Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładałem pod koniec sierpnia, nie mierzyłem jeszcze. Głównie jeżdże nie załadowany ale jak troche wskoczyło do bagażnika to potrafił dobic jak przy wylanych. Dzis na pusto okiej. Musze miec go na uwadze, na razie nie reklamuje tylko obserwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdy w tym niewiele :roll: ...zakladamy reg. od dwóch lat i reklamacji nie odnotowano.... :wink:

ps. można zalozyc , ze +- 60 szt....jezdzi i działa jak seria... :wink:

 

Panie Andrzeju, dobrze wiedzieć. Szkoda, że nie działają lepiej niż seria :wink:

Tak jak pisałem, nie wiadomo kto dziś kogo chce zrobić w * * * :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze u mnie po regeneracji i wczoraj cos usiadł jak był lekko załadowany i trochę dobijał lewy na nierównosciach. Chyba reklamacja będzie :cry: a zadowolony byłem do wczoraj.

 

Pomierzę jeszcze dzis.

 

Nie wiem ile w tym prawdy bo każdy chce 'ugrać' swoje ale słyszałem w pewnym serwisie, że na 3 regeneracje mieli 2 reklamacje. :?

 

Witam,

Regenerowłem rok temu lewego SLSa. Po regeneracji prawy stary tył po przebiegu 230kkm stał na wysokości 75 cm, regenerowany lewy 72 cm (!), dodatkowo mialem wrażenie że jest dużo bardziej miękki.

W czerwcu reklamowałem, po powtórnej regeneracj sytuacj bez zmian ( 72-72,5 zm ), "stary ( 74,5-75 cm)

We wrześniu wymieniłem sprężynę z lewej strony (pomyślałem że może jest "zmęczona")... sytuacja bez zmian.

 

Wierzę że Pan Andrzej ma patent na skuteczną regenerację, jednak w zakładzie na pomorzu ja nie zaryzykuję regeneracji mojego prawego amortyzatora.

Mimo iż bardzo chciałem być wierny oryginalnym rozwiązaniom konstrukcyjnym w moim aucie, zdecyduję sie na rozwiązanie KYB srężyna+tradycyjny amortyzator.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A p. Andrzej też ma regenerowane z pomorza?

 

-- 18 paź 2012, o 17:11 --

 

Kurcze u mnie po regeneracji i wczoraj cos usiadł jak był lekko załadowany i trochę dobijał lewy na nierównosciach. Chyba reklamacja będzie :cry: a zadowolony byłem do wczoraj.

 

Pomierzę jeszcze dzis.

 

Nie wiem ile w tym prawdy bo każdy chce 'ugrać' swoje ale słyszałem w pewnym serwisie, że na 3 regeneracje mieli 2 reklamacje. :?

 

Witam,

Regenerowłem rok temu lewego SLSa. Po regeneracji prawy stary tył po przebiegu 230kkm stał na wysokości 75 cm, regenerowany lewy 72 cm (!), dodatkowo mialem wrażenie że jest dużo bardziej miękki.

W czerwcu reklamowałem, po powtórnej regeneracj sytuacj bez zmian ( 72-72,5 zm ), "stary ( 74,5-75 cm)

We wrześniu wymieniłem sprężynę z lewej strony (pomyślałem że może jest "zmęczona")... sytuacja bez zmian.

 

Wierzę że Pan Andrzej ma patent na skuteczną regenerację, jednak w zakładzie na pomorzu ja nie zaryzykuję regeneracji mojego prawego amortyzatora.

Mimo iż bardzo chciałem być wierny oryginalnym rozwiązaniom konstrukcyjnym w moim aucie, zdecyduję sie na rozwiązanie KYB srężyna+tradycyjny amortyzator.

pozdrawiam

 

Ja regenerowalem obydwa i miedzy nimi jest roznica

 

-- 18 paź 2012, o 17:14 --

 

Kurcze u mnie po regeneracji i wczoraj cos usiadł jak był lekko załadowany i trochę dobijał lewy na nierównosciach. Chyba reklamacja będzie :cry: a zadowolony byłem do wczoraj.

 

Pomierzę jeszcze dzis.

 

Nie wiem ile w tym prawdy bo każdy chce 'ugrać' swoje ale słyszałem w pewnym serwisie, że na 3 regeneracje mieli 2 reklamacje. :?

 

Witam,

Regenerowłem rok temu lewego SLSa. Po regeneracji prawy stary tył po przebiegu 230kkm stał na wysokości 75 cm, regenerowany lewy 72 cm (!), dodatkowo mialem wrażenie że jest dużo bardziej miękki.

W czerwcu reklamowałem, po powtórnej regeneracj sytuacj bez zmian ( 72-72,5 zm ), "stary ( 74,5-75 cm)

We wrześniu wymieniłem sprężynę z lewej strony (pomyślałem że może jest "zmęczona")... sytuacja bez zmian.

 

Wierzę że Pan Andrzej ma patent na skuteczną regenerację, jednak w zakładzie na pomorzu ja nie zaryzykuję regeneracji mojego prawego amortyzatora.

Mimo iż bardzo chciałem być wierny oryginalnym rozwiązaniom konstrukcyjnym w moim aucie, zdecyduję sie na rozwiązanie KYB srężyna+tradycyjny amortyzator.

pozdrawiam

 

Ja regenerowalem obydwa i miedzy nimi jest roznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Naczytalem sie o problemach z tylnym zawieszeniem a poniewaz moj forek takze "siedzi" co powiecie o tym:

 

http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-conversion-kit-rear_p22538557.htm

 

Znalazlem kilka opini i raczej pozytywnie to wyglada?

