Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie jakie sprężyny powinienem zastosować. Jakiś czas temu miałem wymieniane same tylne amortyzatory i od tego czasu auto jest widocznie za nisko, poprzednie amortyzatory nie były sls. Postanowiłem zakupić nowe sprężyny ale pytanie jakie, ponieważ nie posiadam ani haku ani butli na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po wymianie SLSów. Założyłem Amortyzatory Kayaba 334344/334345, sprężyny RC6431 i podkładki 1 cm. Przy sporej butli lpg i haku miałem nadzieje że trochę wyżej wyjdzie. Miałem nadzieje że wyjdzie trochę wyżej niż przód i wtedy zrobię delikatny lift przodu. Teraz nie wiem czy nie założyć innych sprężyn. Plus jest taki że nie zauważam różnicy w charakterystyce pracy względem oryginalnych SLSów.  Wymianę zrobiłem sam. Koszt części to 1137 zł. Obszerny opis i sporo zdjęć w temacie mojego Forka.


 

IMGP5450.JPG

IMGP5493.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

Mój lewy SLS od jakiegoś czasu cieknie, choć jeszcze nie widać żeby się opuścił. Pewnie za jakiś czas czeka mnie wymiana.

Charakterystyka SLSów mi odpowiada, ale raczej nie będę inwestował w nowe. Po przejrzeniu wątku wybór pewnie padnie na polecany zestaw Kayaba + Kayaba.

Nie wiem tylko czy będzie trzeba montować dodatkowo podkładkę 1cm przy butli 55l (nie mam haka i najczęściej nie wożę dużo w bagażniku).

Chciałbym generalnie utrzymać nominalną wysokość. Czy na tym zestawie, przy większym załadunku tył siądzie bardzo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, kulbit napisał:

Po przejrzeniu wątku wybór pewnie padnie na polecany zestaw Kayaba + Kayaba.

 

Będziesz Pan zadowolony :) 

 

51 minut temu, kulbit napisał:

Nie wiem tylko czy będzie trzeba montować dodatkowo podkładkę 1cm przy butli 55l (nie mam haka i najczęściej nie wożę dużo w bagażniku).

Chciałbym generalnie utrzymać nominalną wysokość. Czy na tym zestawie, przy większym załadunku tył siądzie bardzo?

 

U mnie jest i hak, i butla LPG o pojemności 51 dm3.  Zestaw KYB + KYB po wywaleniu SLS utrzymuje nominalną wysokość tyłu nawet po załadowaniu bagażnika walizkami.

Nie widzę więc potrzeby dawania podkładek... Ale jak będzie wożone coś cięższego, to kto wie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Malyboss napisał:

U mnie jest i hak, i butla LPG o pojemności 51 dm3.  Zestaw KYB + KYB po wywaleniu SLS utrzymuje nominalną wysokość tyłu nawet po załadowaniu bagażnika walizkami.

Nie widzę więc potrzeby dawania podkładek... Ale jak będzie wożone coś cięższego, to kto wie. 

mam podobnie, po przejechaniu kilku miesięcy jest identyczna odległość przód/tył od ziemi a rantem nadkola. Też zastanawiałem się nad wzmocnionymi sprężynami lub podkładkami ale chwale sobie zestaw KYB :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czym mierzymy od osi piasty - wtedy rozmiar / ciśnienie opon nie ma wpływu na pomiar:

Forester_SG_wysokosc.jpg

 

42 minuty temu, markos007 napisał:

Też zastanawiałem się nad wzmocnionymi sprężynami lub podkładkami

 

Tutaj masz 2 różne efekty: wzmocnione sprężyny: wyżej + sztywniej, podkładki tylko wyżej.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. W razie czego wiem już co zakładać.

A wiecie może, ile w stolicy kosztowałaby taka przyjemność (części + robocizna)?

 

Jeszcze jedno, czy mocowania amortyzatorów zwykle nie wymagają wymiany, czy nie ma na to reguły?

Edytowane przez kulbit
dopisanie pytania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktos dotarl do szczegolowych informcji na temat sprezyn LESJÖFORS ?

