Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Czytam ten wątek od początku - choć przyznam, że jeszcze nie przebrnąłem przez wszystkie 48 stron ;-) i już głupieję ... zdecydowałem się jedna wymienić slsy na Kayaby (i amortyzatory i sprężyny - tylko tył), ale gubię się już w tym który dokładnie to ma być nr części. Myślałem, że po prostu kupię komplet od Tomasza ale widzę na jego stronie, że do końca miesiąca jest na urlopie ... nie chcę wtopić i kupoić jakiś za krótkich albo za słabych sprężyn.

Zależy mi żeby jak najbardziej było zbliżone do serii  (szczególnie jeśli chodzi o trzymanie drogi - oczywiście może być lepiej)

Forek XT z 2006 roku - bez gazu, hak jest (ale odpinany i używany z częstotliwością raz na 5 lat) , jeżdżę najczęściej w 2 osoby - więc tył jest raczej "lekki"

 

Możecie podpowiedzieć jakie dokładnie kupić amortyzatory i sprężyny ? Jeśli macie sprawdzony sklep tym lepiej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, vonda napisał:

Możecie podpowiedzieć jakie dokładnie kupić amortyzatory i sprężyny ?

 

Ja w swoim SG 2007 158KM zakładałem dokładnie takie części:

- AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER PR - 334344

- AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER LE - 334345

- ODBOJ/OSLONA AMORTYZATORA - TYL SUBARU - KYB 910046

- SPREZYNA ZAWIESZENIA TYL SUBARU - KYB RC6431

Z tego co wiem, jest to zestaw najbardziej zbliżony do fabryki. Mimo, że mam butlę z gazem nie zakładałem mocniejszych sprężyn i jest ok (ale zwykle nie jeżdżę mocno załadowany).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kulbit napisał:

 

Ja w swoim SG 2007 158KM zakładałem dokładnie takie części:

- AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER PR - 334344

- AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER LE - 334345

- ODBOJ/OSLONA AMORTYZATORA - TYL SUBARU - KYB 910046

- SPREZYNA ZAWIESZENIA TYL SUBARU - KYB RC6431

Z tego co wiem, jest to zestaw najbardziej zbliżony do fabryki. Mimo, że mam butlę z gazem nie zakładałem mocniejszych sprężyn i jest ok (ale zwykle nie jeżdżę mocno załadowany).

 

dzięki wielkie !

taki zestaw jak podałeś wyszedł mi 950 z wysyłką (zakładając, że w zestawie odbojów jest komplet na obie strony bo tego nie wiem)  ... aż dziwnie tanio ;-) 

czy te sprężyny nie są za "cienkie" - podają 13,5 mm grubość drutu - myślałem, że będą sporo grubsze niż te OEMowe skoro tam amortyzator sporo odciąża. ale może inna stal, inny "zwój" ?

Ktoś potwierdzi, że to własnie TEN, jedynie słuszny zestaw ?

 

ps osłona / odboje są zawsze potrzebne ? - te oryginalne nie podejdą czy po prostu należy je wymienić przy zmianie amortyzatora ? Nie trzeba jakiś podkładek pod  sprężynę albo co ? Ponoć konieczna jest do wymiany - zawsze ? - guma pod sprężyny - ta na której opiera się sprężyna w kielichu amortyzatora ? Da się ją gdzieś kupić on-line czy tylko OEM ?

Czy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi czy trzeba coś rzeźbić albo na coś zwrócić szczególną uwagę ? 

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, vonda napisał:

 

Możecie podpowiedzieć jakie dokładnie kupić amortyzatory i sprężyny ? Jeśli macie sprawdzony sklep tym lepiej ;-)

U siebie w XT mam kompletne kolumny (przód i tył) Peddersa. Wg mnie brak różnicy w stosunku do serii.