 

pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uf przeczytalem caly watek :)

Mam pytanie dot. Sprezyn ironman co to podnosza/usztywniaja auto. Czy zestaw z amorem kyb jest dluzszy od serii?

Pare lat latam land cruiserem, mam lift 2 cale i jest to zrealizowane dedykowanym setem amorow dluzszych o te 5cm i wiekszym zakresie pracy + dluzsza sprezyna.

Czy dla subaru jest analogiczne rozwiazanie? Bede mial chyba 2.0 turbo w automacie, docelowo lpg i oslony z alu. Chcial bym to miec ciut wyzej niz seria i na troche wiekszych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli auto stoi wyżej bo twarda sprężyna mniej się ugina pod ciężarem auta? Zakres pracy wahacza pozostaje nie zmieniony?

 

Tak właśnie jest i to jest powod dla ktorego uważam to rozwiązanie za nieodpowiednie .

Amortyzator wraz ze spręzyna powinny być dobrane tak aby z jednej strony zapewniały prawidlową wysokość, a z drugiej prawidłowy zakres pracy amortyzatora i na rozprężaniu jak i na sprężaniu. Wszelkie podwyższające w znaczny sposób sprężyny bez zastosowania amortyzatora o zwiększonym skoku spowodują złą jego pracę , zakłóconą charakterystykę, a nawet szybsze zużycie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będę tam regenerował bo właśnie kupiłem subarę. Mechanior od subary gadał z jednym typem co na tym lata i koleś wielce zadowolony. Ja rozmawiałem z tym warsztatem odnośnie dostrojenia bebechów od SLS pod kątem preferencji użytkownika i mówili że jak najbardziej mogą. Zatem w poniedziałek tam jadę, zawiozę moje padło co by mi zrobili regenerację na setup lekko twardszy od fabrycznego, pod kątem butli z gazem. Jak to wyjdzie będę wiedział w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Foty jakieś cyknę jak postawię auto na płaskim ;) Auto można zostawić, kolega też tam robił, rano zostawił samochód, po południu odebrał. Można też oddać swoje i od ręki zabrać już zregenerowane z ichnego magazynu. Koszt zabawy 450 za regenerację jednej sztuki + 80 zeta za montaż i demontaż w przypadku ich warsztatu.

 

dsc0687d.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat, ale mam problem jaki optymalny zestaw (amorek+sprezyny ) wybrac. Mam 2.0 XT 2002 i co wziac zamiast samopoziomujących, bo siedza sobie bardo ladnie.?

Czy moze ktos z Was podac konkretny model amorka i sprezyne i czy jeszcze jakies gniazdo czy gumy dodatkowe potrzeba?

 

Druga sprawa, czy zwykly gosciu zajmujacy sie wymiana amorkow w wiekszosci aut dokona takiej uslugi, czy trzeba raczej szukac kogos od tuningu? Czy geometrie trzeba ustawic po montazu?

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc podsumowując 11 stron ;-) masz opcje:

- wymiana amorków w ASO na oryginalne

- regeneracja SLS-ów w Gdańsku (namiary mają koledzy z Forum np. Adasch), w ASO (Andrzej Koper), w Nowym Sączu (carfit)

- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (334344, 334345) + sprężyny tylne Kayaba RC6331 - użytkownik Miszozon może pomóc

- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + sprężyny tylne z Mysiadła - w wersji standardowej lub wzmocnionej (np. LPG w bagażniku lub holowanie przyczepy) - użytkownik Niedźwiedź

- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + 4 sprężyny Ironman (podwyższenie całego auta o 3.5 cm, utwardzenie) - pogooglaj, kto oferuje, ja może niedługo sprzedam swoje używane tanio

 

Geometrię trzeba zrobić. Zwykły gościu powinien sobie poradzić. W przypadku 1, 2 i 5 nic nie trzeba dokupować, w przypadku sprężyn Kayaba i Mysiadło pewnie też, ale nie wiem, bo nie robiłem.

Edytowane przez TOMA52
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc podsumowując 11 stron ;-) masz opcje:

- wymiana amorków w ASO na oryginalne

- regeneracja SLS-ów w Gdańsku (namiary mają koledzy z Forum np. Adasch), w ASO (Andrzej Koper), w Nowym Sączu (carfit)

- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (334344, 334345) + sprężyny tylne Kayaba RC6331 - użytkownik Miszozon może pomóc

- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + sprężyny tylne z Mysiadła - w wersji standardowej lub wzmocnionej (np. LPG w bagażniku lub holowanie przyczepy) - użytkownik Niedźwiedź

- wymiana amortyzatorów tylnych na Kayaba (nr j.w.) + 4 sprężyny Ironman (podwyższenie całego auta o 3.5 cm, utwardzenie) - pogooglaj, kto oferuje, ja może niedługo sprzedam swoje używane tanio

 

Geometrię trzeba zrobić. Zwykły gościu powinien sobie poradzić. W przypadku 1, 2 i 5 nic nie trzeba dokupować, w przypadku sprężyn Kayaba i Mysiadło pewnie też, ale nie wiem, bo nie robiłem.

 

Qurde żeby wszyscy byli tak uprzejmi i robili takie fachowe posumowania to ten Świat Subaru byłby piękny.

Chylę czoła przed Waszmością. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam, to u mojego ojca w forku są amortyzatory KYB o podanych wyżej numerach, a także sprężyny marki Dobinsons, więc to też jest jakaś opcja. Auto ma dodatkowo lekkiego lift'a, tylne zawieszenie pracuje dosyć podobnie do moich oryginalnych sls'ów.

P.S. Lpg w bagażniku.

Edytowane przez sredniaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...