 

Jest ich wiecej wykonan do Forka SG, a z tego co widze to obie 'without leveling' sa w PL dostepne w miare od reki.

Z tego co pojawila sie informacja to ktos zakladal ta HD.

 

Z katalogu (niestety brak szczegolowych danych):

 

4088329

LESJÖFORS Coil Spring

Trade numbers: 22723545

Model year to: 06.04

not for equipment vart.: Hunter

Fitting Position: Front Axle

4088331

LESJÖFORS Coil Spring

Trade numbers: 22723745

Model year from: 03.05

not for equipment vart.: Hunter

Fitting Position: Front Axle

4288336

LESJÖFORS Coil Spring

Trade numbers: 24739045

Model year to: 06.04

Fitting Position: Rear Axle, for vehicles without leveling control, not for equipment vart.: Hunter

4288337

LESJÖFORS Coil Spring

Trade numbers: 24739145

Model year to: 06.04

Fitting Position: Rear Axle, for vehicles with leveling control, not for equipment vart.: Hunter

4288338

LESJÖFORS Coil Spring

Trade numbers: 24739245

Model year from: 03.05

Fitting Position: Rear Axle, for vehicles with leveling control, not for equipment vart.: Hunter

4288342

LESJÖFORS Coil Spring

Trade numbers: 24747645

for vehicles without leveling control

Fitting Position: Rear Axle, Heavy Duty Version

 

 

 

 

Ktos moze sie wypowiedziec na temat KYB RA6028 (versus KYB RC6431 / SLS)

 

KYB RC6431

    Ciężar [kg]: 2,79

    Długość [mm]: 359

    Grubość 1 [mm]: 13,5

    Ilość w jednostce pakowania: 1

    Jednostka pakowania: 1

    Kod: RC6431

    Parametr: AC

    Producent: KYB

    Projekt resora: Sprężyna śrubowa

    Strona zabudowy: Oś tylna

    średnica zewnętrzna [mm]: 160

 

 

 

 

KYB RA6028

    Ciężar [kg]: 3,21

    Długość [mm]: 366

    Grubość 1 [mm]: 14,6

    Ilość w jednostce pakowania: 1

    Jednostka pakowania: 1

    Kod: RA6028

    Parametr: AC

    Producent: KYB

    Projekt resora: Sprężyna śrubowa

    Strona zabudowy: Oś tylna

    średnica zewnętrzna [mm]: 161,5

Edytowane przez fisher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lesjofors HD gr. zwoju to 14mm, wys. 360mm (ostatnia rubryka w twojej tabelce). Stronę wcześniej masz zdjęcia mojego forka na tych sprężynach z butlą LPG i hakiem. Amortyzatorów nie ruszałem bo miałem już założone zwykłe Sachs'y.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, yaroz napisał:

W lesjofors HD gr. zwoju to 14mm, wys. 360mm (ostatnia rubryka w twojej tabelce). Stronę wcześniej masz zdjęcia mojego forka na tych sprężynach z butlą LPG i hakiem. Amortyzatorów nie ruszałem bo miałem już założone zwykłe Sachs'y.

 

Dzieki.

 

***

Natomiast znalazlem gdzies w odmetach info od standardowego LESJÖFORSa, jest o 1cm dluzszy od HD z tego co podales i od od KYBy standardowej.

 

LESJÖFORS ver. standard

(ktos moglby to potwierdzic):

Numer katalogowy : 4288336

  • Miejsce zabudowy: tył
  • Strona zabudowy: Lewa/Prawa
  • Grubość [mm]: 13,5
  • Długość [mm]: 370
  • Średnica zewnętrzna [mm]: 159
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w co celujesz i czy masz butlę i hak? Lekkie podwyższenie Forestera? Powiem ci tak że gdybym miał jeszcze raz zmieniać sprężyny to wybrałbym te kyaby RA6028, ze względu na większą grubość pręta i długość  oraz niższą cenę tejże sprężyny w stosunku do lesjofors HD. Napewno auto będzie ciut wyżej jak na lesjofors HD, no ale jak zmieniałem swoje to o istnieniu kyb RA6028 nie wiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, yaroz napisał:

A w co celujesz i czy masz butlę i hak? Lekkie podwyższenie Forestera?

