo wiecej niz na standartowej geometrii, ale robota pelna profezka.

 

...nie zaluje wydanych pieniedzy, ale przypominam w zaleznosci od silnika i skrzyni oraz dodatkowych obciazen forek roznie sie zachowa na tym zawieszeniu u mnie idealnie poziomo.

 

 

tomasz

 

-- Wt mar 08, 2011 7:39 am --

 

GÓRAL z Łodzi,

 

 

 

 

JAK WKLEJA SIE ZDJECIA, CHCIALBYM SIE POCHWALIC ?

 

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny edytor -> przeglądaj -> dodaj plik i już. Zdjęcie musi mieć odpowiednią rozdzielczość. Można jeszcze w skrypty html się bawić (wtedy wygląda to profesjonalniej) ale mi nigdy się nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy z tyłu macie kąt pochylenia "na środku" - który jest nieregulowany, chyba, że przez rozpiłowanie otworów w amortyzatorze na "fasolki"?

A kąt wyprzedzenia z przodu? Mi wyszedł na granicy.

To normalne (wynika to ze szkolnej geometrii), że jeśli opuścimy koła względem nadwozia, to nie zmieniając długości półosi pewne kąty się zmienią.

Podsumowując: wszystko oprócz pochylenia tyłu i wyprzedzenia zwrotnicy z przodu mam na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...