Występuję dwa modele pod LPG: PEDDERSSGLPG i bez LPG: 808473L

Na tył mam założone pod LPG mimo braku LPG, a na przód 1cm podkładki i kolumny 808472R. Takie zestawienie daje lift 1cm z przodu i 1,5cm z tyłu. Przetestowane na Subariadzie w Rumunii i Subariadzie w Gruzji;)

 

Tak to wygląda czarny- Pedders, srebrny- seria

IMG_20190605_115735.thumb.jpg.2919cf35c22eff58226efd8499ecb3a2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Daniel Janus napisał:

U siebie w XT mam kompletne kolumny (przód i tył) Peddersa. Wg mnie brak różnicy w stosunku do serii.

Występuję dwa modele pod LPG: PEDDERSSGLPG i bez LPG: 808473L

Na tył mam założone pod LPG mimo braku LPG, a na przód 1cm podkładki i kolumny 808472R. Takie zestawienie daje lift 1cm z przodu i 1,5cm z tyłu. Przetestowane na Subariadzie w Rumunii i Subariadzie w Gruzji;)

 

Tak to wygląda czarny- Pedders, srebrny- seria

 

dzięki ale rzadko bywam autem w terenie, bardziej mi zależy na jak najlepszym trzymaniu auta na drodze. taki lekki lift wygląda fajnie i na pewno jest przydatny ale nie dla mnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, vonda napisał:

ps osłona / odboje są zawsze potrzebne ? - te oryginalne nie podejdą czy po prostu należy je wymienić przy zmianie amortyzatora ? Nie trzeba jakiś podkładek pod  sprężynę albo co ? Ponoć konieczna jest do wymiany - zawsze ? - guma pod sprężyny - ta na której opiera się sprężyna w kielichu amortyzatora ? Da się ją gdzieś kupić on-line czy tylko OEM ?

Czy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi czy trzeba coś rzeźbić albo na coś zwrócić szczególną uwagę ? 

 

Co do osłon i odbojów mechanik powiedział, żeby je kupić (w sumie nieduży koszt patrząc na całość). Te gumy pod sprężyny zostały stare, choć nie były w idealnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, vonda napisał:

dzięki wielkie !

taki zestaw jak podałeś wyszedł mi 950 z wysyłką (zakładając, że w zestawie odbojów jest komplet na obie strony bo tego nie wiem)  ... aż dziwnie tanio ;-) 

czy te sprężyny nie są za "cienkie" - podają 13,5 mm grubość drutu - myślałem, że będą sporo grubsze niż te OEMowe skoro tam amortyzator sporo odciąża. ale może inna stal, inny "zwój" ?

Ktoś potwierdzi, że to własnie TEN, jedynie słuszny zestaw ?

 

ps osłona / odboje są zawsze potrzebne ? - te oryginalne nie podejdą czy po prostu należy je wymienić przy zmianie amortyzatora ? Nie trzeba jakiś podkładek pod  sprężynę albo co ? Ponoć konieczna jest do wymiany - zawsze ? - guma pod sprężyny - ta na której opiera się sprężyna w kielichu amortyzatora ? Da się ją gdzieś kupić on-line czy tylko OEM ?

Czy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi czy trzeba coś rzeźbić albo na coś zwrócić szczególną uwagę ? 

Sprawdź jak wyglądają górne gumowe poduszki amortyzatora, bo jak będziesz miał już wszystko rozbebeszone to szkoda wkładać nowych sprężyn i amorów pod stare, sparciałe poduchy, z tym że koszt jednej, z Kyaby to 150zł ;)

 

Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu, miałem jakieś no name'y i była różnica w grubości tłoka, na korzyść Kyaby, zaletą jest też, że tłok zakończony jest gniazdem na imbus, co bardzo ułatwia późniejszy demontaż górnej poduszki z amortyzatora w stosunku do tłoka zakończonego prostokątem, do którego trzeba mieć specjalny klucz.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kulbit napisał:

 

Co do osłon i odbojów mechanik powiedział, żeby je kupić (w sumie nieduży koszt patrząc na całość). Te gumy pod sprężyny zostały stare, choć nie były w idealnym stanie.

dzięki za informacje. Zamówiłem też osłony i odboje. 