 

Ogarniam Forka po zakupie (troche czasu brakuje aby sie odmeldowac w powitalni...), to i owo robi sie + gazik i chce go "postawic" na nogi bo siedzi (taki do mnie trafil). Z tym ze niema juz SLSow ale jeszcze sie nie zaglebialem dokladnie co jest wrzucone... Sprezyna spracowana albo ktos nieswiadomie zalozyl taka od SLSa (swoja droga duzo sie tych sprezyn wysypalo od roznych producentow i to nawet w wersjach do SLSa), natomiast amorki jako takie tlumia jeszcze w miare takze chwilowo nie zmieniam :)

 

Teraz na bierzaco podmienie sprezyne na LESJOFORS 4288336 (nie HD, nie chce twardej taczki, przy HD mogloby tak byc na pusto i zawias pracowalby nieoptymalnie - przesterowane/odciete tlumienie/amortyzacja odbicia). Wychodzi ze na nich powinno byc +1   i z tego co wyszperalem ogolnie wynika ze oni nieco "twardziej podchodza do swiata" (ich standardy sa odrobine twardsze od fabryki). Ale niestety nie dotarlem do faktycznych informacji o ugieciu kg/mm, zreszta chyba zaden producent nie podaje tego do Forka publicznie... co jest nieco dziwne...

Natomiast pozniej zmienie najprawdopodobniej na cala kolumne Peddersa (albo standard albo wersja +2, ale chyba bardziej to drugie), troche poszperalem i wstepnie nic z lepszym stosunkiem uzysk/cena niema (z marketingowego belkotu i z tego co ludzie pisza o "lepszym/stabilniejszym trzymaniu" mozna wnioskowac ze amorki sa dwustopniowe (a to robi robote) co w tych pieniadzach jest raczej niecodzienne.

 

 

4 godziny temu, yaroz napisał:

Powiem ci tak że gdybym miał jeszcze raz zmieniać sprężyny to wybrałbym te kyaby RA6028, ze względu na większą grubość pręta i długość  oraz niższą cenę tejże sprężyny w stosunku do lesjofors HD. Napewno auto będzie ciut wyżej jak na lesjofors HD, no ale jak zmieniałem swoje to o istnieniu kyb RA6028 nie wiedziałem.

 

Cena jest bardzo porownywalna, a nawet chyba minimalnie taniej mozna teraz kupic LESJFORSa (szczegolnie ver HD w stosunku do KYB HD).

Natomiast zwroc uwage ze z tego co miezyles LESJFORSa HD to RA6028 jest o 0,6 mm grubsza (to sporo, uogolniajac wytrzymalosc rosnie z kwadratem) i 6mm dluzsza. Obawiam sie ze ta KYB HD moze byc porownywalnie twarda jak IRONMANy (niestety nie znalazlem jaka jest ich grubosc).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, fisher napisał:

LESJFORSa HD to RA6028 jest o 0,6 mm grubsza (

Akurat to mnie nie przeraża jeżdżę na lesjofors HD na oponach o profilu 225/50 i plomby mi nie wypadły(może to uodpornienie poprzednie auto było bliżej gleby ;)), nie ma tragedii, być może ci co nie maja LPG i haka to mogą narzekać. Tak jak pisałem szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tych kyb HD tym bardziej, że za 2 lata koniec legalizacji na butle a planuje wstawić pojemniejszą więc te 0,6mm gr. I 6mm długość więcej napewno by się przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 23.04.2019 o 14:18, kulbit napisał:

Czy po wymianie amortyzatorów skontrolować geometrię?

Pytam, bo zdania są podzielone.

 

W dniu 23.04.2019 o 15:02, TOMA52 napisał:

Tylne amortyzatory mają otwory na śruby bez regulacji. Więc teoretycznie, jeśli miałeś proste stare amortyzatory, to po ich wymianie geometria nie powinna ulec zmianie. Ale dla świętego spokoju warto zrobić. 

