mattipk Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 @yaroz W zasadzie też jestem zadowolony ale po wymianie kompletu amor +sprężyny i podniesieniu auta, przód jakoś opadł i jest niżej o jakieś 2 cm w porównaniu z tylem. Możliwe że to kwestia amorów a nie sprężyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek_1 Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Borykam się z problemem doboru sprężyn do tyłu,sls już wyleciał dawno jeszcze za poprzedniego właściciela,teraz strzeliła jedna i trzeba wymienić.W książkę mam wpisane amorki kyb excel-g+sprężyny (zestaw nie-ASO). Zakupiłem zestaw kyb 6028 i okazuje się że są za "grube" jest na tyle mało miejsca ze podczas pracy walą w nadkole.Gdzie tkwi błąd i co się kryje pod nazwą zestaw nie-ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Pasują kyb rc6431. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
canoe Opublikowano 21 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2021 Koledzy, gdzie zakupię w sensownej cenie dystanse mocowania amorów przód/tył do Forka SG? Może ktoś ma na zbyciu? Na portalu aukcyjnym chore ceny, Carfitowi się skończyły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) Po przywiezieniu nowo nabytego forka na lawecie i braku jeszcze tablic (kolejki w starostwie) auto postało kilka dni i zauważyłem ze siadło z tyłu Z lewej jest na SLSach 41 cm z prawej na SLS-ach 39,5 cm. Po przeczytaniu całego wątku od deski do deski istnieją 4 rozwiązania tego problemu ale tylko dwa są dla mnie zgodne ze sztuką warsztatową. Zakup nowych SLSów lub zakup kompletu Pedders bo proponowane tu KYB z sprężynami KYB lub KYB z sprężynami LS to tylko na tył a co z przodem ? Pytam bo jakoś nikt nie wymieniał przodu co dla mnie jest nie do przyjęcia jeździć na dwóch różnych rodzajach amortyzacji zawieszenia. Chyba że przeoczyłem i ktoś poza aironmenami, które trzeba w komplecie x 4 robić montował do tych zestawów tylnych KYB/KYB lub KYB/LS podobny set do przodu. Jeśli tak to jakie to modele katalogowe? I czy ktoś zna aktualną cenę nowych SLSów ? Tak obecnie wygląda po odstaniu kilku dni: Edytowane 27 Maja 2021 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 KYB+KYB z tyłu daje Ci fabryczna charakterystykę pracy zawieszenia. LS są faktycznie wzmocnione i tył robi się sztywniejszy. Z przodu nie masz żadnego samopoziomowania, więc jak na tył dasz KYB+KYB to dostaniesz taki sam rodzaj amortyzacji na obu osiach. (z SLS-em jest różny rodzaj amortyzacji - cieńsza sprężyna i mocny amortyzator z tyłu, grubsza i słabszy z przodu). Tak jak mają Forestery z USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 @ipsx82 Tu masz przykład, to co ja będę dawał do swojego : Tył : - KYB 334345 Amortyzator - KYB 334344 Amortyzator - KYB RA6028 Sprężyna zawieszenia Przód : - Kayaba 334343 - KYB 334342 Amortyzator - KYB KAYABA Sprężyna zawieszenia K-Flex RC3942 Po zamontowaniu zobaczę jak będzie stało auto i ewentualnie wyrówna się podkładkami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Kiwi 4ester napisał: Przód : - Kayaba 334343 - KYB 334342 Amortyzator - KYB KAYABA Sprężyna zawieszenia K-Flex RC3942 Tej informacji brakowało w całym wątku od 1 strony To kolejne pytanie czy ta wersja na przód utrzyma najcięższą wersje z możliwych 2,5 turbo w automacie ? Edytowane 27 Maja 2021 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 Godzinę temu, ipsx82 napisał: Tej informacji brakowało w całym wątku od 1 strony To kolejne pytanie czy ta wersja na przód utrzyma najcięższą wersje z możliwych 2,5 turbo w automacie ? Bo to trzeba osobny wątek założyć Musiałbyś poszukać w specyfikacjach amorów, ale dla przykładu pierwsze z brzegu do EJ255 https://allegro.pl/oferta/amortyzator-kayaba-subaru-forester-pl-05-06-9738784694?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aqueryandcategory&bi_c=NDVkZjgwOTctMWNhNC00MGQ2LTk1MmYtNjI1Y2ZmNzQ0YTQ2AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5574f8e0-bea9-4260-ad44-5fe78cb33c21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 27 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2021 Obawiam się że pierwsze z brzegu będzie miało inną charkterystykę działania od tylnego i powodować nerwowość w prowadzeniu auta. Może innym to nie przeszkadza i wymieniają tylko tył ale dla mnie takie rozwiązanie jest niekompletne. Jak już robić zawias to po całości a nie połówkowo. Chyba sobie sam już odpowiedziałem że jedyna słuszna opcja to 4 nowe amorki z sprężynami od Peddersa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 28 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2021 20 godzin temu, ipsx82 napisał: Obawiam się że pierwsze z brzegu będzie miało inną charkterystykę działania od tylnego i powodować nerwowość w prowadzeniu auta. Może innym to nie przeszkadza i wymieniają tylko tył ale dla mnie takie rozwiązanie jest niekompletne. Jak już robić zawias to po całości a nie połówkowo. Chyba sobie sam już odpowiedziałem że jedyna słuszna opcja to 4 nowe amorki z sprężynami od Peddersa. Nie ma żadnej nerwowości przy założeniu Pedders tylko na tył. Przód uchodzi za "pancerny" i nie ma sensu wymieniać gdy jest dobry. Ja tak mam od 5 lat i jest bardzo dobrze (nieco twardziej na garbach zwalniających i nieco mniej się przechyla w zakrętach niż na SLS). Niedługo po tym jak założyłem kpl.Pedders na tył bardzo staniały SLS. Gdybym miał jeszcze raz zmieniać amortyzatory z tyłu to nie wiem czy nie kupiłbym SLS. Zadzwoń do ASO i sprawdź jaka jest aktualna ich cena. ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2021 1160 i 1200 nie wiem który lewy a który prawy ale to bez znczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się