 

Godzinę temu, yaroz napisał:

Sprawdź jak wyglądają górne gumowe poduszki amortyzatora, bo jak będziesz miał już wszystko rozbebeszone to szkoda wkładać nowych sprężyn i amorów pod stare, sparciałe poduchy, z tym że koszt jednej, z Kyaby to 150zł ;)

 

Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu, miałem jakieś no name'y i była różnica w grubości tłoka, na korzyść Kyaby, zaletą jest też, że tłok zakończony jest gniazdem na imbus, co bardzo ułatwia późniejszy demontaż górnej poduszki z amortyzatora w stosunku do tłoka zakończonego prostokątem, do którego trzeba mieć specjalny klucz.

w sklepie w którym zamawiałem nie mieli tych gum. W sumie to ani tych ani tych na których się opiera sprężyna na amortyzatorze. Będę jednak wymieniał u mechanika który się zajmuje Subaru wiec jak by co to może będzie miał na stanie.

 

ps to takie: https://motostacja.com/p/KYB-SM5422 ?

https://www.ucando.pl/p/mocowanie-amortyzatora-kyb-sm5422/N-U14C022D839-1180?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed&?utm_source=CENEO&utm_medium=CPC&utm_campaign=Regular_Listing&cr_cid=252151809

niby ten sam nr części a wygląda inaczej ;-)

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, vonda napisał:

dzięki za informacje. Zamówiłem też osłony i odboje. 

 

w sklepie w którym zamawiałem nie mieli tych gum. W sumie to ani tych ani tych na których się opiera sprężyna na amortyzatorze. Będę jednak wymieniał u mechanika który się zajmuje Subaru wiec jak by co to może będzie miał na stanie.

 

ps to takie: https://motostacja.com/p/KYB-SM5422 ?

https://www.ucando.pl/p/mocowanie-amortyzatora-kyb-sm5422/N-U14C022D839-1180?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed&?utm_source=CENEO&utm_medium=CPC&utm_campaign=Regular_Listing&cr_cid=252151809

niby ten sam nr części a wygląda inaczej ;-)

To jest to samo tylko na jednym jest pokazana oddzielnie część gumowa i metalowa.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, yaroz napisał:

To jest to samo tylko na jednym jest pokazana oddzielnie część gumowa i metalowa.

sprawdziłem, po oczyszczeniu z błota wydawało się strasznie popękane - ale z jednej strony, z drugiej czysta guma. Zdziwiło mnie to i okazuje się, że ta guma (widoczna bez demontażu) jest / była pokryta jakimś lakierem (?) który popękał - pod nim guma "jak nowa" - i teraz nie wiem czy kupować nowe części czy jest ok ;-) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, vonda napisał:

zastanawia mnie tylko ta "powłoka" - po co to było ? może bez niej guma szybko się zdegraduje ? to tak bardziej z ciekawości ...

A może ktoś robił nadkola i lakier poleciał lub woskiem zabezpieczał nadkole i polecialo na gumę, nie wiem, ja jak wymieniałem sprężyny z tyłu to nie zauważyłem na tych poduszkach gumowych czegoś takiego.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2020 o 20:50, yaroz napisał:

A może ktoś robił nadkola i lakier poleciał lub woskiem zabezpieczał nadkole i polecialo na gumę, nie wiem, ja jak wymieniałem sprężyny z tyłu to nie zauważyłem na tych poduszkach gumowych czegoś takiego.

ooo, to jest trop ! miałem robione zabezpieczenie antykorozyjne (choć nadkoli nie uratowało - rdzewieją) i faktycznie gość wspominał, że nadkola to tylko jakimś woskiem/żywicą może potraktować. Dzięki - rozwiązałeś mój dylemat ;-)

 

edit: dziękuję za pomoc. Autko stoi już na nowym komplecie (tył) KYB. Wysokości ok, jeździ póki co lepiej niż na "siadniętych" i wylanych (1 szt.) amortyzatorach SLS. (co oczywiste ;-). Do nowych nie mam porównania "na bieżąco" - choć o ile pamiętam to jak były sprawne były bardzo ok. No i oczywiście jeszcze za krótko jeżdżę na KYB żeby wypowiadać się wiążąco ale nie odczuwam negatywnego wpływu.