 

Mam takie samo zdanie na ten temat. Od siebie tylko dodam, że po wymianie amortyzatorów z SLS na KYB na wszelki wypadek zleciłem wykonanie sprawdzenia geometrii i wszystko było w normie - nie było potrzeby nic regulować.

 

Edytowane przez Malyboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Siemano, mam pytanie, może ktoś będzie wiedział. Jaka różnica jest między tymi dwoma zestawami?

https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-kyb-odb-subaru-forester-7773363236

 

https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-kyb-odb-subaru-forester-7773363090

Widzę że mają inne nr seryjne ale jak to przekłada się na konkretną walory użytkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2019 o 18:15, mattipk napisał:

Siemano, mam pytanie, może ktoś będzie wiedział. Jaka różnica jest między tymi dwoma zestawami?

https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-kyb-odb-subaru-forester-7773363236

 

https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-kyb-odb-subaru-forester-7773363090

Widzę że mają inne nr seryjne ale jak to przekłada się na konkretną walory użytkowe?

Też bym chciał się dowiedzieć.

 

Moje drugie pytanie, czy amortyzatory przód, tył od Forester'a SG polifta będą pasować do Forester'a SG, i czy mają też znaczenie wersję silnikowe? 

 

Miał ktoś amortyzatory Bilstein'a, jak się one mają do kyaby? Mogę je mieć w cenie poniżej 300zł za sztukę. Obecnie mam założone Sachs ale strasznie pordzewiały, jakiś niepokojących objawów w ich pracy nie widzę ale czeka mnie wymiana górnych poduszek amortyzatora i może je wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj troche posiedziałem i chyba wykryłem różnicę. Oba zestawy powinny pasować do forka sg, tylko że te amorki kayaba o oznaczeniach 334343 i 334342 pasują do forków  '02, February — '03, January a amorki kayaba oznaczone 334370 i 334371 pasują do forków z lat '03, January — '03, May, '03, April — '04, June, '04, April — '05, May. Przynajmniej tak rozumiem po analizie tej strony 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_17/suspension_and_axle/front_shock_absorber/

Z tego co widzę, te amorki pasują do różnych wersji silnikowych 2.0 i 2.5, również tych z turbo. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo nie jestem pewny czy to co mówie pokrywa się z rzeczywistością. I ogólnie nie wiem jakie amorki i sprężyny powinienem zamówić do swojego autka :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przód do mojego Forester'a SG 2.0 125KM MY'04 wg nr pasują amortyzatory Kyaba o nr. : 334342, 334343.

 

Czy przednie amortyzatory Kyaba do Forester'a SG polifta o nr : 334468, 334468 będą pasować Forester'a SG przedlifta?

 

Aż tak zmienili konstrukcję, że są inne amortyzatory? Czy tylko różnicą polega na zamieszaniu w numerach?

 

Pytam bo te do polifta odziwo są tańsze.

 

edit:

W opisie aukcji amortyzatorów przednich do SG polifta z nr 334468, 334468 znalazłem jeden z nr OE: SUBARU 20310SA110 według którego, amortyzator pasuje do wszystkich SG od rocznika 02-07

 

Reasumując, przednie amortyzatory z Forester'a SG polifta powinny pasować do Forester'a SG przedlifta. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Orientuje się ktoś czy nadal można w ASO wymienić SLS w cenie 2200 PLN, tak jak to było ok 2-3 lata temu? Dzwoniłem do ASO Koper i aktualny koszt to ok 2600, czyli znowu SLSy zaczynają być mniej opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 19.06.2020 o 14:05, raveout napisał:

Orientuje się ktoś czy nadal można w ASO wymienić SLS w cenie 2200 PLN, tak jak to było ok 2-3 lata temu? Dzwoniłem do ASO Koper i aktualny koszt to ok 2600, czyli znowu SLSy zaczynają być mniej opłacalne.

 

2600 za cały zestaw (amortyzatory,sprężyny, mocowania , osłony , gumy i odboje) plus robocizna ? Czy też za jakieś regenerowane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...