Edytowane przez vonda
aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
4 godziny temu, Rafał Pawluczuk napisał:

Czesc,

 

Subaru 2007 rocznik po lifcie, zaczal mi lekko cieknac z tylu prawy amortyzator, jeszcze wysoko stoi.

 

Myslicie ze oplaca sie wymienic tylko ten jeden amorek na uzywke czy to raczej bez sensu?

Amortyzatory, klocki, tarcze hamulcowe wymienia się parami. Te rzeczy mają wpływ na bezpieczeństwo twoje i innych na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rafał Pawluczuk napisał:

Czesc,

 

Subaru 2007 rocznik po lifcie, zaczal mi lekko cieknac z tylu prawy amortyzator, jeszcze wysoko stoi.

 

Myslicie ze oplaca sie wymienic tylko ten jeden amorek na uzywke czy to raczej bez sensu?

Moim zdaniem nie ma co pakować się w używkę. Ja ze swoim lekko cieknącym jeździłem chyba z rok zanim zaczął lekko siadać. Potem wymieniłem obydwa na KYB. Koszt wymiany, to mniej więcej połowa oryginałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pisze i tu, żeby ktoś miał do wglądu, jak się ma sprawa z konwersją. Sls-y u mnie wytrzymały ok 100tys. Zmieniłem na zestaw kompletny kayaba składający się z odbojów i osłon, górnych mocowań (poduszek), amortyzatorów, sprężyn HD - RA6028. Na początku trochę się glowilem żeby nie było za twardo na tych sprężynach i za wysoko, po montażu, strach zajrzał w oczy ale tylko zaraz po opuszczeniu z kobyłek. Po przejechaniu kilku kilometrów, jest super wysokość jaka chciałem, mam LPG i kiedyś hak też będzie. Komfort o dziwo lepszy niż sls. Wysokość przed to ok 40cm, po zmianie ok 45-46cm. Poniżej zdjęcia przedIMG_20210305_185040_HDR.thumb.jpg.f13bda93c5707520f2184af94cdb3bb7.jpg i po (przejechane parę km).

IMG_20210306_152609_HDR.thumb.jpg.a7bde6e015afe84f5296a320f65a0934.jpg

Edytowane przez aplam13
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aplam13 napisał:

Pisze i tu, żeby ktoś miał do wglądu, jak się ma sprawa z konwersją. Sls-y u mnie wytrzymały ok 100tys. Zmieniłem na zestaw kompletny kayaba składający się z odbojów i osłon, górnych mocowań (poduszek), amortyzatorów, sprężyn HD - RA6028. Na początku trochę się glowilem żeby nie było za twardo na tych sprężynach i za wysoko, po montażu, strach zajrzał w oczy ale tylko zaraz po opuszczeniu z kobyłek. Po przejechaniu kilku kilometrów, jest super wysokość jaka chciałem, mam LPG i kiedyś hak też będzie. Komfort o dziwo lepszy niż sls. Wysokość przed to ok 40cm, po zmianie ok 45-46cm. Poniżej zdjęcia przedIMG_20210305_185040_HDR.thumb.jpg.f13bda93c5707520f2184af94cdb3bb7.jpg i po (przejechane parę km).

IMG_20210306_152609_HDR.thumb.jpg.a7bde6e015afe84f5296a320f65a0934.jpg

Na przód też można takie twardsze kupić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mattipk napisał:

A jakiekolwiek mocniejsze na przód są?

Muszę poszukać w robocie w katalogach, na wymiary popatrzeć, ale boję się że przód będzie taki sam jak seria. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was ale ja na przednie sprężyny nie narzekam, mam chyba oryginalne (z oznaczeniami kropkowymi) i są tak twarde, że przy zmianie amortyzatorów z biedą sciagaczami je ścisnąłem i założyłem na nowe amortyzatory ( ile to wtedy łaciny poleciało :biglol:)

 

20210307_163838.jpg

Edytowane przez yaroz
  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...